Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С евтина ветроходна лодка от UK до България по море

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    На тази рулят, го играе в някаква степен шверт - поне на чертежа.
    Колегата изглежда е решил да учи нещата по трудния начин. Дано има хепиенд...
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #62
      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      На тази рулят, го играе в някаква степен шверт - поне на чертежа....
      Така е, в това е едно от предимствата - целия кокпит остава свободен и не се налага собственоръчно да правиш дупки в дъното за швертов кладенец. Е, може и шверци отстрани да се сложат, но за тях е задължителна напречна тръба при тия хилави бордове.

      П.П. Това Хъки 11, 11 фута ли значи Няма и 4 метра дължина

      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #63
        Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
        Платна ще има , точно заради адреналина. В топло време и със жилетка не е чак толкова страшно. Само се чудя кво стъкмяване да мисля
        Честита ти лодка!

        Гледай наистина да е топло, че много хора подценяват нещата-справка язовир "Мандра" преди няколко седмици. С тази лодка и ветрила обръщането е гарантирано. С най-добри чувства.

        Коментар


        • #64
          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

          Така е, в това е едно от предимствата - целия кокпит остава свободен и не се налага собственоръчно да правиш дупки в дъното за швертов кладенец. Е, може и шверци отстрани да се сложат, но за тях е задължителна напречна тръба при тия хилави бордове.

          П.П. Това Хъки 11, 11 фута ли значи Няма и 4 метра дължина
          Толкова 3.4м е някъде. Те хората и гребла ми дадоха за всеки случай. Аз обаче платна ми се опъват. Ще е нещо малко, няма да се оливам

          Коментар


          • #65
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FB_IMG_1671341020924.jpg
Прегледи:422
Размер:103.3 КБ
ID:6903520
            нещо такова. В нета идеи бол

            Коментар


            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              Нали знаеш как се смята ветрилната площ за неплатноходни по дефиниция съдове? Дължината по ширината в м2

              П.П. Нещо ниско и дълго - шпринтово или гафелно Най-много чертежи има за платното на Оптимиста )))))))
              П.П.2. Каквото и платно да сложиш, пак трябва да измислиш нещо за противодействие на дрейфа. А и без него не можеш да се обърнеш наистина качествено при малко по-силен ветрец ))))))))))))))))))
              П.П.3. Аз продължавам да съм на мнение, че шверците са твоето решение щом не искаш да слагаш шверт. Аз също не бих счупил лодката за няма нищо.
              Последно редактирано от коко келеша; 18-12-22, 10:04.

          • #66
            коко келеша май вярно няма да се размине без шверт. Гафелно май се спрях и се чудя колко висока да е мачтата и какво е съотношението долен-горен гик

            Коментар


            • Tramp
              Tramp коментира
              Редактиране на коментар
              Вземи ветрилно стъкмяване от Оптимист и си прави капаци на воля..
              Може и без шверт, стига да ветроходставаш само при безветрие :-)
              Намери си някой стар Фин или 470 и остави хубавата лодка на мира.

            • pan_rt
              pan_rt коментира
              Редактиране на коментар
              Tramp стига ме отказва де, прежалил съм я . Пък и кой знае колко няма да я променам и без това е за ремонт завалииката

            • Tramp
              Tramp коментира
              Редактиране на коментар
              Как така ще прежалиш лодка? Това да не е жена!
              Ремонтирай си лодката- ти знаеш как. Ако после ти дава сърце- сложи й едно малко ветрило, обърни се няколко пъти
              и си купи малка ветроходна лодка. Знам, че ти се кара платноходка, но твоята лодка е проектирана за друго. И ти го знаеш, но си магаре.

          • #67
            Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
            коко келеша май вярно няма да се размине без шверт. Гафелно май се спрях и се чудя колко висока да е мачтата и какво е съотношението долен-горен гик
            Ами, с чудене не става. Трябва мерене и смятане, защото има съотношения, които трябва да се спазват, за да караш (почти) с удоволствие. Най-важните две неща са център на страничното съпротивление и център на площта на ветрилното стъкмяване. В зависимост от това как са разположени един спрямо друг, се появяват най-различни мераци у яхтичката

            П.П. Най-елементарното обяснение - http://www.mastertip.ru/machines/199...ets-of-plywood

            П.П.2. Ето ти още материал за размисъл - http://www.dinghy.pl/twin_dinghies.htm Сравняваш размерите с твоите и решаваш кое как да се случи.
            Последно редактирано от коко келеша; 18-12-22, 16:41.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #68
              По въпроса дали от гребна лодка става или не става платноходка - http://www.dinghy.pl/42m_skiff.htm
              И още по-гребна лодка, най-гребната бих казал - http://www.pioneership.narod.ru/pioneerverf32.htm
              Триметрова орехова черупка - http://www.dinghy.pl/30m_tender.htm

              Между другото, по тези проекти се строи из целия бял свят, даже и на патагонското крайбрежие

              Според мен, при поляка има две основни неща, свързани пряко с безопасността, които се забелязват при най-малките му лодки - платната са без гик, който съответно може да те плесне по челото и мачтата е без ванти, което позволява при неочакван крен просто да изпуснеш шкота и платното да стане ветропоказател.
              Последно редактирано от коко келеша; 19-12-22, 07:03.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • pan_rt
                pan_rt коментира
                Редактиране на коментар
                Това с гика , чак сега го забелязах и вярно е доста хитро

              • Tramp
                Tramp коментира
                Редактиране на коментар
                Ами то от почти 2 хиляди години латинското стъкмяване я кара без гик.
                Общото между всички тези лодки е, че имат шверт.
                Може и без шверт на (съвсем) гребна лодка- отдавна има платно за каяк, но става само за попътен вятър.

