Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Солар на каравана. Какъв? Как?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Солар на каравана. Какъв? Как?

    Дъщерята си купи каравана и има нужда от ток.
    Дилемата: Меки, залепени панели или стъклени на конструкция.
    Имам едно климатиче, което бях купувал на времето за кемпера. Мисля да и го монтирам. 250W е компресора. Другото са дреболии 50-100W които ще работят предимно нощем. Зарядни и осветление.
    400-500W панели и 200Аh акумулатор, мисля ще стигнат.

    Всяка насока ще ми е полезна.
    Ако знаете някой който кадърно може да изгради системата на човешки цени, давайте го.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

  • #2
    Вальо,читави контролери(зареждачки) на виктрон колкото искаш...знам че можеш и сам ....какво те спира ,освен мързела ...то и аз съм на тоя хал....само си търся оправдания
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      Ленсун са добри панели на сносни цени,полумеки или там както се водят. Виктрон мозък и поне тройно панели като мощност на разхода енергия

      Нищо сложно няма,спокойно можеш и сам
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        Мойте 5 стинки по въпроса:Соларите са все още скъпи,с ниско кпд и скъп хардуер-от сорта инвертори,контролери и др.Инвестицията,особенно да бачка и климатик ще е сериозна и според мен безмислена.Ако се нагласи всичко да бачка със солари,ще задам два-три въпроса:
        1.Колко време ще бачка климатика,докато умори акумулаторите,а ток за другите консуматори?
        2.Жена без сешуар и др.неща от сорта не може да живее спокойно/имам и аз щерка та знам .
        3.Фризера,кафе машината и др.необходими неща как ще бачкат-сметай колко ток/ампери ще е нужен?И ква инвестиция.За газовия хладилник/фризер/бойлер не говорим.И т.н. да не изпадам в подробности.

        А,за да бачка всичко тва,караваната/кемпера требва да е винаги на слънце/у Гърция-оле мале,мор и жега/щот ако е на сянка тока свърши скоропостижно и бърже.

        Мойто решение-Две инверторни Хонди по 3 kW,в паралел гат требва и всичко бачка безгрижно с туба тунджа седмица.Хондите на 5 м. се не чуват ич. И скарата и хлебопекарната и ледарката бачкат,особенно последното,щот без лед мастиката не вляаа .

        Солара на кемпера/караваната подържа осветлението и помпите.

        Туй от мен.

        the choice is yours...
        Последно редактирано от gimax; 02-05-25, 13:52.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
          Мойте 5 стинки по въпроса:Соларите са все още скъпи,с ниско кпд и скъп хардуер-от сорта инвертори,контролери и др.Инвестицията,особенно да бачка и климатик ще е сериозна и според мен безмислена.Ако се нагласи всичко да бачка със солари,ще задам два-три въпроса:
          1.Колко време ще бачка климатика,докато умори акумулаторите,а ток за другите консуматори?
          2.Жена без сешуар и др.неща от сорта не може да живее спокойно/имам и аз щерка та знам .
          3.Фризера,кафе машината и др.необходими неща как ще бачкат-сметай колко ток/ампери ще е нужен?И ква инвестиция.За газовия хладилник/фризер/бойлер не говорим.И т.н. да не изпадам в подробности.

          А,за да бачка всичко тва,караваната/кемпера требва да е винаги на слънце/у Гърция-оле мале,мор и жега/щот ако е на сянка тока свърши скоропостижно и бърже.

          Мойто решение-Две инверторни Хонди по 3 kW,в паралел гат требва и всичко бачка безгрижно с туба тунджа седмица.Хондите на 5 м. се не чуват ич. И скарата и хлебопекарната и ледарката бачкат,особенно последното,щот без лед мастиката не вляаа .

          Солара на кемпера/караваната подържа осветлението и помпите.

          Туй от мен.

          the choice is yours...
          Да бе: 16 часа две хондички работещи в паралел ще ти излезе добре сметката. Освен, че аз ако съм ти съсед ще те побъркам. Мойта хондичка е 2.2 кв и за описаното от теб не става: нито като гориво, нито като шум. Читава соларна инсталация ти излиза 7-10 к лева. Двете хондички пак толкова. Смятай отново. Караваната си я слагаш под маслината, соларите на покрива на барбекюто или кенефа.
          Отделен проблем от шума на генератора е прегряването му- миналата година на мойта хондичка и се беше сварил мозъка, хем и бях направил заслон.
          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • gimax
            gimax коментира
            Редактиране на коментар
            Кой па говори за маслини и за Гърция,само там ли се ходи с каравана/кемпер? Там предпочитам на хотел.

