Темата ме връща в Белгия, където в малките градчета всички пресечки на главната улица са нерегулирани и трябва да пропускаш дясностоящия. Това са предимно майки, каращи , или връщащи децата си от училище.Неспазването на това води до големи неприятности.В Булгаристан е друго.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Правило на дясностоящия
Свий
X
-
Преди няколко години като за пореден път ме отсвириха като дясностоящ звъннах на един познат КАТаджия да го питам да не са го отменили с някоя от многото поправки на ЗДП . Та човека ми каза че си е основен принцип в ЗДП и за целия му стаж няма случай съда или застраховател да е оспорил вината при настъпило ПТП при неспазването му .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеПреди няколко години като за пореден път ме отсвириха като дясностоящ звъннах на един познат КАТаджия да го питам да не са го отменили с някоя от многото поправки на ЗДП . Та човека ми каза че си е основен принцип в ЗДП и за целия му стаж няма случай съда или застраховател да е оспорил вината при настъпило ПТП при неспазването му .
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Ако и по пътя с предимство от моя пример, включим още едно, четвърто МПС, което иска да напусне пътя с предимство, продължавайки направо, или завивайки наляво, кашата става съвсем пълна. А в реалността такива случаи има. Та правилата са приложими до някъде, после...според зависи.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Виновен наистина винаги има, друг е въпросът, че не винаги той е някой от непосредствените участници в движението (а това именно е, на което "органите" много държат). Ако евентуално движението напрактика не може да се осъществи по начина, по който е организирано, значи е крива организацията (и там някъде е вината и виновният).
-
Еми не, виновен не всеки път има. За тая работа по белия свят си има термин - инцидент, по простата причина че има непредвидими неща. Например по никакъв начин не можеш да предвидиш че по средата на магистралата ще ти гръмне турбото (даже и на чисто нова кола) и ще направи мазало по предния прозорец на движещия се зад теб, който вземе че самокатастрофира.
А удобното "несъобразена с пътните условия скорост" и от сорта, май си е само български патент, пак с цел безотговорност.
-
-
Първоначално публикуван от MM1980 Преглед на мнениеотговора на въпроса е four way stop signs, както е масово в щатите...
Разхищение на знаци, според мен.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Забравил съм как стоят нещата, но ако приемем, че този от пътя с предимство навлиза на път без предимство завивайки наляво, то тогава би трябвало да пропусне автобуса, и след това той наляво и зеления надясно, а даже най-правилно е зеления да изчака камиона да си завие и тогава той да си направи завоя надясно.
Обаче вероятно знака, под този пред автобуса, оказва да се осигури предимство на идващия от пътя с предимство.Всеки трети е шести
Коментар
-
Цецо, ако камионът имаше някой отдясно, ще му даде предимство защото е на път с предимство или защото му е отдясно(то не и ясно къде мисли да ходи този, четвъртия, на мигач не се вярва). Защо му е на автобуса знака под Б1, долния ? Никой не е длъжен да знае какви знаци имат останалите участници. Аналогично автобусът пропуска камиона защото има Б1 или защото идва от главен път, не по.
-
Ако камионът има някой отдясно, то те щяха да са на равностойни пътища и значи да се координират по правилото на дясностоящия. И не е вярно това за знаците на другите!Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
-
https://www.google.com/url?sa=t&sour...3cQ2e7EgKVCsc_
Тук пише всичко, вкл разстояния, начини и всичко, за група Б също.
А темата с рисунката се оказва стара, може да е и маньовър
https://trafficnews.bg/lyubopitno/no...fyorite-95520/
-
Весков, 3 са знаците - стоп (само той е осмоъгълен), осигури предимство (само той е триъгълник с връх надолу), и път с предимство (само той е квадрат, врътнат на 45 градуса). Край на път с предимство на кръстовище няма. Тоест съвсем еднозначно можеш да определиш ВСИЧКИ знаци, касаещи предимството на регулирано кръстовище. Допълнителната табела, ако пътя с предуимство прави и завой на кръстовището, се слага точно като на картинката - под всички значи, касаещи предимството. Именно за да е кристално ясно на всички, пристигащи на кръстовището, независимо от коя страна гледаш знаците на другите участници, и не на последно място - ако твоя знак залипсва поради някакви причини, можеш да гледаш останалите, нищо че са в гръб. На курса навремето съвсем нарочно ме прекараха през кръстовище с липсващ знак и натъртиха на това че че мога да разбера какви са знаците за другите, независимо че ги гледам в гръб.
-
-
В случая е все тая дали на главния път ще го пишеш правило на дясностоящия, или правилото, че като се движиш по път с предимство, трябва да пропуснеш насрещно-движещите се, ако искаш да излезеш от този път, минавайки през тяхната лента.
По-лесно може да си го представим последното, ако пътят с предимство не завиваше надясно на 90 грасуса, а примерно на много по-близък до движение направо ъгъл. Или даже ако е една права, и допълнителната табела указваща промяната на посоката на пътя с предимство би била излишна(между другото, от известно време тия допълнителни табели са задължителни за всички страни на кръстовището, когато то е като това от рисунката). И е естествено да пропуснеш движещите се по пътя с предимство срещу теб, ако ще минаваш през тяхната част от платното. Това независимо дали тоя път с предимство е прав, или си променя посоката. Нещо повече, дори да не го напускаш тоя път, но когато заради липса на пространство на такъв завой, се налага да навлезеш в част от лентата за насрещно движение, пак преди това осигуряваш предимство на движещите се в нея срещу теб. При мен, като автобусен шофьор, това последното е ежедневие, дори на много такива завои без достатъчна пряка видимост, слагат и огледала точно за да видиш ако идва някой зад завоя, който би трябвало да изчакаш.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Да допълня нещо, на което попаднах скоро.
Ако единият от пътищата е с маркировка (прекъсната осова линия беше в случая) а другият е без маркировка, правилото на дясностоящия не би следвало да важи. Включително и на Т-образни кръстовища.Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнениеДа допълня нещо, на което попаднах скоро.
Ако единият от пътищата е с маркировка (прекъсната осова линия беше в случая) а другият е без маркировка, правилото на дясностоящия не би следвало да важи. Включително и на Т-образни кръстовища.
Идвайки по перпендикуляра, дето свършва на кръстовището, какво ме кара да дам предимство на идващия от ляво по маркирано?
Коментар
-
Маркировката у нашенско издържа между 30 дни и 3 месеца с изключение на временната/оранжева, която издържа години и се налага да я стържат, та не знам доколко би могла да бъде ориентир!
- 1 like
Коментар
-
Пътищата излизащи от нивите покрай шосетата къде се класират?
на повечето има знак сто, но на много няма, а има асвалтирани 10 метра към нивата, тук закона какво казва?
Коментар
-
В линковете дето съм дал и това е описано.
-
Чл. 49. Водач на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е длъжен да пропусне движещите се по пътя с настилка пътни превозни средства и пешеходци.
Имаше и за излизане от гаражи, дворове, имоти...
Отделно, и частните пътища подлежат на някакво съгласуване с държавни органи, особено пък за местата където се присъединяват към останалите пътна мрежа.
-
-
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар