Ако искаш глезотия си вземи ръчно кована.
иначе е се двеста.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Е тогава от хоремага една ще ти е идеална. Дървения сап на нещо евтино ще се разсъхне в един момент. Аз бих заложил на пластмасова дръжка
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Имах голям чук на Топмастер. Ползван е 2 пъти и половина. Защото последния път му се счупи дръжката точно където влиза в чука. От раз се счупи. Добре че не стана като замахвам, а когато удрям бетона, че можеше да усмъртя някого. Не знам дръжката на брадвата до колко е сигурна.
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Вальо, като гледам на къде си тръгнал може да пропуснеш Унимога и да се целиш направо в Зетрос
По отношение на брадвите - имам 3 различни ковани, всичките хускварна, но това е печата на дръжката, на главата печата е на различни шведски ковачници. Имам и фискарс с пластмасова дръжка. От гледна точка на класа - нищо общо. От гледна точка на функционалност - всичките си имат предимства и тези на фискарса не са малко. По важното, обаче е друго - прицелил си се в брадви за цепене, те са страхотни, но само за това. С такава брадва нищо, ама нищо не можеш да отсечеш. По лесно ще е да мааш с чука докато го счупиш Обратното не е вярно - брадвата за сечене става И за цепене, макар и не с такъв кеф. На кратко на къмпингарство КАТЕГОРИЧНО ти трябва брадва за сеч, а не за разцепване. Нищо, че имаш резачка... Във връзка с това, фискарса (но не този, а нормалните) е доста универсален и цепи не лошо...
Последно редактирано от icerunner; 24-03-21, 21:50.
Има още място той,моите стоят ще закачени на стьлбата вече,преди това бяха горе в Якимата,събира яко железа.
Кьсата за цепене се събира и под седалката,това и е хубавото,но е вярно,че става само за къмпинг и леки цепеници,а за сериозно рязане аз си ползвам триона
Аз пък що дръве съм нацепил с нещо такова на младини:
Ама не съм знаел тогава че имало Фискарси и подобни де
Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Е на Фискърса какво му е за 35-45 пари?
Хускварната е двойно и тройно,разни Шведки са по 10 пъти горница и май има защо ма на Фискърса какво му е кривото за 5 кутии цигари?
Брадвичка за сечене,ако сечеш става,но става и за цепене ако няма друго ма то и Фискърса става.
Е на Фискърса какво му е за 35-45 пари?
Хускварната е двойно и тройно,разни Шведки са по 10 пъти горница и май има защо ма на Фискърса какво му е кривото за 5 кутии цигари?
Брадвичка за сечене,ако сечеш става,но става и за цепене ако няма друго ма то и Фискърса става.
Е той Вальо гледа някакви по сто и кусур кинта. Скъпи цигари пушиш ти
Не че сто лв са някаква крупна сума, но за цепене е се тая. Там се работи с маса и клиновидна форма.
За сечене също съм фен на скандинавската бойна брадва
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Доживотна гаранция имат ако не се лъжа,има и строшени,не е като да не се трошат ма ти ги сменят. Една циганска за 50 лева ще върши същата работа,нищо особено не
е ни Фискарс ни подобните на пазара, но си идва остра,пластмасова удобна дръжка,кеф ти модел са цепене кеф ти за сечене,100 пари,какво му плащаш.
Скандинавките тук са по 400-500 долара и такова няма да закача да виси зад комбито - ни имам как да го вържа да не го крадат ни ако го изгубя ще ми е все тая,500 кинта са бая цигарки,не е като 50,виж ако се засиля да се състезавам с нея или ми изпадне къща в гората,чакат ме едни 15 кубика / помня аз помня едно време / и ги имам парите ммммммм може ма да го разхождам до кален язовир зад комбито за 10 цепеници.......ега не дам 500 кинта за брадва.
500 кинта са Дювал електрическа резачка с 2 батерии,малка Фискарс за цепене,средна Фискарс за сечене,мачете Фискарс и много добър трион с 2 резака,за бакшиш малък Шарад манарче за около огъня.........е предпочитам тоя комплект пред Шведката.
Снимай За сечене освен циганските и няколко китайчета имам Хускварна.
мачете само и единствено оригинално - ем е без пари. Трамонтина. ))
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Тая става ли за “универсална” (61 сантиметра, аз съм 175) Фискарс вече не предлагат универсални, на Хускварна това е единственото предложение, има и на щил някакви... Дайте линк към нещо, дето го има и става.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
За джилезото се доверявам на братята, но за дръвото- йок. Трябва все да я закисваш или да набиваш клинци преди работа, че иначе почваш да тренираш мятане на чук...
Днеска поразпънах жиците:
Панела номинално е 120 W, но всъщност на априлското слънце едва вдига до 60W. Хладилничето бачка много тихо и сравнително бързо свали до -10, все пак отчитайки факта, че навъм беше около 14-15 гр. За окло час и половина волтажа на батерията не се промени нито нагоре, нито надолу.
Ако не стигне вземаш още един. Моите са 2 по 80 вата, ама общо правят 100 вата в най-големите жеги. Сам дето не ги нагласям - слагам ги на покриван а колата и пуска едно въже да ги държи, че като духне вятъра се опитват да си тръгнат.
