Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Специализирано оборудване за палатка
Свий
X
-
-
6,6А трудно ще минат от това нещо. Да няма някъде "директен" извод.
Ако няма, направо запояваш MC4 конектор на входа до кутийката.
Какаво пише в брошурата?
Само "DC jack" ?
(видях в ибей, дават го с кабел и накрайници)
-
DC 18 V 6.6 AMP ти е играта ако това има вграден контролър и може да има........ма по-вероятно да няма
Ако няма то или го включваш директно с голям шанс да опечеш батериите или повечето контролъри няма да го подкарат защото дава макс 18 волта пък на тях им трябва един определен волтаж над 12те.
Това става за зареждане на комбайн след като имаш различни накрайници - солара към комбайн и от комбайна към хладилника,направено да е компактно и уж върши работа,аз бях така 2-3 палатки преди да ми се появи контролъра и да спра да разчитам на комбайнаПоследно редактирано от BENZBOSS; 23-02-21, 15:33.
-
-
https://www.suaoki.com/suaoki-s370-p...969211332.html
Ето за какво е правено - самия комбайн има регулатор или контролър,от панелите през кабела към комбайна със съответния накрайник,не е мислено да има контролър в кутийката на панелите.
Ако връзваш контролър по нашенски провери на колко ток стартира контролъра,че на повечето им трябват около 19.5 волта за старт пък това набива макс 18TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Е тука не знам,не съм отварял такава кутия,по-сигурно ще е с какъв да е комбайн да ги вържеш и да го ползваш за преходник вместо да рискуваш панелите.
Лично мнение,аз примерно не бих го отворил,имам поялник ма мразя поялници.
Имай в предвид,че ако вържеш соларите за контролъра който не е вързан за батерията и ще опечеш контролъра,не забравяй кое първо се връзва........за да не са топли бирите после.Това е още една причина да заложа на комбайн / няма какво да му объркаш / както и да имам монтиран контролър в колата вързан през шалтер до батерията директно,стои си включен постоянно,само му набивам кабелите за солара и тръгва,няма как да го опека ако забравя да го включа към батерията и му перна 14 ампера солариПоследно редактирано от BENZBOSS; 23-02-21, 16:05.
-
-
М/у другото единият котролер (от трите, които съм поръчал) е точно такъв: https://www.anself.com/p-h16055.html
И пише следното:
Configuration Selection:
For 12V System, battery voltage is 12V, recommended input voltage of solar panel: 16-22V, when actual input voltage>50V, controller will be damaged;
For 24V System, battery voltage is 24V, recommended input voltage of solar panel: 32-44V, when actual input voltage>50V, controller will be damaged.
Тоест би трябвало да тръгне на 18 V, които са на жака?
В Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
Да не съм лош пророк ма тук няма да си кьсметлия.
Тоя солар можеш ли да го вържеш за друг малко по-мъдест за да може да включи регулатора на който залагаш надежди?
Брата е на линия,той ползва подобен директно към Виктрон и 2 батерии на неговото комби.Последно редактирано от BENZBOSS; 23-02-21, 17:20.
-
Точно за това - включват се лесно на ръка,държат водата вън,добра връзка са,НО ти трябва инструмент за да ги разкачиш за да не се разкачат сами по каква да е причина и да си изгориш зареждачката ако ги ползваш между нея и батерията. Иначе са си само добра връзка която ти гарантира,че си напипал тока,не винаги кабела е на лесно място за проверка,това го ползваме и по лодките,снадката може да е вътре в тръба........и ясно какво става после
Аз ползвам малка права отвертка и псуване,на 5тия път се отказах и си влача дебел за целта ми кабел който не губи ампери въпреки дьлжината си - не всеки път колата е на слънце и се налага в някои случаи панелите да са на десетина метра от колата,е там вече трябва да си сигурен във връзката, МС4 точно това прави.
-
-
Малко от преди време,преди да прекарам ЯК кабел до задника на комбито и да си монтирам зареждачка директно към батерията.
