Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет при избор на трактор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Честито нов трактор!От сега нататък само масла и гориво!
    Така гледам че има запознати хора,та да си питам и аз за болката...
    Трактора е с механични скорости,но задна се осъществява чрез реверс копче от волана.Обаче при студено време -само в студено- под 10 градуса,след запалване остава включен предният диференциал и не е възможно да смениш посоката на движение отзад напред или обратно докато хубаво не загрее-час или два!!!
    След като загрее и гася двигателя.наново въртя ключа на контакт,явно прави някаква диагностика и изключва предният мост и посоката на която не е оставен-така трябва да бъде.
    От официалният сервиз ми казват че трябва да се смени соленоида-за напред и назад са два броя,има отделни за двойното и т.н.
    То хубаво ще ги сменя ама дали е от тях?
    Трактора е над 25 години.
    Та в общи линии не знам къде може да е проблема.Докато орях и го оставих за половин час и пак почна да мигат лампите за напред и назад,а е стоял малко.

    Коментар


    • Николай Колев
      Николай Колев коментира
      Редактиране на коментар
      Каква марка,модел и година е ?

      Тези соленоиди или магнит вентили си имат филтърчета всеки един ,поне на моя е така.
      Та отвори ги и виж какво им е дереджето ,почисти ги пък може от това да прави тези магарий.
      На моите имаше плътен слой финни частици натрупани с годините и забавяха циркулацията на маслото.
      Може и при тебе да е от това и при студено време съвсем да спира преминаването на масло към изпълнителните маханизми и за това да не ти изключва двойното и другите смущения.

      От къде си ?

  • #62
    Нещо се обърка, извинявам се
    Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
    Място и хора към които да принадлежи ...

    Коментар


    • #63
      https://fz-agritechnik.de/de/traktor...endt-traktoren

      това трябва да ми е новият,стария е с друг номер и го няма в мрежата.Филтър поне аз не виждам.Има филтър на цялата скоростна кутия.фенд фермер 312.Силистренския вилайет.МАслото на трансмисията е сменено и филтъра с нов.Проблема е от няколко години и сякаш се засилва.Отначало бързо се оправяше,сега часове.Качи снимка на твоите ел.магнитни клапани.
      Последно редактирано от vovka; 29-12-21, 07:05.

      Коментар


      • Николай Колев
        Николай Колев коментира
        Редактиране на коментар
        Мойте вентили развити от корпуса изглеждат по същия начин.

        Има цедка като пръстен и ясно се вижда.
        между двата О пръстена на снимката има отвори а над тях е пръстен от финна мрежа като се вгледаш внимателно под нея има същите отвори като долните.
        За тази цедка говоря.
        входа на вентила е през тази финна мрежичка а изхода е там където са отворите между пръстените.

        Внимателно разкачи кабелите и предварително измий добре около вентилите за да не попаднат боклуци вътре и с хубав ключ че , вентилите са стегнати здраво ги развий един по един и ги почисти със спрей за спирачки или с такъв за почистване на карбуратори.

        Имай предвид че,има замърсяване и вътре в корпуса където е завит вентила,пръскай със спрея и вътре докато спе да излиза мръсотия.
        Може да бръкнеш в отвора и с една малка четка за рисуване.
        Продухай добре с въздух със компресора.

        При мен върху тази мрежичка имаше плътен слой частици от износването на кутията което е нормално за 3500 моточаса и 10 години часа,
        аз имам 3 вентила по един за напред ,назад и един голям за неутрална позиция и трите бяха порядъчно задръстени.

        Намотката се проверява лесно както е свален му подай 12 волта на кабелите и трябва да се усеща отчетливо щтракане .
        Последно редактирано от Николай Колев; 29-12-21, 10:07.

    • #64

      Възможно е да се е напълнил с утайка/кал точно в ситните отвори. Ако се свалят лесно, може да ги промиеш и да смениш о-пръстените. Ако ли не, просто намотката на селеноида може да си е заминала/отслабнала. Цената не ми се струва кой знае какво, дори и двата да смениш.

      Коментар


      • #65
        Брех,това ако го знаех щях да го направя сто пъти до сега.Лесно се свалят предполагам,пред задна лява гума са.Мисля че са общо пет парчета -напред,назад,за преден мост,блокаж и ВОМ -ако не бъркам.Свалях им буксите и ги пръсках с контактен спрей но без резултат.
        Добре де,дори и това да е проблема,има закачен филтър колкото еднолитров буркан,той нямаше ли да улови тая мръсотия?
        Имаме и съмнение за помпата вътре в скоростната дали не е сдала багажа,скоро ще се мери и налягане.Тя доколкото схващам прави налягане за тия клапани и смазването на скоростната.

        Коментар


        • Николай Колев
          Николай Колев коментира
          Редактиране на коментар
          Тези цедки са да улавят малки власинки отделящи се от самия филтър и на по едри частици от износването на самата кутия който се отделят в маслото след като е минало през главния филтър на кутията движейки се по магистралите на системата докато достигне съответния вентил.

