Не знам защо са нужни и солари и генератор?Или читав генератор или читава соларна система,грешни пари за неща,които се припокриват.Навремето бех пред същата дилема и се спрях на генератор,газифицирах го и съм повече от доволен.50м. кабел и 10 дена спокойствие с бутилка от 20л.газ.Безгрижно храни хладилник,фризер,ледарка,а вечер и кино под звездите.И не ми пука ше има ли слънце,ше вали ли дъжд или ше маа градушка.Некой ще каже,ама да не го тафят-да се пробват да бегат с 50 кила железо,тегаво за носене,а за бегане-ич.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Специализирано оборудване за палатка
Свий
X
-
- 1 like
-
Мойто генераторче е 3.5 kw. и немам гайле с мощност.Ако сравним като разходи за придобиване и експлоатация на солари с/у генератор,ми познай кое печели.Тва за природните условия по нашите географски ширини.На юг може би е по добре солара,ма ние ходим там обикновенно,когато са минали големите жеги.Има един лаф:"Сичко е въпрос на вкус,казало кучето и си облизало гъзъ".Демек,кой както го разбира и иска.
-
А то може и без генератор,една добра батерия,една зареждачка и директно ползваш мотора на колата.
За гората си прав,и аз не бих дал пари за солари ако главната идея е горска,но за жега и полянка или без жега и полянка/плаж ммммм бих се напънал за едни соларчета,е така д ми държат батерията пълна,че ако я сваляш до 80% ще издаяни двойно повече време от 50-60% разряд,на втората година и батерия имаш и соларите не са мръднали,50 кила желязо съвсем няма какво да ги коментирам,аз такова не нося,тежи ми.
Плюсове и минуси,аз примерно обичам да ми е тихо,като ше брьмчи нещо си паля колата и зареждам каквото ми се зарежда.
-
Моята соларна система все по язовири се е ползвала. Местил съм панелите само като има силен вятър. Иначе 36v панели, кабел 1.5мм2, 20м и до обед батерията е пълна. Ако ще да пада сянка след това.
Ама да ми бръмчи генератора на айляка дето съм отишъл да бича - твърдо нйе!
-
Това май трябва да върши работа за едно малко компресорно хладилниче (с инвертор 12/220) + някое и друго зарядно за смрад у-ва:
Соларен куфар 160Wp
Има удобна дръжка за пренасяне и здрава закопчалка, да ги държи в сгънато положение.
Изработен е от 2 броя 80Wp монокристални фотоволтаични панела + контролер EPEver LS1024EU 10A + USB.
В комплекта има включени следните неща:- Кабели 5 метра с щипки за акумулатор
- Соларен контролер 10A
- Калъф с цип и външен джоб
- Сгъваеми подпирачки
- Прибираща се дръжка
Технически характеристики:- Номинално напрежение : 18.9 V
- Напрежение на отворена верига : 22.4 V
- Номинален ток : 9,5 А
- Ток на късо съединение : 10,00 А
- Номинална работна температура : 45,3 °С
- Ефективност : 15,2 %
- Максимално натоварване : 546 кг на кв.м.
- Начин на свързване: Щипки за акумулатор
- Размери :760 х 663 х 50mm(сгънат) и 1260 x 760 x 25 mm(разгънат)
- Тегло : 16 кг
- Сертификати : CE, IEC 61215, IEC 61730
Иначе по ебая изскачат някакви хладилници на 12в. китайчета 5-60 л за по около 600 лв...
Последно редактирано от bushiDO; 12-02-21, 12:04.В Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
Нищо секретно няма. Куфарът се състои от 2 панела по 80 вата, такива малки панели се правят от изостанали клетки и не блестят с висока ефективност.
Освен ако не ги намериш някъде потискащо скъпи.
Стандартният в днешно време панел е 100х170см, 320-350 вата което са въпросните 20% +/-2 ефективност.
Впрочем никой не е забранил използването на по-малки панели или на панели с по-ниска ефективност. 100х170см е голяма табела и не всеки има къде да я вози, отделно какво става като духне вятър.
Куфарът (или друга комбинация с 2 еднакви панела) има и една приятна хитрина - можеш да му сложиш цъкалка паралел/последователно и да извадиш някакви ватове даже в смотано време (не много, защото чудеса не стават, ама пак е различно от нула).
