Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет при избор на трактор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Съвет при избор на трактор

    Не си прав за зелените.Просто е най-хубавото което може да се купи на пазара.Ако не се карат целогодишно,и не се тормозят,и другите марки стават.Но искаш ли сериозна машина,просто това е избора.
    Едни "бизнесмени" с 1 000 000 дк земя,имаха разнообразен парк.Това което устиска е Джон Диър при тракторите,и Class при комбайните. Всичко друго се скапа.Имаха и Кейсове,верижни Калсове,и какво ли още не.Механизаторите са едни и същи на всичките машини.
    Не казвам че не се чупят.Виждам това което карат,и с какво подменят.

    Коментар


    • #47
      От: Съвет при избор на трактор

      Човека споменава, че обработва 1 000дка. С този декараж, 1000мото часа ще ги прави за 2-3години, което оправдава подръжката на каквато и да било западна машина. Нямам джон диър и нямам намерение да имам джон диър. Споделям само болежката на един колега с 140к.с модел. Има някакъв дефект и като загрее подскача, като диво магаре, колкот плавно и бавно да отпускаш съединителя, трактора си подскача като змей. Два пъти ремонтира преден мост - втулки и чопове(всички части визма от Гърция). Един път идваха гърци да го отварят, че отказал на полето. Плачеше се и от ядове с навесната система. Друг колега с старо джони от началото не деведесте, човека кара втора година без преден мост, защото скапвал някакви муфи и втулки вътре в кутията и го отварял 2 пъти (този трактор не оре). Ползва се на ферма -целогодишно. Имам ТЛ100А, който също се ползва на ферма целогодипшно, до сега 1250мото часа, ядове не е давал. Пък за напред ще видим. Не казвам, кой е по-добър и кадърен. Това имам, това давам за сръвнение. Мога да кажа също и за Дойц фар - тука има 2-3 нови, текат като лейки и през седмица идват гаранционните сервизи да чепкат по нещо.

      Коментар


      • #48
        От: Съвет при избор на трактор

        Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
        Батка, я ми го покажи тоя Джон Диър модел 2010 г. дето има ''пет кабела на кръст'', че ми стана много интересно. Не, честно, много ме заинтригува! Чак се втрещих!
        Готово бе моето момче ,моделите са 5615 /5080 / първия е 2010 година другия е 2015 .Снимки искаш ли на таблата да видиш колко лампи има правилния и колко ландини рекс 90 ,всички са в един клас . И една да светне на рекса не тръгва И не се втрещявай ами ела и гледай ,че да не ти правя и снимки на сноповете кабелаци .Гарантирам на 100% защото съм пръскал и двете марки на парчета и кабини ДОЛУ !



        пп И за цената не си прав !!! Не са скъпи има и мнооооооого по скъпи!
        Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

        Коментар


        • #49
          От: Съвет при избор на трактор

          Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
          Човека споменава, че обработва 1 000дка. С този декараж, 1000мото часа ще ги прави за 2-3години, което оправдава подръжката на каквато и да било западна машина. Нямам джон диър и нямам намерение да имам джон диър. Споделям само болежката на един колега с 140к.с модел. Има някакъв дефект и като загрее подскача, като диво магаре, колкот плавно и бавно да отпускаш съединителя, трактора си подскача като змей. Два пъти ремонтира преден мост - втулки и чопове(всички части визма от Гърция). Един път идваха гърци да го отварят, че отказал на полето. Плачеше се и от ядове с навесната система. Друг колега с старо джони от началото не деведесте, човека кара втора година без преден мост, защото скапвал някакви муфи и втулки вътре в кутията и го отварял 2 пъти (този трактор не оре). Ползва се на ферма -целогодишно. Имам ТЛ100А, който също се ползва на ферма целогодипшно, до сега 1250мото часа, ядове не е давал. Пък за напред ще видим. Не казвам, кой е по-добър и кадърен. Това имам, това давам за сръвнение. Мога да кажа също и за Дойц фар - тука има 2-3 нови, текат като лейки и през седмица идват гаранционните сервизи да чепкат по нещо.

          Така е ,имаш наблюдение на два а аз на 52 и чакам към средата на годината още 10 бр . Не казвам че са най добрите (писах по горе за сериите) има и по добри зовът се ФЕНД ама са едни пари .......... не че не заслужават парите спрямо качеството но оптималния вариант (тестван многократно) цена/качество си остава зеления.
          Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

          Коментар


          • #50
            От: Съвет при избор на трактор

            Защо Фенд да са по-добри?Добрите Фендове не свършиха ли с Ман двигателите, до към 930 серия и 2000г.От там с тия Дойц двигатели,нещо не са това което бяха.

