Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Система за катапултиране на пътници в самолет

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Система за катапултиране на пътници в самолет

    Абе той Майкъл ви пусна една муха, а вий ще се избиете да спорите.

    Още от първите мнения е ясно-технически е възможно да се направи, но надали някога ще види бял свят.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #47
      От: Система за катапултиране на пътници в самолет

      Първоначално публикуван от Майкъл Преглед на мнение
      Като стана дума за тези катапулти,
      сега ми кажете дали е истина, капсулата на Самолет №1 на Щатите,
      или е плод на художествена измислица.
      Що да е измислица? Трябва да са много прости да не са подсигурили за Човек номер Едно една такваз благинка:



      Ако ползват готовия модул от Ф 111 ще има място и за Жена номер Едно, но не е сигурно дали президентът ще е съгласен

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:F 111 escape capsule.jpg
Прегледи:1
Размер:49.6 КБ
ID:5650819
      Последно редактирано от icos; 29-03-15, 20:50.
      And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

      Коментар


      • #48
        От: Система за катапултиране на пътници в самолет

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Значи, достатъчно здрава и херметична ... Т.е. пътническата кабина трябва да се раздели на секции, всяка от които:
        а) да може от двете страни да се затвори херметично;
        б) да има достатъчно здрав корпус, който да може да носи съответното тегло, както и да издържи на динамичните натоварвания при парашутиране и приземяване;
        в) да разполага с животообезпечаващи системи за пътниците вътре, щото нали ще е херметична, та трябва да има какво да дишат;
        г) да е снабдена със съответна парашутна система, която си заема един приличен обем (за справка - потърси си картинки на едно БМД, готово за десантиране);
        д) да има и система за смекчаване на приземяването (дали ще са спирачни ракети или платформа/възглавница отдолу);
        e) да има катапултираща система. Щото това там с разтоварването през задна товарна рампа става, ама само ако самолетът лети хоризонтално. Тръгне ли да пада с носа надолу - само катапулт му е майката. Какви ще трябва да са тези катапулти, дето да могат безпроблемно да изхвърлят Х или ХХ тона над вертикалния стабилизатор, не мога да се сетя!

        Всичко това + още куп неща, за които не съм се сетил, са едни допълнителни тонове тегло и обеми ...

        От там нататък идва въпросът как подобни капсули биха се интегрирали в един цивилен самолет. Какво става, примерно, с всичките кабеляци, въздуховоди на климатична система, система за подаване на кислород и т.н. които вървят между вътрешната и външната обшивка от носа, до опашката на самолета, и които в нормални условия трябва да са неразривно свързани в цялостната система на самолета, а при катапултиране да се разкачват за секунда и да се затварят херметично?!?

        Що се отнася до приказките как било нямало значение къде ще се приземиш, щото нали там си бил имал колан, това просто е силно, ама много силно, несериозно. На самолет си се возил, та знаеш, че се седи на кресла, с един 2-точков колан през пояса. И той я стегнат, я не. Т.е. съществено по-зле, отколкото в един автомобил. А, както споменава бос-ът това деца, жени, старци, тънки, дебели ...

        Я виж как изглежда един десантник, подготвен за спускане с парашут вътре в БМД-то, което се предвижда да го хвърлят на предварително избрано равно място, а не да се търкаля по планински урви и камънаци,



        и си го сравни с пътник в самолет!

        И, в крайна сметка, както вече споменах, това по никакъв начин няма да гарантира безопасността на пътниците, ако някой от главните действащи лица в екипажа изперка. Дори напротив, всичките тези много сложни системи, които ще трябва да се добавят е много вероятно в дадени ситуации сами по себе си да доведат до опасност за машината и пътниците. Щото, примерно, някой перко с достатъчно образование и квалификация може да измисли как да използва за нечистите си цели системата за катапултиране ...
        а) Анджък. Ама ако ти се струва много сложно - едни въздушни възглавници, които се отварят за да я държат над водата ще свършат работа.
        б) Колко ли ще са пък тия динамични натоварвания, при положение, че човек ги издържа.
        в) Дишането в случая ще е най-лесната система. По една бутилка на човек докато кацне.
        г) Мисля никой не се съмнява, че не говорим за свободно падаща капсула. А за обема е ясно. Оттам и коментарите за повечето пари.
        д) Напълно излишно. Предостатъчно е даже седалките да са с амортисьорна система. Ако си гледал анимацията от примарсяването на Опортюнити - на Земята не е същото. Тук парашутите могат да осигурят достатъчно забаване, тъй щото пътниците вътре да оцелеят.
        е) Още по-лесно, само трябва да се сметне издърпващия парашут. Единствено ще е трудно ако пада с опашката напред. Май няма такъв случай.

        А как биха се интегрирали в цивилен самолет - може да попрочетеш малко по-напред. За са не се мъчиш, ще го системитизирам - никак.
        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

        Коментар


        • #49
          От: Система за катапултиране на пътници в самолет

          Първоначално публикуван от icos Преглед на мнение
          Що да е измислица? Трябва да са много прости да не са подсигурили за Човек номер Едно една такваз благинка:
          Ако ползват готовия модул от Ф 111 ще има място и за Жена номер Едно, но не е сигурно дали президентът ще е съгласен
          А ти 'щот си много умен сигурно си виждал Боинг 747 и си намерил всичките му прилики с B-58 И най-вече с F-111?
          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

          Коментар


          • #50
            От: Система за катапултиране на пътници в самолет

            Момчета,

            Сега съм на 62 години и ми остават още някакви си 40 години живот,
            но се надявам да дочакам да се сбъдне това, което коментираме сега,
            което за много от вас изглежда, като фантастика

            Коментар


            • #51
              От: Система за катапултиране на пътници в самолет

              Първоначално публикуван от Майкъл Преглед на мнение
              Момчета,

              Сега съм на 62 години и ми остават още някакви си 40 години живот,
              но се надявам да дочакам да се сбъдне това, което коментираме сега
              и за много от вас изглежда, като фантастика
              Щом досега не е станало - вече няма шанс.
              Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

              Коментар


              • #52
                От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                А ти 'щот си много умен сигурно си виждал Боинг 747 и си намерил всичките му прилики с B-58 И най-вече с F-111?
                В 747 Номер Едно може и да има място и за едно малко самолетче в стил Джеймс Бонд сигурно, ако требе великият тъмнозелен мъж да напусне екстрено ЛПС-то. Не виждам това с какво решава проблемите при лоу-кост компаниите, където в нормалната кабина сбутват още три реда седалки за да избият някое евро отгоре.
                And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

                Коментар


                • #53
                  От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                  Силно ти препоръчвам да спреш филмите с Джеймс Бонд.
                  А как Air Force 1 решава проблемите на всички авиокомпании ( за твое сведение не само low cost) - ми никак. Това май взех да го повтарям на всяко мнение. Ще ми излязат пришки на пръстите да го еба.
                  Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                  Коментар


                  • #54
                    От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                    М-дам, интересна тема. Набелязаха се основните идеи, цели, мерки. Аз предлагам да извадят от нафталина руските титаниеви подводници от '60-те - '70-те и да им се турят криле, няма какво да си играят на капсулки и капсулета. К'во ще ги „фръга да дзипат" (вдигател значи) се ш'са намери. Ще си са буат о земи отвисоко без замисляне. Проблемът е, че нов модел човеци засега няма, ма ще ги овръзват убеве с колани. Друго, ако не е - поне като ги вадят, ще са като живи...
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                      М-дам, интересна тема. Набелязаха се основните идеи, цели, мерки. Аз предлагам да извадят от нафталина руските титаниеви подводници от '60-те - '70-те и да им се турят криле, няма какво да си играят на капсулки и капсулета. К'во ще ги „фръга да дзипат" (вдигател значи) се ш'са намери. Ще си са буат о земи отвисоко без замисляне. Проблемът е, че нов модел човеци засега няма, ма ще ги овръзват убеве с колани. Друго, ако не е - поне като ги вадят, ще са като живи...
                      Не те разбрах баш, ама да вземеш да се образоваш първо:
                      http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_Recovery_Systems
                      http://sportair.aero/6-chutes/whole-plane-parachutes/
                      Това само от първа страница на Гугъл. Нататък не ми се търси.
                      Те завалийките как може да ги монтират тези системи без хич да знаят къде ще цопне самолетчето. Добре, че акъла им е малко повече.

                      ПС: И преди някой да се е изцепил с каква скорост се движи големия самолет, то ще кажа, че в определен момент скоростта на свободно падане става почти постояннна и хич не е 800км/ч.
                      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                      Коментар


                      • #56
                        От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                        Добре де, ама винаги стигаме до "what if..?" момента. Капитана нацвъква капсулите - до тук добре. 50% от пътниците в капсулите са фира (по една или друга причина) - лошо. Ами ако капитана беше решил да се пробва да кацне аварийно - щеше ли да има оцелели? Не? Да? Ако да - колко точно? Ами ако оцелелите при аварийно кацане щяха да са с 1 човек повече отколкото след нацвъкването на капсулите? Спомнете си Чудото над Хъдзън - ако кептъна имаше възможност да катапултира пътниците - всички ли щяха да оживеят? Да? Не? Може би? Ами ако капитана няма физическото време (малайзиския боинг над Украина) или физическата възможност (конкретния полет на Луфтханза) да задейства системата?

                        Твърде много "what if's".
                        Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                          Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                          Не те разбрах баш, ама да вземеш да се образоваш първо:
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_Recovery_Systems
                          http://sportair.aero/6-chutes/whole-plane-parachutes/
                          Това само от първа страница на Гугъл. Нататък не ми се търси.
                          Те завалийките как може да ги монтират тези системи без хич да знаят къде ще цопне самолетчето. Добре, че акъла им е малко повече.

                          ПС: И преди някой да се е изцепил с каква скорост се движи големия самолет, то ще кажа, че в определен момент скоростта на свободно падане става почти постояннна и хич не е 800км/ч.
                          Ей, добре че сте вие с педията. Вече съм образован (и спокоен) - има си всичко значи. Остава само да се действа!
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                            То и случай със самолет без пилот да мине сума ми ти километри има

                            И случай на успешно приземяване след напускане /катапултиране/ на пилота.
                            https://en.wikipedia.org/wiki/Cornfield_Bomber
                            Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

                            Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

                            Коментар


                            • #59
                              От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                              Не знам колко тежи една парашутна раница за всеки пътник, ама може да се оцелее при малки височини и скорости. Не било за всеки - ами - който иска! В повечето случаи - при излитане и кацане - няма да е смислено. Но при отказ на хидравликите, пожар, угасване на всички двигатели - при съдействие от пилота може да оцелеят много народ при символични няколко кг. на пътник повече. E, отваря нов тип морални въпроси, като:

                              Коментар


                              • #60
                                От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                                Ей, добре че сте вие с педията. Вече съм образован (и спокоен) - има си всичко значи. Остава само да се действа!
                                Абсолютно. Не е Больша́я росси́йская энциклопе́дия, ама върши работа. Btw - когато обмислях вариантите да си купувам свърх лек самолет се запознах с тези системи и бях решил да се оборудвам. За съжаление родното законодателство изключва човек с нормална заплата да притежава какъвто и да било самолет.

                                Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                                Не знам колко тежи една парашутна раница за всеки пътник, ама може да се оцелее при малки височини и скорости. Не било за всеки - ами - който иска! В повечето случаи - при излитане и кацане - няма да е смислено. Но при отказ на хидравликите, пожар, угасване на всички двигатели - при съдействие от пилота може да оцелеят много народ при символични няколко кг. на пътник повече. E, отваря нов тип морални въпроси, като:
                                Това го забрави - паниката ще затрие много повече народ.
                                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X