Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ценков разказва за Дакар 2011

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Ценков разказва за Дакар 2011

    Пепи, тези таблетки служат само за почистване на "камилата", след това е задължително да се измие перфектно... Никак няма да е добра идея, някой да пие остатъци от тях заедно с течността... С други думи, вършат работа, но си искат време...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #47
      От: Ценков разказва за Дакар 2011

      Малко чисто сребро (например сребърни левове) на дъното на камилата би трябвало сериозно да намали бактериите.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #48
        От: Ценков разказва за Дакар 2011

        Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
        И как се казват тези таблетки ?
        Той Чинела ги е написал, попринцип тези таблетки са за шини, ченета, бреки и са за дезинфекция и да остане малко не е проблем, все пак е медицински продукт и е тестван. Допълнително след като си налея чистата вода шибвам и два упсарина помага донекъде и за мускулната треска след това да е по малко. А с Чинела наскоро некъде из темите си писахме за разни мускулно ставни гелове които загряват ръцете при студено време както е било при вас във пустинята при ранните стартирания а бе все такива разни дребни "химически хитринки"

        п.п. А и всичко това дори и да има некви дребни странични ефекти за 15 дена надали изобщо ще е фатално.
        Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

        Коментар


        • #49
          От: Ценков разказва за Дакар 2011

          Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
          Той Чинела ги е написал, попринцип тези таблетки са за шини, ченета, бреки и са за дезинфекция и да остане малко не е проблем, все пак е медицински продукт и е тестван. Допълнително след като си налея чистата вода шибвам и два упсарина помага донекъде и за мускулната треска след това да е по малко. А с Чинела наскоро некъде из темите си писахме за разни мускулно ставни гелове които загряват ръцете при студено време както е било при вас във пустинята при ранните стартирания а бе все такива разни дребни "химически хитринки"

          п.п. А и всичко това дори и да има некви дребни странични ефекти за 15 дена надали изобщо ще е фатално.
          Да всички тези неща помагат. И геловете и Корегата, предполагам че има и много други полезни работи.
          Но имайте в предвид, че основният проблем е че НЯМАШ МЯСТО КЪДЕ ДА НОСИШ ВСИЧКИ ТЕЗИ НЕЩА, или да се сетиш и организираш да си ги сложиш да са ти под ръка - около тебе.
          Аз си носех енергийни барове, витамини какво ли още не, но не ми оставаше време да ги взема. Просто ритъма на състезанието те мачка много здраво.
          Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
          Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
          www.dakarbg.bg
          www.rallyraid.bg

          Коментар


          • #50
            От: Ценков разказва за Дакар 2011

            Ей, да не си помислите че съм свършил .......
            Всъщност още не съм започнал да описвам това което БЕШЕ ДАКАР, преди, по време и след него.....

            Това до тук са уводни думи и бързи отговори на това което питате....

            Времето не стига, това не ми позволява да започна ....Но скоро ще намеря
            Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
            Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
            www.dakarbg.bg
            www.rallyraid.bg

            Коментар


            • #51
              От: Ценков разказва за Дакар 2011

              Добро утро Петре... Все се чудя за ренегада, особенно новият и представянето му в Дакар?

              Реално, цялата тази електроника и системите му? Все пак имаме и електроника при 4х4, и сервото на кормилото, и задното предаване на движението от кардана със зъбните колела? И мекият оригинален кормилен прът? И невъзможността да се регулира наклона предното окачване, ако е оригиналното? И заден резервоар с една бензинова помпа? За мен все недостатъци, в условията на наистина прашен Дакар? А ако и прибавим липсата на осигурен подкрепа от голям отбор и механиците му? Не е ли, според теб, по-удачна идеята да се избере машина само със задно предаване, и задвижване ос-верига?

