Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

    След известно затишие, най-сетне намерих време за Волгата. В неделя времето беше хубаво и за два часа демонтирах цилиндровата глава.












    Подозренията ми се потвърдиха. Имала е проблем и мунчовците са решили да минат само с нова гарнитура, без шлайф. В добавка май не са познавали нито динамометричния ключ, нито реда за стягане. Слава богу, не можах да скъсам нито една шпилка.
    Съответно маслото е минавало от канала в задната част на главата към водната риза...

    Замерих грубо дължината на повдигателните пръти... 287мм. Аха - не са скъсявани.

    Вчера отнесох главата при Жоро Григоров в Обеля за цялостна ревизия. Мерим главата - висока е 97,5мм Значи ако и Волгата да е експортна, двигателят й е в най-дефорсирания вариант със степен на сгъстяване 6,7 и 75 к.с. Предлагала се е паралелно и със степен 7,15, и със 7,6 - съответно 80 и 85 к.с. Решихме да я сгъстим до 8,4 - според таблиците в руските сайтове това ще рече рязане до 94мм височина. Прътите ще скъсим до 283мм. С това гоня двигател ГАЗ 24Д - той е със степен на сгъстяване 8,2 и 98 к.с. При положение, че газовата остане, няма никакъв смисъл от разреден мотор. А и сега мин. октаново число на бензиностанциите твърдят, че е 95.

    Така и така съм я разглобил - вчера на път за бате Жоро минах през магазина и си купих малко части.

    Водна помпа ново руско производство - старата приклопваше като за лагери. А и мразя да гресирам. Тази е с капсуловани лагери, старата българска беше с гресорка.


    Шпилки, месингови гайки за колектор, гарнитурки...




    Маслена помпа УАЗ - УМЗ-414. Нали ще минавам на пълнопоточен филтър, та взех помпа от новия модел.




    Нови осветителни тела за под предния и задния капак:

    Коментар


    • #47
      От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

      Що не каза че ти трябват такива осветителни тела ....
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • #48
        От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

        Тази мощност от 90 кс и нагоре не съм сигурен дали маже да се постигне с оригиналните квадратни колектори и тази глава та дори и с намалена височина. Моя двигател е същия и доста се чудя дали да го пипам защото всички които питам казват да не го отварям. Иначе пътя за усъвършенстване е нова глава с кръгли отвори, всмукателен колектор с широк отвор за 2 камерен карбуратор, изпускателен двуцевка с изравнени дължини, а и диаметъра на клапаните на по-новите мотори на Волга примерно ЗМЗ 402 е по голям и на двата клапана дълбочината на отваряне е по голяма. Понеже на моя му сложих преходника с пълнопоточния филтър и сега се чудя къде да закача датчика за налягане на маслото може ли да погледнеш къде точно на блока е тапата на предпазния клапан от тази схема:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_21.jpg
Прегледи:1
Размер:249.8 КБ
ID:5715998
        УАЗ 452АЭ 1975г.

        Коментар


        • #49
          От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

          Не ми беше хрумнало, видях ги и ги взех. Иначе да се похваля, че цилиндрите изглеждат чудесно и колата може и да е на около 80000км, колкото показва километража. Благодарение на колегата Сашо - aldr си имам нужния комплект преходник - китара за пълнопоточен маслен филтър и още много части. Мерак ми е вече да я подкарам по-сериозно.

          Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk

          Коментар


          • #50
            От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

            Не очаквам кой знае какви коне. Да върви колкото Варшавата напълно ще ми стигне, че сега е мъртвец. Тапата ще я видя.

            Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk

            Коментар


            • #51
              От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

              Главата беше цялостно ревизирана от Георги Григоров. Оказа се, че със си имал два криви клапана. Купих комплект нови клапани за М21 от едно време. Водачите се оказаха в добро състояние и не се наложи да се сменят. Главата беше фрезована и после шлайфана. Сега е със 4мм по-ниска от номинала и степента на сгъстяване е вече 8,4 вместо 6,7. Жоро скъси и повдигателните пръти също с по 4мм.


              В събота се захванах с Волгата. Започнах с десния тампон на мотора, който се оказа несменяван в последните 52 години. Който е имал Варшава или Волга знае за каква мъка става въпрос, който не е, не му и трябва да се занимава. Проблемът е, че е много неудобно за бъркане и за стягане на гайките отдолу на тампона към стойката на гредата. Аз точно 3 часа си утрепах, за да завия две гайчици. Това, че моторътбеше олекнал - без глава и навесно оборудване ми позволи лесно да го накланям накъдето трябва и така лесно се наниза щифтчето от горната страна. Навремето на Варшавата 4 души с лостове бая се препотихме.

              Поставих главата, стегнах я по схема - първо леко, после на 4,5 кгм и накрая на 7,8 кгм. Никакви скъсани шпилки или проблеми. Гарнитурата намазах с графитна грес против залепване. Водната помпа си оставих старата - не е разбита още, реших да не се занимавам. Сложих нови гарнитури и уплътнител Виктор Рейнц. Задният капак на главата го монтирах с нова коркова гарнитура и пак уплътнител. Колекторите и те дойдоха с нова гарнитура, намазана с графитна грес.
              Регулирах хлабината на клапаните. След намесата о главатаи прътите няма никакви проблеми с регулировката - ходът на регулировъчните винтове стига. Интересна особеност на Волгите е , че първи и осми клапан (изпускателни) се оставят на 0,20, а останалите са на 0,25-0,30 (аз ги направих на 0,25). Така пише в книгата, така ме посъветва и Жоро. Не че нещо ще й стане, ако всичките са на 0,25.



              В добавка реших пак да модифицирам зареждането. Жигуловият генератор Г-221 идваше малко накриво. Имал съм много ядове от несъосен генератор и реших да го оправя.
              Как? Моят приятел Драго от Бяла Слатина ми даде генератор Г-250 от УАЗ със все стойката и плъзгача. Аз пък изрових от килера един чисто нов Г-254 (това е Г-250 с вграден реле-регулатор). Пак от ГАЗ / УАЗ / ЗиЛ. Свалих шайбата от Г-250 и я сложих на новия генератор.



              Пасна перфектно - той за там си е конструиран. Седи съосно. Има да му свържа маса; "+" - към Амперметъра - ще ползвам стария плюсов кабел; и В (възбуждане) - към + на бобината. Няма да има контролна лампа, нито реле за нея, както и реле - регулатор из коша, както и доста грозни сини кабелчета, дето ги пуснахме за да работи Г-221.

              Остава да вържа водните магистрали и бензина и газта.
              Следва възпламеняване и да видим ще меша или няма да меша. И дали ще върви?!

              Коментар


              • #52
                От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                След като загрее до работна температура двигателя , остави го да изстине напълно и пак дозатегни главата .
                На нас клиренс ни трябва , не скорост

                Коментар


                • #53
                  От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                  Само това мисля, че е малко.Най-добре е да се понатовари двигателя, след това вече, каквото има да се отпуска и сплесква, ще се отпусне и сплесне.1000 км трябва да са достатъчни.

                  Коментар


                  • #54
                    От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                    По отношение на дозатягането - до сега винаги съм го правил след няколкостотин километра. Както става ясно от настоящия пост, презатягане е възможно и на 0 километра, ако тоя, дето слага главата, не внимава...
                    Та така - вчера беше драматичен ден.
                    Захванах се да оправям простотиите на силистренските газаджии. Бяха монтирали бензиновият клапан на плъзгача за алтернатора. Взех качествен маркуч на Gates и преместих клапана отстрани зад изпарителя. Поставих филтъра за бензина. Махнах от карбуратора едно излишно коляно и вече щуцера влиза директно в корпуса. Постарах се да няма остри извивки и маркучите за бензин да са далече от изпускателния колектор.
                    Почнах да връзвам кабелчетата и получих неприятна изненада. При монтажа на главата съм защипал 2см от едно тънко кабелче на газовата между главата и блока. Заех се да оправя тази простотия, която сам съм си направил.
                    Свалих капака на клапаните, оста на кобилиците и разхлабих гайките на главата. Отлепих я една идея, извадих добре размазаното кабелче. Айде обратно с динамометричния ключ.
                    Кобилиците идват:




                    Хлабините на клапаните само ги проверих, не се наложи да ги пререгулирам за моя изненада.