-
Бюджет трябва да се знае за да набивам конкретни идеи,примерно доларче на ват или 2 долърчета на същия ват,е те там вече е играта ако те тресе мерака.
Продават се кутии с цялата салата вътре - батерия,зареждачка и инвьртьр,трябва ти само панела да включиш и си готов,на самата кутия има изводи за запалка примерно,УСБта,ток 110 или 220 волта......е такива бъзикни.Някои ги правят и по поръчка,ползват кутии за патрони или тип Пеликан,Плано и тоя сорт.2 педи на една педя и тежи малко повече от нормална си батерия.
http://xplrcreate.com/2020/04/09/diy...-battery-pack/
Повечето от марките на изброените комбайни на предната страница правят и солари,ако искаш нещо яко си взимаш един Ленсун,лепиш на предния капак и ползваш колата за генератор еле ако е на слънце.
https://www.lensunsolar.com/blog/hoo...e-solar-panel/
Закрепването става и с магнитни листове за снимки,кило и половина солар държи на нормална скорост на плосък капак,малко са скъпички обаче........та за това бюджет трябва,давам долър на ват.........и забравяш за Ленсун,китайци обаче колко искаш имаПоследно редактирано от BENZBOSS; 14-02-21, 02:12.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Зависи от батерията,някаква кекава може спокойно да е толкова,ние ползваме Lifeline от морския магазин,сертифицирани за всичко,монтират се как си искаш и където искаш.За палатка,в куфарче,возиш я в кола,нормални температури,цицаш никакви ампери от нея,на никакви цикли........става с каква да е средна хубост АГМ
-
-
Генератора го имаш,не ти се занимава със солари
1 Купи една АГМ батерия възможно най-голям размер която можеш да навреш в джипката някъде,за нея вържи едно зарядно на 220 волта поне 20 ампера,от тая батерия тегли към стартовата 2 кабела с шалтер,извади си с дебели кабели вход за запалка директно от АГМа към багажника на джипката.Вече ако откачиш по темата може и Монитор да си сложиш,да дебнеш в реално време къде си с токовете ма чак толкова смисъл няма,не си бедуин,не живееш на батерии с месеци.
2 после идва тая стъпка - като ти писне да ти брьмчи генераторчето си монтирай някъде един соларен контролър и връзвай за него 2-3 панела / знаеш къде отиваш и как е слънцето там /.
3ти най-мързелив вариант,пак ще го повторя - махаш стартовата на джипката и слагаш най-голямата АГМ,монтираш някъде на сухо едно зарядно,теглиш изход за запалка и си готов,после дълги кабели до хладилника или от генератора.
Така съм аз или почти,вместо генератор имам солари,няма място под капака за втора батерия която да се монтира евтино,при теб не знам как е.
Пак няма как да предложа нищо конкретно,не знам под капака на джипката колко място имаш,вади рулетката и мери,другото е много лесноПоследно редактирано от BENZBOSS; 14-02-21, 14:33.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Абе, от няколко дни нова щуротия ми влезнА в главата: професионална резачка и палатка в едно изречение не си пасват много, та съм в процес на прецизиране на къде да се наклонят везните :-) :-) :-)08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Boss, кога ги мислехте тея комбита ви се чудих на глас тука във форума защо не си вземете истински full size като сте от правилната страна на океана, поне в това отношение. Мен питаш ли ме като на патрула багажника е 3/4 от този на секвоята... Ама като влачите и моторетки наистина някакво комбинирано ремарке 3в1 е твоето решение
-
Да е Тойота,да вози добре и по-голямо няма......има возещи ма за друго не стават,има по-големи ма на педя снег не го търси,а това може някои неща.
Ремарке се тегли и в него се събира доста багаж,но с ремаркето съвсем няма да ми трябва резачка,то не го може.Гледах едни австралийски тегличи,да може да минава при кофти ъгъл на теглича,но 900 пари не ми се даваха,кара се уж по нормални пьтечки.
