Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
    http://aeropress-bg.com/novini/36-ne...te-mig-29.html Може и от тук ако унгарците още не са ги продали . В общи линии за без пари можем да си напазаруваме части и самолети .
    Да, на доста места има 'скрап'... Ако се сещаш, някъде нагоре пишеше, че поляците са купили няколко (над 10бр) МИГ-29 от немците за по 1Евро... Е, ресурса сигурно им е отговарял на цената.
    Я си представи сега 50млн.лв ~ 25 млн Евро по едно евро бройката за самолет, а не за двигател, що самолет е Министъра сигурно е решил да ни прави първа авио-сила...
    Иначе статията е доста информативна - унгарците за малко над 50млн лв продават 21 двигателя и 18+6 спарки МИГ-29...
    Ако и летяха (сигурно без документи)..... Ама едва ли - унгарците не са прости - сигурно разхода за вкарването им в експлоатация биха били доста високи..
    Купувачите също не пасат трева - май никой не се е навил на далаверата...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
      Абсолютно точно, добре го казахте! Разбира се, щетите са не само материални, има политически, имиджoви и прочие... Липсата на "хартишки" също е ОК, просто плащащите са други..., плащанията също...
      По повод на "хартишките" се замислих дали военните самолети се застраховат при катастрофи и инциденти, и ако да застрахователя няма ли да държи много на "хартишките"?
      И още-при доказана авария от некачествен ремонт носи ли извършилия ремонта финансова отговорност?
      Последно редактирано от mbenz; 14-01-16, 11:42. Причина: допълнение
      много автомати-слаби резултати!

