Димитровград манифестация някъде около 1960 година. Реклама от 1962 година . Единя брат на баба ми (лека му пръст) е бил моторист разузнавач през втората световна ще потърся снимки из семейните архиви .
За сега и две снимки от мен. На еднатат съм на две годинки, правена е през 1970 г. Втората е правена около 1957-59 г. в Пловдив до "Събота пазара" - кв.Кючук Париж.
Здравейте, да съживя малко темата.
От днес съм собственик на този ръждив старец (ИЖ 56), обявата му циркулираше известно време из нета, докато дойде до мен. Липсва му предния калник, стопчето и фара. Някой ако има за продаване/размяна, нека сподели.
Другата по-голяма радост бе породена от покупката на ИЖ 49, миналата седмица. Мернах мотора на една мътна снимка, изпратена ми по ГСМ и веднага изпратих познат да го купи. Моторчето е с липси - Възд. филтър, кутия за КК и тоците, предпазител за верига и десен капак за ДВГ-тези части също ги издирвам.
П.С. Да попитам, това центробежно ''чудо" оригинално ли е при ИЖ 56 и как точно работи?
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
Понеже не си падам по тоя тип мотори/а по доста по стари/,не мога да кажа дали динамото е оригинално от иж56,или от иж 49 примерно.Иначе начина на работа е елементарен-гърбицата отваряща чукчето е подвижна,при по високи обороти тежестите се разтварят от инерцията и я завъртат с цел увеличаване на предварението на запалването.Пружините които са закачени на тях отговарят при падане на оборотите/инерционните сили/ да се върне обратно.Иначе,частите които търсиш за иж49 са едни от най дефицитните за модела.То не че има нещо дето се намира лесно за него де...Аз например търся ляв ауспух и кривката за такъв,както и алуминиевите тапи отстрани на цилиндъра от повече от година!
Иначе начина на работа е елементарен-гърбицата отваряща чукчето е подвижна,при по високи обороти тежестите се разтварят от инерцията и я завъртат с цел увеличаване на предварението на запалването.Пружините които са закачени на тях отговарят при падане на оборотите/инерционните сили/ да се върне обратно.
Няма и да се опитвам да го паля с това запалване. Инсталацията му е изрязана, релето не ми вдъхва доверие ... Направо ще монтирам фланец и електронно. Просто за пръв път виждам такова нещо на иж, затова питах.
Иначе,частите които търсиш за иж49 са едни от най дефицитните за модела.То не че има нещо дето се намира лесно за него де...Аз например търся ляв ауспух и кривката за такъв,както и алуминиевите тапи отстрани на цилиндъра от повече от година!
Не съм се занимавал с 49 до сега и съм неук, но доколкото разбрах от прочетеното из нета, кутия можело да стане и от друг модел (говоря визуално, неговото запалване липсва и ще се наложи и там да се слага алтернативно), само да се пипнат надписите от външната страна. Капак за ДВГ съм намерил, но е правен/ремонтиран/ и не е доизкусурен. Продължава търсенето на филтър и предпазител. Нямам и стоп, но той не е ли 1:1 с този от 56?
Не е реставрация това, но докато намеря необходимите детайли ще е за пълнеж!
Последно редактирано от Evgeni Enduro; 08-02-14, 23:31.
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
По принцип,бакелитената кутия в която се намират релето,бубината за високо напрежение и контактния ключ визуално прилича на тази от МЗ рт125.Все пак и двете са "наследници" на ДКВ.Разликата визуално с тази от МЗ е че ижовата има контролна лампа отгоре.И най важното-при ижа + е на корпус!!!!!!
По принцип,бакелитената кутия в която се намират релето,бубината за високо напрежение и контактния ключ визуално прилича на тази от МЗ рт125.Все пак и двете са "наследници" на ДКВ.Разликата визуално с тази от МЗ е че ижовата има контролна лампа отгоре.И най важното-при ижа + е на корпус!!!!!!
МЗ-това имам. В нея няма нищо, но тя ще е само за украса. Намерих и фланец за пригаждане на електронно към двигателя. Мисля, че съм готов да му чуя гласа вече. Малък проблем е че моторът се намира на 5 часа път от мен
Днес ми провървя относно 56-цата. Намерих чисто нова каска за фар и стъкло с перфектна, никелирана гривна, нов де-компресор. Остава ми само да открия предния калник, стоп и помпа и е 99,9% комплектен.
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
1. Не знам
2. FN m XII 1949-1951
3. Terrot HSSE 350 OHV
4. не е Дукати, а Hesketh V1000 - английска марка, прсъществувала само 4 години 1980-1984 и с произведени само 149 броя.
5. и 6. Ariel Square Four - 4 цилиндъра, разположени в квадрат.
7. Velocette LE
8. Не мога да го позная.
Още малко загатки:
И любимия ми английски модел
Толкова много хора трябва да бъдат нахранени подобаващо:
Коментар