-
Вальо, за къмпингарски нужди, чудесна работа, би ти вършила малка акумулаторна верижна резачка- тиха и компактна. За лагерен огън и разчистване е ОК."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Ники, колко да е тиха, бе братче: 97 децибела, срещу 108. Освен това цените им са почти идентични, а към момента батерййте все още не могат да догонят бизина... Бая време гледах електрики, четох един куп форуми и реших, че като ще е гарга, поне да е къдрава... :-)
-
Признавам си, че нямам опит с акумулаторните резачки, оценявам предимствата, но точно за резерва в колата не бих ги избрал. Най-малкото нямаш никакъв шанс да заредиш бързо батерията в колата, а вероятността да се наложи не е пренебрежима. Да не говорим за капацитет при много ниски температури и т.н.
Ако взимам резачка Само за в колата, бих взел от тези за кастрене на дървета с компалтния дизайн на ръкохватката. Има 35-40 кубикови доста мощни, а със свалена шина може навсякъде да се прибере. И ако няма да решеш дърва за цяла зима или да поваляш секвои мисля, че задната ръкохватка изобщо няма да липсва чак толкова.
-
-
Колко професионална?
аз лично съм по доволен от щил спрямо хуск.
Можеш да видиш и италианците.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Търтьо, Сашо ме оборудва с ей туй жУотно:
https://www.husqvarna.com/bg/produkt...-xp/966009118/
дето му търся работа и май нещата отиват към “намерих си копче, ся търся балтона...”
-
-
РазбирамИ азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеБюджет трябва да се знае за да набивам конкретни идеи,примерно доларче на ват или 2 долърчета на същия ват,е те там вече е играта ако те тресе мерака.
Продават се кутии с цялата салата вътре - батерия,зареждачка и инвьртьр,трябва ти само панела да включиш и си готов,на самата кутия има изводи за запалка примерно,УСБта,ток 110 или 220 волта......е такива бъзикни.Някои ги правят и по поръчка,ползват кутии за патрони или тип Пеликан,Плано и тоя сорт.2 педи на една педя и тежи малко повече от нормална си батерия.
http://xplrcreate.com/2020/04/09/diy...-battery-pack/
Повечето от марките на изброените комбайни на предната страница правят и солари,ако искаш нещо яко си взимаш един Ленсун,лепиш на предния капак и ползваш колата за генератор еле ако е на слънце.
https://www.lensunsolar.com/blog/hoo...e-solar-panel/
Закрепването става и с магнитни листове за снимки,кило и половина солар държи на нормална скорост на плосък капак,малко са скъпички обаче........та за това бюджет трябва,давам долър на ват.........и забравяш за Ленсун,китайци обаче колко искаш имаВ Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
Офф - кьорав карти не играе! Те хората са си го написали, че и за европа шипват... аз поръчах нещо подобно (120w), но куче марка: https://www.lensunsolar.com/Products...product_id=266
A за батерията, се чудя - то на колата ми е 100Ah, + 60-80Ah допълнителна мисля, че е малко овъркил за един хладилник и няколко УСБта, а все пак не съм с бус - тегло, място също са си фактори...
-
Не знам,аз сметките ги правя с плюс 50% поне,че колко и да вярвам на реклами все не се получава,различно ги смятат - ма студят пиенето преди да го вкарат,ма на сянка го държат,на някаква температура под 30те,па го отварят един път на 3 часа за по 10 секунди..........кой да ги смята тия,носи някой каса бира,отваряш и местиш от едната камера в другата,хакам му 30 топли бири и не дебна кой какво отваря.
Същата работа с колата - ползва се за светилник и зареждачка,стигнах до там да ползвам безконтактен пад,че става паяжина вътре от кабеляк.Аз съм само със 100 вата батерия на колата,но пък 220 вата солари,истински на Сън Пауър,като пекне и бутат по 14 ампера в батерията.
На терен ще си покаже,така с калема излиза ма като те пекне на поляната и сметките отиват майната си.Примерно изолацията на моя хладилник е 10 см от истинската изолация,студи по стените и пода на хладилника,китайците обикновенно ползват някаква изолация 4-5 см и студи само долу,горе си е топло,като го отвориш да му превъртиш бирите 2 пъти,че горе бирата е пикня и сметките с ватовете ммммммм да.
