Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Система за катапултиране на пътници в самолет

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Система за катапултиране на пътници в самолет

    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    Лъжат негодниците.
    Дали е капсула или друго - със сигурност има система за евакуация. Не случайно в началото повтарят, че самолетът е модифициран така, че напълно да гарантира безопасността на президента.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

    Коментар


    • #32
      От: Система за катапултиране на пътници в самолет

      В Air Force 1 има начини за напускане на самолета. Какви са, и колко са, и как работят, строго секретна тайна.

      По едни смътни спомени- на Миг 21 при катапултиране се изстрелваш със седалката. До 5000 метра се пада "на карамбол" /мой термин/ без да се отваря парашут. Дишаш през маската кислорода от бутилката на седалката. При достигане на 5000 метра седалката се отделя и парашута се отваря.
      При висок ешалон /май към 8000 метра беше/ температурата на въздуха е към -50. При скорост няколко стотин километра в час, тия -50 ще ти замразят очите за секунди. И други интересни работи ше се получат 1.задушаване щото си го повърнал пък после си го вдишал обратно 2. припадане от претоварване 3.спиране на дишането 4. Инфаркт 5.Измръзване ... Я някой да пусне снимка на боен пилот седящ в катапултна седалка. Прилича на извънземното. И има защо. Всичкото това оборудване е накичено там за да обезпечи минималните условия за оцеляване. С много уговорки.
      Всички сме виждали бялата каска на Юри Гагарин. Със 99% същата се лети на таван при бойните самолети. Само и само да оцелееш катапултирането. И тая каска е вързана с 2 проволки /метални въжета/ за тялото на пилота- за да не ти скъса врата при взривна смяна на налягането.
      Я кажете сега, как ние по джапанки и прашки ше се оправим с едно интересно преживяване както катапултиране? Айде, да не е точно катапултиране, просто да те изсипят с 500 километра в час в среда с почти липсващ кислород, и температури от -50-60.
      Не го виждам. Или поне не го виждам за по малко от няколко милиона на седалка. И без рисковите категории пасажери /90% от навалицата тръгва с рейса/.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #33
        От: Система за катапултиране на пътници в самолет

        Кой ще вземе решение за "катапултиране" на пътниците
        Ето ви съобщение от медиите по повод въздушен инцидент, при който са загинали 49% от пътниците и самолетът се е приземил успешно само с екипажа на борда:
        "Командирът на самолета след успешно приземяване без пътници: Като взех предивд всички обстоятелства реших, че е по-безопасно да катапултирам всички пътници и товара и да се опитам са да приземя машинта и екипажа".

        Коментар


        • #34
          От: Система за катапултиране на пътници в самолет

          Първоначално публикуван от Ясен К. Преглед на мнение
          Ето ви съобщение от медиите по повод въздушен инцидент, при който са загинали 49% от пътниците и самолетът се е приземил успешно само с екипажа на борда:
          "Командирът на самолета след успешно приземяване без пътници: Като взех предивд всички обстоятелства реших, че е по-безопасно да катапултирам всички пътници и товара и да се опитам са да приземя машинта и екипажа".
          И това откъде ако не е тайна?
          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

          Коментар


          • #35
            От: Система за катапултиране на пътници в самолет

            Първоначално публикуван от Ясен К. Преглед на мнение
            Кой ще вземе решение за "катапултиране" на пътниците
            Ето ви съобщение от медиите по повод въздушен инцидент, при който са загинали 49% от пътниците и самолетът се е приземил успешно само с екипажа на борда:
            "Командирът на самолета след успешно приземяване без пътници: Като взех предивд всички обстоятелства реших, че е по-безопасно да катапултирам всички пътници и товара и да се опитам са да приземя машинта и екипажа".
            В българската авиация /и сигурно не само/ има случай тръгват 2ма в спарката /боен с 2 седалки една зад друга/, при фигури влизат в свредел, при команда на инструктора курсанта катапултира. От катапултирането или от нешо друго, самолета излиза от свредел, и инструктора каца сам.
            Обаче цялата горна случка става по заповед на командира/инструктор. Обикновенната навалица в пътнически самолет не може 45 минути багажа над главите си да подреди, какво остава да слушат команди... Кауза пердута!
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #36
              От: Система за катапултиране на пътници в самолет

              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              В Air Force 1 има начини за напускане на самолета. Какви са, и колко са, и как работят, строго секретна тайна.
              Така де ама там примерно 100 човека работят евентуално да оцелее 1.
              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              В българската авиация /и сигурно не само/ има случай тръгват 2ма в спарката /боен с 2 седалки една зад друга/, при фигури влизат в свредел, при команда на инструктора курсанта катапултира. От катапултирането или от нешо друго, самолета излиза от свредел, и инструктора каца сам.
              Обаче цялата горна случка става по заповед на командира/инструктор. Обикновенната навалица в пътнически самолет не може 45 минути багажа над главите си да подреди, какво остава да слушат команди... Кауза пердута!
              То и случай със самолет без пилот да мине сума ми ти километри има . https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A...BE%D0%B4%D0%B0
              Последно редактирано от sek.1; 29-03-15, 19:03.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #37
                От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                И това откъде ако не е тайна?
                От невъзможното бъдеще.

