Обява

Свий
Няма добавени обяви.

QUANSHENG TG-UV

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

    При мен има един КСВ метър до 1ГХц . Би бил полезен по-скоро да се намери подходящо място на антената за най-добър КСВ .
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

    Коментар


    • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

      Първоначално публикуван от alex_bg777 Преглед на мнение
      Съгласуват ли се външните антени на 144 и 440 Mhz? Ако да, има ли някой уреда за измерване на КСВ?
      Въпроса ти не е много ясен.

      1. Имаш 1 външна антена и за двата обхвата, която трябва да съгласуваш с радиото?

      2. Имаш 2 външни антени, по една за всеки обхват, които иsкаш да вържеш едновременно към радиото, и да съгласуваш?

      Ако първото, повечето антени си имат врътка за досъгласуване. КСВ метър имам, но трябва да се уточни какви ще са захващанията на антената - с какъв конектор, понеже трябват преходници. КСВ-то се мери на входа на антената, или поне там е най-правилно да се мери.

      Ако второто - май трябва някакъв комутатор. Не е трудно изпълнимо за приемане - тогава става и само с филтри, които не са някаква сложнотия за правене. За предаване обаче мисля че ще трябва някакъв комутатор, който да превключва антената, която трябва.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

        Спарки, по-правилно е да мериш КСВ на изхода на радиото. Не е без значение какво става в кабела, не случайно разделът, в който се разглеждат различните антени, се казва "Антени и фидери"
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
          Спарки, по-правилно е да мериш КСВ на изхода на радиото. Не е без значение какво става в кабела, не случайно разделът, в който се разглеждат различните антени, се казва "Антени и фидери"
          Възможно е и да бъркам. Във всеки случай е възможно и да съм чел статия от човек, дето е писал глупости.

          Всъщност, точно антените са ми тъмна индия, като изключим съвсем базовите конфигурации. Там "индията" ми е само мрачна, не напълно тъмна.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ... Всъщност, точно антените са ми тъмна индия, като изключим съвсем базовите конфигурации. Там "индията" ми е само мрачна, не напълно тъмна.
            Това е така, защото се срещаме рядко... но за сметка на това, за малко...

            П.П. Всъщност истината е, че колкото повече научаваш за антените, толкова повече установяваш, че са "тъмна Индия"....
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

              Да Sparky, антената е една за двата обхвата. Въпроса ми беше съгласува ли се, както се съгласуват антените на 27 Mhz или не?
              Конекторите са SMA(F) към антената и BNC към радиото.
              Благодаря предварително за отговорите
              Последно редактирано от alex_bg777; 02-11-09, 12:13.
              LZ1AID

              Коментар


              • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                Първоначално публикуван от alex_bg777 Преглед на мнение
                Да Sparky, антената е една за двата обхвата. Въпроса ми беше съгласува ли се, както се съгласуват антените на 27 Mhz или не?
                Конекторите са SMA(F) към антената и BNC към радиото.
                Благодаря предварително за отговорите
                Ако има някакви врътки за настройки, верпятно да. Ако няма, разчиташ на това, дето са стъкмили в завода (или китайския гараж).

                Що не кажеш направо какво е радиото и каква е антената, и къде ще се ползва - в кола, или стационарно? Щото вариантите са купища, и всеки си има спецификите.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                  Радиото е прослувутия китайски двубандер KG-UVD1P. Антената е DIAMOND DUAL BAND AZ506. Антената може да се настрйва чрез регулиране на дължината й.
                  LZ1AID

                  Коментар


                  • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                    Още една идея - след като настроиш антената продължи като режеш по 10см от коаксиалния кабел и мериш КСВ, докато не постигнеш минималната му стойност.

                    Коментар


                    • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                      Не се занимавай с глупости, ами слагай, и толкоз.

                      Защото:
                      1. Да донастройваш станцията е малко кауза пердута - това е ръчна станция все пак, при това не за хиляди левове.
                      2. Да донастройваш антената, клъцвайки от тук- от там - пак същото, поради простичкия факт че ще работиш на различни честоти - например PMR и радиолюбителския UHF банд. Тоест оптималната настройка за една честота ще издиша на друга.
                      3. НАЙ-ВЕЧЕ - Постигнатия резултат много трудно ще можеш да усетиш, стига първоначално да няма нещо тотално сбъркано в цялата система, което в последствие да оправиш.

                      Единственото, както каза някой по-горе е евентуално с КСВ метъра да и избереш що-годе хубаво място по колата, но и това не е еднозначно, щото добро КСВ само по себе си не винаги значи добро представяне на цялята система. Другото, което може да ти свърши тая джаджа е просто на прима виста да провериш дали всичко в системата е наред, или има някой електрически проблем - прекъснат кабел, късо или от сорта.

                      Това е мое мнение все пак. Ако накой по-опитен радиолюбител е на друго мнение, щото 20 години реално се е боричкал с такива неща, сигурно ще е по-миродавно неговото.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                        Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
                        Още една идея - след като настроиш антената продължи като режеш по 10см от коаксиалния кабел и мериш КСВ, докато не постигнеш минималната му стойност.
                        И като мине от радиолюбителския на PMR обхвата - все едно нищо не е правил.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                          Благодаря ти.
                          Въпроса ми дойде от това, че тази сутрин като се рових из 409 видях, че има и КСВ метъри за 144 и 446. Но явно не зависи чак толкова от тези настройки.
                          Още един път
                          LZ1AID

                          Коментар


                          • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                            Абе зависи. Аз имам точно такъв КСВ метър. Дори и ръчна станция с различни гумени антени дава различно КСВ - от 1.3 до 3 и кусур. Обаче реално разликата трудно се усеща.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                              Спарки, с гумена антенка може да е малка разликата, ама със мобилна и то със 2-3 dbi усилване бъди сигурен, че ще има. Освен това при кофти ксв усилвателя по мощност на станцията не е особено щастлив. На някои радиа направо предава богу-дух

                              Коментар


                              • До: О! Чудо! Китайски двубандер.

                                Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
                                Спарки, с гумена антенка може да е малка разликата, ама със мобилна и то със 2-3 dbi усилване бъди сигурен, че ще има. Освен това при кофти ксв усилвателя по мощност на станцията не е особено щастлив. На някои радиа направо предава богу-дух
                                Точно за усилвателя на тази няма никакъв смисъл да се притесняваме. Бидейки направена за гумена антена, си се справя съвсем безпроблемно с КСВ-та 4 и нагоре. Че не е щастлив - ОК, ама си работи.

                                А аз съм убеден че без да настройва нищо, ксв-то ще му е под 2. Вероятно около 1.3-1.5, че дори и по-малко. Е, разликата между 1.0 и 1.5 е достатъчно мижава, за да не се усети точно с тая система от ръчна станция и външна антена, при тая мощност и на тия честоти.

                                Пак казвам, мое мнение. Може след като я върже, да го премерим, пък ако не съм прав - ще черпя.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X