Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правило на дясностоящия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Темата ме връща в Белгия, където в малките градчета всички пресечки на главната улица са нерегулирани и трябва да пропускаш дясностоящия. Това са предимно майки, каращи , или връщащи децата си от училище.Неспазването на това води до големи неприятности.В Булгаристан е друго.

    Коментар


    • #17
      Преди няколко години като за пореден път ме отсвириха като дясностоящ звъннах на един познат КАТаджия да го питам да не са го отменили с някоя от многото поправки на ЗДП . Та човека ми каза че си е основен принцип в ЗДП и за целия му стаж няма случай съда или застраховател да е оспорил вината при настъпило ПТП при неспазването му .
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


    • #18
      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      Преди няколко години като за пореден път ме отсвириха като дясностоящ звъннах на един познат КАТаджия да го питам да не са го отменили с някоя от многото поправки на ЗДП . Та човека ми каза че си е основен принцип в ЗДП и за целия му стаж няма случай съда или застраховател да е оспорил вината при настъпило ПТП при неспазването му .
      И защо трябва да се стига до съд? Още по-елементарен казус е засичането на движещия се направо от тия правещи ляв завой, но когато хората са дали две агнета за книжката си е така. Знаеш го Т-образното кръстовище на моста на горната пряка по прекия път за хладилника. Пробвай в час пик да слезеш от квартала направо.

      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #19
        #15.2
        sparkybg коментира
        Днес, 00:53
        Доколкото по закон никой не трябва да връща назад, а освен друго може и да няма такава възможност чисто физически, зелено-синьо-оранжево или B-C-A.
        Да, но тогава А ще е дясностоящ на B. Освен това, и A и B, може да искат да продължат направо, т.е. пътищата им да се пресекат, и при ПТП, пак десностоящия ще е невинен.
        Ако и по пътя с предимство от моя пример, включим още едно, четвърто МПС, което иска да напусне пътя с предимство, продължавайки направо, или завивайки наляво, кашата става съвсем пълна. А в реалността такива случаи има. Та правилата са приложими до някъде, после...според зависи.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • davc
          davc коментира
          Редактиране на коментар
          Виновен наистина винаги има, друг е въпросът, че не винаги той е някой от непосредствените участници в движението (а това именно е, на което "органите" много държат). Ако евентуално движението напрактика не може да се осъществи по начина, по който е организирано, значи е крива организацията (и там някъде е вината и виновният).

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Еми не, виновен не всеки път има. За тая работа по белия свят си има термин - инцидент, по простата причина че има непредвидими неща. Например по никакъв начин не можеш да предвидиш че по средата на магистралата ще ти гръмне турбото (даже и на чисто нова кола) и ще направи мазало по предния прозорец на движещия се зад теб, който вземе че самокатастрофира.

          А удобното "несъобразена с пътните условия скорост" и от сорта, май си е само български патент, пак с цел безотговорност.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Спарки това става ако си му се залепил на половин метър от бронята .

      • #20
        отговора на въпроса е four way stop signs, както е масово в щатите...

        Коментар


        • #21
          Първоначално публикуван от MM1980 Преглед на мнение
          отговора на въпроса е four way stop signs, както е масово в щатите...
          Никакъв отговор не е това. Това просто добавя "правото на първия пристигнал" да мине най-напред пред правилото за дясно стоящия От там нататък всичко е като за нерегулирано кръстовище - дясностоящ, каращ направо преди завиващ, завиващ надясно преди завиващ наляво.

          Разхищение на знаци, според мен.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • rosen_offroad
            rosen_offroad коментира
            Редактиране на коментар
            Тези 4-ри знаци съм ги виждал много в щатско и с комбинация с 4 -ри пешеходни пътеки.

            Работят там прекрасно.

            Но вървят с комплект полицай през 2 преки спрял в далечината и оглеждащ се за някой неспрял на знак стоп или непуснал пешеходец

        • #22
          На четири стопа първо минава най-нахалния.

          Коментар


          • #23
            Забравил съм как стоят нещата, но ако приемем, че този от пътя с предимство навлиза на път без предимство завивайки наляво, то тогава би трябвало да пропусне автобуса, и след това той наляво и зеления надясно, а даже най-правилно е зеления да изчака камиона да си завие и тогава той да си направи завоя надясно.
            Обаче вероятно знака, под този пред автобуса, оказва да се осигури предимство на идващия от пътя с предимство.
            Всеки трети е шести

            Коментар


            • davc
              davc коментира
              Редактиране на коментар
              Ако камионът ще пропуска автобуса - какъв смисъл биха имали изобщо в понятията: "Път с предимство" и "Път без предимство"?

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Точно де, пътят с предимство му е надясно на камиона, и там няма никой, затова няма кой да чака. Написах го още преди малко, че ако имаше някой от там, тогава трябваше да чака(при напускане пътят с предимство) но в случая няма.

            • veskov
              veskov коментира
              Редактиране на коментар
              Цецо, ако камионът имаше някой отдясно, ще му даде предимство защото е на път с предимство или защото му е отдясно(то не и ясно къде мисли да ходи този, четвъртия, на мигач не се вярва). Защо му е на автобуса знака под Б1, долния ? Никой не е длъжен да знае какви знаци имат останалите участници. Аналогично автобусът пропуска камиона защото има Б1 или защото идва от главен път, не по.

