Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оцеляване с деца на път в снежна буря?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

    Стандартно в джипа поради изтъкнатите по-горе съображения нося един примус на Примус с подходяща газ за работа до -10-15 градуса, 3 съда за готвене - тенджерка, тиганче, чинийка, одеало, фолиото за оцеляване, 2 платнища от военните 1.8х1.8м, лопатки - 2 броя, кирка, секирка, храна, вода, кибрити, запалки и още много други джунджурии полезни или безполезни.
    А сетих се - и палатка нося лятна за 20 лв от Метро, може да потрябва.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

    Коментар


    • #17
      До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

      Имаше такава тема, през 2006 та година, след много приказки извода беше един - Да не ти се случва !

      Абсолютно незадоволителен отговор !

      Ако все пак се случи ?

      Ето моите съвети. Носи 2 спални чувала с възможност за сдвояване в един цял, в който да прибереш, децата и жената. Вътре в чувалите се оформя микроклимат, подобно на палатка. Колкото повече тела, толкоз по добре. Има няколко особености :

      I. Купето на автомобила е метално и е топлопроводник, тоест, вътре в колата, температурата не може да се повиши, с повече от 2 - 3 градуса, спрямо външната. Това обуславая и всичките ти по нататъшни действия.

      1. Спускаш седалките и оформяш, нещо като диван. Целта е да отдалечиш телата от пода на колата, който е топлопроводящ.

      2.Завивката, задължително трябва да обхваща, цялото тяло, подобно спален чувал, завивка само отгоре, не върши работа.

      3.Телата, на хората, които се топлят, са сравнително умерено облечени, а всички заедно да са в една обща завивка - така топлообменят помежду си. След като приключиш подготовката на колата, се вмъквай и ти, защото твоето тяло е най голямата печка.

      4.Групирайте се рзвномерно отдалечени от ламарините на автомобила, въздуха между вас и тях е най - добрият топлоизолатор.
      5.Обувките се свалят преди влизане в завивката, за да могат краката да имат нормално оросяване.

      II. Маркиране и обозначаване на автомобила. - извършва се преди окончателно да се затворите в очакване на сутринта.

      1.Ако има антена, се вдига и на нея се привързва ярък предмет, но не особено голям, така че да не задържа сняг и да се вижда , след валежа.

      2.Ако няма антена се връзва ярък предмет на близко дръвче. Едни Изправени ски подпрени на автомобила, вършат работа. Изобщо нещо да се измисли с подръчни средства, така че да може да бъдеш забелязан при оглед с бинокъл, под преспите, на сутринта. Отчупено автомобилно огледало, вързано с колан на дърво се забелязва от далеч.
      3. От затрупана в снега кола се излиза посредством отваряне на стълото и изпълзяване, а не с бутане на врата !

      III. Отношения с двигателя .

      1. Въглеродният окис е отровен !!!!!!!!
      Ако приемем, че чисто нов автомобил работи на открито в пълно безветрие, в него влизат 0.1 % въглероден окис. Това не може да се избегне при технологичните решения. Един автомобил при работа на празен ход отделя между 1000 и 3000 литра изгорели газове. За 10 часа ще ви приспи и ще ви отрови.
      Извода е Никакво оставяне на пуснат двигател без надзор.
      2.Ако ще се подгрявате с двигател, на всеки 1 час по 10 минути, като ти е по добре да си отвън.
      3.При снегонавяване, често пъти ауспухът остава под преспите, заедно с автомобила - тоест в един обем. Изгорелите газове, директно нахълтват в автомобила, и ви отравят буквално за 5 минути, без да се усетите. Ефекта , е че ви се доспива и почти не можете да отреагирате. Въглеродният окис, няма цвят и мирис!!!!

      4. Бих оставил темата с подгряване с двигател, отворена и дискусионна, защото много неща не знаем .
      Последно редактирано от Nik Nikolov; 16-01-09, 08:40.
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #18
        До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

        В тази връзка старите хора са казали "на път зиме хляб носи ,лете дрехи носи"

        Коментар


        • #19
          До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

          Случвало ми се е като бях малък да закъсаме на Шипка за през нощта (в случая аз и сестра ми бяхме децата). Бяхме със запорожеца и имаше още 3 коли наоколо. Топлихме се на смени с другите шофйори наоколо (естествено не децата, а "чичковците" се сменяха) във запорожеца - той е с парно независимо от двигателя. Като свърши единия акомулатор, смениха го с този от другата кола, после с третия, но цяла нощ си беше топло в колата.
          Сега няма много запорожци по трасето, но има някакви автономни духалки. Нямам опит с такава, но сигурно би могла да свърши работа???
          Нека някой ако си е купил да сподели.
          Ако не свършва добре, значи не е свършило!
          0888 315 794
          LZ1UPI
          A1 (Rh+)

          Коментар


          • #20
            До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            Имаше такава тема, през 2006 та година, след много приказки извода беше един - Да не ти се случва !

