Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Солар на каравана. Какъв? Как?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Климатика е първото нещо на което бих набил шута, както и на всякакви ел. помпи за вода други ненужни консуматори. Най-много някакъв икономичен хладилник, вентилатор, минимум LED осветителни тела.
    Обаче нали знаеш, че градските хора просто не могат бързо да се адаптират към ограничени ресурси- ток, вода. На една нищо и никаква лодка, постоянно гася лампи, изключвам уреди, проверявам кранове. Караваната не е кой знае колко по различна.
    Сносните контролери предават по Bluetooth какво става с акумуллаторите- дано да си гледат приложението.
    Разстояние между панелите и покрива трябва да има, колкото да циркулира въздух и да ги охлажда поне малко.
    Гледах някакви супер-дупер системи- ефективни, умни...Като ударих калема, излезе, че е по-изгодно да резервирам апартамент във Four Seasons за почивка.
    Вальо, като монтираш системата ги накарай да направят тест драйв- една седмица на двора, без включване в ел мрежата. Тъкмо да им стане ясно кое-как и колко.
    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      То ясно защо трябва да дишат панелите ма ако трябва да им сложи по една козирка да обира насрещния вятър и тая джука е малка то и 1 см да са над покрива пак става. Аз като знам колко е голям 450 вата панел и как тежи половин торба цемент и едва ли ше съм на кеф да я вдигна на повече от 1-2 см над караваната.

      За другото си прав абсолютно,караваната си е лодка на колела,ако ще я паркират на ветровито място то може и ветрови генератор да и сложат,поне е евтин,лесно се монтира и работи 24/7……….ма това за луди сърфисти важи………и пак кафеварката е на газ

  • #17
    Панелите вече са платени. 2х590W. 2.20 на 1.15 метра с цялата хАлуминиева конструкция (двойно усилена)=700лв.
    48-52V, отворена верига.10-13А,

    Нови въпроси:
    Последователно или паралел?
    Какъв контролер? 20А или 100А? Марка, модел?
    Изхода ми трябва на 12V.
    Панелите ще са на 15-20 санта от покрива за да може да се отваря капандурата.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Паралел

      https://bg.shieldenchannel.com/blogs...es-vs-parallel

      Виктрон МППТ 150/85

      https://shop.explorist.life/shop/all...GD5wgVzPgV-Q5V
      Последно редактирано от BENZBOSS; 06-05-25, 08:36.

    • pansim
      pansim коментира
      Редактиране на коментар
      Паралелно се включват двата панела. В твоя конкретен случай. Защото единия ако е на сянка, другия ще продължи да зарежда
      150/85 е идеален за твоята цел. A може и два 100/50. Има си плюсове...най вече надеждност и по ниска цена от един 150/85
      О отново за акумулатора - не се лъжи по оловни боклуци. Заложи на литиевата технология.
      Може да погледнещ и зареждачка от Виктрон - има умни такива. Докато работи двигателя, да ти зарежда и батерията в караваната

      Ще има ли инвертор от 12 на 230. Или всичко се предвижда да бъде на 12 волта?
      Последно редактирано от pansim; 06-05-25, 14:51.

  • #18
    Асене, ти си незаменим. Кога успя да ги намериш всички тия хитрини?
    Ще проверя тоя Виктрон дали е достъпен тук. Анатоли не си видига тел. а не познавам друг който се занимава с малки мощности.
    Това как ви се струва? Става ли? https://www.ebay.de/itm/275852533145...9613f4a2e684fa 3%26pid%3D101875%26rk%3D3%26rkt%3D4%26sd%3D165652632807%26itm%3D275852533145%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D4481478%26algv%3DSimVIDwebV3WithCPCExpansionEm beddingSearchQuerySemanticBroadMatchSingularityRecallReplaceKnnV4WithVectorDbNsOptHotPlRecall%26brand%3DEpever&_trksid=p4481478.c101875.m1851&itmprp=c ksum%3A27585253314525139c4adc594745a9613f4a2e684fa3%7Cenc%3AAQAKAAABYHKEKKNMUePryBh1zZl0qrjonWK6%252Bbjh8v6%252FxTRbw1Loxqx736BoO2V7ozv6W4xuOBJjwGhPLW k9lnRB2teM6PFgOrZGVcTwpTth7MW79p066SWQrB1VasW1Di58xl1RMBXsH%252BaNxpzil0t8bdqbPkgJlZgvtHVYNSkxo5xG%252Bq219lkV%252BoBlrP6ghuqA7bRjBXZWatMEZUHDr7fq0Ziz reeFyvIqO4CEOr1Ke33uk%252Fp13tufkp5ofsj3UxuXCBLwhA%252FwlP9IE%252BwyHdNU9BpeAYhItQ9MzDtJs4FF2r7bZMY0WuB9bIYvrNlmBvHI7JBgxNdsWlw8FpN8CgelOJQv3W5gu3lDZ9 1FZgUCwpZV7%252B%252BONfLlRlyoJQ6ZYT4tQDmkYxGDWfDJnhyC35lem3%252FCizc15T2vfZIkBKChWdl%252BXHn1fls8NNSI1izrrCqfUiUlBTEmM6uoHoKMnqH4yenlyAQ%253D%7Campid %3APLP_CLK%7Cclp%3A4481478&epid=24066216142&itmmeta=01JTHB6NEHYRD720RJ6QHV4CKT