Солари директно към комбайна,от комбайна през запалка към хладилника,МС4 връзки между панелите и към дьлгия кабел
TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Мдаа - представих си го Даже и моето комби си го представих, ама без комби-генераторите, че за една кутия с акумулатор и 2-3 букси и контакти не ми се дават 7-800 лв! Ще видя като пристигне контролера как ще се сработят събраните компоненти и тогава ще се дообмисля, ако трябва, концепцията...
-
Контролър и инвьртьр комби плюс батерийка и буксички по нея с кабелите,тук е около 350 кинта,цената на една среден до добър клас батерия,ядва се.
Даже в тоя случай АЗ поне предпочитам и препоръчвам контролър и яка батерия в колата,после как казах е лесно.
-
- 1 like
Коментар
-
Мултицета ще ти покаже + на буксата, обикновено е вътрешния контакт. Мисля че не е проблем за панела да да е без товар, на слънце.
Друг е въпроса за електрониката в кутийката, ама китаеца щеше да се презастрахова с надпис някъде.
То в тоя сезон, слънце ли е? Както и да е, за 18в панел, все би дал волтаж за проба дори на светлина от крушка.
Един съвет, ако ще изкормваш кутийката - сложи диод с малък пад на напрежението - някой по-запознат може да предложи определен шотки диод.
Ако искаш да си модерен, като за в края на 20 век, даже може да се направи схема с транзистор, която има пренебрежим пад на напрежението.
Примерно:
http://www.rs20.net/w/2013/02/using-...ty-protection/
Само транзистора трябва да е подбран така че да може да оцелее и на отворена верига, когато панела достига макс напрежение. Тук пак специалистите да помагат.
Целия цирк с ограничителя сигурно се обезсмисля, ако ползваш контролерa с 1 панел или с последователни панели, но ако ги връзваш в паралел е добре да имат "възвратен клапан" и да не си пречат един на друг.
Всеки панел може да работи и като нагревател (или светодиод), ако няма какво да спре тока от другия панел да протича наобратно.
Това, ако да речем нещо засенчи един от панелите, или не са с еднаква експозиция към слънцето.
-
@ benzboss Когато си отворя първата студена бира от хладилничето, ще те спомена с добро
М/у временно успокоен, че на панела му нема нищо разпънат без товар, замерих на това умрело февруаско слънце какво мета през ДЦ жака - 22,2V! Което значи, че всеки контролер би трябвало да пали...В Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
Скъпите са лесни - верно е и, че евтино убаво нема, но малко мислене може да спести некой лев... Примерно, хареса ми идеята ти от един линк за DIY комбайн и мисля да я приложа, макар и малко опростена...
п.п. а с бирите съм мнооого смел
-
Реално добре направен Марков комбайн с 100 ампера батерия тук му искат 1200-1500 кинта.
Батерията е 250-350,контролъра е 130,инвьртьра да е 250,другото е една пеликан кутия
примерно и букси,много грубо и без напъване пак излиза на половина.Е малко е грозно ма пък върши идеална работа.
-
Дженюин, дженюин, колко да са дженюин пустите му аксесоари, бре??? Повече такива глупотевини не купувам! Два въпроса:
1. Мога ли да си ползвам всякакво друго качествено масло 10W-30, вместо тая Хондовска измишльотина? На колко време е препоръчителна смяната му?
2. Колко време трябва/мога да пържа 72- амперов акумулатор с тоя кабел през 12-те волта, ако се случи ненадейно да умре и генератора е с мен?
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Инверторната Хонда е изключително непретенциозна към масло (поне по документация) - практически не можеш да намериш масло произведено в последните 10 години, което да не отговаря по експлоатационен клас.
Аз тука всичките 4Т двигатели (вкл. генератора, уазката, крайслера, кемпера и малките женски коли) съм ги приучил на обща копаня - 5W40 каквото се намери, най-често от бакалията на промоция. Досега не съм намерил такова което да не е поне 2 класа над изискваното за най-претенциозната от машините (и тя не е хондата).
Смяната - виж мануала ама по спомен първата беше на 50 часа работа, после на доста повече. Ако не се наберат часовете, синтетично или полусинтетично масло се сменя на 2г, минерално на 1г.
p.s. нямам 1кВт Хонда, но точно за нея съм чел злите езици да препоръчват добавяне на 1:100 двутактово масло в бензина.
