Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правило на дясностоящия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Тъй като си го нарисувал зеленият ще завива срещу знака, ама пак последователността е розово, зелено, синьо.

    Коментар


    • Тропчо
      Тропчо коментира
      Редактиране на коментар
      Бих поспорил, най- малкото защото знаците се поставят отдясно на посоката на движението. Поне имаше такова правило, де. На магистрала, може да се сложат дублиращи и отляво, но тук случаят не е такъв.

    • Никола
      Никола коментира
      Редактиране на коментар
      Да прав си, грешката е моя.

  • #32
    Такова понятие "локално платно" не съществува в ЗДвП. Това си е път, за който важата същите правила, като за останалите. Така че: 1.Розов - пада се дясностоящ на зеления. 2. Зелен - дясностоящ на синия. 3. Син - защото няма други

    Коментар


    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Когато учех за книжка, този път "локално платно" беше без предимство" пред двупосочния. Сега така е положението на бул. Цар Борис ІІІ в София. Но и на двата "пътя" има табели "път с предимство". Та - кой е с предимство при 2 коли - едната на булеварда, ако прави десен завой, или тая в десния еднопосочен път?

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      Преди почти 40 години, на същия този булевард, тогава зовящ се "9-ти септември", група от катаджии реши, че излизането от главното платно и продължаване на движението в локалното се брои за десен завой и ми написа фиш, защото булевард Овча купел беше затворен и на главното платно имаше знак "Забранено завиването на дясно"

    • Nachev
      Nachev коментира
      Редактиране на коментар
      И аз като взимах книжка беше така, но сега: "От 1999 г. досега българският Закон за движение по пътищата (ЗДвП) е променян над 100 пъти. Само в периода 2014 г. – 2018 г. има 31 редакции." Когато и двата пътя са с предимство е в сила правилото за дясностоящия, както и във всички случаи, в които няма уредено предимство.

  • #33
    https://www.google.com/maps/@42.1599...7i16384!8i8192

    Понеже питахте за други знаци, това е Street view картинката от позиция на "синия автомобил". Вижте и казвайте да са мятам ли със "зеления" още по- смело, или да си налягам парцалите? "Розовият" е ясен- той е първи.
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • piron45
      piron45 коментира
      Редактиране на коментар
      Като гледам ситуацията, нещата не се променят. Пътя от който излиза синият е с предимство в обратна посока след кръстовището. Локалното е стеснено наскоро заради велоалеята, и съдейки по избелелия знак е еднопосочно в твоята посока.Така че правилото на десно стоящия важи в пълна сила. Виждам и един избелял стоп на локалното в обратна посока преди кръстовището, което би трябвало да означава, че продължението на локалното не е еднопосочно. Това обаче не променя ситуацията с трите автомобила. Там дори да се появи автомобил ще трябва да изчака останалите.

  • #34
    Мятай се смело, но само ако... си с някое бронирано инкасо Това, че ти ще знаеш кай е правилният ред за преминаване не значи, че и лявостоящия ще го знае.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #35
      Оххх, казвайте вече, не издържам на напрежението! Преди 20 минути щяхме да се цунем с един беловлас дядо (Ба! Дядо-дядо... най- много батко да ми беше) който бая рязко жестикулираше, свали си прозореца... абе, само дето не слезе, да ме набие. Явно, голата ми тиква го спря.
      Та-а-а-а, имаме съмнения в предимството от Трапера. Казвайте ко прайм?
      Последно редактирано от Тропчо; 15-03-23, 19:13. Причина: чичо- батко... се тая.
      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

      Коментар


      • Тропчо
        Тропчо коментира
        Редактиране на коментар
        Никола, аз затова си трая и на мравката път правя, ама взеха да ми налитат като оси. Не от лошотия, ами щото дори не се усещат какво правят. Ае, наздраве!

      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        Инфо по въпроса след консултация с Димо (stargazer): десностоящия (в еднопосочното локално платно) е с предимство! Остава конфликтът, че шофьорите в двупосочното (левостоящи) трябва да виждат и двата светофара, за да знаят да завиват ли или да чакат.

      • Тропчо
        Тропчо коментира
        Редактиране на коментар
        Ако е за "Цар Борис III" и... "Житница" ли беше, на "Овча купел" ли... не я ли оправиха тая щуротия и на булеварда, и на локалното да свети зелено? То, при работещ светофар, знаците мълчат.