На терен с бира в ръка и термометъра,другото само по сметки излиза,реално обаче само ти ще кажеш как е
-
Абсолютно съм съгласен с теб за преосигуряването - едно е писаното в книжката (особено, ако е китайско творение) друго е в реалният живот. Но в моят случай преосигуряването е дори повече от 50% - хладилника е 45W, пиши ги 50. Със 60Ah трябва да може да работи над 14 часа и то при условие, че компресора не изключва! А имам в резерв и батерията на колата...са друг е въпросът, че на моите обичайни къмпингарски дестинации, трудно може да се отдалечиш на повече от 30 мин. шофиране до някой хоремаг с достатъчно студена бира
-
-
Колега bushiDO аз ползвам 50л хладилник марка НЕО.с акумулатор 70 ач AGM.Зареждам го с панел 100w куфар + 80w.обикновен панел.Двата панела заедно се справят със зареждането.Само 100 w куфар повече от 3 дена не може да го зареди при 30 градуса.Двата заедно са ок. 6 дена никакви грижи.Инвертора ми е 1000w китаец.справя се без грижи.Наскоро гледах куфар 160 w който според мен,ще е достатъчен.Когато аз търсих по голям от 100w не намерих.Последно редактирано от rsimeonov; 16-02-21, 21:35.
Коментар
-
Подобна на твоята конфигурация ми беше първоначалната концепция, но в крайна сметка се спрях на специализиран къмпингарски хладилни. Най-малкото конструкцията му е по-солидна, по-удобен е за транспортиране (има сгъваема дръжка и колелца) и отпада инвертора. Ще видим на практика как е - хладилнига точно е тръгнал от габко. Соларните неща някъде март...
-
-
Първоначално публикуван от alexalex69 Преглед на мнениеИмам един комшия , монтира си китайска въздушна печка в една голяма метална кутия и с въздуховоди си качва топъл въздух до покривната палатка . Една сутрин го гледах че я беше пуснал да си топло купето на Хайлукса през прозореца . Има бленда с отвор и го защипва със стъклото . От хорски срам не извадих да снимам и сега съжелявам .....По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Коментар
-
Хладилничето пристигна. Пуснах го да направя малко тестове на 220в. На пръв поглед изглежда много ок и мисля, че си заслужава по-високата цена спрамо обикновен хладилник на 220в (с оглед предназначението). Може да се задават 3 нива на изчерпване на батерията. Има разтегателна дръжка и колелца за транспортиране, както и странични дръжки. Може да се регулира до -20 Като поработи малко ще замеря температурата вътре...В Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
Ето снимки и малко факти от първото му включване:
За 3 часа свали от 25,5 на -17 градуса, като вътре са една бутл 1.5л и една форма за лед. Температурата на хладилник отвън е 19,5, тоест 2 градус разлика, което мисля, че е ОК?!?
Колега icerunner, относно цените, или си купил много скъп стационарен хладилник, или си намерил невиждано евтин къмпингарски! Моят ризърч показа по-скоро цени Х4, отколкото 50% по-високи на къмпингарските!
В Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
Машинката на bushiDO изглежда чудесно. Преди да купя Waeco-то аз самият щях да вземам такава. На нашия пазар ги продават под името Alpicool, като параметрите са следните:
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Егати - ако бях намерил БГ търговец, щях да си го купя от тук - може ли линкче, че на мен ми изкарва само някакви в емаг и базар, но на доста по-различни цени...
Иначе за 7ч работа, вътре успя да свали до -18 при външна 21.5 гр. (в предният пост съм убъркал външната температура - 21.5 е!) оначе компресора не е спирал. ще го направя на -15 да видя дали ще почне да изключва
-
Alpicool е един от евтините варианти който много си заслужава или поне това пишат тия тук,нищо екстремно,но и тук си говорим за палатка,а не ония ненормалници които ги връзват с каиши да не ги отнесе водата от задника на пикапа.
Това ще държи,цената му е повече от прилична.
-
-
Нещо не успявам да кача линк към продавалника, но като напишеш “къмпинг хладилник” или подобно излиза веднага. Ето кореспонденцията ми с продавача и допълнителна снимка и описание:
08седемшест5едно513четири
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар