Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

    Не мисля че е излетяло. Някога построиха такива лодки, и даже няколко кораба с въртящи се мачти - платна. Ако може да се каже така. Казваха че били много ефективни, виждал съм снимки. Но без друго има проблеми със съпромата.

    Коментар


    • #47
      До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

      Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
      Я и аз да попитам някой знае ли нещо за хеликоптера с цилиндричното витло Във времето много назад се появи инфо за такава разработка на някакъв българин, че и схемички имаше по списанието А и К, после се писа че отишло в СССР за доразвитие на идеята но нищо повече
      Снимка, схема?

      За венераторите задвижвани от вятъра има разработки с такива някакви вертикални цилиндрични витла, били по-тихи и с по-голямо КПД, но също не съм виждал такова Дживотно.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #48
        До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
        Снимка, схема?

        За венераторите задвижвани от вятъра има разработки с такива някакви вертикални цилиндрични витла, били по-тихи и с по-голямо КПД, но също не съм виждал такова Дживотно.
        Нямам нито едното нито другото Иде реч за публикация от краят на 70-те г. на миналият век. Доколкото си спомням вместо лопати-два цилиндъра аналогично разположени на лопатите , и при въртенето около вертикалната ос се въртат и по своята. Даваха някакви луди завихряния и невероятна подемна сила..ама май само на теория ще излезе.
        Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
        Селска фурна аспух нема. Пак същият.
        В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

        Коментар


        • #49
          До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Не мисля че е излетяло. Някога построиха такива лодки, и даже няколко кораба с въртящи се мачти - платна. Ако може да се каже така. Казваха че били много ефективни, виждал съм снимки. Но без друго има проблеми със съпромата.
          А аз съм виждал работещо такова
          И си джитка по морето, но според мен не е практично-сети се защо
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • #50
            До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Що морска болест, просто ще се окаже в центрофугата. Много бързо ще започне да се върти в тяхната посока, и постепенно ще се завърти с почти техните обороти. В идеалния случай. Много преди това ще падне.
            За да се уравновесят моментите. И увличащия и жироскопичния.
            колега такъв момент като Увличащ няма в науката ... или вече може да има ... знам ли....
            благодаря ти за отговора все пак ...
            а отговора с торпедата беше леко смешен ... аз ако знам колеги няма да питам ...
            LZ2GWN skype: parafoil252
            e-mail:vector3micron@abv.bg

            Коментар


            • #51
              От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

              Гледаи клипа и следи внимателно двете вертикални опашни плоскост.http://www.youtube.com/watch?v=rOuQjGDcoxw

              Коментар


              • #52
                От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                Някой бе постнал, че контрола по оста на рискаене(въртене на място) се осъществява с промяна ъгъла на атака на витлата. Това е вярно.
                В същност системата е доста сложна и изисква автоматика за синхронизиране на различните моменти, които възникват при подаване на такава команда.
                При подаване на команда от педалите, които контролират моментите по тази ос например на дясно, горния винт намалява ъгъла на атака, долния се върти против часовниковата стрелка в следствие на момента на усукване машината се завърта на дясно. Компенсирането на усукването се осъществява с ъгъла на атака поради челното съпротивление на витлата, което се променя при промяна ъгъла им на атака.
                До тук добре - имаме завъртане по вертикалната ос на дясно, но в следствие на намаления ъгъл на атака на горното витло е загубена подемна сила. За да бъде компенсиран и този момент ъгъла на атака на долното витло се увеличава. Не проста механика! Резултата - завой на дясно.На лице са противоречия на на основни принципи - колкото по-просто, толкова по-добре и пр. В крайна сметка Ка са с брилятен инжинеринг .
                Но до там. Много може да бъде казано. Основното е, че в случая получаваш малко повече подемна сила и повече агрегати и компоненти, за които да се грижиш.
                А това в авиацията е всичко.

                Коментар


                • #53
                  От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                  Първоначално публикуван от Bate Miro Преглед на мнение
                  А това в авиацията е всичко.
                  За добро или за лошо, вече не. Май практически вече няма модерно летателно средство, което да не разчита на автоматика. А има и достатъчно образци, дето без такава не могат да летят въобще. И то е по простата причина че се гонят неща, които по друг начин не могат да се постигнат - дали подобрени/специфични летателни качества, дали нещо друго - няма значение.

                  Пък и понятието "просто" е доста разтегливо, отнесено във времето. По отношение на автоматиката днес са лесно постижими неща, дето преди 20-30 години, ако въобще са били възможни, то е било с цената на кански усилия. Макар развитието в останалите неща да не е така главоломно, и там не се седи на едно място - нови технологии, нови материали, научени от миналото уроци, и т.н.

                  Та, когато някоя технология достигне лимита си, или е близо до него (революционни фундаментални нововъведения не знам да е имало скоро), то съвсем логично се търси развитие във всички възможни останали направления.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                    Преди време, когато четях темата, изгледах доста клипове с КА-26. Направи ми впечатление, че завива в посоката на педала които натискаш, което е доста странно и малко неловко (неудобно) според мен. Ама, какво ли разбирам аз. Това не е лагерна количка. А пък и със всичко се свиква.
                    ...и все пак... все едно да въртиш воляна наляво, пък да завиваш надясно...
                    Хм...
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                      завива в посоката на педала които натискаш, което е доста странно .
                      И на всички самолети е така, представи си, че набираш скорост на пистата за излитане, но скоростта още е ниска и аеродинамичните кормила не работят все още. Тогава посоката пак се определя от педалите, но ляв педал задейства спирачка на ляво колело и самолета завива наляво... Като си го представиш и всичко си идва на мястото

                      Коментар


                      • #56
                        От: До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                        Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                        А аз съм виждал работещо такова
                        И си джитка по морето, но според мен не е практично-сети се защо
                        Има и сега такива кораби с цилиндрични платна - това е последната експедиция на фондация "Кусто".
                        В картата на Гугъл има доста кадри, а и целия филм за експедицията през 2005 година може да се намери.

                        Тук има повече информация за кораба Alsyone.
                        Последно редактирано от Веско; 08-05-11, 00:14.
                        Show must go on!
                        LZ1VES

                        Коментар


                        • #57
                          От: До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                          Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
                          Има и сега такива кораби с цилиндрични платна - това е последната експедиция на фондация "Кусто".
                          В картата на Гугъл има доста кадри, а и целия филм за експедицията през 2005 година може да се намери.
                          Не не е тази идеята. Ще опитам: лодка, стандартна мачта и на нея двулопатно витло, да кажем. Витлото е по вертикала и не е свързано с нищо задвижващо, просто си се върти свободно от вятъра. Лодката си се движи все едно е с платно. Един англичанин мисля че го беше конструирал първи, и то много отдавна, да кажем 30-те г. на миналият век.
                          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                          Коментар


                          • #58
                            От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                            Кораба на Кусто работи точно така - наричат го "турбо платно" и е комбинация от самолетно крило и турбина. Когато има вятър, кораба се движи само от турбо системата. Когато падне вятъра, се включват автоматично дизелите. В крайна сметка целият кораб може да се движи напълно автоматично, без участие на екипаж. Описано е тук.
                            Show must go on!
                            LZ1VES

                            Коментар


                            • #59
                              От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                              Явно няма да се разберем. Това за катамаранът на Кусто още когато го направиха излезе в сп. BATO, и няма нищо общо с онази стародавна идея, поне като конструкция.
                              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                              Коментар


                              • #60
                                От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

                                Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                                Явно няма да се разберем. .
                                О, аз те разбирам - същият принцип е този на аутожира в авиацията. Но при лодки/кораби точно жироскопичният ефект на това витло ще е проблем. Те се клатят много от вълните спрямо оста на въртенето му.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X