---
Акумулатора - 5 часа или до достигане на 14 волта (ако имаш с какво да го измерваш). Ако е напълно изтощен, 40 амперчаса не би трябвало да го презаредят (теоретично очаква още 32 ако е наред). А ако използваемият му капацитет е под 40 амперчаса значи е все тая и все едно скоро ще го хвърлиш.
Ако си закачил волтметър - имай предвид че напрежението ще расте бавно от 12 до 13.5 и после много бързо ще подмине 14 и ще отиде на 15-16, което е вредно.
Ако искаш просто да запалиш двигател с него - 20-30 минути трябва да са достатъчни - то зависи и от двигателя де, някоя проклета дизелова ламя може да и трябва и повече..Последно редактирано от Ясен; 17-03-21, 09:28.
-
Докато зареждаш МОЖЕ да е закачен на двигателя и МОЖЕ да въртиш стартера.
С тоя късичкия кабел това означава да си вдигнал генератора някъде в коша на двигателя - което както и да е ама ако тръгнеш и да палиш непременно нещо ще се капичне.
-
-
На нов генератор, маслото се сменя първите 20 моточаса а след това на всеки 50 или на 6 месеца. Можеш да ползваш масло 10w30. Колкото до акумулатора - зависи доколко е разреден.
Между другото не е зле да си монтираш един моточасовник на генератора, както е направил Ясен на неговия, за да не го мислиш.
Това може да ти бъде полезно https://cdn.powerequipment.honda.com...X31Z406010.pdfПоследно редактирано от Scrapheap; 17-03-21, 09:28."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Не е необходимо да откачаш акумулатора, защото ще загубиш запомнените радиостанции и някои други настройки, но не е желателно да въртиш стартер. То генераторът е със защита, но все пак.."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Ясен да каже откъде го е купил. Иначе неговият е такъв https://bazar.bg/obiava-22683039/mot...nik-chas-metar"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Трябва ми брадава за цепене, не за сечене. Двоумя се между два модела- 72 или 92 см. За къмпинг може и по- малката да върши работа, но кажете Вие какво и защо бихте избрали. Същото се отнася за марката и за материала на сапа: дърво или полимер? Ся, 400 и горница кинта за нек’во супер- дупер скандинавско джилезо не ми се дават, та затова се спрях на Fiskars, което си е ширпотреба, но не- лоша...
Ето голямата:
и малката:
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Аз имам за СЕЧЕНЕ 72 см,при 180 см средно дългокрак ми е удобна,Фискарс,с черната дръжка,пластмаса
За цепене имам 43 см модела на Фискарс,събира се лесно в колата и за малки цепеници става,дръжка пластмаса.
Имам и мачете с трион на обратната страна на острието,става за клончета.
Гаранция имат до трошене ако не се лъжа,купи си и камък за точене,е така да си играеш с тях.
За по-сериозно рязане препоръчвам сгъваем трион
-
Аз съм с такава от 7, 8 години. Всяка година минават през ръцете ми 8-10 кубика. Доволен съм. https://edigital.bg/bradvi-sekiri/br...t-3837-p294098
-
-
Донапазарувах още няколко жизнено важни нещица за всяка палатка, като ледогенератор и музичка :-)
Писна ми лятото, в най- голЕмата жега да търся от къде да купя лед, щото нито фрапето в 10.00, нито рицината в 12.00, нито ципурото в 13.00, нито мохитото в 17.00 стават без лед ... :-) Абе, мъка голема!
Ей го решението на всички мъки:
Другият голЕм проблем е храната за душата: след един откраднат и един удавен (въпреки, че е водоустойчив) jbl extreme, повече такива пари за дрънкалка не давам. Взех едно китайче за сто пари, дето свири неочаквано добре и дори всяка година да го сменям ми е все тая:
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Имам Фискарси и за сечене и за цепене.
Но по-цепещ се оказа един топмастер за 2вайсе и няколко лева с някаква пластмасова дръжка.
Отварящия клин не му е по цялата ширина на острието и много е трудно да го заклиниш.
https://www.topmaster.bg/c/bradvi-73...a-tip-klin-296
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар