Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Система за катапултиране на пътници в самолет

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Система за катапултиране на пътници в самолет

    Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
    ...ПС: И преди някой да се е изцепил с каква скорост се движи големия самолет, то ще кажа, че в определен момент скоростта на свободно падане става почти постояннна и хич не е 800км/ч.
    Голема идея ми даваш. Имам два резервни парашута от малките, по 32 и 35 квадрата. Ще си ги нося вече като ръчен багаж, единият за мен, а другия ще продам на най- платежоспособния спътник, ку лайното удари вентилатора.
    And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

    Коментар


    • #77
      От: Система за катапултиране на пътници в самолет

      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
      Все дава някакъв шанс, хич не малък според мен.
      Кое точно те прави експерт в шансовете за оцеляване при парашутни скокове ?

      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
      Познавам много народ, скочили с парашут. 100% са оцелели.
      Преди 25+ години и аз плувах 5 км на тренировка. В топлия басейн, по бански. Имам известни подозрения, че в момента, в океан с температура +5 по Целзий, леко вълнение, едва ли ще го добутам и до 500 метра. А ако ми тегне и цяла парашутна сбруя зад мен - някъде към 5 метра максимум си давам, преди да почна да пускам мехури към дъното.
      Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

      Коментар


      • #78
        От: Система за катапултиране на пътници в самолет

        Баси, сега разбирам защо в България не се правят самолети
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #79
          От: Система за катапултиране на пътници в самолет

          Първоначално публикуван от windwarrior
          1. Колегите ти са ходили да скачат с парашут в сравнително контролирана обстановка, след като са преминали съответното обучение, и най вероятно са били здрави и прави мъже. Не е съвсем същото като да сложиш 70-годишна баба в сбруята и да я метнеш през люка, или не ?

          2. Викаш - всеки е скочил за пръв път понякога. Навит ли си да ти платя един скок на Монтана. Ама скачаш соло от първия път, и без никакъв инструктаж ?
          1. Иначе ще умрат всички, вкл. и здравите и прави мъже.
          2. Не съм казал, че ще е без инструктаж. Абе контейнери хвърлят с парашути, и се отварят.

          Коментар


          • #80
            От: Система за катапултиране на пътници в самолет

            Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
            1. Иначе ще умрат всички, вкл. и здравите и прави мъже.
            Това факт ли е ? По точно да попитам - това ФАКТ ли е ? Кой го преценява това, има ли време да го прецени, доколко точна е преценката му ? Щото ние тука си дращим следварително, ама тая преценка някой трябва да я направи предварително, в условията на стрес, липса на време и т.н. Че и да поеме отговорност за нея.

            Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
            2. Не съм казал, че ще е без инструктаж. Абе контейнери хвърлят с парашути, и се отварят.
            Както каза някой по-горе - то скачането с парашут не е точно като люпенето на семки. Дори и само с един скок зад гърба си мога да ти го заявя най-отговорно. И инструктажа отнема мааааалко повече време. Към няколко часа, до към няколко дена. Не виждам вариант да направим цялото целокупно население на земята отличници по бойната и политическа подготовка, поне не и евтино и бързо. А в ръцете на необучен човек, парашута е точно толкова полезен, колкото и раница пълна с консерви (като в брадатия виц) - все същата работа ще му свърши.
            Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

            Коментар


            • #81
              От: Система за катапултиране на пътници в самолет

              Разговора ми напомни за един случай при който малък реактивен самолет на арабските авиолинии се беше приводнил почти идеално и всички на борда бяха оцелели (и по-късно прибрани по домовете им). Има толкова много начини всичко да се обърка ужасно много дори и да оцелееш след, като те изстрелят от самолета. Най-малкото в един момент ще паднеш някъде.

              Коментар


              • #82
                От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
                1. Това факт ли е ? По точно да попитам - това ФАКТ ли е ? ...