    • #36
      Розов, зелен, син.
      Като синият е пуснал мигача неправилно - той фактически ще завива на следващото кръстовище, където пък е задължен единствено надясно да се движи и като така е излишно да го оповестява. Това не е нарушение (доколкото не се санкционира), но понякога е предпоставка за ПТП - например, когато с влизането в кръгово се цъкне десен мигач и така се кара покрай няколко изхода от него.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #37
        Елементарно е, да сложат за синия един знак "Пресичане на път с предимство", и да няма такива размислиОбаче, организаторът на движението трябва да има представа какво прави,и да му пука за шофьорите.А точно лошата организация често създава предпоставки за ПТП

        Коментар


        • #38
          Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
          Елементарно е, да сложат за синия един знак "Пресичане на път с предимство", и да няма такива размислиОбаче, организаторът на движението трябва да има представа какво прави,и да му пука за шофьорите.А точно лошата организация често създава предпоставки за ПТП
          Абе... не е много сигурно. Щото, ако сложат и на "локалното" един "Път с предимство", тогава ще трябва и "розовият" да чака "зеления" и ще стане мазало. По- скоро, на "локалното" да сложат СТОП или "Път без предимство", а улицата да си стане с предимство... балига?
          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

          Коментар


          • #39
            Преди 15 години едни хора от областен град ми обясняваха за правилото на Т-обрадно кръстовище, че движещия се направо е с предимство .... , а то е вярно само в едната посока
            Спорихме, поровихме по нета и се червиха ...
            Та изнендвате ли се от положението днес?
            има и други правила черен джиб и на по - големия

            Коментар


            • #40
              Първоначално публикуван от alexx Преглед на мнение
              Преди 15 години едни хора от областен град ми обясняваха за правилото на Т-обрадно кръстовище, че движещия се направо е с предимство ...
              Имаше такова нещо, но отпадна някъде във времето. Сега Т-образното кръстовище си е кръстовище като всяко друго.

              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • #41
                Мнооого тъп народ.От местоработата ги гледам как влизат в нерегулирано кръстовище като изтребители.Видях и две катастрофи.Викам на един комшия,тираджия:-Трябва да осигуриш предимство на дясностоящия,ще ти смачка колата,и ти ще си виновен.Той:-Ама той що влиза срещу знак- влизането забранено.Ще му напишат акт...Ееее,като му напишат,теб какво те грее,пак си виновен,а колата ти на трупчета

                Коментар


                • #42

                  На околовръсното този знак нищо не означава.
                  В София винаги се е карало лошо, но последната година полицията тотално е абдикирала .
                  Крият се в храстите, с камера и това е всичко
                  Точно на околомръсното , през двойна непрекъсната линия, рейс на Славия щеше да се качи върху мен -Бърза да изпревари опашката
                  Полиция нанай си . Няма .
                  На геме димитров и Климент охридски , 280 от дясната лента (която е с отделна секция на светофара) първо че я запуши а след това направи ляв завой .Има няма 300м от КАТ София
                  Полиция нанай си . Няма . и в КАТ няма


                  На този знак 80% от шофьорите не знаят какво да правят, а останалите 20 ги е страх и пресичат бавно и внимателно.

                  Определено КАТ не се занимава и се е отказал да спира на кръстовища.
                  Най неприятна е ситуацията когато светофарите са разделени. Пример Симеоновско шосе, дори и самосвалите и бетоновозите правят ляв завой от дясната лента .. Пука им че блокират, ходи го премести


                  Знака е в кенефа на кмета
                  Последно редактирано от trav; 18-03-23, 08:16.

                  Коментар


                  • davc
                    davc коментира
                    Редактиране на коментар
                    Автобусите (и прочее превозни средства на градския транспорт) са с предимство при потегляне от спирка, ма това го спазваме аз и още група "балъци". Те едва потеглят от спирките, пък какво остава да се престроят през няколко ленти, в разстояние на 50-ина метра. Това е осбено изразено при Румънското посолство, посока Подуене. В крайна сметка правят нарушения - безспорно - но "органите" следва да почнат не от тях.

                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Има спирка близо преди кръстовището и при случая с 280.

                  • davc
                    davc коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да бе така е, на Ситняково го споменавам, щото е особено характерно.

                • #43

                  davc коментира
                  Днес, 14:01

                  Автобусите (и прочее превозни средства на градския транспорт) са с предимство при потегляне от спирка, ма това го спазваме аз и още група "балъци". Те едва потеглят от спирките, пък какво остава да се престроят през няколко ленти, в разстояние на 50-ина метра. Това е осбено изразено при Румънското посолство, посока Подуене. В крайна сметка правят нарушения - безспорно - но "органите" следва да почнат не от тях.

                  В някои страни е забранено да изпреварваш автобус, спрял на спирка, ако платното е с по- малко от три ленти. При нас не знам да го има това, но много се кефя на едни автобусаджии, дето още не е отворил вратите, а вече пуска левия мигач. Заставам му до левия, заден калник, и зад мен се нареждат 5-6 коли. Аз му святкам, да тръгва, другите ми свиркат изнервено, оня маха през прозореца, да минаваме... хората още слизат и те, така.
                  Признавам си, че е простотия от моя страна, но има и нестандартни методи за възпитание в култура на движението.
                  Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                  Коментар


                  • #44
                    Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                    нестандартни методи за възпитание в култура на движението.
                    Средният шофьор има интелекта на домашно куче.

                    Ето защо при всякакви опити за възпитание, репресията трябва да е неразривно свързана с нежеланото действие по начин, ясен за кучето.

                    Иначе имаме не възпитание, а обикновено насилие.

                    Коментар


                    • #45
                      Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение

                      На този знак 80% от шофьорите не знаят какво да правят, а останалите 20 ги е страх и пресичат бавно и внимателно.
                      Този знак изобразява навъсен мустакат китаец.

                      Всичко друго е второстепенно.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X