Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С евтина ветроходна лодка от UK до България по море

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    В този вариант(къса евтина лодка) бих се замислил за вариант да прекосиш до материка и да се пуснеш по Рейн-Майн–Дунав със спусната мачта. Ще отнеме почти същото време, ще видиш буквално цяла Европа със страхотните долини на тези реки и рискът е значително по-малък от това да преминаваш Биская с подобен съд.

    Няколко неща, които са специфични:
    1.по Рейн от Ходандия до канала на Майн се плава срещу течението, което стига до 4-5 възела, т.е. трябва да имаш сигурен двигател за доста моточасове, който да прави 6-7 възела.
    2. Можеш да го сметнеш така, че по Дунав да си със снеготопенето, за да не си нащрек по плитчините
    3. Трябва ти сертификат, в България издават такива.
    4. Ще плаваш основно през деня.
    5. Приставането по реките е доста затруднено, добре е да имаш план, особено около големите градове.

    Към горното искам да прибавя, че времето доста се обърка и е трудно да си сигурен кои месеци ще са подходящи за морско преминаване. Вече и през май, август и септември имаш лилаво време в Средиземно, а без опит и с непроверена къса лодка не бих се искал да съм навън при над 20 възела вятър.

    Коментар


    • #32
      Обмислях и този вариант,разбира се . Доста по малко рискован. Ук лодките след брекзита стават с 30% по скъпи и изгодни лодки от порядъка на къртър изкачат и в Холандия и Германия . Незнам по каналите колко струват гейтовете

      Коментар


      • #33
        Следвайки плана си ,почнах курса,и ваксина си сложих първа игла ,да е по лесно пътуването после.Остава да го завърша и взема изпитите

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Браво, поздравления, че подържаш курса дори в тия "бурни" времена.

          Ако имаш желание за брейнсторминг на тази тема, драсни ми на Л.С. ти си дърводелец, аз пък имам малко опит с механика, хидравлика и железарии и понавлизам в токовете с удоволствие бих инвестирал(про боно) известно време и усилия в такова начинание.

        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Всички предложения ги имам в предвид,като дойде време за изпълнение на плана,ще драсна едно лично. Благодаря

      • #34
        Гледам в тубата всичкото овъркил става на попътен вятър с опънат спинакер явно трудно се държи тоя курс .Кво се прави в такъв момент ако имаш няколко секунди време

        Коментар


        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          Поема се дълбоко въздух

      • #35
        Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
        Гледам в тубата всичкото овъркил става на попътен вятър с опънат спинакер явно трудно се държи тоя курс .Кво се прави в такъв момент ако имаш няколко секунди време
        Сигурен ли си, че става дума за "овъркил", а не за "брочинг"? При овъркил, лодката се преобръща с кила нагоре, а при брочинг, лодкате се накренява силно до положение мачтата да е почти успоредна на водната повърхност. Контрола над спинакера се губи лесно при изненадващ порив на вятъра/вълните и/или неопитен/невнимателен екипаж.
        Обезветряваш ветрилата по най-бързия начин- лашваш шкота и обтяжката (kicker/vang) на грота и даваш слабо на спинакера. Това е най-общо.
        По-добре кажи, кой курс караш (RYA?) и до къде я докара с науките. Имам събрани разни файлове и книги на RYA, които могат да ти бъдат полезни.
        Имаш още доста време докато вигнеш спинакер и направиш първият си хубав broaching
        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
        No wahalla.

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Ооо само теорията минах ,чакам дата за изпита. Покарах молко учебната лодка на Панчарево. Докато опра до платна ще мине доста време . Ще ги питам Карела ще правят ли курс ветроходство да се пиша . Засега се самоубочавам в тубата

      • #36
        Клиповете в тубата са бошлаф работа.
        Доказано най-доброто самообучение по ветроходство е следното:
        Вземаш пачка от 100 доларови банкноти, влизаш в банята и пускаш върху тебе душа със студена вода. Бавно започваш да късаш банкнотите, наслаждавайки се на гледката на изчезващите в канала парченца. Повтаряш терапията до окончателно излекуване и/или банкрут.
        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
        No wahalla.

