В този вариант(къса евтина лодка) бих се замислил за вариант да прекосиш до материка и да се пуснеш по Рейн-Майн–Дунав със спусната мачта. Ще отнеме почти същото време, ще видиш буквално цяла Европа със страхотните долини на тези реки и рискът е значително по-малък от това да преминаваш Биская с подобен съд.
Няколко неща, които са специфични:
1.по Рейн от Ходандия до канала на Майн се плава срещу течението, което стига до 4-5 възела, т.е. трябва да имаш сигурен двигател за доста моточасове, който да прави 6-7 възела.
2. Можеш да го сметнеш така, че по Дунав да си със снеготопенето, за да не си нащрек по плитчините
3. Трябва ти сертификат, в България издават такива.
4. Ще плаваш основно през деня.
5. Приставането по реките е доста затруднено, добре е да имаш план, особено около големите градове.
Към горното искам да прибавя, че времето доста се обърка и е трудно да си сигурен кои месеци ще са подходящи за морско преминаване. Вече и през май, август и септември имаш лилаво време в Средиземно, а без опит и с непроверена къса лодка не бих се искал да съм навън при над 20 възела вятър.
Няколко неща, които са специфични:
1.по Рейн от Ходандия до канала на Майн се плава срещу течението, което стига до 4-5 възела, т.е. трябва да имаш сигурен двигател за доста моточасове, който да прави 6-7 възела.
2. Можеш да го сметнеш така, че по Дунав да си със снеготопенето, за да не си нащрек по плитчините
3. Трябва ти сертификат, в България издават такива.
4. Ще плаваш основно през деня.
5. Приставането по реките е доста затруднено, добре е да имаш план, особено около големите градове.
Към горното искам да прибавя, че времето доста се обърка и е трудно да си сигурен кои месеци ще са подходящи за морско преминаване. Вече и през май, август и септември имаш лилаво време в Средиземно, а без опит и с непроверена къса лодка не бих се искал да съм навън при над 20 възела вятър.
Коментар