            Абсолютно незадоволителен отговор !


            I. Купето на автомобила е метално и е топлопроводник, тоест, вътре в колата, температурата не може да се повиши, с повече от 2 - 3 градуса, спрямо външната. Това обуславая и всичките ти по нататъшни действия.


            II. Маркиране и обозначаване на автомобила. - извършва се преди окончателно да се затворите в очакване на сутринта.


            III. Отношения с двигателя .

            4. Бих оставил темата с подгряване с двигател, отворена и дискусионна, защото много неща не знаем .
            + 111
            Абсолютно подкрепям с допълнението, че всичкия багаж наоколо се подрежда като топлоизолация (на пода, по колонките, одиало на тавана подпряно или затиснато с врати - прозорци и т.н. Има начини да се повиши топлоизолацията на колата страшно много.
            Другото ВАЖНО е по възможност да НЕ СЕ изпотяваш (давай го по-споко и с по-малко адреналин)
            Ако не свършва добре, значи не е свършило!
            0888 315 794
            LZ1UPI
            A1 (Rh+)

            Коментар


            • #21
              До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
              ...
              Въглеродният окис е отровен...
              Дизелите на празен ход практически не отделят въглероден оксид. Въпреки това, не бива да се оставя автмобилът да образува "иглу" около себе си, докато работи. Рискът да свърши кислородът в "иглуто" не е пренебрежим, макар и да е много по-трудно от отравянето с въглероден оксид. Ако няма възможност периодично да се разриват ауспухът и въздухозаборникът на парното, е добре двигателят да се загаси.

              Коментар


              • #22
                До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Дизелите на празен ход практически не отделят въглероден оксид. Въпреки това, не бива да се оставя автмобилът да образува "иглу" около себе си, докато работи. Рискът да свърши кислородът в "иглуто" не е пренебрежим, макар и да е много по-трудно от отравянето с въглероден оксид. Ако няма възможност периодично да се разриват ауспухът и въздухозаборникът на парното, е добре двигателят да се загаси.
                Абсолютно ли си сигурен ? Ние с Румбата се каним да спим една нощ в Тойотата / без да се гушкаме де / за проверка.
                Ако изведем тръба от ауспуха , над нивото на тавана, или на 2 - 3 метра отдалечим газовете от колата, това дали ще е безопасно ?

                Дай малко акъл ? Също така възнамеряваме да поставим и реактив в купето, Vladi 333 , ше ни предостави от сервиза, за наличие на Въглероден оксид. Това ли е правилното наименование ?

                Изобщо , дай някакви идеи за експеримента, че да извлечем максимум резултати.
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #23
                  До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                  Освен това, ще оставим Мицубишито, с работещ двигател, спряно по най неподходящия начин под наклон с носа нагоре, така че ауспухът да бълва под купето. И реактива вътре, но без хора, да видим дали ще се оцвети реактива, до сутринта, и какви ще са температурите в купето, спрямо външната.
                  Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                  Коментар


                  • #24
                    До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                    Абсолютно ли си сигурен ? Ние с Румбата се каним да спим една нощ в Тойотата / без да се гушкаме де / за проверка.
                    Ако изведем тръба от ауспуха , над нивото на тавана, или на 2 - 3 метра отдалечим газовете от колата, това дали ще е безопасно ?

                    Дай малко акъл ? Също така възнамеряваме да поставим и реактив в купето, Vladi 333 , ше ни предостави от сервиза, за наличие на Въглероден оксид. Това ли е правилното наименование ?

                    Изобщо , дай някакви идеи за експеримента, че да извлечем максимум резултати.
                    Хм, ми спете. Но име все едно ще ви излезе.
                    За дизелите съм сигурен. Проблемите им не са въглеродният оксид, а другите гадости, които отделят, нямат такъв незабавен ефект. Освен това, дизелът е най-чист на празен ход (за разлика от бензиновите, които на празен ход бълват много неприятни неща, а се очистват в средни режими)

                    Шнорхел на ауспуха е много добро решение, широко прилагано в офроуда. С него може да се спи и в бензинова кола, ако самият ауспух не пропуска. УАЗите по руските състезания в блатата масово са така. (Във вода проблемите са подобни - ауспухът бълбука под колата и газовете влизат през неплътностите на пода)

                    Маркуч, който отвежда газовете хоризонтално, не е практичен в преспи - не се знае дали при топене и затрупване няма да образува тунел над себе си, по който да връща гадостите обратно.