    Добре би било 100те ампера (или колкото дойде от панелите) да могат да се разпределят едновременно към консуматора и към акумулаторите, и от акумулаторите към консуматора кога няма достатъчно слънце, от едно устройство. Още не съм достатъчно грамотен по въпроса. Помагайте, моля.

    Инвертор ще има, но той ще се ползва рядко. Трябва да е поне 2KW синус. Пак ще лежи на акумулаторите. Директно от панелите няма да стигне тяга. Най вероятно ще трябва да се върже директно на акумулаторите, че отива на 200А....или?

    Не ми разправяйте, че кафе може да се вари и на газ. Знам, но кеф цена няма. Това е за мен като (ако) ме поканят на гости.

    Боре, за какво са ти тия лампи в лодката? Да не я пусна на вода?
    .. и не каниш!
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Вальо ...служебния телефон го изключвам по празниците .....относно паралел или последователно....на ел сметки е еднакво,на практика при паралел губиш мощност...ако контролера който си избрал,позволява всички панели последователно,бих ги навързал така....

      Иначе както пансим ти писа,при паралел ...ако някой е в сянка,няма да бута другия на слънце....

      Но както ти казах,последователно е по добре....
      От контролерите,избираш най рошавия... Да има вход от генератора ...да може да зарежда и от динамото на колата...

    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Климатика колко ампера е на макс

    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Батерий...литиево полимерни,литиййонни...всичко друго е компромис....то батерийте са ти най големия разход във времето

  • #19
    Виктрон се продава и сервизира в Бг от нашия съфорумник Димитър Желязков.

    www.occ.bg
    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

    Коментар


    • #20
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0613.jpeg
Прегледи:321
Размер:593.7 КБ
ID:6997985

      А на мен ми е лесно,знам кое как става,кое работи и защо,е на тая примерно прекарах 3 месеца от Уругвай до Калифорния,основно на солари,че генератора бръмчи и ме дразни,25 години с това се занимавам,преди тях други 20 за кеф та на 2 солара какво им трябва ми е лесно

      2 хладилника,фризер, навигации,светлини,станции,телевизор,вентилатори,помпи,кенефи……отделно глупостите на 110 волта и бойлер и печка на 220………и това е майтап,моторната няма и да изброявам какво има,соларите се виждат,на нея имам около 6 000 мили само или грубо 2 месеца и от подобна ти пиша

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3606.jpeg
Прегледи:321
Размер:202.2 КБ
ID:6997986
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #21
        Виктрона няма аналог тук на съотношението цена-качество.
        Има ги и са масовка. И последните няколко години ги направиха като лего - деца в 6ти клас да могат да навържат хубава и работеща система.

        Коментар


        • #22
          Децата занимаващи се с такъв вид електротехника най-много да се очистят или запалят. А може и двете, заедно...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #23
            При големите фец,паралел връзваме само в крайна неизбежна необходимост...при експерименти..на 6 киловата инсталирана....вързана в паралел 2х3 киловата ...се губят около 600-700 вата
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #24
              Толи, тука от последователното ще се загуби повече. Гониме 12V, не 220. Вероятността един да е на сянка е голяма, трябват изравнители или там както се казват, усложнява се и пр.
              Модел на инвертора ми трябва за 2 панела по 590W и начин на свързване на акумулатора и консуматорите. Дават ги 48-52V, 10-13A.
              Литиеви батерии 2 по 100Ач съм си намерил. Пробвани и мерени са. Ако има някаква смислена оферта е интересно, че още не съм ги поръчал.