            Коментар


            • #51
              От: Съвет при избор на трактор

              Първоначално публикуван от Живко Костадинов Преглед на мнение
              Защо Фенд да са по-добри?Добрите Фендове не свършиха ли с Ман двигателите, до към 930 серия и 2000г.От там с тия Дойц двигатели,нещо не са това което бяха.
              Не знам за новите,но така им се носи славата .
              Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

              Коментар


              • #52
                От: Съвет при избор на трактор

                Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
                Готово бе моето момче ,моделите са 5615 /5080 / първия е 2010 година другия е 2015 .Снимки искаш ли на таблата да видиш колко лампи има правилния и колко ландини рекс 90 ,всички са в един клас . И една да светне на рекса не тръгва И не се втрещявай ами ела и гледай ,че да не ти правя и снимки на сноповете кабелаци .Гарантирам на 100% защото съм пръскал и двете марки на парчета и кабини ДОЛУ !



                пп И за цената не си прав !!! Не са скъпи има и мнооооооого по скъпи!
                Аз под ''пет кабела на кръст'' нещо друго си представям. А и да сравняваш Джон Диър с Ландини е доста неуместно. Явно сте имали да усвоявате някакви пари та затова сте си ги натресли тези Ладини-та. Т'ва 'се едно да имаш такси-компания и да се обзаведеш наполовина с БМВ, а другата половина с Рено Лагуна. Горе-долу и ваш'та работа е такава.
                Всъщност т'ва не ме засяга и не е по темата. А за цената съм много прав. Не съм споменавал, че Джон Диъра е най-скъпия трактор. Казах, че е неоправдано скъп. Като автомобилите Тойота, примерно - даваш 2 чанти пари, щото у форума пише, че е върхъ, а па после ставаш къдрав от ужаси и приключения.
                Та нито за миг дори не съм си и помислял да кажа, че е най-скъпия кютук, мисля, че първото място го държи FENDT.

                Авторе, имаш не много земя за обработване и едни пари за трактор. Аз имам трактори - здрави, с проблеми, нови, дърти, всякакви. За тая цена дето я споменаваш в началото и трактор ще ти дам и хоро ще ти играя.
                Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                Само DIESEL !!!

                Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                Коментар


                • #53
                  От: Съвет при избор на трактор

                  Даи тел за връзка колега,къде се намират тракторите.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Съвет при избор на трактор

                    Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                    Аз под ''пет кабела на кръст'' нещо друго си представям. А и да сравняваш Джон Диър с Ландини е доста неуместно. Явно сте имали да усвоявате някакви пари та затова сте си ги натресли тези Ладини-та. Т'ва 'се едно да имаш такси-компания и да се обзаведеш наполовина с БМВ, а другата половина с Рено Лагуна. Горе-долу и ваш'та работа е такава.
                    Всъщност т'ва не ме засяга и не е по темата. А за цената съм много прав. Не съм споменавал, че Джон Диъра е най-скъпия трактор. Казах, че е неоправдано скъп. Като автомобилите Тойота, примерно - даваш 2 чанти пари, щото у форума пише, че е върхъ, а па после ставаш къдрав от ужаси и приключения.
                    Та нито за миг дори не съм си и помислял да кажа, че е най-скъпия кютук, мисля, че първото място го държи FENDT.

                    Авторе, имаш не много земя за обработване и едни пари за трактор. Аз имам трактори - здрави, с проблеми, нови, дърти, всякакви. За тая цена дето я споменаваш в началото и трактор ще ти дам и хоро ще ти играя.

                    Аха ясно .ти си от търговците...............не от експлоататорите .Моето око е съвсем различно от твоето ,ти гледаш да продаваш ,аз гледам да вършат работа . И да не забравиш, някой процент и на форума ,че тука раздела не е ,,търговски партньри,, .И не разбрах кое е рено и кое е бмв? Защото за мен и двете не стават.
                    Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                    Коментар


                    • #55
                      Я да изровя тази Стара тема с един въпрос.
                      Интересува ме Джон Диър 5083 пройзведен 2012 година с какъв съединител е? В каталозите пише че, е много дисков в маслена вана.
                      Но какво означава това?

