Темата ме връща в Белгия, където в малките градчета всички пресечки на главната улица са нерегулирани и трябва да пропускаш дясностоящия. Това са предимно майки, каращи , или връщащи децата си от училище.Неспазването на това води до големи неприятности.В Булгаристан е друго.
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Правило на дясностоящия
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Преди няколко години като за пореден път ме отсвириха като дясностоящ звъннах на един познат КАТаджия да го питам да не са го отменили с някоя от многото поправки на ЗДП . Та човека ми каза че си е основен принцип в ЗДП и за целия му стаж няма случай съда или застраховател да е оспорил вината при настъпило ПТП при неспазването му .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
- 1 like
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
И защо трябва да се стига до съдПървоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеПреди няколко години като за пореден път ме отсвириха като дясностоящ звъннах на един познат КАТаджия да го питам да не са го отменили с някоя от многото поправки на ЗДП . Та човека ми каза че си е основен принцип в ЗДП и за целия му стаж няма случай съда или застраховател да е оспорил вината при настъпило ПТП при неспазването му .
?  Още по-елементарен казус е засичането на движещия се направо от тия правещи ляв завой, но когато хората са дали две агнета за книжката си е така
. Знаеш го Т-образното кръстовище на моста на горната пряка по прекия път за хладилника. Пробвай в час пик да слезеш от квартала направо.


Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Да, но тогава А ще е дясностоящ на B. Освен това, и A и B, може да искат да продължат направо, т.е. пътищата им да се пресекат, и при ПТП, пак десностоящия ще е невинен.
Ако и по пътя с предимство от моя пример, включим още едно, четвърто МПС, което иска да напусне пътя с предимство, продължавайки направо, или завивайки наляво, кашата става съвсем пълна. А в реалността такива случаи има. Та правилата са приложими до някъде, после...според зависи.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
- 
	
	
	
Виновен наистина винаги има, друг е въпросът, че не винаги той е някой от непосредствените участници в движението (а това именно е, на което "органите" много държат). Ако евентуално движението напрактика не може да се осъществи по начина, по който е организирано, значи е крива организацията (и там някъде е вината и виновният).
 - 
	
	
	
Еми не, виновен не всеки път има. За тая работа по белия свят си има термин - инцидент, по простата причина че има непредвидими неща. Например по никакъв начин не можеш да предвидиш че по средата на магистралата ще ти гръмне турбото (даже и на чисто нова кола) и ще направи мазало по предния прозорец на движещия се зад теб, който вземе че самокатастрофира.
А удобното "несъобразена с пътните условия скорост" и от сорта, май си е само български патент, пак с цел безотговорност.
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Никакъв отговор не е това. Това просто добавя "правото на първия пристигнал" да мине най-напред пред правилото за дясно стоящия От там нататък всичко е като за нерегулирано кръстовище - дясностоящ, каращ направо преди завиващ, завиващ надясно преди завиващ наляво.Първоначално публикуван от MM1980 Преглед на мнениеотговора на въпроса е four way stop signs, както е масово в щатите...
Разхищение на знаци, според мен.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Забравил съм как стоят нещата, но ако приемем, че този от пътя с предимство навлиза на път без предимство завивайки наляво, то тогава би трябвало да пропусне автобуса, и след това той наляво и зеления надясно, а даже най-правилно е зеления да изчака камиона да си завие и тогава той да си направи завоя надясно.
Обаче вероятно знака, под този пред автобуса, оказва да се осигури предимство на идващия от пътя с предимство.Всеки трети е шести
Коментар
- 
	
	
	
Цецо, ако камионът имаше някой отдясно, ще му даде предимство защото е на път с предимство или защото му е отдясно(то не и ясно къде мисли да ходи този, четвъртия, на мигач не се вярва). Защо му е на автобуса знака под Б1, долния ? Никой не е длъжен да знае какви знаци имат останалите участници. Аналогично автобусът пропуска камиона защото има Б1 или защото идва от главен път, не по.
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ако камионът има някой отдясно, то те щяха да са на равностойни пътища и значи да се координират по правилото на дясностоящия. И не е вярно това за знаците на другите!Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
- 
	
	
	
https://www.google.com/url?sa=t&sour...3cQ2e7EgKVCsc_
Тук пише всичко, вкл разстояния, начини и всичко, за група Б също.
А темата с рисунката се оказва стара, може да е и маньовър
https://trafficnews.bg/lyubopitno/no...fyorite-95520/
 - 
	
	
	
Весков, 3 са знаците - стоп (само той е осмоъгълен), осигури предимство (само той е триъгълник с връх надолу), и път с предимство (само той е квадрат, врътнат на 45 градуса). Край на път с предимство на кръстовище няма. Тоест съвсем еднозначно можеш да определиш ВСИЧКИ знаци, касаещи предимството на регулирано кръстовище. Допълнителната табела, ако пътя с предуимство прави и завой на кръстовището, се слага точно като на картинката - под всички значи, касаещи предимството. Именно за да е кристално ясно на всички, пристигащи на кръстовището, независимо от коя страна гледаш знаците на другите участници, и не на последно място - ако твоя знак залипсва поради някакви причини, можеш да гледаш останалите, нищо че са в гръб. На курса навремето съвсем нарочно ме прекараха през кръстовище с липсващ знак и натъртиха на това че че мога да разбера какви са знаците за другите, независимо че ги гледам в гръб.
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
В случая е все тая дали на главния път ще го пишеш правило на дясностоящия, или правилото, че като се движиш по път с предимство, трябва да пропуснеш насрещно-движещите се, ако искаш да излезеш от този път, минавайки през тяхната лента.
По-лесно може да си го представим последното, ако пътят с предимство не завиваше надясно на 90 грасуса, а примерно на много по-близък до движение направо ъгъл. Или даже ако е една права, и допълнителната табела указваща промяната на посоката на пътя с предимство би била излишна(между другото, от известно време тия допълнителни табели са задължителни за всички страни на кръстовището, когато то е като това от рисунката). И е естествено да пропуснеш движещите се по пътя с предимство срещу теб, ако ще минаваш през тяхната част от платното. Това независимо дали тоя път с предимство е прав, или си променя посоката. Нещо повече, дори да не го напускаш тоя път, но когато заради липса на пространство на такъв завой, се налага да навлезеш в част от лентата за насрещно движение, пак преди това осигуряваш предимство на движещите се в нея срещу теб. При мен, като автобусен шофьор, това последното е ежедневие, дори на много такива завои без достатъчна пряка видимост, слагат и огледала точно за да видиш ако идва някой зад завоя, който би трябвало да изчакаш.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Да допълня нещо, на което попаднах скоро.
Ако единият от пътищата е с маркировка (прекъсната осова линия беше в случая) а другият е без маркировка, правилото на дясностоящия не би следвало да важи. Включително и на Т-образни кръстовища.Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
ГлупостиПървоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнениеДа допълня нещо, на което попаднах скоро.
Ако единият от пътищата е с маркировка (прекъсната осова линия беше в случая) а другият е без маркировка, правилото на дясностоящия не би следвало да важи. Включително и на Т-образни кръстовища.
Идвайки по перпендикуляра, дето свършва на кръстовището, какво ме кара да дам предимство на идващия от ляво по маркирано?
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Маркировката у нашенско издържа между 30 дни и 3 месеца с изключение на временната/оранжева, която издържа години и се налага да я стържат, та не знам доколко би могла да бъде ориентир!
- 1 like
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Пътищата излизащи от нивите покрай шосетата къде се класират?
на повечето има знак сто, но на много няма, а има асвалтирани 10 метра към нивата, тук закона какво казва?
Коментар
- 
	
	
	
В линковете дето съм дал и това е описано.
 - 
	
	
	
Има подобен текст и за излизане от обозначена жилищна зона.Чл. 49. Водач на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е длъжен да пропусне движещите се по пътя с настилка пътни превозни средства и пешеходци.
Имаше и за излизане от гаражи, дворове, имоти...
Отделно, и частните пътища подлежат на някакво съгласуване с държавни органи, особено пък за местата където се присъединяват към останалите пътна мрежа.
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
			
Коментар