              Да, губим 4х4 и комфорта на по-голямата машина, ама всъщност не печелим ли повече?
              Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

              Коментар


              • #52
                От: Ценков разказва за Дакар 2011

                Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                ...Не е ли, ... по-удачна идеята да се избере машина само със задно предаване, и задвижване ос-верига?

                Да, губим 4х4 и комфорта на по-голямата машина, ама всъщност не печелим ли повече?
                Добре смазана верига само след 100 км в кална и песъчлива почва започва да се чува как скърца, а след 30 км каране по сух плаж изсъхва и лъсва, като също започва да се чува. Не знам какво ще стане за 500 км. На ренегада, не съм сменял лично, но съм виждал на последния челънд къп как по време на състезание сам човек за 7-8 мин. смени ремък и продължи, а на АТВ със задно да се сменят предна и задна зъбчатки и верига може и час да отиде и не става на пътя без инструмент и помощ. Не знам как е решен въпроса в "Дакарски" условия.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #53
                  От: Ценков разказва за Дакар 2011

                  Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                  но съм виждал на последния челънд къп как по време на състезание сам човек за 7-8 мин. смени ремък и продължи,
                  Аз на моят съм му сменял, и е наистина работа за 15-20 минути, или ако си го оттренирал сигурно става и за 10. Обаче и верига се сменя не за по-дълго. Една добра рингова верига, може и да не се смазва обилно, дори бих казал, може и изобщо да не се смазва, че пясъка ще я почисти точно за 20км до блясък. А колкото до инструменти и при ренегада се изискват три ключа, и за смяна на верига пащ ще ти трябват три ключа.

                  Само разсъждавам де :“
                  Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                  Коментар


                  • #54
                    От: Ценков разказва за Дакар 2011

                    След като една Х-или-О-рингова верига на мотоциклет, издържа един сезон сериозно каране във всякакъв терен, включително и сняг, си направете изводите.
                    Мотоциклетите нали и те са с вериги, и минават това същото трасе, една добра верига издържа със сигурност без никакво смазване едни 1000км., но такъв етап май няма.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Ценков разказва за Дакар 2011

                      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                      Добре смазана верига само след 100 км в кална и песъчлива почва започва да се чува как скърца, а след 30 км каране по сух плаж изсъхва и лъсва, като също започва да се чува. Не знам какво ще стане за 500 км. На ренегада, не съм сменял лично, но съм виждал на последния челънд къп как по време на състезание сам човек за 7-8 мин. смени ремък и продължи, а на АТВ със задно да се сменят предна и задна зъбчатки и верига може и час да отиде и не става на пътя без инструмент и помощ. Не знам как е решен въпроса в "Дакарски" условия.
                      Факт е, че в челната тройка са само машини с такова задвижване. Значи не особен проблем веригата, а и предполагам на контролите не е невъзможно да се маже.
                      Диян Димитров

                      Коментар


                      • #56
                        От: Ценков разказва за Дакар 2011

                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                        Добре смазана верига само след 100 км в кална и песъчлива почва започва да се чува как скърца, а след 30 км каране по сух плаж изсъхва и лъсва, като също започва да се чува. Не знам какво ще стане за 500 км. На ренегада, не съм сменял лично, но съм виждал на последния челънд къп как по време на състезание сам човек за 7-8 мин. смени ремък и продължи, а на АТВ със задно да се сменят предна и задна зъбчатки и верига може и час да отиде и не става на пътя без инструмент и помощ. Не знам как е решен въпроса в "Дакарски" условия.
                        Явно е решен.След като първите АТВ-та са с верижна предавка!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Ценков разказва за Дакар 2011

                          А тези вериги не е ли възможно да се смазват с ойлер, като при шосейните мотоциклети?
                          Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Ценков разказва за Дакар 2011

                            Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
                            А тези вериги не е ли възможно да се смазват с ойлер, като при шосейните мотоциклети?
                            Принципно може, но комбинацията кал, пясък, смазка е перфектния шлайф. Една качествена верига с гумени пръстени между прешлените може да изкара и 1000 км без мазане. Проблема е дотам че между ролките и осите няма мазане след първите 50-100-200км, но дори и така да е, те са достатъчно издържливи за да изкарат повече от 1000км дори.
                            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                            Коментар


                            • #59
                              От: Ценков разказва за Дакар 2011

                              Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                              Добро утро Петре... Все се чудя за ренегада, особенно новият и представянето му в Дакар?

