Обява

Свий
Няма добавени обяви.

РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

    Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
    Дакар е ниша на производители които иначе не могът да се вмъкнат във други истински шампионати. Тойота прахоса милиарди във Ф1 за посредствени резултати, Мини и WRC некой друг път по добре БМВ да си наблега само на турър таргета, за Камаз нема аналог освем да си гонят продажби извън Евро зоната, Пежо ходят там където го няма Ситроена, КТМ си натиска защото само тука изпъква. Американците ги боли фара освем Гордън който показва завиден мазохизъм, обратното всички останали надали имат шанс на некоя Баха. Честно казано Еко-то е къде по истинско и интересно че и достъпно, повече няма да им вися до сред нощите да им гледам тъпотиите и без това резултата е ясен.
    Да ти кажа честно, следя Еко-то отначало и никак не ми е нито по-истинско, нито по-интересно... Дали е по-достъпно, да каже Тодор.
    Ша ма прощаваш, ама 20 коли и 20 мотора събираме на състезания и в България. Освен това, до тази година си го правеше Шлесер и си го печелеше... Друго си е да са по 150 - 200 в клас. Дух няма - просто регресисти не могат да преглътнат, че Южна Америка в момента е по-интересна и по-осъществима. А някой се сети, че може да изкяри някой лев, баламосвайки разни новобранци, че карат "Париж - Дакар", ама този най-истинския. Знаеш ли колко ралита годишно се правят по отсечките в Мароко от онова време? Дори безумно влюбени в Африка играчи като Петерханзел и Кома, признаха, че Новият свят е по-интересен за покоряване, след като няколко години биеха там ама не се кефеха. Така де, освен пясък и дюни, къде ще можеш да се състезавш на надморска височина, съпоставима с Мон Блан?АСО обещават, че таз игодина Дакар ще е напълно в духа на любимите ни африкански издания. Маратонските етапи за всички са правилна стъпка в тази посока. Истината е, че Дакар в Африка умря - безвъзвратно...
    А това кой какви цели гони при авто-мото производителите си е така от време оно... Откакто Пежо засраха Дакар през осемдесет и някоя си с тировете асистенция, и тази надпревара стана класическо мерене на дифове като Ф1 и ВРЦ...

    Коментар


    • #62
      От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

      Първото видео на Гордън от Дакар-а


      Герлен Шишери ми е любим участник - откакто потриши първото МИНИ на рестдей-я. "Зебрата" е колата на Атия от 2013 с поддържка от МИНИ. Герлен казва че са смнеили всичко освен шасито.
      Лично на мен ще ми липсва Би Джей Болдуин, но не знам защо не се включи тази година.

      Коментар


      • #63
        От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

        Тук може да се гледа наживо старта на Дакар:

        http://www.tvpublica.com.ar/vivo-2/

        Коментар


        • #64
          От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

          И като съм се емнал на тема рзсъждения за Дакар, да си продължа мисълта от преди 10-тина дни

          Както вече споменах, Африка Еко Рейс си е клонинг или тренировка за истинския "Дакар". Много пилоти, които се пуснаха веднъж - дваж в Африка, после "влязоха в правия път". Примери доста, най-сериозен за мен е Стефан Енрар - един прекрасен бъги пилот. Направи прототип. приличащ на култовата костенурка на Фолксваген, покара с нея на Екорейса и сега атакува Дакар...


          Мда, май това ще е годината на бъгитата, поне в количествено отношение... Щом и X-Raid са спретнали бъги, с пилот Герлен Шишри... Имал заповед от Квант, да се класира по-добре от Пежо...

          И като заговорих за бъгита, една от екзотичните категории - соло (с пилот, четящ мотоциклетна ролка, без навигатор) ще е интересно оцветена от двама близнаци. За съжаление, не са Иво и Пеко, а Том и Тим Коронел - аналог на нашите двамцата в Холандия


          Докато за Тим това ще е поредният Дакар, за WTCC легендата и понастоящем колега журналист ще е второ участие. Двамата ще са с бъгита с ДВГ от Сузуки Хаябуза с над 200 коня... вижте повече инфо>>>
          За капак, в рали Дакар 2015 за първи път ще стартира и изцяло електрически автомобил. За него прочетете повече ТУК
          На старта в Буенос Айрес ще има и дамски екипаж, което също е новост от няколко години насам...
          Леко минавам към тежката категория - любимите ми камиони...