                    Завърших днея на тая фаза:


                    Днес ми се ще да закача ауспуха, да пусна кабелче за възбуждане на генератора, да свържа всичките маркучи, да налея вода и да я възпламеня най-накрая.

                    Коментар


                    • #55
                      От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.



                      Оня ден най-накрая запали. Вчера доволен й врътнах малко регулировки. Доколкото поработи около час, не забелязах никакви следи от смесване на течности. Не пуши странни пушеци от ауспуха (отпред овоня квартала на горена грес - аз бях наплескал изобилно гарнитурата на колекторите).
                      Вързах ръчната газ. Оказа се много удобна екстра. Дръпната докрай двигателят работи на бая високи обороти, което подсказва, че ще мога да я карам по магистралата без да натискам педала.
                      Новият генератор Г-254 работи перфектно. Замерването показа стабилни 14,2V, независимо дали са включени фарове, или не.
                      Още не съм махнал всичките вече излишни жички и реленца, но скоро заминават в запас за Жигулата. Особено ме радва добре работещия механичен РР 380.
                      Като забележки - остана не съвсем оптималната работа на прекъсвач - разпределителя. Двигателят работи добре само в крайно положение на плъзгача. Мисля следваюата седмица да навържа електронното запалване с ново делко и нов привод. Може и да я засветя със стробоскопа, за да съм сигурен какво се случва и на какво предварение е.
                      Имам да сменя кабелите към акумулатора.
                      Мисля за нови свещи и кабели към тях. Вероятно ще взема от сините силиконови високоволтови кабели Тесла за Лада, че от тия на колата бие ток. И свещи Бриск като за Шкода и Варшава - те се справят добре на такива дърти агрегати.

                      Коментар


                      • #56
                        От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                        Смених кабелите с чешки Tesla за Волга (оказа се, че има). Поставих нови свещи Brisk. Това са бившите PAL и доказано работят на двигатели със склонност към кофти смесообразуване, нагар и масло. От детските ми години знам, че семейната ни масларка Шкода 120 работеше оптимално с чешки свещи, та карам и останалите ми по-примитивни двигатели - Варшава и Волга с такива.
                        Подкарах Волгата след ремонта. Даже за сефте жена ми се повози и май й хареса. Е, седалките са за боклука и в скоро време ще я претапицирам. Има забележително подобрение на вървежа и въпреки липсата на центровка вече може да се говори за някаква динамика.

                        Като основен проблем остава разбитото делко. Вакуумният регулатор не е съединен (умниците са затапили щуцера за вакуум на карбуратора). Центробежният регулатор си прави каквото поиска. Навил съм делкото в максимално положение и авансът все едно не идва достатъчен.
                        Тази събота мисля да се саморазправя със запалителната система и да пробвам Волгата с чисто ново транзисторно запалване комплект - делко, бобина, вариатор и комутатор.
                        Много ми е кеф като виждам как колата става все по-жива.

                        Коментар


                        • #57
                          От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                          с къса резба ли са свещите на този двигател?

                          Коментар


                          • #58
                            От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                            Да. С къса.

                            Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk

                            Коментар


                            • #59
                              От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                              BPR7HIX са твоите хора. Цената е оправдана. Безкрайно толерантни към груби грешки в смесообразуването и живеят по-дълго от двигателя.

                              Коментар


                              • #60
                                От: ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

                                Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение

                                Като основен проблем остава разбитото делко. Вакуумният регулатор не е съединен (умниците са затапили щуцера за вакуум на карбуратора). Центробежният регулатор си прави каквото поиска. Навил съм делкото в максимално положение и авансът все едно не идва достатъчен.
                                Тази събота мисля да се саморазправя със запалителната система и да пробвам Волгата с чисто ново транзисторно запалване комплект - делко, бобина, вариатор и комутатор.
                                Много ми е кеф като виждам как колата става все по-жива.
                                Законтряш с една рапидка някъде плочката на делкото да не мърда докарваш с въртене на делкото оптимални ниски обороти и нещата стават поносими даже по някога е по добре и от работещ вакум регулатор . Тоя номер съм го правил много пъти докато намеря каквото ми трябва . При пропан бутана нуждата от корегиране на аванса (точката на запалване) е почти никаква . Така със законтрено делко на времето с моята Волга на пропан - бутан обърнах километража .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X