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Трамп, съветите ти са важни за мен . Това което си написал съм сигурен че го знаеш от опит,ама мисля и аз да имам такъв като твоя,така че ще пробвам а пак да става квото ще

        • CarTest™
          CarTest™ коментира
          Редактиране на коментар
          Имам друга идея.
          Взимаш въпросната пачка със 100 доларови банкноти и .... ги даваш на някой да те научи.
          Все е загуба, ама ...

        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Cartest и това ще стане. Луканка не се гледа как се яде от другите ,ами пробваш и ти. Навсякъде по тоя свят се плаща за да научиш нещо,не съм си и помислял че луканката е безплатна

      • #37
        Вместо да късаш банкнотите, похарчи ги за една ваканция с лодка по реки и езера, със скипер и обучение. Скиперът те придружава денем, оставя където спреш, на другия ден се връща и потегляте към следващата дестинация. Към края на лятото най-добре като дигнат ограниченията от вируса, или началото на следващата година, че тази може да е много гъ(р)ч. Така и така си хвърлил око на тази част на Европа.

        https://www.huntersyard.co.uk/learn-sailing/
        https://www.eastwood-whelpton.co.uk/the-fleet/

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Тоя край островния е идея за закупуватето но сега с новите правила (митница,ддс,мито) може вече да не е оферта,но ще изчакам. За обучение ще номеря у нашенско ,все пак сме морска държава ,иначе разгледах двата линка за юк стандарта цифрата е доста поносима

      • #38
        Е ,изкарах хартийката,ся остава да се кача за пръв път на ветроход(като гледач много ясно) Имам вече дебело предложение от колега във форума,очаквам дата

        Коментар


        • Венци- малкия
          Венци- малкия коментира
          Редактиране на коментар
          Честито!

        • Asteri
          Asteri коментира
          Редактиране на коментар
          Капитанска шапка купи ли си? 😁

        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Мерси Венци. Астери, ходих да си търся ,свършили явно сега са модерни😄

      • #39
        Честито

        Скрий го от жена ти
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Мерси Бос,тя се кефи ве ама щот не знае плана

      • #40
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210516_142230.jpg
Прегледи:569
Размер:443.7 КБ
ID:6741567


        ЗА пръв път на платна. Още на първия поворот вятъра смени посоката и топнахме гика две педи във водата . Инструктора вика : това не беше добре
        аз: ял-а може ли да се обърне
        инструктора (тихо само на мен) : може,може



        кво разбрах накратко : е това е моя спорт

        приставанято на платна с лодка без кил ,също ми скри шапката

        Коментар


        • Bogoljub Gagic
          Bogoljub Gagic коментира
          Редактиране на коментар
          Видно от снимката, това е някаква учебна платноходка, едва ли с нея възнамерява да заобиколи атлантическото крайбрежие на Европа и да прекоси надлъж СредНОземното море ?

        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          ааа,Гагич ,как бре това отзад е Плимут точно до Батак

        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          Я, гьолът прилича на язовира

      • #41
        Кофата е важна и на жена ти усмивката.
        ЯЛа се обръща,това от собствен опит.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #42
          Как се познават износените платна?

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ами, като износените гащи-избелели, изтънели, с изпокъсани шевове, нацепен филм...

        • #43
          Задобрявам,вече мога да спасявам Оскар на платна. Само трябва екипаж . Един до прибере генуата,един да сочи и един да го извади

          Коментар


          • NIKSD
            NIKSD коментира
            Редактиране на коментар
            И аз съм така! Само дето аз като падна и става шах с пешките... Мислил ли си го това?

          • pan_rt
            pan_rt коментира
            Редактиране на коментар
            Първо мисля как да не съм на мястото на оскара, после мислих да съм на неговото място и така: 1.Жилетка
            2.В лошо време вързан за лодката
            3.свирка
            4. Библия за опрощаване

        • #44
          ​ пък и леко черното небе не ме плаши (сигурно щот съм близо до сушата)

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Не Искьра какво време ме е драло…….та и е студенко за плуване……по-добре е да те е шубе малко,страх лозе пази

        • #45
          https://www.yachtingmonthly.com/crui...disaster-78886 ей го един същия като мен, само дето аз не мисля сам да я свърша тая

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Тоз е пропуснал малко четене щом му се наложило са да открива Америка в 21 век

            Поне е жив и вече вярва в Нептун

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X