От: Установяване на вина при ПТП
Е, не е точно така. Доколкото виждам, всичко се е случило ПРЕДИ прелеза. Откъде да се вземе влак там?!
Освен това, чл.20 е с "доста дълги ръце", но не е чак толкова всеобхватен. Прочетете внимателно текста. Става дума за предвидими ситуации. Когато до теб има коли, с квалифицирани водачи вътре, категоричен знак, маневрата е започната правилно и много време преди случилото се, просто няма как да се предположи започването на ЗАБРАНЕНА маневра от страна на правоспособен водач. Некоректна постановка, някак си. Може да се предвиди започване на изпреварване, ако отпред е имало кола, ама обратен завой от дясната лента и то след съответен знак, недопускащ подобно нещо... Има и още едно понятие(колегите занимаващи се с автотехнически експертизи могат да го дефинират по нашите учебници, аз съм го срещал в чужди и не знам дали го интерпретирам правилно): "зона на неизбежния удар". Това е разстоянието, при което попадането на препятствие неминуемо води до произшествие. Имайте предвид, че времето на реакция на водач е прието да се смята между 0,6 и 1,2 секунди и при дадена скорост, всичко намерило се в това разстояние пред автомобила, на практика е незаобиколимо. Както не виждате смяната на кадрите на телевизора, така и това не можете да избегнете или контролирате. Психофизическа особеност на човешкия организъм. По тази причина има редица приоритети при вменяването на вина, като част от тях са, че: употребилият алкохол винаги е виновен, водачът без предимство винаги е виновен, водачът, извършващ забранена маневра винаги е виновен. За останалите вината се доказва и при наличието на едно от горните условия, чл.20 на практика не се споменава. По-лесно е да ти кажат, че не си се съобразил с пътните условия, ако скочиш в дупка, отколкото ако удариш кола, затваряща ти пътя по описания горе начин.
Първоначално публикуван от infineon
Преглед на мнение
Освен това, чл.20 е с "доста дълги ръце", но не е чак толкова всеобхватен. Прочетете внимателно текста. Става дума за предвидими ситуации. Когато до теб има коли, с квалифицирани водачи вътре, категоричен знак, маневрата е започната правилно и много време преди случилото се, просто няма как да се предположи започването на ЗАБРАНЕНА маневра от страна на правоспособен водач. Некоректна постановка, някак си. Може да се предвиди започване на изпреварване, ако отпред е имало кола, ама обратен завой от дясната лента и то след съответен знак, недопускащ подобно нещо... Има и още едно понятие(колегите занимаващи се с автотехнически експертизи могат да го дефинират по нашите учебници, аз съм го срещал в чужди и не знам дали го интерпретирам правилно): "зона на неизбежния удар". Това е разстоянието, при което попадането на препятствие неминуемо води до произшествие. Имайте предвид, че времето на реакция на водач е прието да се смята между 0,6 и 1,2 секунди и при дадена скорост, всичко намерило се в това разстояние пред автомобила, на практика е незаобиколимо. Както не виждате смяната на кадрите на телевизора, така и това не можете да избегнете или контролирате. Психофизическа особеност на човешкия организъм. По тази причина има редица приоритети при вменяването на вина, като част от тях са, че: употребилият алкохол винаги е виновен, водачът без предимство винаги е виновен, водачът, извършващ забранена маневра винаги е виновен. За останалите вината се доказва и при наличието на едно от горните условия, чл.20 на практика не се споменава. По-лесно е да ти кажат, че не си се съобразил с пътните условия, ако скочиш в дупка, отколкото ако удариш кола, затваряща ти пътя по описания горе начин.

Коментар