Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Коя конструкция на автомобила е по безопасна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Коя конструкция на автомобила е по безопасна

    Днес гледах по Discovery channel ,предаване в което сръвняваха кое купе е по-безопастно ,купето със самоносеща конструкция или с рама.
    http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
    Лошото в репортажа бе ,че уважаваните от мен автомобили с рама загубиха безславно битката.След удъра човека от автомобила със самоносеща конструкция имал възможност да излезе сам докато от автомобила с рама щял да е контузен сериозно.Същото положение важело и за пътниците на задните седалки.

    Преди години участвах в ПТП с автомобил с рама (http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=12667) и като се замисля само факта че бях монтирал roll-bar ме е спасил от сериозна контузия.

    Интересно ми е да знам вашето мнение кои от двата типа конструкции на купето предпочитате? Какви са критерийте ви да изберете въпросната конструкция?


    Искам само да ви кажа че още харесвам автомобилите с носеща рама но съм леко притеснен. Това обаче леко ме вкарва в релси http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=12667
    но пък това със Смарта направо ми разбива надеждитеq как тази цвъкня е толкова надеждна http://www.youtube.com/watch?v=mz-s1...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s&NR=1
    Последно редактирано от banjo; 03-10-08, 22:13.
    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
    Дий Снайдер

  • #2
    До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

    Принципът на безопасност при конструирането
    1.Седалка здраво захваната за пода
    2.Колан държащ тялото към седалката плътно
    3.Здрава клетка която не губи размери при удар.
    Оттам нататък тази конструкция къде е включена няма никакво значение за да останеш жив.
    Ако е на рама нанася повече поражения на останалите ако има деформируема част то тя поема проявяването на силата.
    Но всичко това практически до 70-90 км в час.при по голяма скорост ускоренията ръзкъсват вътрешните органи и колкото добре да си защитен ще изглеждаш красив, но мъртъв.
    сори за тежките думи.
    Проектирането е компромис със всички параметри като: цена, тегло, време на призводство и т.н.

    Коментар


    • #3
      До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

      Спорили сме по темата, но...
      Aко се проведат повече такива тестове, реално рамата ще се представи по-добре само на опън. Обаче едва ли на някой ще му хрумне да прави такъв тест. За влекач може, но за пътническа кола?!

      Рамата е имала предимство само във военните времена - лесна за производство, ниско технологична конструкция, достатъчно универсална за да и слагат каквото потрябва отгоре.

      От гледна точка на безопасност - колкото на по-голяма мрежа от вектори по носещата конструкция се разпредели силата от удара, толкова по-малка вероятност има да останеш затиснат в консервата.

      Нагледен пример за двете концепции - едва ли някога ще видим вагон на влак със самоносеща конструкция. Там той е подложен на натоварване в две посоки основно.
      И обратно - покажете ми самолет с рама! Той понася натоварвания във всички посоки, усукване, огъване и т.н. Нещо повече - всяко едно кацане за самолета е катастрофа като горната от филма - стотици тонове се стоварват за секунда върху една точка - колесника и ако не е монококът да разпредели тази сила... А пък там пътниците са стотици...
      Сега собствениците на по-стари джипки като моята ще наскачат, но това е положението.

      Коментар


      • #4
        До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

        Водача на паджерото-Не знам къде си учил строителна механика но я познаваш.

        Коментар


        • #5
          До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

          Залагам кутия "лимонови резанки" че сигурноста при МНОГО тежка катастрофа не се взема предвид при избор на кола от всички тук, а и не само тук
          Самоносещата конструкция има зони на деформация ( конструктивно заложени ) които разпределят действието на отрицателното ускорение при внезапно спиране ( удар ) във времето така че стотните от секундата в които купето се мачка го намали и оттам да намали вредното му влияние върху возещите се в превозното средство (виж клипа със "Смарт"-а и "мерцедес"-а, кой колко се деформира ).....НО изправен с изключително "мекия" си животоспасяващ форд ескорт 84г. пред кредитни новобогаташи, дрога дилари, съмнителни реститути и техните комплексирани, малообразовани, понякога и малоумни деца с "по-твърди" коли бягам крайно в дясно въпреки че според закона съм с предимство .....не така е когато под мен е "опасната" недеформируема рамата на джипа тогава те виждат и че са в насрещното и че им свети червено и че съм дясностоящ и т.н.....никога не съм отказвал престрелка ако съм в правото си ама другата страна е "проявявала" благоразумие.... така, че изборът ми е продиктуван не от конструктивни, а бих казал от политически причини.
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

            Вие па къде скочихте. Нали новите вранглероподобни джипове са с деформируема рама))
            Аман от всякакви спекулации, а от дискавърито хептен аман. Още една машина за промиване на мозъци. Преди години изтрих всички дискавърита, да си гледат сами и пропагандата и рекламата.

            Коментар


            • #7
              До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Вие па къде скочихте. Нали новите вранглероподобни джипове са с деформируема рама))
              И рамата на Самурая и Дискавари-то имат зони на деформация. Като се замисля УАЗ-а е само с онова яко желязо под купето.
              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
              Дий Снайдер

              Коментар


              • #8
                До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                Залагам кутия "лимонови резанки"....
                Добре звучи! И си прав - срещу корави глави с мека кола не вървиш!
                Завчера някакъв с МЛ-класа намачка едно Ауди. Имаше и жертви.... в Аудито. И двете са самоносещи, но тук вече има разлика в масите...и енергиите.

                Коментар


                • #9
                  До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                  Въпросите на безопастността имат много малко общо с тия истории. Танковете са самоносещи и кво? Не са ли твърди? А самолетите, каруците и УАЗовете са рамни, и пак кво? Мене ако питаш - нищо.
                  Да вземат да обединят всичко в едно Дискавъри Chalga, та да приключи тоя случай.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Въпросите на безопастността имат много малко общо с тия истории. Танковете са самоносещи и кво? Не са ли твърди? А самолетите, каруците и УАЗовете са рамни, и пак кво? Мене ако питаш - нищо.
                    Да вземат да обединят всичко в едно Дискавъри Chalga, та да приключи тоя случай.
                    За танковете не си прав - виж тук
                    И за самолетите не си.
                    Остават каруците и УАЗ-овете...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                      Майтап и спамец, не го приемай лично
                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      самолетите, каруците и УАЗовете са рамни.
                      Да вземат да обединят всичко в едно Дискавъри Chalga, та да приключи тоя случай.
                      Само самолетите до към началото на Втората световна - рама с мотор и картечница, другото дъски и плат монокока се налага после....но ако си срещал дизелов въртолет с ремарке, кажи
                      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                      Коментар


                      • #12
                        До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        За танковете не си прав ...
                        има и безкуполни танкове, има и влекачи, МТЛБ, Тунджа, БТР , или цялото МТЛБ е шасито на куполката с картечницата?

                        " Въпросите на безопастността имат много малко общо с тия истории."
                        +1

                        иначе за самолетите... не (и за Дискавъри отчасти )
                        - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
                        - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                          Прощавай, ама наистина не знам какво да кажа. Такива глупости трябва и да можеш да измислиш ... Уикипедията била по втрещяващо глупаво нещо, отколкото си мислех((( Напълно налудничав текст.
                          Е, айде сега да търсим самолетите с работеща обшивка. Те се включват примерно в категорията на днешните паркетници. Там има заклинания за някоя си интегрирана рама. Ил-2/Ил-10 е със самоносещ донякъде фюзелаж, понеже той и бронята са един и същи предмет. Останалите са нормален шпангоутен набор увит със станиол като шоколада.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                            упс, сетих се що самолетите имат рама, т.е. скелет или как се казва там при лодките... кил, ребра, шпангоути...
                            - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
                            - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Коя конструкция на автомобила е по безопасна

                              В съвременните скъпи състезателни джипове на това му казват обемна рама. Разбира се не е пълноценен шпангоутен набор, защото джипа е малко нещо, остава си набор от рамки.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X