Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Използване на фаровете за мъгла

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Използване на фаровете за мъгла

    Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
    Съгласен съм,че на теб и още Н брой човеци им пречи,но също има Н брой човеци,като мен,на които не им пречи.
    Естествено, че не им пречи, нали са откъм "правилната" страна на неправилните фарове.

    Късите светлини са измислени НАРОЧНО, а историята на автомобилното осветление е писана с кръв. Това, че фаровете дават тъмно петно непосредствено пред колата също е нарочно, тези фарове се проектират от умни хора. Тези умни хора, преди да седнат да проектират фарове, са учили физиология на зрението, статистика, оптика и какво ли още не, борили са се да докажат, че са годни за тази работа, но не...

    В забравената от бога и ЕС държавица има тук-там някой умник, който знае по-добре от тях! Ще светне допълнителните лампи, въпреки че някой за този светлинен поток е поставил отделни кабели, релета и копче, както и текстове в ръководството на автомобила и в ЗДП. Как пък не са се сетили да ги свържат в паралел с късите, дявол да ги вземе...

    Коментар


    • #77
      До: Използване на фаровете за мъгла

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      ...Това, че фаровете дават тъмно петно непосредствено пред колата също е нарочно, тези фарове се проектират от умни хора. Тези умни хора, преди да седнат да проектират фарове, са учили физиология на зрението, статистика, оптика и какво ли още не, борили са се да докажат, че са годни за тази работа, но не...
      Работата май ще опре до качеството на фаровете за къси. Не ми беше правило впечатление, но днес се загледах - ами нямам тъмно петно пред колата. Ама никакво. За сметка на това няколко пъти съм пускал фаровете за мъгла. За проба и най-вече в мъгла. Ами много недомислено изделие. Толкова са смотани, че и за мъгла не стават. Чак се бях замислил да им слагам "виетнамски ксенон", но после прецених, че ще е по-добре да се въздържам от подобни ръкоделия.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #78
        До: Използване на фаровете за мъгла

        В ниска кола е нормално да нямаш видимо тъмно петно на къси. На дълги ще го видиш съвсем ясно.

        Коментар


        • #79
          До: Използване на фаровете за мъгла

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Естествено, че не им пречи, нали са откъм "правилната" страна на неправилните фарове.
          Не се прави на такъв,какъвто не си... Много добре знаеш,че говоря за тези от „неправилната страна на „неправилните“ светлини“. Казваш умни хора. Не знам някой да е поумнял значително,че да направи велик пробив в автомобилното осветление след Ситроен DS. Странно защо там светлините се накланят и по хоризонатала и по вертикала? Ами за да осветяват където има нужда,според навиването на волана,наклнона скоростта и тн. Могат да правят както кръг,така и крива,а също и елипса на светлинното „петно“. Забележка: повечето модели са само с завиване на фаровете,а само най-луксозните и със накланяне.
          При Партнера,Мондеото и др. също няма „тъмно петно“ ,както казва Ицо,но тези фарове са 2 пъти по-ниско от на СФ-то,4007,ЛР Фрилендър,Дискавъри,Тоарег и тн и тн. Ясене,ако може да говоря на „ти“, тъй като си физик (поне така съм чел тук) би ли ми обяснил смисъла в тъмното петно. Освен,че дразни очите (полу-внезапна граница тъмно-светло) не прави нищо друго. Кара(л)м (съм) и други коли,при които няма/има такова петно. При тези без не ми се изморяват очеите изобщо,а при тези с-да. Леко,но да. Всичките са с халогенни крушки на Бош или Филипс . Просто тези марки са се доказали като надеждни и добре светещи в опита ми с коли.
          Последно редактирано от Dino; 27-09-09, 20:58.
          Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
          Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
          Volkswagen Bora AKL

          Коментар


          • #80
            До: Използване на фаровете за мъгла

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            .... Как пък не са се сетили да ги свържат в паралел с късите, дявол да ги вземе...
            Тъпи копелета. Е.

            Ма ти какво мрънкаш. В София останаха малко тия с фаровете за мъгла. Ела в Пловдив да видиш за каква тъпотия става въпрос. То са ламБи сек'ви. Къде оригинални къде самоделни, сини габарити и всички таксита с фарове за мъгла. По кръговите се кара с ляв мигач и фарове за мъгла. И отпред и отзад. Нема лабаво. И тук там кръгово с предимство на влизащия. Нема Мерцедес под 4000лв да не свети като стрелбище. Говориме за осветен град. Повтарям 'осветен град' К'ви светлинни петна, к'ви пет лева. Комплекс за малоценност. Това е. Тия мерцедеси от 2005 насам май нямат фарове за мъгла... или не ги святкат кога е ясно?
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #81
              До: Използване на фаровете за мъгла

              Проста работа.

              Количеството обекти, които зрението обработва, са даденост. Независимо, дали тези обекти са важни или не - това го преценява друга част от мозъка. Ето защо е направено тъмното петно пред колата. И да видиш нещо важно там, все едно не можеш да реагираш навреме, защото е твърде близо. Затова, там няма нужда да се осветява, даже е вредно - ангажира зрението с област, която е безполезна, но харчи внимание.

              При ниските коли, по-скоро при колите, в които се седи ниско, тази област все едно е скрита от муцуната на колата и не се вземат специални мерки за затъмняването и, освен в най-съвременните фарове със сложни рефлектори. В тях пък тази излишна светлина се праща в по-полезно направление.

              Ако те уморява тъмното петно, това значи две неща
              - или безполезно се взираш в него, вместо да гледаш там, където има смисъл,
              - или просто то е по-голямо отколкото трябва, защото фаровете са настроени много високо.
              И в двата случая е очевидно какво трябва да се направи и това не е да се възлагат на лампите за мъгла несвойствени функции, вредни за околните.

              Да, въртенето на фаровете наляво и надясно има своя смисъл, но не може да е решаващо - пълен ляв и десен завой не са честа маневра, може да се повгледа човек в по-тъмната област отляво и отдясно без да си извади очите. Пък ако е в двора на село може да си светне не само всички лампи на колата, но и тези в двора.

              Коментар


              • #82
                До: Използване на фаровете за мъгла

                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                Тъпи копелета. Е.

                Ма ти какво мрънкаш. В София останаха малко тия с фаровете за мъгла. Ела в Пловдив да видиш за каква тъпотия става въпрос. То са ламБи сек'ви. Къде оригинални къде самоделни, сини габарити и всички таксита с фарове за мъгла. По кръговите се кара с ляв мигач и фарове за мъгла. И отпред и отзад. Нема лабаво. И тук там кръгово с предимство на влизащия. Нема Мерцедес под 4000лв да не свети като стрелбище. Говориме за осветен град. Повтарям 'осветен град' К'ви светлинни петна, к'ви пет лева. Комплекс за малоценност. Това е. Тия мерцедеси от 2005 насам май нямат фарове за мъгла... или не ги святкат кога е ясно?
                Че града ни е осветен може да се спори ,съгражданино. Но че всички таксита и черни братя с мерцедеси отпреди 30 години (мнгоо здрави коли,всъщност) са накичили целия арсенал на местните авто магазини е вярно. Днес едно 207,С3-ка,Клио и една Фиеста караха на предни и задни фарове за мъгла в периода между 9 и 11:30ч->на светло вече. Всичките бяха облъчени. Да спомена,за да ме не напсувате на ум или на глас: в града карам само и единствено на къси. В такава ситуация, и тъмно време, може да се случи по-горе описаният феномен „две коли“. Просто се раздвояват фаровете в огледалото.
                Ясене,така и не разбрах дали може на ти, точките ти са вярни,но : фаровете на всички коли ги регулирам в КАТ или някой сервизче със реален стенд за тази цел,а не разграфена стена на блока;взирам се пред ,а не под себе си. И на всичките „ниски“ коли които карам предницата им не се вижда. Само на СФ-то и то точно има „черна дупка“. Не споря с теб,просто казвам с най-приятелски тон нещата. Рабрах те,но просто не намирам в обяснението ти нищо според него.
                Последно редактирано от Dino; 27-09-09, 22:04.
                Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                Volkswagen Bora AKL

                Коментар


                • #83
                  До: Използване на фаровете за мъгла

                  Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                  ...Просто се раздвояват фаровете в огледалото.
                  Ако ти се наложи уморен да покараш 5-600км в България през ноща и ако се връщаш от северна Германия която също си пропътувал през ноща усещаш всички китайски 90/100Вт. ламБи, всички самоделни ксенони, всички излишни фарове по колите и разбираш защо са забранени и в България и в Германия, но не разбираш защо само тъпите Германци го спазват. Ние нали сме си башка талибани ги палиме малко след Будапеща, че преди това излиза скъпо. Бееей ка ш'купуваа кола без Алогени бе.
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • #84
                    До: Използване на фаровете за мъгла

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Ако ти се наложи уморен да покараш 5-600км в България през ноща и ако се връщаш от северна Германия която също си пропътувал през ноща усещаш всички китайски 90/100Вт. ламБи, всички самоделни ксенони, всички излишни фарове по колите и разбираш защо са забранени и в България и в Германия, но не разбираш защо само тъпите Германци го спазват. Ние нали сме си башка талибани ги палиме малко след Будапеща, че преди това излиза скъпо. Бееей ка ш'купуваа кола без Алогени бе.
                    Toчно това имах предвид,но не съм се изказал рабираемо,явно.
                    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                    Volkswagen Bora AKL