          • sonda
            sonda коментира
            Редактиране на коментар
            Дес'т иляди лева за панели Е_ах тоа соларен парк...Съмнявам се Вальо да пита къде да дене толко парса..

          • Вальо
            Вальо коментира
            Редактиране на коментар
            Е, да нямам инверторна Хонда, та да не знам какви са цените: две Хонди със сигурност не излизат по- евтино от читави солари. Между 7 и 10 хиляди излиза система с 12 киловатов инвертор, 10 кв. литиеви батерии и солари на корем.
            Ето ти една 5 кв. Батерия, която за нуждите на адаша е предостатъчна:
            https://euromatica.bg/%D0%B2%D1%8A%D...ire-protection

        • #6
          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          Дъщерята си купи каравана и има нужда от ток.
          Дилемата: Меки, залепени панели или стъклени на конструкция.
          Имам едно климатиче, което бях купувал на времето за кемпера. Мисля да и го монтирам. 250W е компресора. Другото са дреболии 50-100W които ще работят предимно нощем. Зарядни и осветление.
          400-500W панели и 200Аh акумулатор, мисля ще стигнат.

          Всяка насока ще ми е полезна.
          Ако знаете някой който кадърно може да изгради системата на човешки цени, давайте го.
          С 500 вата панели си до никъде. Сложи по- добре 4 по 600 (1.15 на 2 метра)- хем караваната няма да се напича от горе, хем няма да се спъваш по ливадата в тях. Лепиш основата с лепило за да не дупчиш покрива и отгоре си хващат с болтове алуминиеви водачи.
          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от Вальо Преглед на мнение

            Да бе: 16 часа две хондички работещи в паралел ще ти излезе добре сметката. Освен, че аз ако съм ти съсед ще те побъркам.
            Алоуу,аз нема да изнасям ток бре,кви 16 часа ,Максимума време което са бачкали и двата е 3 часа,кат ни се дояде топъл хляб.
            Па ако си ми комшия пръв ше дотърчиш за лед,вервай ми.Нема да си ни първия ни последния. И става на въпрос само за диво.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
              Дъщерята си купи каравана и има нужда от ток.
              Дилемата: Меки, залепени панели или стъклени на конструкция.
              Имам едно климатиче, което бях купувал на времето за кемпера. Мисля да и го монтирам. 250W е компресора. Другото са дреболии 50-100W които ще работят предимно нощем. Зарядни и осветление.
              400-500W панели и 200Аh акумулатор, мисля ще стигнат.

              Всяка насока ще ми е полезна.
              Ако знаете някой който кадърно може да изгради системата на човешки цени, давайте го.
              Както каза Анатоли - Виктрон инвертор и соларно зарядно /МППТ/ Мощност според панелите и желанието
              Панели стъклени. По добро КПД имат, което е важно зая ограничената площ на караваната
              Батерия - 200А/ч е добре задължително Литиева. Не се лъжи с оловни акумулатори. Много ще сбъркаш
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • #9
                Това гореизброеното , освен пари струва и тегло . Първо си вижте колко е свободния товар , и според това определете какво ще монтирате . Два до 4 панела е напълно възможно за реализиране. Трябва да си изчисли какво е важно да има като консуматори , компромиси ще има все пак е каравана. Климатик или други големи консуматори се ползват само като е свързана към мрежата.

                Коментар


                • #10
                  В момента имам на склад,420 вата панел,1135х1722 /21 кг мисля бяха..... който си дава реални 420 вата между 11:30 и 14 часа ..в определени ситуации надхвърля и себе си....това за кпд-то го споминам


                  6 киловата инсталирани,6 киловата инвертор

                  6 киловата реални.....като прехвърля стринга на по голям инвертор.....6 киловата инсталирани,дават 6.7 киловата реални

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_2025-04-08-13-39-10-000_com.huawei.smartpvms.jpg Прегледи:0 Размер:97.4 КБ ID:6997657
                  Последно редактирано от Roninn; 02-05-25, 19:06.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #11
                    Благодаря за насоките.
                    Въпроса е какви да са панелите.
                    Меки, залепени на покрива или стъклени на конструкция. Караваната не е стационарна. Ще пътува. Поне от време на време.
                    Подвижни, сгъваеми, преносими и пр. не са решение.
                    Не знам колко загряват меките панели. Няма ли да нагряват тавана? Колко са здрави стъклените? Дали ще издържат друсането по пътя?
                    Имам от къде да взема всякакви профили за стъклени панели и панели на доставни цени. За меките нямам.