Та с тия 100 вата максимум дето правят панелите акумулатора за хладилника седи винаги пълен. Даже ги прехвърлям на стартерният акумулатор да дозаредя него, че джипката седи все с отворени врати и си харчи ток. Та си мисля, че ще ти стигне.
Другото е каква е разликата в и извън хладилника. Моят седи на жега в колата. Вътре е сауна, а в хладилника е 2-3 градуса. Ако го извадя на сянка сигурно ще харчи ток на половина.
Добре си,5 ампера за 5-6 часа ще бута и лятото,просто през Април е така,Нама как да стиснеш 100 вата от панела 6 месеца в годината.
2 по 200 / грубо,220 са иначе / на преден джам на Тойота на ширината на Египедските пирамиди бутат около 14 ампера 7-8 часа на ден,хладилника дърпа 4,на 40 градуса жега на слънце си работи с дни от батерията на колата,за нея както казах има вързано какво ли не,100 ампера АГМ,обикновенно около 11 сутринта е пълна на 100%
Последно редактирано от BENZBOSS; 10-04-21, 15:46.
Хвърлил съм око на такива панели - гъвкави са и имат метални капси (не знам как се казват тия армивоки на илиците ), през които може да се прокарва въже и да се фиксират външно и вътрешно..
За сега плана е да намеря размер, който да покрива предното стъкло и да може да се използва като вътрешен сенник, когато колата е паркирана.
За истинско приложение, мисля да го "лепя" на предния капак или на покрива с "магнитна" лента- няколко ивици от тая лента, залепени с двойнозалепващо тиксо.
Тавана ми е оребрен, така че лепенките трябва да се оразмеряват според ребрата.
Дупките ше помагат за допълнително фиксиране.
Явно трябва да си взема и 5-10 резервни инструмента за разглобяване на тия възки, щото били бая чешитести
Основно съображение ми остава въпроса със складирането на панела.
Мисля да го държа като окачен таван в багажника, с някаква конструкция, между дръжките на тавана за 3тия ред седалки.
Фирмата е Ленсун както писахме,имат модели панели за доста модели коли според профила на предния капак.
Купи си магнитни листове за снимки - лепиш към панела и след това с магнита за предния капак,моите ги взех за 16 долара 8 бройки или нещо такова.Намери си и въздушен оптекател,да не ги повдига при скорост.
Панела ще е около 80-90 вата,някои с плоски капаци събират и по 130 ватов панел,цена на малкия около 320 долара при мен
За предния прозорец и да го ползваш като сенник има сгъваеми,гледай да не ти покрива целия прозорец,че това почти не се гьне и ако имаш 2 камери,радар детектор и 2 стойки за телефона на предния джам като мен и няма монтиране.Можеш да вземеш някакво малко кекаво панелче,да махнеш релето и да вържеш запалката да е жива постоянно,не става за зареждане,а само да подържа батерията жива или поне моето 30 ватово за това става.Малко е обаче и може да си стои постоянно на таблото,не пречи въобще,40 кинта или нещо такова беше
Boss-е, благодаря за насоката. Интересни са тия панели, разкроени точно за предни капаци.
Аз се бях насочил към магнитни ленти, за закрепване, но не мисля да ги оставям в движение.
За цели листове си мислех и аз, ама се чудех ако контактната площ е много голяма, при отлепване, дали няма да се прецакат клетките.
А между лентите, може да сложа някакви връви да отделям по-голяма повърхност наведнъж и да не се гъне панела.
Точно такъв дефлектор имах, ама се пръсна на магистралата, а чаршафи не ми се гонят
За инсталирането на предното стъкло си мислех да става с плъзгане отстрани, на отворена врата, ама аз все още нямам нищо, освен стойка за телефон, и то гумена, дето разчита на триене да се задържи на таблото.
Запалки имам даже 2, на 1 педя разстояние, ама съм намислил да заменя тая цялата пластмаса с нещо от метал, дето да е под наклон и да събира старите копчета, както и волтметър, може и амперметър, няколко USBта с амперметри и т.н.
Основния "проблем" сега е че колата стои в подземен гараж, та няма слънце наоколо.
Хубавото е че контакта е през един GL320 разстояние и само си пускам удължителя зад него и си профилактирам акумулатора.
А ако няма да се движиш с това на капака е лесно,продават се кръгли неодим магнити с дупка по средата,в нея слагаш един болт и нанизваш панела на болта,няма да мръдне пък и ще има охлаждане под панела.Аз мисля да карам с това,монтирам и заебавам та за това съм си взел листове,лепя ги на панела и не ги свалям,от другата страна на лоста е гумирана мека магнитна материя,все ще ми издържи кило и половина панел.
Заалки имах 2 на таблото,разкарах едната и сложих кръгла макина с 2 УСБти и волтметър директно към батерията на колата,в другата запалка съм набил 5 УСБта плочка с велкро,а между седалките имам една нормална запалка,в багажника още 2,едната директно за батерията с дебел кабел.Комбито се ползва и за зареждачка,кой какво има зарежда в него та ми трябва всичко да работи без да е на контакт,а за да не го мисля съм се прицелил в един Ленсун за предния капак ма все не ми остава време за атака.
Коментар