                    Коментар


                    • #85
                      До: Използване на фаровете за мъгла

                      или ако живееш извън града и се прибираш вечер...... и то по прав път където виждаш колите от стотици метри и огромните ''площи'' ''осветени'' от джигити/големци/гъзари/или както и да ги наречем ти светят де с квот има..... и лечението със дълги или ''ралитата'' може да предизвика катастрофа (защото за мен хора със насветкани такива са неопитни водачи освен комплексари, които така мислят че показват отдалеч че са със по-добра (според тях де) кола от другите и само гледат на кой какво и къде му свети, кой ква кола кара и т.н.... а пътната обстановка им е последна грижа....) та това са мойте 5 стотинки........ ами благодаря им че '' мислят'' и за другите (е, че мислят само как да им забележиш кредитната таратайка е друга тема...) та пич не се връзвай особено на какво пишем, ние сме си такива явно със дървени глави и дървени разбирания за закони и правилници .... спазваме ги пък те не били за това...... па за физиците и физичните закони...... кво ли разбират те кат не моат да си паркират даже колата на ''жълтите павета'' по средата на платното.....със сички ламБи включени.....и да се веселят на воля па после и да карат пияни.... физици кво ли да им верваш.аз май съм балък че ги слушам.....пусто айкю
                      висете отпуснато

                      Коментар


                      • #86
                        До: Използване на фаровете за мъгла

                        Първоначално публикуван от dhx Преглед на мнение
                        или ако живееш извън града и се прибираш вечер...... и то по прав път където виждаш колите от стотици метри и огромните ''площи'' ''осветени'' от джигити/големци/гъзари/или както и да ги наречем ти светят де с квот има..... и лечението със дълги или ''ралитата'' може да предизвика катастрофа (защото за мен хора със насветкани такива са неопитни водачи освен комплексари, които така мислят че показват отдалеч че са със по-добра (според тях де) кола от другите и само гледат на кой какво и къде му свети, кой ква кола кара и т.н.... а пътната обстановка им е последна грижа....) та това са мойте 5 стотинки........ ами благодаря им че '' мислят'' и за другите (е, че мислят само как да им забележиш кредитната таратайка е друга тема...) та пич не се връзвай особено на какво пишем, ние сме си такива явно със дървени глави и дървени разбирания за закони и правилници .... спазваме ги пък те не били за това...... па за физиците и физичните закони...... кво ли разбират те кат не моат да си паркират даже колата на ''жълтите павета'' по средата на платното.....със сички ламБи включени.....и да се веселят на воля па после и да карат пияни.... физици кво ли да им верваш.аз май съм балък че ги слушам.....пусто айкю
                        Изобщо не намсевай всички от форума в изказването си,добре че не се изказват всички така както теб. Дори и да го мислят. На прав път да караш със фарове за мъгла е идиотщина,но по празен планински път с много завои си е направо задължително.
                        Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                        Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                        Volkswagen Bora AKL

                        Коментар


                        • #87
                          До: Използване на фаровете за мъгла

                          Чакай да хвърля камъче и в тоя кладенец, този път планински.
                          Цамбуррр

                          Тц колега. Не са задължителни.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #88
                            До: Използване на фаровете за мъгла

                            Пак затвърдихме българското. Вместо да се занимаваме с нещо градивно ние пак коментираме правилата правилни ли са или не са. Правилата се спазват.
                            Дали помагат 10% пък пречат 30%... Ами тези дето карат без фарове в сумрак или в мъгла с мисълта - Аз нали виждам! Нали сме си нашенци - торба акънлии.
                            Мен например ме дразнят и тези лед светлини с различни по форма дъги по Аудитата, че и по други марки взеха да ги слагат. Отначало си мислех, че пак някой селски ерген си е сложил нещо от битака, а то се оказа, че са серийно поставени.
                            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                            Коментар


                            • #89
                              До: Използване на фаровете за мъгла

                              Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение
                              Мен например ме дразнят и тези лед светлини с различни по форма дъги по Аудитата, че и по други марки взеха да ги слагат. Отначало си мислех, че пак някой селски ерген си е сложил нещо от битака, а то се оказа, че са серийно поставени.
                              Те са нова технология, не са като светлините с волфрамова жица, дето се развиват от 70 години по колите. След още няколко идиотски опита ще си дойдат на мястото, а и ние ще им посвикнем.

                              Коментар


                              • #90
                                До: Използване на фаровете за мъгла

                                Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение
                                .....правилата правилни ли са или не са. Правилата се спазват......
                                Тц. Тука е България. Тука сме тАрикати. Тука се заобикалят. Имаме и много извори. и... бе ..знаеш ли кога ще ги стигнем хАмериканците?
                                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                                Вальо. О888 557Ч7Ч
                                Silverado 1.3 i

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X