          Тук положението е в синхрон с политическата обстановка - всички срещу Камаз


          Само дето за разлика от политическата сцена, на тази в Дакар ще очакваме открита и честна (донякъде) борба

          Ясно е, че само Де Рой и може би Лопрайс (въпреки МАН-а) могат да се опънат на руснаците... Е, от братски МАЗ също заявиха претенции за победата, щото свикнали всяка година да се класират с по 10 места по-напред, а миналата бяха 11-ти Тук ще се кефя най=много, като се има предвид драмата от последния Дакар...
          Тук е моментът да честитим 25-тото участие на японските камиони Hino в Дакар, начело с най-възрастния пилот в състезанието. Кой е той вижте ТУК

          По-късно малко и за мотоциклетите, преди големия старт утре...

          Коментар


          • #65
            От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

            Ша ма прощаваш, ама освем заводските отбори другото е за цвят, и честно казано останалите 130-150 съзтезатели не ги броят освем за пълнеж и да покриват донякъде разходите на организаторите, от време на време леко изместят фокуса на некой от пълнежа за да не е толкова брутално нахалното маркетинговото промиване на мозъците от аудиторията. Било е интересно това съзтезание ама някога.
            Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

            Коментар


            • #66
              От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

              Заводското си е заводско, пари - технологии - пак пари. И Лопрайс с подкрепа на заводския МАН тази година, е с най-много шансове за победа от всичките си участия досега. Бюджета на Камаз е 12-13 милиона долара годишно, плюс 2-3 допълнително за Дакар, но гледат по отчети да влезнат в 15, и не е от най-големите това. Е трудно е от някакъв частен бизнес да се извадят безболезнено тези пари, за да се хвърлят за Дакар серии. Затова и другите състезатели са за цвят и колорит. Не се борят за челната десетка, борят се за да ги види може някой спонсор, или да похарчат горе-долу красиво вече дадените от спонсоп пари, или за да се докажат на самите себе си, когато ги вадят парите от джоба си.

              А за Минита това може би е и последен Дакар.
              Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

              Коментар


              • #67
                От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                "Хилаво" скокче тази година

                Коментар


                • #68
                  От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                  Привет на всички фенове на Дакар и от мен..

                  Преди началото на надпреварата ще кажа че за тази година има някои промени в правилата които ще направят по-конкурентни автомобилите и бъгитата състезаващи се с бензинови / най-често V8 двигатели / - рестрикторите на турбото за тях са увеличени с 1 мм., което означава повече мощност и въртящ момент и някои други технически промени, които позволяват намалението на теглото на тези двигатели!

                  Коментар


                  • #69
                    От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                    Привет, друже.
                    Някой може ли да каже този 1мм, колко може да увеличи нещата? Миналата година 36 ли бяха?

                    Коментар


                    • #70
                      От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                      Първоначално публикуван от izo4x4 Преглед на мнение
                      Да ти кажа честно, следя Еко-то отначало и никак не ми е нито по-истинско, нито по-интересно... Дали е по-достъпно, да каже Тодор.
                      Africa Race се утвърждава все повече като "подгряващо" състезание за Американския Дакар. Тази година на прегледа повечето споделиха, че това им е генерална тренировка за догодина за Америка, други го карат, че не могат да си позволят американския...
                      Даже Камаз си правят тестовете там, че е най-евтино Разликата в цената е точно наполовина, но африканската надпревара има две големи и важни предимства - не отпадаш, ако се счупиш и си караш до края с наказания (основно предимство за аматьорите), докато на Дакар изгаряш мощно с десетки хиляди евра. Аз се счупих на четвъртия ден, след 2500 км. и не ме оставиха да продължа, т.е. на мен ми е излязло около 15 евро на километър
                      Другото голямо предимство е близостта до Европа, т.е. не оставаш без колата и асистентските си машини 3 месеца и освен това си икономисваш 3000 км + самолетни билети
                      Ще направя сравнение с цените, като правя уточнение, че това е ако си наемете отбор за асистенция или се включите в такъв, който ще кара така или иначе...индивидуалните изпълнения са много скъпи и ненадеждни...
                      Не включва машината и резервни части:

                      Африка Южна Америка

                      Мото/АТV-------------------------------20 000 е. ----------------------40 000 е.
                      AUTO / BUGGY (2 човека)-------------35 000 е---.------------------- 60 000 е.
                      Туристически клас AUTO (за двама) 20 000 е. ---------------- няма такъв

                      Понеже съм карал и на двата континента, мога да ви кажа, че трасетата са изключително идентични, с малка разлика във височината на Дюните в Америка, надморската височина и безумните свързващи етапи по асфалта в Южна Америка...което си е гадно да караш всеки ден 500 км. асфалт или 50 % от състезанието.
                      И двете състезания си имат очарованието и "пациентите" си, като за аматьори като нас, правилното е един два "екорейса" и после ако има пари, на комерсиалния Дакар За съжаление ние започнахме наопаки и лично аз "изгорях" и "прегорях" финансово по тия експерименти, ама пусти мерак и любопитство...
                      Последно редактирано от ТОДОР ХРИСТОВ; 04-01-15, 13:20.

                      Коментар


                      • #71
                        От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                        Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
                        Привет, друже.
                        Някой може ли да каже този 1мм, колко може да увеличи нещата? Миналата година 36 ли бяха?
                        Всичко е доста относително, понеже мощност не идва само с увеличаването на въздушният поток, но при правилна настройка на другите компоненти по веригата, правилна форма на рестриктора за даден тип двигател, 1мм може да даде допълнително до 50коня на 2.5л двигател, обикновено 25-30к.с.
                        Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                        Коментар


                        • #72
                          От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                          Първоначално публикуван от ТОДОР ХРИСТОВ Преглед на мнение
                          Africa Race се утвърждава все повече като "подгряващо" състезание за Американския Дакар.

                          Този Американски Дакар не е и много Американски, с изключение на Гордън, колко отбора от Сащ се състезават? Не ми се рови по списъка, ама май са николко, при колите. И основната причина дори не са толкова парите, колкото необходимото време, което за някои Американски отбори се изразява в шест месеца блокирана техника. Горе долу толкова е необходимо за транспорт от Континентална Америка, до крайбрежието, после до Франция и после отново връщане в Америка за Дакар. Не знам поради каква причина не се променя правилника, но предполагам точно поради натиска на заводските европейски отбори.
                          Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                          Коментар


                          • #73
                            От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                            Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                            И основната причина дори не са толкова парите, колкото необходимото време, което за някои Американски отбори се изразява в шест месеца блокирана техника. Горе долу толкова е необходимо за транспорт от Континентална Америка, до крайбрежието, после до Франция и после отново връщане в Америка за Дакар. Не знам поради каква причина не се променя правилника, но предполагам точно поради натиска на заводските европейски отбори.
                            Не ходят всички до Франция, Гордън ходи за шоуто и защото си търси клиенти, а и доколкото знам нещо му правеха по колата в Европа.
                            Другите ходят директно там и затова има дни за преглед специално за Южно и Северо Американци.
                            Не те задължават да ходиш да се товариш във Франция, но и не ти махат парите за транспорта от таксата
                            Затова са им изгодни Южноамериканските участници и както виждате, европейците намаляват...погледнете при АТV категорията...

                            Коментар


                            • #74
                              От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                              Южна америка, северна америка има разлика

                              Коментар


                              • #75
                                От: РАЛИ ДАКАР 2015: ГОЛЯМАТА ОБИКОЛКА

                                Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                                Този Американски Дакар не е и много Американски, с изключение на Гордън, колко отбора от Сащ се състезават? Не ми се рови по списъка, ама май са николко, при колите..
                                Също няма да намериш много американци във Формула 1, на Льо Ман, при WRC и т.н.
                                Американците са далеч от европейското ниво на моторните спортове. Вярно, имат атрактивни шампионати, но шансовете им са малки в директен сблъсък, като Дакар.
                                Ако някой европейски производител с десетилетия традиция в състезанията, реши да прави фирмена "Баха" бегачка - какво ли ще стане ?
                                А Роби мисля кара заради рекламата на собствената си марка...

                                А освен това е и въпрос на народопсихология - американците обичат бегачките да се въртят в кръгче, да подскочат на скокче ... завои, ралита ... не са им по вкуса. А и не може да ги следи постоянно камерата - спонсорите не са щастливи.
                                Последно редактирано от nitro; 04-01-15, 14:40.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X