                              Реално, цялата тази електроника и системите му? Все пак имаме и електроника при 4х4, и сервото на кормилото, и задното предаване на движението от кардана със зъбните колела? И мекият оригинален кормилен прът? И невъзможността да се регулира наклона предното окачване, ако е оригиналното? И заден резервоар с една бензинова помпа? За мен все недостатъци, в условията на наистина прашен Дакар? А ако и прибавим липсата на осигурен подкрепа от голям отбор и механиците му? Не е ли, според теб, по-удачна идеята да се избере машина само със задно предаване, и задвижване ос-верига?

                              Да, губим 4х4 и комфорта на по-голямата машина, ама всъщност не печелим ли повече?
                              Да, всичките тези мисли са в правилна посока.

                              За Дакар трябва просто една ....ПРОФЕСИОНАЛНА машина. Здрава, обмислена до последния детайл, без нищо излишно, ремонтопригодна.
                              Ренегада е една МНОГО ЗДРАВА И ФУНКЦИОНАЛНА МАШИНА. Това показва практиката. Но за Дакар просто трябва по-голямо внимание в подготовката на Ренегада. Тази година Морел наистина го попретупа....Хем знаеше за чупенето на задните диференциали от миналата година, можеше да поставим тунингов кормилен вал, можеше да се купят таерболи....

                              Виж - с електрониката се справи блестящо - там имах съвсем нов компютър, без никакви ограничители и предпазни датчици - разработка на Кан-ам по заявка на Морел.

                              Отбора на МД е един от най-големите. Наличието на камион Т4 в трасето като бърза асистенция обещаваше решение и на най-трудните технически проблеми. Но тази година водача който избра Морел изигра лоша номер на целия отбор - толкова късно вървеше по трасето, че просто беше безмислен.

                              Сервото на кормилото е МНОГО ЗДРАВО, но за Дакар е ИЗЛИШНО. Аз писах на Морел че искам да поставим демпфер в допълнение - който се видя че е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН, но така и не го поставихме.

                              Системата за резервоарите работеше ПЕРФЕКТНО - само да споделя че Морел прие МОЯТА РАЗРАБОТКА на горивните системи. Тя е с преливане на горивото с 1 външна помпа и няколко филтъра. При авария може да се подключи директно към инженциона.

                              От друга страна атв-тата 4х2 са по прости като конструкция, ПО-ЛЕКИ, по-здрави след тунинговане, лесно се ремонтират и са по-евтини. За съжаление Кан-ам последните години нямат алтернатива на спрения модел ДС 650 с който Морел печели Дакар....

                              Така че въпроса за подготовката на машината и НАЙ-ВЕЧЕ - КОЯ Е МАШИНАТА??? започва да стои с пълна сила пред мен
                              Последно редактирано от pepino c; 04-02-11, 17:32.
                              Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                              Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                              www.dakarbg.bg
                              www.rallyraid.bg

                              Коментар


                              • #60
                                От: Ценков разказва за Дакар 2011

                                Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
                                След като една Х-или-О-рингова верига на мотоциклет, издържа един сезон сериозно каране във всякакъв терен, включително и сняг, си направете изводите.
                                Мотоциклетите нали и те са с вериги, и минават това същото трасе, една добра верига издържа със сигурност без никакво смазване едни 1000км., но такъв етап май няма.
                                Така е - мазането тук е ВРАГ НОМЕР 1.......
                                Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                                Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                                www.dakarbg.bg
                                www.rallyraid.bg

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X