Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ценков разказва за Дакар 2011

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Ценков разказва за Дакар 2011

    Да, но денят на изненадите още не беше завършил....

    Разбрах че законите на физиката са нумолими...Е, само с предно не ходете да изкачвате 30 метрови дюни. Не става.
    Дори и със спаднати гуми. Дори със засилка.
    Зпочнах да търся обиколни маршрути за да стигна до финала. И в това обикаляне не успях да валидирам 3 точки - и ето 9 часа наказание.
    НО ФИНИШИРАХ и то преди залез слънце.

    Ето малко снимки от машината преди да започне ремонта









    Предстоеше дълга нощ за механиците.
    Ситуацията се усложняваше от липсата на камиона с резервните части. Не знаехме дали ще имаме дифернециал.
    Но със сигурност знаехме че гуми няма да имаме - поне до почивния ден.

    Така че в най-добрият случай на другия ден щях да имам преден и заден мост, но трябваше да се оправям с гумите с които бях минал през обелиска на старта. Е, това че трипа не работеше си беше вече нещо обичайно.....

    След като си нашарих роудбука, си легнах със свито сърце - щеше ли Давид /механика/ да се справи в оставащите 5 часа до старта с машината? Дали щеше да дойде задния мост?

    На сутринта с един бърз поглед видях че Давид още работи по машината, но че имам полуоски и диференциал...ура...ще се кара...

    Е, закъснях за старта с 15 мин- Давид още имаше работа, но това беше дреболия - АЗ ПРОДЪЛЖАВАХ СЪСТЕЗАНИЕТО
    Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
    Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
    www.dakarbg.bg
    www.rallyraid.bg

    Коментар


    • От: Ценков разказва за Дакар 2011

      Баси филма. Респект.
      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

      Коментар


      • От: Ценков разказва за Дакар 2011

        ..... като си спомня какви безсънни нощи бяха, ГОЛЯМ кеф за нас и ГОЛЕМИ перипети за Вас с Тодор ....., но определено си заслужаваше всеки миг СИГУРЕН СЪМ!

        ПП ФОТОРАЗКАЗЪТ ТИ Е УНИКАЛЕН !!!
        0887 246718

        Коментар


        • От: Ценков разказва за Дакар 2011

          Еееей, нямаш съвест! Баш сега ли спря....?
          П.П. Уникално е и ще чакам колкото трябва!
          edoors.bg- Джаджи за врати и врати

          Коментар


          • От: Ценков разказва за Дакар 2011

            E, не съм прекъсвал, просто време не остава....

            Тука искам да кажа и няколко думи за психологията на състезанието.
            Да, основната борба си е с природата и техниката която управляваш. Но все пак като стигнеш до лагера, поглеждаш и класирането.
            Ето тука направих една извадка от моето резултати.
            N° 261 - MD RALLYE SPORT Petar Cenkov



            http://www.dakar.com/dakar/2011/fr/pilote/261.html


            Доста добре се вижда всичко :
            - лекото окопитване с неработещият трипмастер - вече в четвъртия етап стигам до 9 то място.
            - счупения заден диференциал - падам на 19-то място.
            - разпадналата се задна гума в етап 6 - 13то място
            - после пак постепенно стигам до 8-мо....
            - е, всички знаете за кормилния прът в етап 12....

            Такова беше и настроенито ми - надеждата за по-добро класиране растеше, но след съответния проблем - всичко започваше отново.
            Непрекъснато си повтарях, че най-важно е ЗАВЪРШВАНЕТО, но пустия му адреналин друго правеше в трасето...
            Като цяло съм доволен че успях да се опазя от травми. Успях да оправя и с навигацията. Едно губене имах - за около 15 минути.
            Последно редактирано от pepino c; 26-05-11, 11:38.
            Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
            Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
            www.dakarbg.bg
            www.rallyraid.bg

            Коментар


            • От: Ценков разказва за Дакар 2011

              Браво Петре. Ето това е репортажът който чакахме. Заслужаваше си. Благодаря ти.
              Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

              Коментар


              • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                E, има още, най-интересното предстои.....
                Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                www.dakarbg.bg
                www.rallyraid.bg

                Коментар


                • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                  И така, след драмата с диференциала в 5ти етап, ми предстоеше един доста сериозен етап - 722км.
                  От тях отново огромен СС - 460 км...

                  Ето го представянето на този последен 6ти етап преди почивката...



                  Започнах го с много оптимизъм защото шанса който имах в преодоляването на мега проблема от предния ден ми даваше надежда за успех и в бъдещите етапи.
                  Е, все пак машината имаше и "ДОПЪЛНИТЕЛНИ ПОДОБРЕНИЯ":
                  - ПРОСТО ЛИПСВАШЕ ЗАДНАТА СПИРАЧКА - резервният спирачен апарат е останал в камиона, и за етапа моят Ренегад беше някава олекотена версия...Лошото беше че моят стил накаране доста използва задната /лява ръкохватка/ спирачка. Но, и с това се свиква...
                  - Гумите си останаха НЕ Сменени - бяха доста парцаливи и нарязани...Все пак на старта на 6 етап бяха на около 3500 км...
                  - Основния резервоар беше скъсан - все пак спирачния диск го беше прорязал. Давид го беше лепил с някави тайни смеси, и се надявах да не протече. Е, ПРОТЕЧЕ....

                  Обещавам повече да не досаждам с този НЕ РАБОТЕЩ ТРИП МАСТЕР - защото това му беше последния отпускарски ден преди уволнението - на почивката го СМЕНИХА.

                  Ето с тези технически проблеми но с вяра в това което предстои аз се наредих на стартовата линия и даже дадох едно бъзо интервю на нашите "журналисти".

                  От този етап си спомням че в началото имаше "малко" дюни и пясъци....За един момент се затрих, но за кратко...за щастие...
                  После - след около 1 час взех да настигам предните атв-исти . Все пак аз стартирах от последните мотористи и атв-исти заради дифернциала и късния финал предния ден.
                  Настигнах и Тодор който тъкмо се изтупваше и се оглеждаше - преди минути се беше отъркалял в една пясъчна "нива" - леко набраздена с пясъчни гребени под 45 градуса. Нямаше никави щети по машината и продължи след мен - до следващата станция за зареждане с гориво оставаха 70-80 км.
                  След няколко изчаквания по 5-6 минути, виждайки го на хоризонта реших че няма проблем с него и той ще се движи в трасето но по-бавно и внимателно. Още повече че на всяка зарядна станция има задължителна неутрализация 15 минути. Отделно на всеки 10-20 км имаше коли на организатора които следяха състезателите.
                  Но както знете, повече Тодор не го видях на Дакар. Изтощението, обезводняването и спуканите ребра са си казали думата.

                  Не си мислете че на мен ми е било лесно
                  На 100 -тина километра преди края на СС настигнах Липароти, кимнах и и продължих. След малко усетих едно много гадно носене на задницата - ЯВЕН ПРИЗНАК ЗА СПУКАНА ГУМА....
                  Терена беше прашен, без много камъни и с доста прави участъци. Ставаше за даване на газ без една гума....
                  Така завърших етапа - на 3 гуми.
                  Бях доволен до момента в който видях какъв лиезон ме чака - 228 км....Асфалт.... Все едно да тръгна от София до Стара Загора със спукана гума....Но нямах избор....Пък и се надявах да има попътни сервизи или гумаджийници.....
                  Не, само серпентини, изкачвания и спускания...
                  Гледах да не давам много газ за да не се разхвърчат и малкото останали парчета от гумата. За баланс седнах от едната страна на седалката и увиснах на страни за да разтоваря максимално спуканата гума.
                  Много гадна вибрация, шляпане и подскачане ме придружаваха до бивака в Арика - най-северния чилийски град.

                  Стигнах по тъмно. Не съм сигурен за колко взех тези 230 км - мисля е за около 4,5 часа, но ми се видяха като 500. За мое учудване като слязох от атв-то земята ми се "въртеше" - трудно пазех равновесие от умората, вибрациите и изтощението.
                  Отбора - франсетата - бяха сипали вече по едно Перно - нали утре е почивния ден. Тъкмо реших и аз да се присъединя - и зазвъняха телефоните - трябваше да организирам спасяването на Тошко.
                  За негов късмет - съвсем наблизо до него се намираше медицински екип. Така заедно са дочакали на сутринта хеликоптера, който го е откарал в болницата в Икике.

                  Аз мога само да ви покажа няколко снимки от "останките" на спуканата гума и от лагера.
                  Така стигнах до заветния почивен ден, който наистина ми помогна да се възстановя физически.
                  Също така помогна на механика ми да приведе Ренегада в пълен ред - ВСИЧКО МУ РАБОТЕШЕ СЛЕДВАЩИТЕ 2 ДЕНА....ДОКАТО НЕ СЕ СТОПИ ОТГОРЕ ЕДИНИЯ КРАЙ НА ОСНОВНИЯ РЕЗЕРВОАР...Но това е по-нататък...




                  На тази снимка добре се вижда и "обезобразената" муцуна - счупения преден нерфбар при тегленето из дюните с блокиралия диференциал предния ден....





                  Това е един от "старите кучета" - състезател с кола - Филип - с многобройни участия на Дакар. Виждате ли как попивам ...


                  Ето така Давид успя този ден да поправи всички дефекти по машината...



                  Вече отпочинали може и да се усмихваме..



                  Но да не си помисли някой че бивака е почивен дом, детски лагер или място за отмора - ето такъв прах е винаги, а вие си представете шума и движението и бивака които не стихват 24 часа....



                  Та така - оставаха още 7 етапа - постепенно се завръщахме към Буенос Айрес....
                  Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                  Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                  www.dakarbg.bg
                  www.rallyraid.bg

                  Коментар


                  • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                    Браво г-н Ценков! Удоволствие е да се четат репортажи от мястото на събитието. Оценявам труда положен пред компютъра не по малко от неимовернте усилия по време на самото състезание. Благодарение на разказа съпреживяваме събитията и Dakar оживява отново, независимо че са минали вече няколко месеца.
                    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                    Коментар


                    • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                      Първоначално публикуван от pepino c Преглед на мнение
                      ...Но това е по-нататък...


                      Та така - оставаха още 7 етапа - постепенно се завръщахме към Буенос Айрес....
                      Кога ще прочетем следващите части от вълнуващият разказ?
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                        Разбира се, че ще има продължение....а мен е много важно да разкажа за всичко което се случи през този ПЪРВИ за мен Дакар.
                        Няма да се оправдавам, но наистина просто времето не ми стига...
                        Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                        Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                        www.dakarbg.bg
                        www.rallyraid.bg

                        Коментар


                        • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                          Ето че с наближаване на следващият Дакар, вълнението става все по-голямо и започвам да си припомням моментите от 2011г.
                          Ето по традиция за припомняне официалното резюме на деня. Там добре се виждат и пясъците и коварната пустиня където Оскар Теранова размаза БМВ-то си. Аз бях на това място малко преди да дойде хеликоптера. И двамата пилоти бяха без драскотина, но видимо разочаровани от катастрофата

                          Последно редактирано от pepino c; 28-11-11, 22:29.
                          Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                          Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                          www.dakarbg.bg
                          www.rallyraid.bg

                          Коментар


                          • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                            Иначе какво си спомням за този 7 етап?

                            Стартирах с напълно работещо АТВ... Да не повярва чоевек...

                            Да, освен това организатора намали специалния етап на 273 км - всичко друго се превърна в лиезон...Затова и резултатите на всички продължаващи в клас АТВ - 17 машини беше в рамките на 2 часа.
                            Излишно е да казвам че бях доста внимателен през този етап - вече бях останал сам в ралито и освен това бях изпитал на гърба си последствията от спукана гума както и от повредена машина.
                            Друго интересно от този етап беше красотата на тихия океан - от края на СС до Антофагаста пътят се движеше по брега и силно бях изкушаван от мисълта да спра на някое от хилядите заливчета и да се гмурна в лазурното море.
                            На фона на целия прах и пустош тези гледки бяха някак си несъвмстими...

                            Това е - нищо май друго не се сещам за етап 7....
                            Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                            Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                            www.dakarbg.bg
                            www.rallyraid.bg

                            Коментар


                            • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                              Следващият 8 ми етап 10.01.11 - Антофагаста-Копиапо - беше свого рода маратонски - лиезон 268 км и СС - 508км...при това - яки дюни трудна навигация. Самият факт че Карлос Сайнц няколко пъти е затъвал говори за трасето особено в последните километри преди Копиапо.

                              Започвам с тази интересна снимка - нашият фотограф - г-н Драев беше в началото на етапа /или някъде в средата, където се пресича асфалта с нашето трасе/ и ме е щтракнал СС-а....




                              Това е резюмето на деня - то дава също добра представа за това кото се случва през този етап


                              Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                              Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                              www.dakarbg.bg
                              www.rallyraid.bg

                              Коментар


                              • От: Ценков разказва за Дакар 2011

                                В класирането за етапа бях 11ти, което ми показа че имах шанс за по-предно класиране. Но не ме напускаше мисълта че най-важно е да се завърши и да не се поемат излишни рискове.

                                Ярък спомен е пристигането в Копиапо - пътят беше прплетен през огромни пясъчни дюни и гледката беше доста внушителна. За щастие атв-то беше във форма и безпроблемно стигнах до бивака.

                                Това е за този етап
                                Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                                Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                                www.dakarbg.bg
                                www.rallyraid.bg

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X