              Трябва ми 20-30A заряден ток за акумулатора и 50А, 12V изход за ползване(климатик и дреболии) Оня контролер от линка който съм написал горе ги има тия изходи по 100А. За Виктрона сега сядам да гледам.
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар


              • #25
                От Виктрон по-добро няма
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #26
                  Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                  Оня контролер от линка който съм написал горе ги има тия изходи по 100А. За Виктрона сега сядам да гледам.
                  Гледай Виктрон и това което ти предложих два по 50 ампера на 100 волта макс входно напрежение. Печелиш от цена и надеждност
                  Панелите задължително в паралел. Нищо няма да загубиш в твоя конкретен случай. Вярвай ми

                  Панайот Бърдарски
                  0887 60 77 22

                  Коментар


                  • #27
                    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                    При големите фец,паралел връзваме само в крайна неизбежна необходимост...при експерименти..на 6 киловата инсталирана....вързана в паралел 2х3 киловата ...се губят около 600-700 вата
                    Не че нещо,ама ти как си го обясняваш? от къде ти идва загубата
                    Панайот Бърдарски
                    0887 60 77 22

                    Коментар


                    • Roninn
                      Roninn коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ако не "седнеш" да се зачоплиш с такава задача,няма как да го усетиш това.Особенно при източник като соларен панел....на който му влияе ъгъл,слънце и температура...запрашеност....дето се казва един до друг да сложиш два панела,ще дават различно.....

                      Връзваме всичко и всякак ...паралел както казах,само при неизбежност..

                      Имам колега,който си монтира нещо към 3-4 киловата на покрива ....и само и само да не върже два стринга в паралел,накара производителя да напише нов фърмуер за контролера само за него...да вдигне входното напрежение.

                    • pansim
                      pansim коментира
                      Редактиране на коментар
                      Излишно е да спорим. И аз имам някакви практически наблюдения, които не се покриват с твоите. Освен това, разлика от 10% в КПД на МППТ при изменение на напрежението на панелите не говори добре за производителя на това нещо.
                      Ама...все тая. В конкретния случай за караваната си трябва паралелно свързване

                    • Roninn
                      Roninn коментира
                      Редактиране на коментар
                      Изобщо не споря, опита не е нужно да го доказвам,прости факти.

                  • #28
                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Модел на инвертора ми трябва за 2 панела по 590W и начин на свързване на акумулатора и консуматорите. Дават ги 48-52V, 10-13A.
                    Модела на МППТ е 100/50 два броя работещи в паралел

                    Начин???
                    Плюса и минуса на панелите влизат в зарядния контролер МППТ. Естествено като се спазва полярноста.
                    От контролера директно в батерията.
                    ВНИМАНИЕ - има си готови настройки за литиева батерия.Разгледай внимателно!!! Важно е много!
                    Консуматорите директно в акумулатора през БМС Нищо друго.
                    Може да се добави и активен балансьор на батериите. Също помага доста.
                    Последно редактирано от pansim; 07-05-25, 21:00.
                    Панайот Бърдарски
                    0887 60 77 22

                    Коментар


                    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ти па мноо се ежиш ?
                      Даваш съвети , задават ти въпрос, за нещо неясно по съветите и се палиш.
                      Какъв е смисъла от съветите ?!?!?!?

                    • pansim
                      pansim коментира
                      Редактиране на коментар
                      Недокланов - Виктрон имат доста голяма гама продукти. Смяташ ли че мога и трябва да пиша статии по въпроса?
                      Всеки който има интерес ще намери решение от Виктрон за себе си.
                      Аз давам посоката в която да се търси.
                      За готово решение - може, тук на място срещу заплащане.

                    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                      Редактиране на коментар
                      Може ли ценоразпис ?

                  • #29
                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Панелите вече са платени. 2х590W. 2.20 на 1.15 метра с цялата хАлуминиева конструкция (двойно усилена...
                    Ще е добре цялата конструкция да не излети като се развият аутобански скорости...

                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #30
                      Ето нещо полезно .
                      Димитър Желязков от OCC за електрическата система - семинар "Конверсия на ван в кемпер", 17.09.2022 - YouTube

                      Коментар


                      • gimax
                        gimax коментира
                        Редактиране на коментар
                        А не е ли по лесно да му звънне за конкретен въпрос,Митака ще му помогне.Що требва да е сложно,кат мое да е лесно.

                      • Пламен Атанасов
                        Пламен Атанасов коментира
                        Редактиране на коментар
                        Видно че не му е звъннал , щом пита тук . Видеото е добро и има много информация , Може да помогне и на друг който се интересува . Нищо сложно няма . Описания монтаж на соларните панели , не мисля че добре на такава височина. Също и избора на панели .
                        Последно редактирано от Пламен Атанасов; 09-05-25, 07:44.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X