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Айде, честито-ще се обсъжда варианта друг да ни носи еър-полисинга, съвместно(?!) с нашите ВВС!
        Дали ще ни излезе евтино...?
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
          По повод на "хартишките" се замислих дали военните самолети се застраховат при катастрофи и инциденти, и ако да застрахователя няма ли да държи много на "хартишките"?
          И още-при доказана авария от некачествен ремонт носи ли извършилия ремонта финансова отговорност?
          По аналогия с "автокаското", предполагам, че при сключване на договора (естествено ще бъде чрез "обществена поръчка" тъй като такова плащане от държавния бюджет не е за изпускане и застраховка ще има на всяка цена, независимо каква е практиката по света) застрахователят няма да иска нищо, освен да си получи по-бързо плащането на застрахователната премия + изпълнение на някакви формалности Настъпи ли застрахователното събитие, застрахователят изведнъж ще се досети, че липсват такива и онакива "хартишки" и ще откаже плащане на обезщетение.
          А за финансовата отговорност при некачествен ремонт, по-нагоре попитах колко рубли сме получили от Могучая за нашите катастрофирали военни самолети, отговорът бе - николко, щото винаги, ама във всеки един инцидент се е оказало, че причината е "човешка грешка на българския пилот".
          Отговорност може да има само, когато разполагаш с механизъм на принуда за осъществяването й - да запорираш активи на държавата, в която е извършен ремонтът, на фирмата, която е извършила ремонта и т.н. По отношение на Матушка определено не разполагаме с такъв механизъм. Не разполагаме с такъв и по отношение на РСК "МиГ". Колкото и неприятно да е на повечето участници в тази тема - по отношение на Полша разполагаме, доколкото сме в ЕС Кофти работа, а?
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Ако си спомням правилно - нямаха застраховка (мисля го споменаваха, когато падна спарката)...
            Относно лостовете за принуда - уж си юрист, а говориш 'на ангро'... Чел ли си договора, че си толкова сигурен?
            Не бъркай гаранцията с финансова отговорност при некачествен ремонт. Защото гаранция носи всеки свестен производител. Но финансова отговорност за настъпили последици - би ме учудило ако поляците подпишат такъв договор - все едно официален сервиз да ти смени двигателя на автомобила, и ти да искаш финансова отговорност когато се блъснеш някъде (дали поради внезапно изгасване или не - това е друг въпрос)..
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              Относно лостовете за принуда - уж си юрист, а говориш 'на ангро'... Чел ли си договора, че си толкова сигурен?
              Именно като юрист най-отговорно и "на андетайл" пояснявам, че НЯМА значение какво пише в договора, ако не можеш да принудиш другата страна да го изпълни. РСК не продава в свободен пазар на конкуренция, че да държи на дадената гаранция - не е гаранцията това, въз основа на което купувачите избират дали да купят нейната продукция или да предпочетат "Боинг" например. А и по-горе попитаха именно за финансова отговорност за некачествен ремонт. Каква е разликата между нея и гаранцията за качествен ремонт, очакваме да ни изясниш
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                Именно като юрист най-отговорно и "на андетайл" пояснявам, че НЯМА значение какво пише в договора, ако не можеш да принудиш другата страна да го изпълни. РСК не продава в свободен пазар на конкуренция, че да държи на дадената гаранция - не е гаранцията това, въз основа на което купувачите избират дали да купят нейната продукция или да предпочетат "Боинг" например. А и по-горе попитаха именно за финансова отговорност за некачествен ремонт. Каква е разликата между нея и гаранцията за качествен ремонт, очакваме да ни изясниш
                Разбира се, че ако не можеш да принудиш другата страна няма значение... Но това не означава, че можеш да принудиш и поляците, ако това не е указано в договора...
                Относно гаранцията - чупи ти част от двигателя - сменят ти я що годе безплатно (може да се наложи да платиш някакви дребни съпътстващи суми)... Това и руснаците го правят. И има как да ги принудиш - често в такъв тип договори се залага процент (например 10%) от стойността на ремонта, която остава в поръчалия ремонта и се изплаща като последен транш при приключване на гаранцията)...
                Обаче спира двигателя (дори не е задължително да е заради повреда в самия двигател) и пада самолета - един пипал двигател, друг пипал друго оборудване - започва прехвърляне на отговорност и въпреки гаранцията, хващаш средния... Има разлика нали? Резултата - могат да ти платят например зъбчатка от двигателя, която ти се е счупила, ама самолета го няма...
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                  Разбира се, че ако не можеш да принудиш другата страна няма значение... Но това не означава, че можеш да принудиш и поляците, ако това не е указано в договора...
                  Понеже ако имахме договор с руснаците, щеше на всяка цена да е указано, а в договора с поляците 110 % сигура, че няма нищо по въпроса ?
                  Тук има едни регулациЙ. Ама не съм специалистор и не знам, нали, че не важат за случая - изрично пише някъде, че "тези правила не намират приложение ако Полша и България сключат договор за ремонт на..."
                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                    Понеже ако имахме договор с руснаците, щеше на всяка цена да е указано, а в договора с поляците 110 % сигура, че няма нищо по въпроса ?
                    Тук има едни регулациЙ. Ама не съм специалистор и не знам, нали, че не важат за случая - изрично пише някъде, че "тези правила не намират приложение ако Полша и България сключат договор за ремонт на..."
                    Пак се измяташ... Я си прочети мнението пак. Твърдиш, че Полша няма къде да бяга, докато Русия може да си бяга накъдето си иска...
                    Докато аз твърдя, че и Полша и Русия могат да бягат по тъча колкото си искат ако не са изпипани договорите, а също така могат да не мърдат ако договорите са изпипани както трябва...
                    Не си ли учил на времето математика - има необходими, има и достатъчни условия... Необходимото условие е задължително, но не винаги е достатъчно за успешно завършване на сделката (или за правилното решаване на задачата) ...

                    EASA-та не я намесвай, че нали тук си говорим, че хартийката не е нужна за експлоатация на самолета
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                      Пак се измяташ... Я си прочети мнението пак. Твърдиш, че Полша няма къде да бяга, докато Русия може да си бяга накъдето си иска...
                      Докато аз твърдя, че и Полша и Русия могат да бягат по тъча колкото си искат ако не са изпипани договорите, а също така могат да не мърдат ако договорите са изпипани както трябва...
                      Няма накъде да бяга Полша, щото (все още, засега и т.н.) сме в един военен съюз и в един икономически и политически такъв, в последния, представь себе, и УСТНИТЕ уговорки имат силата на закон където не можеш да си свършиш калпаво работата, освен ако изрично не си предупредил клиента, че работата няма да стане, но той пак така изрично е настоял да я свършиш, пък да става каквото ще. Това нещо:
                      Чл. 260. Изпълнителят е длъжен да предупреди веднага другата страна, ако даденият му проект или доставеният му материал е неподходящ за правилното изпълнение на работата, и да иска извършване на нужните промени в проекта или доставяне на подходящ материал. Ако другата страна не стори това, изпълнителят може да се откаже от договора.
                      Ако изпълнителят не направи това предупреждение, той отговаря пред другата страна за причинените й вреди.
                      ...е преписано оттук и го има във всички европейски закони (е, в руските го няма ). Отделно имаме зачитане на силата на европейските съдебни и арбитражни решения и изпълнението им във всяка точка на Съюза (оня, бе, гейския, не съветския), а по заповед на тов. Путин Матушка изрично обяви, че за нея евроГейски решения няма да важат.
                      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                        Да, на доста места има 'скрап'... Ако се сещаш, някъде нагоре пишеше, че поляците са купили няколко (над 10бр) МИГ-29 от немците за по 1Евро... Е, ресурса сигурно им е отговарял на цената.
                        Я си представи сега 50млн.лв ~ 25 млн Евро по едно евро бройката за самолет, а не за двигател, що самолет е Министъра сигурно е решил да ни прави първа авио-сила...
                        Иначе статията е доста информативна - унгарците за малко над 50млн лв продават 21 двигателя и 18+6 спарки МИГ-29...
                        Ако и летяха (сигурно без документи)..... Ама едва ли - унгарците не са прости - сигурно разхода за вкарването им в експлоатация биха били доста високи..
                        Купувачите също не пасат трева - май никой не се е навил на далаверата...
                        Унгарците още на времето решиха проблема със зависимостта си от Русия . Минаха на оптималния вариант Грипен . За нас това също е най добрия вариант не да се чудим с какво да закърпим руските самолети. Ами като почне да изтича ресурса на части от планера ? Пак обществена поръчка търсим две леви крила и един опашен стабилизатор
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                          ...
                          Май пак не ме разбра... Ама не е за първи път де Уморих се да ти давам примери за очевидни неща....
                          Само ще ти кажа, че в моята сфера съм имал проблеми с фалшиви резервни части на известни европейски компании от полски фирми... Не всички са такива, ама нали уж европейци, уговорки и т.н...
                          Крайно време е да разбереш, че няма разлика между ЕС и голяма част от другите държави - навсякъде можеш да работиш и с много коректен партньор, но и с пълен левак и мошеник (един от най-големите мошенци, с който съм работил бе холандец ...
                          За устните уговорки е друга тема - мога много да разказвам за един прекъснат пленер на тема работа с чуждестранни фирми с един министерски пратеник - юрист, ама темата съвсем ще отиде в канала...

                          sek.1, така си е...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение

                            sek.1, така си е...
                            Хората са реалисти не страдат от разни братски предразсъдъци . Яли са руската тояга през 1956 година и не искат никаква по нататъшна обвързаност с тази държава. Естествено до колкото е възможно това където могат са се откачили от руснаците отдавна . За това вървят напред .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                              Май пак не ме разбра... Ама не е за първи път де Уморих се да ти давам примери за очевидни неща....
                              Очевидните неща са, че завлече ли те руснак, парите си ще видиш на оня свят (където същият този ще те изпрати, лично или чрез подходящите за целта свои сънародници, ако много настойчиво си ги търсиш). Очевидните неща са, че държавата Русия (лично Путин го заяви) не отдава никакво значение на подписаните договори. А какви измамници има в Полша или Холандия - има, разбира се. И в САЩ и в Южна Корея има много големи измамници. Даже в Япония и в Германия има. Ама ми е малко трудно да си представя договор, подписан от министри на две държави-членки, да се окаже "измама с менте-части", а ние тихичко да издухаме супата и да пием една студена вода. Споменавал съм няколко пъти във форумЪт, че поляците много разчитат на нашия глас в евроГейските институции и от край време ни ухажват. Те са голяма държава, политиците им не са "йесмени" и хич не се церемонят да се репчат на Германия, Франция и Англия в разните бюрократични схватки на европейско равнище, затова непрекъснато си търсят поддръжници.
                              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                                Хората са реалисти не страдат от разни братски предразсъдъци . Яли са руската тояга през 1956 година и не искат никаква по нататъшна обвързаност с тази държава. Естествено до колкото е възможно това където могат са се откачили от руснаците отдавна . За това вървят напред .
                                Пак поляризираш нещата... Просто си търсят интереса, без значение кой е насреща... Защото ако гледаш поляризирано навярно би казал, че Унгария изведнъж рязко е решила да се обвърже с Русия например ако прочетеш това: http://www.blitz.bg/news/article/320384

                                Боголюбе, работил съм и с руснаци - за няколко десетилетия досега никога не съм духал супата при правилно сключен договор ... Просто трябва да ги държиш изкъсо (както е и за европейците)...
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X