          • #24
            Ако камионът има някой отдясно, то те щяха да са на равностойни пътища и значи да се координират по правилото на дясностоящия. И не е вярно това за знаците на другите!
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • veskov
              veskov коментира
              Редактиране на коментар
              https://www.google.com/url?sa=t&sour...3cQ2e7EgKVCsc_
              Тук пише всичко, вкл разстояния, начини и всичко, за група Б също.
              А темата с рисунката се оказва стара, може да е и маньовър
              https://trafficnews.bg/lyubopitno/no...fyorite-95520/

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Весков, 3 са знаците - стоп (само той е осмоъгълен), осигури предимство (само той е триъгълник с връх надолу), и път с предимство (само той е квадрат, врътнат на 45 градуса). Край на път с предимство на кръстовище няма. Тоест съвсем еднозначно можеш да определиш ВСИЧКИ знаци, касаещи предимството на регулирано кръстовище. Допълнителната табела, ако пътя с предуимство прави и завой на кръстовището, се слага точно като на картинката - под всички значи, касаещи предимството. Именно за да е кристално ясно на всички, пристигащи на кръстовището, независимо от коя страна гледаш знаците на другите участници, и не на последно място - ако твоя знак залипсва поради някакви причини, можеш да гледаш останалите, нищо че са в гръб. На курса навремето съвсем нарочно ме прекараха през кръстовище с липсващ знак и натъртиха на това че че мога да разбера какви са знаците за другите, независимо че ги гледам в гръб.

            • veskov
              veskov коментира
              Редактиране на коментар
              Ако ти няма стопа дори да има още един стоп, няма да познаеш по гърба на доп табели къде е главния път. Ясно е, че колкото повече гледаш и осмишляш видяното е по- добре.

          • #25
            В случая е все тая дали на главния път ще го пишеш правило на дясностоящия, или правилото, че като се движиш по път с предимство, трябва да пропуснеш насрещно-движещите се, ако искаш да излезеш от този път, минавайки през тяхната лента.
            По-лесно може да си го представим последното, ако пътят с предимство не завиваше надясно на 90 грасуса, а примерно на много по-близък до движение направо ъгъл. Или даже ако е една права, и допълнителната табела указваща промяната на посоката на пътя с предимство би била излишна(между другото, от известно време тия допълнителни табели са задължителни за всички страни на кръстовището, когато то е като това от рисунката). И е естествено да пропуснеш движещите се по пътя с предимство срещу теб, ако ще минаваш през тяхната част от платното. Това независимо дали тоя път с предимство е прав, или си променя посоката. Нещо повече, дори да не го напускаш тоя път, но когато заради липса на пространство на такъв завой, се налага да навлезеш в част от лентата за насрещно движение, пак преди това осигуряваш предимство на движещите се в нея срещу теб. При мен, като автобусен шофьор, това последното е ежедневие, дори на много такива завои без достатъчна пряка видимост, слагат и огледала точно за да видиш ако идва някой зад завоя, който би трябвало да изчакаш.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #26
              Да допълня нещо, на което попаднах скоро.
              Ако единият от пътищата е с маркировка (прекъсната осова линия беше в случая) а другият е без маркировка, правилото на дясностоящия не би следвало да важи. Включително и на Т-образни кръстовища.
              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

              Коментар


              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                или черен джиБ е с предимство?

              • blackfirefly
                blackfirefly коментира
                Редактиране на коментар
                Когато навремето карах ЗиЛ 131, винаги бях с предимство...

              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                Аз и шамар зад врата получих, щото чакам с камиона за ляв завой, а насреща имаше кола, която се движеше направо. Инструктора каза " Ти си по-голям, ще те чакат". Радвам се, че не съм го слушал.

            • #27
              Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
              Да допълня нещо, на което попаднах скоро.
              Ако единият от пътищата е с маркировка (прекъсната осова линия беше в случая) а другият е без маркировка, правилото на дясностоящия не би следвало да важи. Включително и на Т-образни кръстовища.
              Глупости
              Идвайки по перпендикуляра, дето свършва на кръстовището, какво ме кара да дам предимство на идващия от ляво по маркирано?

              Коментар


              • Двигателист
                Двигателист коментира
                Редактиране на коментар
                И аз това се чудя, ако няма знаци...

            • #28
              Маркировката у нашенско издържа между 30 дни и 3 месеца с изключение на временната/оранжева, която издържа години и се налага да я стържат, та не знам доколко би могла да бъде ориентир!

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Те това е олицетворение на цялата действителност у нас от над 30 години(не, че и преди тях е било цвете). Временните неща са постоянни, а тия, които трябва да бъдат нормално и закономерно, карат от ден до пладне...

            • #29
              Пътищата излизащи от нивите покрай шосетата къде се класират?
              на повечето има знак сто, но на много няма, а има асвалтирани 10 метра към нивата, тук закона какво казва?

              Коментар


              • kameno karp
                kameno karp коментира
                Редактиране на коментар
                В линковете дето съм дал и това е описано.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Чл. 49. Водач на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е длъжен да пропусне движещите се по пътя с настилка пътни превозни средства и пешеходци.
                Има подобен текст и за излизане от обозначена жилищна зона.
                Имаше и за излизане от гаражи, дворове, имоти...
                Отделно, и частните пътища подлежат на някакво съгласуване с държавни органи, особено пък за местата където се присъединяват към останалите пътна мрежа.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Поне при мен в двора на завода КАТ юрисдикция няма . Пробвано е на практика няколко пъти .

            • #30
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_934424.png
Прегледи:218
Размер:21.6 КБ
ID:6915816
              Я да питам, тук кой- кой е и в каква последователност преминават? По три пъти на ден, аха-аха да са сбием на това кръстовище. Зеленият излиза от локално платно. То има и тротоар и велоалея, но не мисля, че те променят много нещата.
              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X