Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Коя конструкция на автомобила е по безопасна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

    Панелите на Трабанта при удар работят като пружини. Изобщо не е толкова прост, колкото изглежда. Не е съвършен заради желязната рамка на която са закачени, и заради железния под. Това е обаче достъпната по себестойност технология. Монококовите Багири са реално скъпи и нетехнологични, те не могат да са масови коли в днешната философия на производството.

    Коментар


    • #32
      До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Kakто обикновено каквото си баба знае, това си бае.

      Колата не защитава пътниците, защитават ги възд. възглавници и донякъде коланите. Става дума за защита от удара, който самият пътник си нанася в таблото, стъклото и по-напред...
      Целта на купето е възможно по-малко да се деформира, за да не намачка пътниците.
      Всичко останало, около купето е пък добре да се мачка лесно, за да абсорбира енергията на удара.

      Накратко казано. За повече си има дебели книги.

      Дискавъри си е научно-популярен канал. Повече популярен, отколкото научен, но ако е обратно пък никой няма да го гледа.
      Колега не споря за това... просто всяка конструкция си има предимства и недостатъци. В един от случаите може да е по-добре шасито да е по-твърдо, в друг по-чупливо. Макар да има доста информация за силите на деформация, мисля все още има доста да учим.

      В по-новите шасита има т.нар контролирано деформиране - казано съвсем просто колата ти става на старо желязо, но ти си излизаш възможно по-цял. Това е до определена скорост на удара разбира се... нещо подобно е и в каските за мотоциклет - каската може да издържи много повече от вратът ти... За това е по-добре тя да абсорбира повече кинетична енергия и да имаш мозъчно сътресение, отколкото счупен врат!
      Последно редактирано от господин никой; 04-10-08, 21:39. Причина: Добавка... typo...

      Коментар


      • #33
        До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

        Благо, ако нещо си се притеснил за безопасността на Диското - имаш известни основания. Имах възможността да го изтествам. Не знам теории и дебели книги, но знам какво се случва на практика. Нещо което може да подобриш, е да смениш предната броня с по-здрава или да подсилиш оригиналната, която е абсолютен кашкавал - може да я кривиш с голи ръце. Сглобката на вътрешните стоманени профили (подкалник, предна престилка) са доста по-корава конструкция от самата броня...

        Тъй, че слагай по-яка броня.
        Някой ще каже, че по-здравата броня ще изкриви шасито с което съм съгласен, но... Нищо, нека го изкриви. По-добре отколкото...мда
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #34
          До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

          Уважаеми колеги, в дискусията гледам че не се обърна внимание на най-важният за безопасността въпрос... а именно теглото на блъскащият и респективно на блъснатия... Винаги, ама винаги печели по-тежкият... и то колкото по-тежък толкова по-добре... за него... Забравете ги разните му NCAP звезди, мачкащи се самоносещи конструкции и прочие... те нямат никакво значение когато точно по средата на прозореца на нивото на погледа си виждате диференциала на УРАЛ-а, Татрата... и прочие... Тежката страна печели... и обикновено е на рама... Достатъчно е да огледате и попрочетете за повечето катастрофи в инетернет и ще забележите че срещата между 4х4 от класа на Патрул и каквато и да е лека кола по-малка от Мерцедес S е с плачевен резултат за леката кола... Законите на физиката са валидни навсякъде и за всичко... Освен че е по-тежък един Патрул е и много по висок... цялата енергия на леката кола отива в позиция доста под возещите се в Патрула... обратното е друг филм... Бронята на лифтнатият патрул е точно на нивото на очите на повечето возещи се в леки автомобили... Карайте внимателно!
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #35
            До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

            Ааа, да! Това щях да добавя. След каквито и да е подсилвания, имай предвид, че ще е доста по-опасно за по-малките и по-леките. Рено Лагуна беше отвято като кашон от Дискавърито, което си беше с оригиналната кашкавалена броня. Не ми се мисли, какво щеше да е ако имах допълнителна железария...Честно казано, доста се уплаших за човека от Реното. Пазете леките коли!


            П.П.

            Да уточня, че ми беше отнето предимството по много странен, глупав начин.
            Последно редактирано от Lazar; 05-10-08, 13:07.

            Коментар


            • #36
              До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

              Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
              Благо, ако нещо си се притеснил за безопасността на Диското - имаш известни основания. Имах възможността да го изтествам. Не знам теории и дебели книги, но знам какво се случва на практика. Нещо което може да подобриш, е да смениш предната броня с по-здрава или да подсилиш оригиналната, която е абсолютен кашкавал - може да я кривиш с голи ръце. Сглобката на вътрешните стоманени профили (подкалник, предна престилка) са доста по-корава конструкция от самата броня...

              Тъй, че слагай по-яка броня.
              Някой ще каже, че по-здравата броня ще изкриви шасито с което съм съгласен, но... Нищо, нека го изкриви. По-добре отколкото...мда
              За безопасноста на Дискаварито намам съмнения,както Венци писа важна е масата. По важното е да се шофира разумно. Сега се връщам от съботна разходка в Шумен и шуменското плато.На отиване видях преобърнат в канавката автомобил който още незнам по каква причина бе в тази позиция на абсолютно правия като свещ път.Ако не се внимава ставаме тестови манекени.
              За бронята обаче не си прав. До сега винаги съм правил броните на автомобилите си със зони на деформиране които поемат по малките удари. Е по здрави са от оригиналните но все пак краищата им винаги са се подгъвали а роговете на рамата се укрепват взаимно.
              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
              Дий Снайдер

              Коментар


              • #37
                До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                Мислех, че си говорим за ЛЕКИ автомобили... Естествено, ако съм с ТИР или танк, останалите нямат никакъв шанс...

                Коментар


                • #38
                  До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                  Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                  ...За бронята обаче не си прав...
                  За кое не съм прав? Че е кашкавалена ли? Ами такава е - казвам ти от опит. По-голямата част от пораженията по реното, бяха нанесени от конструкцията над бронята - подкалника и предната престилка.

                  А и като казах "по-яка броня" нямах предвид да сложиш релса на нейно място. Естетвено, че съм съгласен съм с това:
                  Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                  ...със зони на деформиране които поемат по малките удари. Е по здрави са от оригиналните но все пак краищата им винаги са се подгъвали а роговете на рамата се укрепват взаимно.
                  Но, мисля, че трябва да е поне толкова здрава, колкото калника. Иначе за какво ти е изобщо? Само тежи...декорация...
                  Последно редактирано от Lazar; 05-10-08, 13:39.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                    Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                    Мислех, че си говорим за ЛЕКИ автомобили...
                    E, то и Патрулът се води лек автомобил ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                      Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                      За кое не съм прав? Че е кашкавалена ли? Ами такава е - казвам ти от опит.

                      А и като казах "по-яка броня" нямах предвид да сложиш релса на нейно място. Ествствено, че съм съгласен съм с това:


                      Но, мисля, че трябва да е поне толкова здрава, колкото калника. Иначе за какво ти е изобщо? Само тежи...декорация...
                      Оригиналната не я коментирам "кашкавалена" e,моята вече е разместена.Аз си мислех че точно за "релса "си писал. Разбира се че бронята трябва да е яка и да може да поваля акацийки до 80мм. (само да не го четат това еколозите).
                      Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                      Дий Снайдер

                      Коментар


                      • #41
                        До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                        Това май сме го дъвкали много пъти вече и изводите са накрая са все едни и същи. Тежка машина върху рама е по-добре при удър с лек автомобил, но много зле, ако се блъснеш в бетонна стена или дърво. Лека машина върху рама все си е страшно.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                          ...Тежка машина върху рама е по-добре при удър с лек автомобил, но много зле, ако се блъснеш в бетонна стена или дърво ...
                          Или ако се обърнеш ...
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                            Това май сме го дъвкали много пъти вече и изводите са накрая са все едни и същи. Тежка машина върху рама е по-добре при удър с лек автомобил, но много зле, ако се блъснеш в бетонна стена или дърво. Лека машина върху рама все си е страшно.
                            Дъвкано е доста, наистина... Просто използвах, че темата отново се повдигна, тъй като вече имам личен опит.
                            Ударът в реното се усети така, сякаш минаваш през по-дълбока дупка. Това с около 50км/ч. Докато удар с теглича в солидна скала (маневра на заден ход с много по-ниска скорост) се усети доста по-силно.



                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            Или ако се обърнеш ...
                            Нагледен пример.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                              Добре звучи! И си прав - срещу корави глави с мека кола не вървиш!
                              Завчера някакъв с МЛ-класа намачка едно Ауди. Имаше и жертви.... в Аудито. И двете са самоносещи, но тук вече има разлика в масите...и енергиите.
                              ML_а има шаси и то много здраво !!!!
                              За последния модел несъм сигурен
                              Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                              Коментар


                              • #45
                                До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                                От къде го е взел? Това по същество е т-квобешетам, травестит от S 300 и 500. Как им викаха, лека кола направена да мяза на джип.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X