          Ако помпата на кутията е износена ще прави други симптоми , на студено ще е добре заради по малките хлабини и по гъстото масло а като загрее ще започват проблемите заради пониженото налягане на маслото .
          Тоест при тебе е обратното и не е от помпата.

        • vovka
          vovka коментира
          Редактиране на коментар
          И аз си помислих това за помпата,но то вече хиляди варианти ми минаха през главата.При първа възможност ще направя това мероприятие и ще пиша какъв е резултата.Само незнам кога ще е точно...
          Благодаря за написаното много Николай Колев и jazko.

      • #66
        Ако търсите ръководство или мануал,може да потърсите в https://www.scribd.com/home да влезете в профила си в гугъл,и после или да си платите,или да ъплоуднете 5 документа или чрез https://downscribd.com/ да поставите линка и да свалите желаният документ-книга,Аз вече си свалих някои.Единия дето го имах бях го купил,ама има и такива които ги нямах.

        Коментар


        • Николай Колев
          Николай Колев коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря Вовка !!
          Намерих полезни неща.

      • #67
        Днес се разглобиха магнитните клапани със все блока на който бяха навити.Мити,пръскани със спрей за спирачки,сменени о пръстени.Старите магнит вентили са бош,и нямаха предпазна мрежичка-цедка.Пред единия намерих стружка 1/1 мм.
        Мерено налягане при 31градуса на трансмисионното масло при филтъра-12-13 бара /колкото е по книга но при 50градуса/.
        Промяна при превключване напред назад няма на студено-предният мост остава включен.
        Забелязах че и силоотводният вал не работи-мига два пъти бързо и индикира грешка 22 явно.
        Никога досега не бях го включвал и не знаех дали работи.Та,сагата продължава

        Коментар


        • Николай Колев
          Николай Колев коментира
          Редактиране на коментар
          Ти първо разбери кой вентил отговаря за предния мост и после провери дали самият вентил е изправен и дали му се подава електрически сигнал когато трябва.
          Също кога се включва моста когато вентила отговарящ за него е включен или когато не е изключен.
          Дадоха ми телефона на един мъж от Добрич има частен сервиз за трактори много е в час може да ти помогне да не се луташ.
          На мене ми осветли въпроса с моя ритащ съединител на трактора в рамките на две минути по телефона.

      • #68
        Ако соленоидите са еднакви, ги размени и виж дали се променя нещо. Ако моста се оправи, но друго спре да работи, значи имаш развален соленоид.

        П.П Сега видях, че си написал, че са нови. Това усложнява малко диагностиката.

        Коментар


        • #69
          Вентилите само се демонтираха и почистиха,не са сменени с нови такива.Малко объркано съм написал по горе.Изпробвашме ги на акумулатора и се движеха,даже със спрея ги къпахме.Знам ги кой за какво е,в книгата си пише.Обяснено е,че при електрически,електронен или хидравличен проблем е зацепен и предния мост-така е докато не загрее скоростната.Мерихме и на двята съпротивлението-по книга 9.2 ома при нас с евтин мултицет около 10 ома.Имаше и една пружинка плунжер на блока и тя се отви-нямаше боклуци.Те май и четирите са еднакви,петият е различен за вома.
          Зетя има съмнение май за електронният блок в кабината вдясно.Аз се съмнявам за износени тия буталца за вентилите на всички.В един руски сайт за ремонт на автоматични кутии където има явно много такива клапанчета се обясняваше че клапана има 200-300хиляди мисля цикъла на работа.Компютъра го виждал че не е мн добре и работи до едно време и после индикира проблем.
          В книгата пише,че предният мост се изключва от налягане-е,налягане имаме.Аз мисля че той след запалване нещо проверява и въобще не дава за се превключва напред назад и изкл. на предното.Ще се чете още и мисли...

          Коментар


          • vovka
            vovka коментира
            Редактиране на коментар
            Вом-а работел,просто чукча не ползвал и не знаел как работи.Това значи че хидравличната част и клапаните най-вероятно са си добре.
            Другото което се забеляза,че при позагряване на машината и натискане на съединителя се изключват лампите и релетата си цъкат-сиреч изключва се предният мост и посоката на която не е,а при пускане на съединитела пак започват да сетят.
            Съединителя и спирачките били с една и съща спирачна течност.Та сега чуденката е да не би да е там проблемацията.Преди година -две беше долято течност,а от 6-7 години откакто го имаме не сме я сменяли.

        • #70
          След една година ходене по мъките предновогодишно зетя го оправи.Проблема беше изцяло електрически,но официалният представител защо да си прави труда да проверява,след като даже му пратих и ръководството за проблеми ....
          Съответно -за части отидоха 20-30 кинта, сиреч два кондензатора от скъпите български от време оно по 28 стотинки,едно реле за 6,50лв и още едно май пак за толкова пари.И един закъсан кабел.Отделно смених щото мислех че тия соленоиди са проблема 4*250 лв. и манометър с преходници за 40 лв като мерихме налягане.

          Коментар


          • #71
            Понякога е така, малките камъчета обръщат каруцата.
            Сега имаш резервни соленоиди. Никога няма да се съсипят вече

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X