                Коментар


                • #38
                  От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                  Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                  Така де ама там примерно 100 човека работят евентуално да оцелее 1.
                  Да де, аз за това се забавлявам с тая тема- "моля майките с деца, хората от първа класа и членовете на платинения клуб на Луфтханза да се строят пред аварийния изход за аварийно напускане на самолета. Всички останали, моля останете по седалките си със закопчани колани и изчакайте по нататъшни инструкции от екипажа! Благодарим за вашето съдействие...". Дааам. Някой да е гледал Титаник? И ония ирландци с ножовете...
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #39
                    От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                    По-лесно ще е да им вкарат електроника Антиговедо - искаш да го фраснеш,след петото грешно решение и след десетата грешна команда ......обгазяват пилотската кабина и го кацат на дистанционно.После чембери ваща мама.

                    Катапулти,таратанци,то в пътническите автобуси по една въздушна възглавница няма,а ние ще катапултираме самолет.За ставане става,всичко става ма потока на парите тръгва обратно и точно там се губи смисъла.Не е задължително да те стрелят с цялатакапсула,може да се отдели спокойно на една определена височина и да се отвори парашута леко на друга.Взимаш статистиката обаче и виждаш колко падат при кацане и излитане и точно там и тая идея пада в канала,трябва ти шут за да покриеш статистиката.А статистически при шут ще сме на разплакано петно на седалката,файдата я няма,келепира никакъв.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #40
                      От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                      Добре де ,скочила е капсулата и парашутите се отворили, хората ликуват и се прегръщат с викове "ура", но идва отрезвяващия въпрос - Сега накъде, какво има отдолу, планина ли , океан ли , блато ли и т.н. Ха радвайте се че сте оживели при скока

                      Коментар


                      • #41
                        От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                        ... Катапулти,таратанци, ...
                        Силно нереалистична идея. Достатъчно е само да си спомним, че дори и в съветските/руските ВДВ десантирането на машини с екипаж вътре се смята за силно екстремно упражнение, което е запазено най-вече за военно време. Да не говорим, че за хвърляне с парашут на големи товари и бойни машини предварително се избират подходящи равни площадки. Не трябва много фантазия да си представиш как би се приземила една секция от кабина на пътнически лайнер в силно пресечена местност или насред океана ...

                        Нататък, освен че би струвало едни диви пари, решение на такава задача за пътнически самолет със 100, 200, 300 пътници ще трябва да преодолее купища технически проблеми.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                          Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
                          Добре де ,скочила е капсулата и парашутите се отворили, хората ликуват и се прегръщат с викове "ура", но идва отрезвяващия въпрос - Сега накъде, какво има отдолу, планина ли , океан ли , блато ли и т.н. Ха радвайте се че сте оживели при скока
                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Силно нереалистична идея. Достатъчно е само да си спомним, че дори и в съветските/руските ВДВ десантирането на машини с екипаж вътре се смята за силно екстремно упражнение, което е запазено най-вече за военно време. Да не говорим, че за хвърляне с парашут на големи товари и бойни машини предварително се избират подходящи равни площадки. Не трябва много фантазия да си представиш как би се приземила една секция от кабина на пътнически лайнер в силно пресечена местност или насред океана ...

                          Нататък, освен че би струвало едни диви пари, решение на такава задача за пътнически самолет със 100, 200, 300 пътници ще трябва да преодолее купища технически проблеми.
                          Каквото и да те чака долу, все е по-добре от свободно падащ самолет. Да не говорим, че ако капсулата е достатъчно здрава и е херметична, няма да и пука много-много върху какво ще падне. Като си вързан за седалката и с главата надолу да си все тая. Площадките се избират тъй щото да може лесно да се прибере багажа. В случая говорим за оцеляване и в никакъв случай за спукане на машини, които после трябва да идат някъде.