                    Площта е ограничена. Караваната е малка и трябва да може да се работи вътре през деня. Онлайн. Ще се ползва предимно в Турция на ветровито място на слънце. Няма от къде да се дръпне 220V.
                    Хорото с кафе машина и другите дребосъци съм го играл. Имах в кемпера. Сешоар, хлебопекарна, грил и машина за понички няма да се ползват. Детето кара кайт. Няма да ходи на опера.
                    Климатика е интересен. 12-24V инвертор, 250W на пълна мощност.

                    Хонда инвертор имам. Не е решение.

                    Толи, утре (днес) ще звънна.
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • Пламен Атанасов
                      Пламен Атанасов коментира
                      Редактиране на коментар
                      Моя опит е само със стъклени на конструкция . Не се притеснявай няма да има проблем с друсане и пътуване . Дори има и друг плюс освен тока който произвеждат. Като са монтирани на конструкция се охлаждат по лесно отдолу и КПД е по добро, Покритата площ осигурява сянка за участъка .

                  • #12

                    Последно редактирано от gimax; Вчера, 12:43.

                    Коментар


                    • #13
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_5544.jpeg Прегледи:0 Размер:1.03 МБ ID:6997725


                      Предния капак - Ленсун на 5 годинки,полумек,стои си там и зима на минусови температури горе в планината както и на 40 плюс жега в пустинята,до 190 не хвърчи,2 магнита в предната част с болтчета и магнитни листове от тия за лепене на снимки по хладилника.
                      Зареждачка Виктрон от умните,да го гледам какво дава с телефона,монтирана до крачната спирачка.

                      Вибраци,нагряване,жега,слънце,децата с четката,пароструйки…………не го мисля,резервен имам 65 вата,така си виси и чака тоя да умре ма не се дава кучето. Това е лепнато там колко да ми държи батерията заредена,че съм с една само а комбито се ползва за зареждачка на телефони,Айпади,станции,осветление,батерии зареждане на мотори,хладилника в него стои,там са 80 бири в жегата и сладоледа на децата……….и пали без зор,на слънчев ден бута 3 ампера и горница по 7-8 часа на ден
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #14
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0079.jpeg
Прегледи:20
Размер:745.3 КБ
ID:6997728

                        Една зимна,да не каже някой,че няма сняг тука. Пустинна на 40 градуса жега няма смисъл да пускам нали?
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • drukman
                          drukman коментира
                          Редактиране на коментар
                          Шубе ме е да не нагрява надолу. Ще стане .... от горе нагряваме а от долу студиме.

                        • BENZBOSS
                          BENZBOSS коментира
                          Редактиране на коментар
                          Прав си,че колкото по-студени то толкова по-добре. Това комби няма изолация под предния си капак,на голо тенеке е и осмака нагрява еле в пустинята,вибрации и огъване при скорост също са си фактор,но и за това го давам като пример - в моите ръце държи вече 5 години и си работи.

                          Това не може да стъпи на стьклото ако говорим за това колко ток дава и на каква цена е / това не е скъпо ма и е 3 педи говненце /,но пък не тежи,не го мисля,не се троши и си работи там тихичко зима и лято даже плясна то директно на взелия преден капак на комбито.

                          Мисли рамки някаква,да има циркулация на въздуха и да държи сянка на караваната . Аз ако съм на твое място слагам поне 1200 вата солари,поне да знам,че имам солари и няма да се залъгвам със соларчета

                      • #15
                        Аз бих мислил в посока: твърди, монокристални панели върху рамка на поне 5-8 сантиметра над покрива- колкото може да събере. Ако може и да се регулира ъгъла- още по-добре.
                        MPPT Victron или друг "умен" контролер със сходно качество. Тягови акумулатори: най-доброто качество, което позволява бюджета. LiFePO4 са хубави, леки, но много скъпи. Аз съм ги отписал, поне за сега.
                        Непременно някаква много досадна пищялка за случаите, когато напрежението падне до 10.5 волта.
                        За да пълни акумулаторите, панелите трябва да са на слънце. Когато пък е на слънце, климатика няма да спира. А, де...
                        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                        No wahalla.

                        Коментар


                        • BENZBOSS
                          BENZBOSS коментира
                          Редактиране на коментар
                          Климатика от сега да го забравим,вентилатор от морските ДА ма климатика ще скапе тия батерии за нула време

                          Между панелите и покрива и 1 см да има пак е добре

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 5 потребители онлайн. 2 потребители и 3 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X