                      Един приятел иска да си купи такъв трактор и ходих с него на един оглед от интерес не че, разбирам на трактори.
                      И като тествахме съответната машина забелязах е че съединителя зацепва някак изведнъж в много тесен диапазон на педала.
                      Едва в няколко милиметра ход на педала в средата на самия ход.
                      Продавача обясни че, съединителя бил с някакви пакети и на определени часове трябвало да се калибрира, рутинна операция.
                      Машината е на 3490 часа проверих ме я по шасито в Мегатрон и часовете и отговарят.

                      Моля някой запознат с тези машини да ми обясни ако може.

                      Предварително благодаря.
                      Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                      Място и хора към които да принадлежи ...

                      Коментар


                      • #56
                        И аз искам малко да се включа,без да мога да отговоря по горното мнение -за съжаление.
                        Ако някой има поглед или от първа ръка мнение да напише няколко реда за сполучливи тракторетки в диапазона 80-110/120/ конски сили на до десет години максимум.
                        Мисля че доста хора ще им е интересно.Аз лично проучвам мнения за ню холанд,кубота и джон диър за тия конски сили.Също така дали не е по-изгодно да се закупи нов такъв.Говорим за цени под 100 х.лв.

                        Коментар


                        • #57
                          Е то за под 100к повечето в този диапазон ще са нови, освен ако не са наблъскани с екстри като за програма.
                          Моите 5ст. по темата-Имаме 3 трактора в този диапазон-Ламборджини Страйк 90 2014, Ландини ПойерМондиал115 2013-4, и НюХоланд Т5 120 2017.
                          Последният е купен нов по програма, Ламборджинито го взехме втора употреба, но беше на 300 часа, а Ландинито го взехме на около 4000, било е на един собственик, купено от нов и карано от него, а не работници.
                          Трите трактора са много различни, макар и да са в един клас. НюХоланда е най-големият от трите, с най-много екстри и досега с него сме имали и най-много проблеми. Ламборджинито ми пасва като ръкавичка, управлява се много лесно, всичко вътре е сложено точно там където очакваш да бъде. Това което не ми харесва в него е че няма малки прозорци като Холандеца, няма и много поставки и барчета, тоест никакви, също кормилото е регулируемо само нагоре/надолу. Иначе Ламбото е с подсиления мост(от Нитрото), с електрохидравличен съединител, може да се сменя с натискане на педала, или с натискане на копчето на скоростният лост. Изключително ми е удобен при косене/балиране, има опция, натиска се едно копче и се кара като мотокар с един педал само-натискаш спирачката, трактора спира и не се налага да натискаш съединител, пускаш спирачката и си тръгва, изключително удобна екстра при балиране. Нюхоланда завива повече за разлика от Ламборджинито, нашият е и с челен товарач, което е страшна мъка както за трактора така и за каращия. Товарача ни е Стол ФС серията, не знам дали и други трактори с челен товарач са така, но има нещо много сгрешено в баланса, въпреки това си е готина екстра, незаменима ако трябва да се прибират бали от полето, или да се върши друга товаро/разтоварителна работа с транспорт. Директно сравнение между Страйк и Т5 е нечестно, по-скоро Срайка се конкурира с ТД5, а Т5 с Нитро. По програма ни бяха писали ТД5(тогава нищо не разбирахме и се доверявахме на "консултанти") ТД5 е напълно механичен по-лек е дори от Страйка, пластмасата вътре е като на играчка от зрънчо, като цяло си е Беларус с повече пластмаса, но си личи отвсякъде колко е евтин. Макар че познавам хора които си го харесват, точно защото е прост и няма такива "екстри" като ДПФ и Адблу. С последните две имахме проблеми с нашият Т5, оправиха се след 4000лв и префлашване. Ландинито го взехме случайно, трябваше ни трактор с въздушни спирачки, да дърпа цистерната. Като цяло не е лош, не сме имали никакви проблеми досега с него освен че си дойде с прецакан клапан за въздуха и така и не можем да използваме спирачките на ремаркето , Както и седалката, която е на въздух има счупен стуцер и е спаднала, но нямам време да стигна до него. Иначе кабината е ОГРОМНА, доста добра видимост, добри фарове. Като казах фарове се оказва, че това не е никак за подценяване, осветлението на Ламборджинито са страхотни, Нюхоланда е пълен шит, първо че основните фарове изгоряха от слънцето и напрактика са неизползваеми, но и допълнителните светлини са отвратителни, Ландинито е с по-скоро добри фарове, но не като тези на Страйка.
                          Когато трябваше да купуваме трактора с въздушните спирачки гледахме Ламборджини R5 120, то е същото като Дойтц Агротрон 120(тези с квадратните фарове), еми добре че не го взехме, съединителите и на двата са някакво мъчение за каращия. Когато ходих да го видя Р5-цата бях с изкълчен глезен, еми не успях да натисна този долен ляв педал и това си е.
                          Така или иначе не е от чак такова значение марката, а има ли сервиз да го ремонтират и обслужват след купуване. Нюхоланда го взехме от Анимекс Стара загора, не бих ги препоръчал, само гледат да ти вземат парите, а и не разбират, или по-скоро не ги интересува какви са нуждите на купувача. Оптиком като отидох да поискам някаква информация за Ландинито, като разбраха че няма да им оставя пари дори не ми обърнаха внимание, за такива стари трактори не държали информация(трактор на 5-6 години за тях е стар и не си заслужава да го обслужват!) а с цените за части, които ми обявиха им теглих хикса(а между другото трактора е купуван нов от тях). От Агримашина сме страшно доволни, работи се изключително лесно с тях, а отношението им към клиентите не съм го усещал от никоя друга фирма в България. Това да ти се обади собственика и да си говорите до 9 вечертта, за да разбере за какво ще ползвате трактора, за да ви предложи точно това от което имате нужда не се среща често.

                          Коментар


                          • #58
                            Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
                            Я да изровя тази Стара тема с един въпрос.
                            Интересува ме Джон Диър 5083 пройзведен 2012 година с какъв съединител е? В каталозите пише че, е много дисков в маслена вана.
                            Но какво означава това?

                            Един приятел иска да си купи такъв трактор и ходих с него на един оглед от интерес не че, разбирам на трактори.
                            И като тествахме съответната машина забелязах е че съединителя зацепва някак изведнъж в много тесен диапазон на педала.
                            Едва в няколко милиметра ход на педала в средата на самия ход.
                            Продавача обясни че, съединителя бил с някакви пакети и на определени часове трябвало да се калибрира, рутинна операция.
                            Машината е на 3490 часа проверих ме я по шасито в Мегатрон и часовете и отговарят.

                            Моля някой запознат с тези машини да ми обясни ако може.

                            Предварително благодаря.

                            Здравей, кутията е powershift - сиреч автоматична смяна на предавки под товар (смяна с бутон).
                            Няма съединител като при обикновена ръчна скоростна кутия. Затова и педала се усеща така, както си го описал. Тоя педал, реално управлява клапан за налягането на пакета съединители. (Пакета представлява касета от 7 или 8 фрикциона сандвич с 8-9 метални диска потопени в маслото на кутията).

                            Калибрация обикновено не се налага, ако всичко е направено и експлоатирано правилно. Прави се от дилъра с компютър.
                            3500 часа не са много, ако са реални. Може по шаси да се провери в тяхната система историята на машината, ремонти и прочее.

                            Коментар


                            • #59
                              Първоначално публикуван от vovka Преглед на мнение
                              И аз искам малко да се включа,без да мога да отговоря по горното мнение -за съжаление.
                              Ако някой има поглед или от първа ръка мнение да напише няколко реда за сполучливи тракторетки в диапазона 80-110/120/ конски сили на до десет години максимум.
                              Мисля че доста хора ще им е интересно.Аз лично проучвам мнения за ню холанд,кубота и джон диър за тия конски сили.Също така дали не е по-изгодно да се закупи нов такъв.Говорим за цени под 100 х.лв.
                              Диапазона е изключително голям 80 коня е едно, 120 коня е съвсем различен трактор (размер, тегло, възможности)

                              Избора на нов или ползван трактор се свежда до няколко много важни фактора, които всеки трябва да обмисли добре.

                              1. Можеш ли да ремонтираш стара машина (умения, инструменти, нерви и време)? Краен резултат - излиза по-евтино, но винаги има риск следващия ремонт да се случи след 50 часа (обикновено когато машината е най-нужна).
                              2. Ще расте ли стопанството? Да не се случи така, че 80 коня след 2 години ще ти малнее и няма да има производителността на по-големия трактор.
                              3. Резервни части - за гореизброените марки има. Цените няма да ти харесат, ама няма много алтернативи. Важно е да имаш добър стругар, който ще ти спести десетки хиляди левове в ремонти.
                              4. Новите трактори са по-сложни, повече електроника, ДПФ, Адблу, все системи, които правят проблеми (дори като нови). Минимален шанс, да си ги оправяш сам (99% от случаите изисква диагностика със софтуер, който притежава само дилъра). Да не забравяме допълнителния разход за Адблу, което от 65 ст/л. сега гони 2 лв/л.

                              Новите трактори не са панацея за жалост. И те се чупят, единственото успокоение е, че се ремонтират гаранционно. Обаче в земеделието, машината не работи ли, няма значение дали си оставил 20 000 лева или 100 000, работа не се върши и може да е пагубно за целия сезон.

                              Коментар


                              • #60
                                Първоначално публикуван от jazko Преглед на мнение


                                Здравей, кутията е powershift - сиреч автоматична смяна на предавки под товар (смяна с бутон).
                                Няма съединител като при обикновена ръчна скоростна кутия. Затова и педала се усеща така, както си го описал. Тоя педал, реално управлява клапан за налягането на пакета съединители. (Пакета представлява касета от 7 или 8 фрикциона сандвич с 8-9 метални диска потопени в маслото на кутията).

                                Калибрация обикновено не се налага, ако всичко е направено и експлоатирано правилно. Прави се от дилъра с компютър.
                                3500 часа не са много, ако са реални. Може по шаси да се провери в тяхната система историята на машината, ремонти и прочее.
                                Благодаря за коментара,макар и малко закъснял.Купих трактора сам без да ползвам помощ или съвет от приятел.
                                Докарах си го на самоход от 130 км по асвалта през ноща.Машината е с регистрация и във годно техническо състояние от към светлини и спирачки.

                                Разтоянието изминах за близо 5 часа непрекъснато каране.Всичко мина без тежки аварий или проблеми с изключение на едно претрито коляно от пласмаса за парното в кабината което се проби още на първите 30 минути каране и протече антифриз като лейка .За късмет го забелязахме при зареждането на бензиностанцията и решихме въпроса като байпасирахме парното с другото коляно от студената
                                вода на парното.

                                През време на пътуването забелязах че , съединителя или нещото което предава въртящия момент не включва плавно .
                                Сутринта след прибирането под трактора имаше локва от трансмисионно масло.След внимателен оглед установих че маслото идва от отдушника на кожуха на съединителя, тоест тече семерингата на вала на съединителя.Лоша ситуация но късмет,намерих вещ техник и сцепихме трактора на две за да сменим въпросния семеринг на вала на кутията.
                                Разглобяването отне 3 часа , дефектацията , доставката на необходимите части и умуването кое как 2 дни самото сглобяване 6 часа и половина .

                                За късмет износен се оказа само един семеринг за 16 лева , юнашки задръстени се оказаха и магнит вентилите които отговарят за управлението на пакетния съединител.
                                След внимателно почистване на филтрите на магнитвентилите за голяма радост плавноста при потегляне се възтанови.

                                Друг дребен проблем беше неработещото парно в кабината ,след подмяна на повредените колена не искаше да завърти водата през него.
                                След два дни безуспешни опити да го подкарам установих че, повредата е във водната попма на двигателя.
                                Чест проблем при Джон Диър било превъртяла турбинка на водната помпа.В следствие на което няма налягане във водната система и не качва вода в парното което е на тавана на кабината.
                                Смених и водната помпа която се оказа на много лесно и удобно място.
                                И сега вече имам и парно.

                                Та така с употребяваните Трактори,вече мога да давам консултаций при избор на Джон Диър 5 та серия.

                                Като цяло трактора е проектиран много опрестено,разделянето и събирането не изискват никакви специални инструменти,за водната помпа също.
                                Скоростите му са напълно механични.
                                Двигателя е 4,5 литра турбодизел механична помпа.
                                Единствено пакетния реверс-съединител е електронно управляем.

                                Резервни части има и оригинални при дилъра и алтернативи от други доставчици.
                                Водна от алтернативен доставчик тук в Бг цени от 175 лв до 260 лева китайска
                                намерих от Румъния за 90 лева същата китайска.
                                Последно редактирано от Николай Колев; 28-12-21, 18:18.
                                Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                                Място и хора към които да принадлежи ...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X