                2. И инструктажа отнема мааааалко повече време. Към няколко часа, до към няколко дена. Не виждам вариант да направим цялото целокупно население на земята отличници по бойната и политическа подготовка, поне не и евтино и бързо. ...
                1. Не, не е факт. Сложен въпрос, и отваря принципно нови. И понеже сработват едни инстинкти - пилотът ще хукне да скача първи, както капитанът на Коста Конкордия.
                2. Смятам, че 90% от времето в училище сме учили ненужни неща. Няма да се срине светът ако отделят един предмет по оцеляване, вкл. и коментираната тема. Децата осъзнават безсмислеността на процеса в училище, и съм убеден, че тоя предмет дори ще им е любим.

                Коментар


                • #83
                  От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                  Самолет С-130 ('Херкулес"), летището е Багдад.
                  На пистата - кратък инструктаж: "Ако ни ударят с ракета, всеки си решава дали да остане на борда (и изгори жив) или да скочи" (парашути има само за екипажа!).
                  Полетяла машината и започва да прави виражи над района на полосата, за да набере височина в относително контролирана и безопасна зона.
                  Задната врата зее отворена.
                  Пред мен се люшкат парашутите за екипажа и през главата ми минава хитрият план - " Е ся ако стане нещо, мятам едни и са фъргам.."
                  И хоп - на единия от виражите, оня ми ти самальот като изрева и заби с крило към пистата (в туй съм сигурен щото я виждах през джама). И при всичката тая работа инерционната сила ме беше така залепила за хамака (седалката), че нямаше нужда от каквито и да било колани (то си и няма по дефолт).

                  Та Rabin - забрави я тая идея с парашутите. За тях трябват прекалено идеални условия, за да се изпълни какъвто и да било скок. Особенно пък през врата различна от кърмова. Напрактика при авария или няма да можеш да си мръднеш гъза от седалката щото е станал 300 кила или ще се биеш от таван в борд и обратно щото не си вързан в нея,

                  П.П.: Да добавя - авиона ми го бяха прицелили с ракета - затова и тез ексцесии. Ама ни казаха чак като кацнахме (ако и прегръдките на екипажа след изравняване на полета да бяха силно съмнителни .

                  Коментар


                  • #84
                    От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                    Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                    1. Не, не е факт. Сложен въпрос, и отваря принципно нови. И понеже сработват едни инстинкти - пилотът ще хукне да скача първи, както капитанът на Коста Конкордия.
                    2. Смятам, че 90% от времето в училище сме учили ненужни неща. Няма да се срине светът ако отделят един предмет по оцеляване, вкл. и коментираната тема. Децата осъзнават безсмислеността на процеса в училище, и съм убеден, че тоя предмет дори ще им е любим.
                    Нека се опитам да ти го нарисувам цветно.

                    Индивидуални средства за спасяване на граждански полет могат да ти свършат реална полза само в една ситуация. Когато:

                    1. Самолета все още е във въздуха
                    2. 100000001% е сигурно, че ситуацията е безнадеждна и всички, ама всички, сте фира
                    3. Имате достатъчно време за реакция

                    Тогава и един човек да се спаси от цял полет - берекет вересим. Сега ти ми отговори - колко самолетни катастрофи отговарят на горния профил, като това да е било ясно в произволен момент ПРЕДИ катастрофата.

                    Груповите средства за спасение, които и апропо са предмет на темата, може и да имат малко повече технически смисъл. Но явно са дотолкова скъпи, че да намират приложение в изключително ограничен брой самолети (цитирания Еър Форс Уан), като и там говорим за спасяване на макс няколко човека от цял самолет пълен с хора. Т.е. те са достатъчно икономически не ефективни за да бъдат приложени в граждански полети в обозримо бъдеще.

                    Дали ми харесва - не, не ми харесва. Какво мога да направя по въпроса - ми освен да стана религиозен, не виждам какво повече мога да направя.
                    Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                      Доста мнения изчетох, свързани с катапултите, но ми идва нещо друго наум. Цялата система с катапулта, както написаха колегите по-горе, не е удобна, поради много причини. И това, което ми се върти из главата е следното: хипотетично, ако самолета е разделен на три части и в тези три части са разпределени пътниците, при авария на самолет, която застрашава живота на пътниците, вместо тези части от самолета да се катапултират, няма ли да е по-животоспасяващо да речем просто да се откачат. Да има някакъв механизъм, който вместо да ги изтрелва, то той да ги откачи и да не се получава този ефект, който чупи кости? И след откачането, примерно, самолета си продължава по "курса", а самите части от самолета, които са се откачили, в началото да се движат свободно из въздуха, като примерно на тях има няколко парашута и всеки един от тях се пуска последователно, за да може бавно да намали скоростта. На първо четене нещо такова ми се върти из главата. Не знам, дали разсъждавам правилно, особено след 00:00 вечерта, но това ми хрумна. Не, че ще измисят нещо такова де, но и аз да попитам и да си дам своето мнение.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                        Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
                        ...

                        1. Самолета все още е във въздуха
                        2. 100000001% е сигурно, че ситуацията е безнадеждна и всички, ама всички, сте фира
                        3. Имате достатъчно време за реакция

                        Тогава и един човек да се спаси от цял полет - берекет вересим. Сега ти ми отговори - колко самолетни катастрофи отговарят на горния профил, като това да е било ясно в произволен момент ПРЕДИ катастрофата.
                        ...
                        Има много такива случаи. Остават без хидравлика примерно. Който иска - да скача. Който не - да седи. Сега, че е морален и всякакъв кошмар - няма спор.

                        Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
                        ... Напрактика при авария или няма да можеш да си мръднеш гъза от седалката щото е станал 300 кила или ще се биеш от таван в борд и обратно щото не си вързан в нея,
                        ...
                        При случай с всички угаснали двигатели (не са малко), или пожар на борда - те ти типичен пример за идеална ситуация за скачане.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                          Има много такива случаи.
                          Конкретно, колко ?
                          Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                            Много ще да е "идеална" при едни 300 км/ч (грубо нужни на един пътнически аероплан , за да се държи в хоризонтален полет) дори и при спрели двигатели...

                            Ако е в свободно падане - там пространствени пложения, безтегловност, инерционни сили.... все маломерни пречки пред нацелването на дупка 1.8х1 метър.
                            (какво става на ръба на таз дупка пък отделна тема е, че пак нали - отвънка се са си 300+ км.. )

                            Коментар


                            • #89
                              От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                              Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
                              Много ще да е "идеална" при едни 300 км/ч (грубо нужни на един пътнически аероплан , за да се държи в хоризонтален полет) дори и при спрели двигатели...
                              Парашутистите при свободно падане развиват едни 200 км/ч, колко комфортно се чувстват - имаме свидетел, да каже.
                              Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
                              Конкретно, колко ?
                              Съжалявам, точна статистика не мога да дам. Едва ли някой може.
                              Много от нас са чували историята за едно момче, което се разхождало по обсипан с морски звезди плаж. Момчето започнало да хвърля звездите една по една обратно в океана. Един по-възрастен и очевидно по-мъдър човек, който гледал момчето му обяснил, че усилията му са напразни, тъй като не може да промени всичко със собствени сили. Докъдето погледа стигал се виждали морски звезди по брега, а момчето никога не би могло да промени това. Тогава то погледнало надолу към звездата в ръката си и казало “Мога да променя нещо за тази” и отишло да хвърли морската звезда обратно в океана.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                                Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                                Съжалявам, точна статистика не мога да дам.
                                Аааа, говориш по принцип значи, теоретично. Както стана ясно - и парашут си виждал само на картинка.

                                Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                                Едва ли някой може.
                                Ми понеже не може - не се и напъва да тича пред товарния влак. Или не ?

                                По въпроса с морските звезди, нека те улесня. Приемаме, че всичките ти мокри фантазии изведнъж се превърнат в реалност (парашути, марашути) - в колко самолетни катастрофи през последните 10 години наличието на индивидуални/групови средства за спасяване би могло да доведе до различен брой жертви. Ей така, на око, приблизително, теоретично.
                                Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X