                          За дивите пари мисля вече стана ясно.
                          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                          Коментар


                          • #43
                            От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                            Нали има случай в който член на екипажа скача от горящ бомбандировач Втората световна,скача без парашут и оцелява.Няма вечен кеф,няма 100 %,но шанса ти някак си е по-голям от тоя да се набиеш в тръба пълна с пътници и гориво
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #44
                              От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                              Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                              ... Да не говорим, че ако капсулата е достатъчно здрава и е херметична, няма да и пука много-много върху какво ще падне. Като си вързан за седалката и с главата надолу да си все тая. Площадките се избират тъй щото да може лесно да се прибере багажа. В случая говорим за оцеляване.
                              Значи, достатъчно здрава и херметична ... Т.е. пътническата кабина трябва да се раздели на секции, всяка от които:
                              а) да може от двете страни да се затвори херметично;
                              б) да има достатъчно здрав корпус, който да може да носи съответното тегло, както и да издържи на динамичните натоварвания при парашутиране и приземяване;
                              в) да разполага с животообезпечаващи системи за пътниците вътре, щото нали ще е херметична, та трябва да има какво да дишат;
                              г) да е снабдена със съответна парашутна система, която си заема един приличен обем (за справка - потърси си картинки на едно БМД, готово за десантиране);
                              д) да има и система за смекчаване на приземяването (дали ще са спирачни ракети или платформа/възглавница отдолу);
                              e) да има катапултираща система. Щото това там с разтоварването през задна товарна рампа става, ама само ако самолетът лети хоризонтално. Тръгне ли да пада с носа надолу - само катапулт му е майката. Какви ще трябва да са тези катапулти, дето да могат безпроблемно да изхвърлят Х или ХХ тона над вертикалния стабилизатор, не мога да се сетя!

                              Всичко това + още куп неща, за които не съм се сетил, са едни допълнителни тонове тегло и обеми ...

                              От там нататък идва въпросът как подобни капсули биха се интегрирали в един цивилен самолет. Какво става, примерно, с всичките кабеляци, въздуховоди на климатична система, система за подаване на кислород и т.н. които вървят между вътрешната и външната обшивка от носа, до опашката на самолета, и които в нормални условия трябва да са неразривно свързани в цялостната система на самолета, а при катапултиране да се разкачват за секунда и да се затварят херметично?!?

                              Що се отнася до приказките как било нямало значение къде ще се приземиш, щото нали там си бил имал колан, това просто е силно, ама много силно, несериозно. На самолет си се возил, та знаеш, че се седи на кресла, с един 2-точков колан през пояса. И той я стегнат, я не. Т.е. съществено по-зле, отколкото в един автомобил. А, както споменава бос-ът това деца, жени, старци, тънки, дебели ...

                              Я виж как изглежда един десантник, подготвен за спускане с парашут вътре в БМД-то, което се предвижда да го хвърлят на предварително избрано равно място, а не да се търкаля по планински урви и камънаци,

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:x400_imgs_vdv2_5.jpg.jpeg
Прегледи:1
Размер:63.6 КБ
ID:5650792

                              и си го сравни с пътник в самолет!

                              И, в крайна сметка, както вече споменах, това по никакъв начин няма да гарантира безопасността на пътниците, ако някой от главните действащи лица в екипажа изперка. Дори напротив, всичките тези много сложни системи, които ще трябва да се добавят е много вероятно в дадени ситуации сами по себе си да доведат до опасност за машината и пътниците. Щото, примерно, някой перко с достатъчно образование и квалификация може да измисли как да използва за нечистите си цели системата за катапултиране ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Система за катапултиране на пътници в самолет

                                Във всяка авиобаза/полк/ескадрила си има ПДС-парашутно десантна служба,и там един неглупав офицер се грижи всички летци да имат Н-броя скокове с парашут за година,щото да скачаш/приземяваш с парашут не е като да люпиш слънчоглед.И кой ще обучи байХой в самолетя как се управлява парашут и как се обръща по посоката на вятъра,как се приземява?Да ама ще кажете нали остава жив,жив надали като се пльосне с висока скорост в земята и счупените крака са му най-малкият проблем.Или пък с индивидуална/колективна капсула-кой ще изчислява момента на противоудара?Ами ако самолета пада с крен в ляво или в дясно даже с 10 градуса?Това е като при спасителните капсули на подводниците-трябва да е легнала на абсолютно равен кил,че да се задейства,а сега ми кажете колко % е шанса да улучиш абсолютно равно пясъчно дъно и да легнеш на него с равен кил?Е горе-долу такъв е и шанса неподготвен пасажер да отцелее при "катапултиране".

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X