Здравейте,пиша тази тема с идеята да изкажете компетентно и безпристрастно мнение по следният казус.
На 24 09 2012 г. жена ми претърпя ПТП на околовръстен път Казанлък.Околовръстният път на Казанлък е две платна разделени с мантинела,с по две ленти всяко.При движение в посока запад- изток на прав участък от пътя се движат три МПС-та.Първите две с еднаква скорост и близка дистанция.Третото МПС подава ляв мигач(пътепоказател)на около триста метра преди да ги настигне и се престроява в лявата лента.Когато третото МПС настига второто,малко преди да се изравни с него,първото с ляв мигач започва извършване на маневра обръщане на движението.От дясна през лява лента и спира между мантинелите разделящи двете платна върху релсите на неохраняем жп прелез.Задната част на първото МПС остава в лявата лента от пътното платно,като МПС-то е перпендикулярно на посоката на движението.МПС две и три вече се движат успоредно,като лентатата на третото е препречена от първото.Следват спирачки от страна на третото МПС и удар в първото.От ударът първото се завърта обратно на движението,и трите МПС-та спират в една линия,успоредно едно на друго върху релсите.Платното за движение е с НЕ прекъсната маркировка от ляво и дясно,и с прекъсната в средата между двете ленти.На пътя има знак Г1(движение само направо).Няма ограничение на скоростта с пътни знаци.
Въпросът ми е: кой каква вина има в ПТП-то?Кой е виновен за предизвикване на ПТП-то?
Компетентни мнения от всички са добре дошли.
Ще бъда благодарен да ми отговарят пътни полицаи,инструктори,адвокати,хора познаващи ЗДвП-ако има такива във форума.
На 24 09 2012 г. жена ми претърпя ПТП на околовръстен път Казанлък.Околовръстният път на Казанлък е две платна разделени с мантинела,с по две ленти всяко.При движение в посока запад- изток на прав участък от пътя се движат три МПС-та.Първите две с еднаква скорост и близка дистанция.Третото МПС подава ляв мигач(пътепоказател)на около триста метра преди да ги настигне и се престроява в лявата лента.Когато третото МПС настига второто,малко преди да се изравни с него,първото с ляв мигач започва извършване на маневра обръщане на движението.От дясна през лява лента и спира между мантинелите разделящи двете платна върху релсите на неохраняем жп прелез.Задната част на първото МПС остава в лявата лента от пътното платно,като МПС-то е перпендикулярно на посоката на движението.МПС две и три вече се движат успоредно,като лентатата на третото е препречена от първото.Следват спирачки от страна на третото МПС и удар в първото.От ударът първото се завърта обратно на движението,и трите МПС-та спират в една линия,успоредно едно на друго върху релсите.Платното за движение е с НЕ прекъсната маркировка от ляво и дясно,и с прекъсната в средата между двете ленти.На пътя има знак Г1(движение само направо).Няма ограничение на скоростта с пътни знаци.
Въпросът ми е: кой каква вина има в ПТП-то?Кой е виновен за предизвикване на ПТП-то?
Компетентни мнения от всички са добре дошли.
Ще бъда благодарен да ми отговарят пътни полицаи,инструктори,адвокати,хора познаващи ЗДвП-ако има такива във форума.
Коментар