                    Реактив за CO (т.е. химически индикатор) - хубаво нещо, но постфактум. Ще го видиш да показва CO, ако си в съзнание и го гледаш в този момент. Подходящи за случая са електронните индикатори - те могат да се настроят да пищят, мигат, тракат и изобщо всякак да ти привлекат вниманието към неотложния проблем.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                      Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                      Освен това, ще оставим Мицубишито, с работещ двигател, спряно по най неподходящия начин под наклон с носа нагоре, така че ауспухът да бълва под купето. И реактива вътре, но без хора, да видим дали ще се оцвети реактива, до сутринта, и какви ще са температурите в купето, спрямо външната.
                      Безсмислено - дизелът няма да отдели достатъчно, за да задейства индикатора, ако и да вкараш ауспуха в купето.

                      Оп, мицубишито дизел ли е?

                      Коментар


                      • #26
                        До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                        Да, дизел е. Но ще включим тогава и Станко - неговото е бензин Що не минеш довечера през Червената Къща, на сбирката на боклукчийте / еколозите / , че да спретнем научно обоснован експеримент.
                        Срамота - няколко хиляди сериозни мъже, нямаме единен наръчник за оцеляване в зимна нощ .
                        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                        Коментар


                        • #27
                          До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          Абсолютно ли си сигурен ? ...
                          Из лекция на тема "Разследване на самоубийства ...", предназначена за полицаи

                          ... An idling gasoline engine has between 2 and 10% carbon monoxide in its exhaust. If the exhaust if piped directed into an average size passenger compartment, carbon monoxide will occupy about 1.5% of the volume of the passenger compartment within about 5 minutes. This is enough to cause definite medical problems after 6 to 7 minutes from the time the car starts. At that level even if the car quits running or is turned off, the victim will die if he stays in the passenger compartment without ventilation.

                          Diesel engines produce very little carbon monoxide and are generally not considered to be able to produce death, if there is even minimal ventilation.

                          A suicide victim does not have to be in an enclosed space to commit suicide by automotive exhaust carbon monoxide. Simply lying near the exhaust pipe and breathing the exhausted gases can cause an 80% displacement of oxygen in the blood after some time.
                          ...

                          http://dmmoyle.com/simeans.htm


                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          ... неговото е бензин .
                          За бензиновите двигатели не мисля, че има нужда от експерименти. Отдавна е доказано, че можеш да си отидеш за минути. Дори не е необходимо да си в затворен гараж или затрупан от сняг.
                          Преди 2 години обсъждахме тази статия, която е много красноречива ...
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 16-01-09, 10:42.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                            Да, както показа Чавдар, положението си е повече от сериозно.

                            Всъщност идеята е джиповете да работят на празен ход с включено парно, и с някаква телеметрия в тях, но без хора.

                            А джипа в който ще се изкара ноща, няма да се пуска двигателя, само ще се следят температурите вън и вътре.

                            Резултатите са почти предизвестени, но опита е винаги по добър съветник.
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #29
                              До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                              ...Що не минеш довечера през Червената Къща, на сбирката на боклукчийте / еколозите / , че да спретнем научно обоснован експеримент...
                              Ще опитам.

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              ...За бензиновите двигатели не мисля, че има нужда от експерименти. Отдавна е доказано, че можеш да си отидеш за минути. Дори не е необходимо да си в затворен гараж или затрупан от сняг.
                              Преди 2 години обсъждахме тази статия, която е много красноречива ...
                              Точно тази статия търсех. Да, доказано е, че можеш да се отровиш, но сега въпросът е как да направим така че да не избираш между отравяне и замръзване.

                              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                              Да, както показа Чавдар, положението си е повече от сериозно.

                              Всъщност идеята е джиповете да работят на празен ход с включено парно, и с някаква телеметрия в тях, но без хора.

                              А джипа в който ще се изкара ноща, няма да се пуска двигателя, само ще се следят температурите вън и вътре.

                              Резултатите са почти предизвестени, но опита е винаги по добър съветник.
                              Жалко, че нямаме качествен снеговалеж. Иначе, можеше да измислим интересни неща.

                              Мога да участвам с кола на пропан и кола на метан. При тези горива, за разлика от бензина, имаме сериозен шанс за оцеляване.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Оцеляване с деца на път в снежна буря?

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                ... въпросът е как да направим така че да не избираш между отравяне и замръзване ...
                                Един от вариантите:

                                ... открываем все четыре новомодные сдвижные форточки. Монотонно тянутся минуты. Результаты теста оптимистичны, ПДК превышен, но для отравления концентрация недостаточна. ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X