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Не ми се спори за глупости, но също от няколкостотин години, холандците ползват нЕкои помагала, които определено не предполагат дупчене на здрав корпус .

            • #69
              При едно друго "проектче", авторът споделя, че мачтата му специално е направена дървена и чуплива, за да играе ролята на "предпазител" - при много силен порив на вятъра просто се чупи и не те праща във водата. Е, после ще се наложи да повъртиш греблата, но пък няма да ти жвакат гуменките - https://vodnyimir.ru/Dvuhmestnaya_ry...odka_Krab.html

              П.П. Виждам, че ти се иска гаргата да е рошава , тоест стъкмяването да е почти като при истинските яхти, но лично аз бих избрал нещо по-безопасно от бермудско или гафелно стъкмяване - шпринтово или люгер без гик каквито има при поляка Смятам, че адреналина ще прелива и в този случай, стига да си достатъчно луд, за да влезеш във водата при "приличен" вятър.

              П.П.2 А как мислиш да се сдобиеш с платна? Цените, които съм срещал, са плашещи - 725 лева струва ново платно за Оптимист
              Последно редактирано от коко келеша; 19-12-22, 09:03.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #70
                Малко снимков материал, може да си харесаш някоя идея - https://imgbb.su/album/5kqy/?sort=da...e=2&seek=ZOMXn
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #71
                  Видях, че линка за снимките се е бъгясал, та ще пусна най-интересните отделно:

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20210801_130515c9271f57ace88373.jpg Прегледи:0 Размер:796.8 КБ ID:6903691

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20210801_130501049bccca6afc20d2.jpg Прегледи:0 Размер:758.7 КБ ID:6903692

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20210804_140109ff2255b5df5802c5.md.jpg Прегледи:0 Размер:179.0 КБ ID:6903693 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20210804_1400280f1db25760ef21cb.jpg Прегледи:0 Размер:693.4 КБ ID:6903694

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210801_130451d10f194f28010eed.jpg
Прегледи:334
Размер:893.7 КБ
ID:6903698
                  Последно редактирано от коко келеша; 19-12-22, 13:38.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • Tramp
                    Tramp коментира
                    Редактиране на коментар
                    Предлагаш малката швейцарска гребна лодка да бъде трансформирана в микро холандска барджа? Зачот!
                    Хващам се на бас, че у вас имаш поне един палет със стари броеве на "Катера и яхты" :-))
                    Бях вербувал една лелка- продавачка в РЕП-а да ми пази по един брой. Години...

                • #72

                  Tramp коментира
                  Днес, 14:40



                  Предлагаш малката швейцарска гребна лодка да бъде трансформирана в микро холандска барджа? Зачот!
                  ......
                  По принцип предлагам по-безопасния вариант като цяло. Завъртащ се при удар в препятствие шверц или удар с неизвестни последици при отвесен шверт без право на мърдане в кладенеца - изборът е ваш

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_5204.jpg Прегледи:0 Размер:430.6 КБ ID:6903708

                  П.П. За да не ме обвиниш и в спестяване на възможности, ще спомена и въртящия се шверт, който обаче се постига с прекалено затлачване на кокпита. Ако колегата иска да работи усилено по сътворяване на какъвто и да е шверт, моите идеи така или иначе няма да му влязат в употреба, но някой друг посетител на темата може и да си хареса нещо

                  П.П.2. Имам И двете издания на 15 проекта
                  Последно редактирано от коко келеша; 19-12-22, 14:39.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #73
                    Сега, синтезвайки инфото дотук засега реших, че шверт ще требе. Тия страничните не ми пасват, ще нарушат естетиката. Ще се наложи май кладенец. Стъкмяването ще е нещо между латинско и шпринтово без гик , заради безопасност, ванти не ми се умуват. Платното , заради така поставените цени, на първо време ще е чаршаф заради проекта тип проба-грешка. Тука получавам доста инфо , за което благодаря. Проекта няма да е бърз така че мога да го приосмислям. В едно обаче съм напълно сигурен- тая швейцарска лодка ще има платно ( и в съпътствие екшън😁)
                    Последно редактирано от pan_rt; 19-12-22, 17:33.

                    Коментар


                    • #74
                      Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
                      Сега, синтезвайки инфото дотук засега реших, че шверт ще требе. Тия страничните не ми пасват, ще нарушат естетиката. Ще се наложи май кладенец. Стъкмяването ще е нещо между латинско и шпринтово без гик , заради безопасност, ванти не ми се умуват. Платното , заради така поставените цени, на първо време ще е чаршаф заради проекта тип проба-грешка. Тука получавам доста инфо , за което благодаря. Проекта няма да е бърз така че мога да го приосмислям. В едно обаче съм напълно сигурен- тая швейцарска лодка ще има платно ( и в съпътствие екшън😁)
                      Toгава просто спретни по-доброто - въртящ се шверт, нищо, че е по-трудоемко и местозаемащо. Явява се по-безопасната конструкция.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • pan_rt
                        pan_rt коментира
                        Редактиране на коментар
                        Кое е въртящ се шверт? Това отзад на перото на руля ли?

                    • #75

                      pan_rt коментира
                      Днес, 07:14
                      Кое е въртящ се шверт? Това отзад на перото на руля ли?
                      Перото на руля отделно се прави въртящо се по същите съображения - запазване на целостта му при среща с препятствие. Ето това е въртящ се шверт - в големия кръг е цялата конструкция а в малката елипса е точката (оста) на въртене.

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:crxbjlxcta80k4cocwko800wo4o48w.jpg Прегледи:0 Размер:120.1 КБ ID:6903828

                      И един по-подробен, силно механизиран вариант:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име.jpg
Прегледи:260
Размер:257.2 КБ
ID:6903833
                      Последно редактирано от коко келеша; 20-12-22, 08:47.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X