Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Клетки не се подменят.
    Има и дълъг отговор - при (не)определени условия може да се измери капацитета и да се подберат съответстващи стари елементи.

    Коментар


    • #92
      Купих 2 батерии по 50А всяка на 12В. Ще тествам на 12В и на 24В, колкото за да се ориентирам в тази област.

      Остава да взема контролер за зареждане на батерии през Солар, тук не съм решил все още, искам 24в но искам и да тествам на 12В, та ще чета и мисля още.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #93
        Взех и МППТ контролер , ето този Victron Energy Blue Solar MPPT Charge Controller 150/70-Tr
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #94
          Защо е толкова голям и какво е Tr?
          Няма блутуут за настройка и за мрежа.
          п.п.: Tr e възможността да се включи дисплей с копчета, което позволява и настройки дори и без блутуут. Блутуут е няколко пъти по-евтино, ако се смятат парите.
          п.п.2: Tr е начина на свързване на кабелите към панелите. MC4 е другия вариант, което са съединенията за слънчеви панели. Странно, но някои контролери са нито Tr нито MC4.
          Последно редактирано от Stbd; 01-04-21, 18:22.

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Написал си Блу солар Blue Solar, а упътването и блутуута са за Смарт солар Smart Solar. VE устройствата струват едни пари, както и всеки кабел към тях, който трябва и да се монтира и обгрижва. Хубаво ще е да имаш блутуут варианта и само да е объркано името на каквото е купено.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Нямам идея, какво е, ако няма възможност за мониторинг и настройка ще го върна.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Възможност ще има във всеки случай, но старите модели нямат блутуут, а с него всичко става с телефона без пари. Уловката е в името - едното е BlueSolar, другото SmartSolar. Блутуут са 20-30 лв по-скъпи. Но без него само един кабел струва толкова или е повече. Дисплеят е 100, интерфейса за компютър 50 лв и тн., като някои функции, които са нужни за контрола на батериите или друго, не са лесно осъществими или са скъпи. Виктрон компютърчето, което замества безплатното приложение, е стотици евро, GX или GSX дисплей се нарича.
            Липсата на блутууt се рекламира като best price или даже слагат и намаление и така хората купуват залежалата стока.

        • #95
          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          Взех и МППТ контролер , ето този Victron Energy Blue Solar MPPT Charge Controller 150/70-Tr
          Колко струва това нещо, че аз го намирам за 500 гущера?

          Какви акумулатори купихте, марка, цена и нови или втора употреба?

          Ако правилно съм разбрал над 1000 вата панели са огромно нещо за 1,2 кв батерия.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • large
            large коментира
            Редактиране на коментар
            1000 вата са по касова бележка (теоретичен максимум при оптимални условия).
            Важното е да могат да напълнят батерията (или батериите, в бъдеще), дори и в най-неблагоприятните условия- сумрачен, зимен ден.
            От там нататък - всичко заминава на изхода на контролера - Load.
            Чудя се дали има готови решения или трябва самодейност да се направи логиката по следния начин:
            -когато батерията се зареди и контролера пренасочи товара към Load, хладилника да почва да черпи от там, а не през веригата на батерията. Тя остава изолирана в случая. освен ако не излезе облак а компресора работи.
            -Привечер, като намалее слънцето, тока през Load не стига и се нещото връща пак към батерията.

            Струва ли си играчката?
            Явно въпроса е "съкращава ли се живота на батерията от многобройни цикли на леко разреждане (хладилника, като нерегулярно включващ се консумато, я източва по малко през деня, а контролера я дозарежда.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Зимата е много разтегливо понятие от към приход на слънчева енергия, колега с 7 киловата на покрива и супер добро изложение през Януари вади понякога за един месец по-малко ток от колкото Май за 1-2 дни, има дни с 0,1киловат за денонощие, това е смешка и повече от колкото харчи системата в покой.

            Зимата обаче нуждата от хладилник сериозно намалява.

        • #96
          Мдаа, контролера явно наистина няма БТ и според последната оферта която получих съм се набутал сериозно, платих 530 лири с доставката а ми предложиха същия за 450 преди малко, един от клуба ни се оказа представител на Виктрон.

          За батерии взех две ЛИФЕПО4 на 12В по 50 всяка, чисто нови, някакви китайски брандирани с доставка няколко дни от острова.

          Лично ми дреме на дедовия за колко време ще умрът батериите стига да изкарат повече от 3-4 години, защото всички останали умиргат преди тази възраст, нагледах се на чисто нови АГМ и дълбоко разрядни оловни дето бяха умрели още в магазина, чисто нови.

          Имам налични 10 панела по около 250Вата, идеята ми е да харча не повече от 30-40А на ден с хладилника + лаптопа, ако е повече вързвам повече панели и готово, на 24 Волта мога да вържа до 2000Вата, дори и всичките 10 панела мога да вържа защото надали ще достигна теоретичния максимум.

          Всичко това го правя набързо за да тествам и да се науча в тази област с реален опит.

          Преди малко разбрах, че има(след договорка с търговеца) експресна доставка от Китай за около 250 лири и пак отнема седмици но 2-3 не 2-3 месеца колкото отнема доставка на комплект големи батерии(клетки).
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Каква е цената на батериите?

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            £200 x 1 с включена доставка, тоест 400 лири за 24В х 50А или 100А на 12В, това за батерия с БМС , кутия и т.н. тоест само закачаш и си в играта няма нужда от ТНТМ.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            За да не се случи някой хубав ден акумулаторите да оставят бежежка, че блажено са се преселили се в отвъдното заради изгорял мппт се слага втори контролер. Един 100/20 е 160 долара https://www.amazon.com/Victron-Smart.../dp/B075NPQHQK
            Два по 160 доларовите (в УК може да са на друга цена) е идеална комбинация. Големият тогава няма да е нужен.
            Между другото има огромна разлика между батерия с максимален ток 50А и капацитет 50 Ач. За китайски акумулатори може би разликата е към 2 - клетки с капацитет 20-25 Ач, сложени в кутия и рекламирани като "12В/50А акумулатор".
            Последно редактирано от Stbd; 03-04-21, 11:46.

        • #97
          Оловните акумулатори често се сменят някъде към десетатата година, и то само профилактично - защото това е проектния им живот, а не че са повредени. При лоша инсталация всички се повреждат дори и за към две години, оловни и неоловни. За една се повреждат, до края на втората спират. В системи със слънчеви панели оловните работят над 10 години, защото са в оптимален режим.

          Коментар


          • #98
            Чета, чета... и все си мисля, че много сложно се прави всичко. Ако ще се хофи в пущинака, няма по добро решение от простото. С тия гъзарски акумулатори...

            Аз съм привърженик на простото, може би идва от многогодишни разправии с гъзарии из разни зачукани местенца на Латинска Америка. Ама може и да не съм прав де. Успех!

            И преди да попита някой- 12V система с акумулаъор с размер и химия като на ТИРа от другата страна на улицата. Защото един ден ще се опре до “бате, дай да ти купя акумулатора...”.
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Историята помни случаи, при които литиево-йонни акумулатори отидоха на вторични суровини като "акумулатори", някой е взел 20-30-40 лв... за акумулатори за 20000-30000-.... Собственикът е имал бол пари, и платил...

          • #99
            Не гледам на тези неща сериозно, говорим за едни тестове на нещо, което евентуално би се ползвало за няколко седмици в годината.

            Ако се скапе хладилнико-фризера, ще взема друг, ако ми е спешно ще взема истински за автомобил.

            Ако се скапе батерията ще взема друга, ако е спешно ще ползвам на колата.

            Ако се скапе инвертора или нещо друго ще ям прясна храна и ще ползвам лаптопа закачен за колата или за екстремни нужди имам два китайски джъмпера по 2амперчаса/12В всеки, тоест надявам се едни 2-3 дни дни да ме изкарат те + колата.

            Ако нещо друго се закучи, ба го, има хотели, не съм тръгнал за Монголия по черни пътища, говорим за нещо набързо спретнато ей така с обучителни цели и ако стане супер, ако не, ще вървим напред с научените уроци и следващия опит ще е по-успешен.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • 12 волта са проблем като дойдат мощностите и амперите. Те затова и ТИР-овете тука в цивилизацията са на 24 волта. А понеже военните са прости, цялото НАТО на сушата е на 24 волта - включително малките машини, включително в САЩ.

              Не че нещо ама в историята на корабостроенето има един период в който корабите (нови/ремонтирани) изненадващо започнали да се преобръщат. Първо псували моряците - то е ясно кой прави простотиите - ама като позагубили известен брой моряци установили че от много кабели са изместили центъра на тежестта и като е празно в трюма стабилността заминава.

              Почти всички хубавини които искаш да ползваш на ниско напрежение тука се продават за 12/24 и на 24 са по-ефективни. Ако си говорим за инвертори там и 24 малеят ама по-нагоре бягаме от стандартното.

              Така че 12 или 24 е доста тънка сметка.

              Оловните батерии са проверено нещо обаче имат дарбата да тежат. Това във Флота може да не е важно ама на сушата е различно. В авиацията отдавна зарязаха и оловните, и сребърните.

              Освен това ако правилно си планираш нещата, винаги ако се оклепа нещо можеш да хвърлиш литиевите и да купиш оловните на тираджията. Ще събират по-малко ама поне ще се усеща на миризма като им сбъркаш зареждането.
              Последно редактирано от Ясен; 03-04-21, 22:36.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                Оловните акумулатори често се сменят някъде към десетатата година, и то само профилактично - защото това е проектния им живот, а не че са повредени. При лоша инсталация всички се повреждат дори и за към две години, оловни и неоловни. За една се повреждат, до края на втората спират. В системи със слънчеви панели оловните работят над 10 години, защото са в оптимален режим.
                Ми... не. Защо сменям оловни на всеки 2,5-3 години поне на УПС-а. И това без да се налага да работят повече от един път на година. -на профилактиката на енергопреносната мрежа.

                На кемпера ми акумулаторите - някакви скъпи АГМ от както е при мен от 2016 година никога не съм ги източвал повече от 50%. Сега са с намалено вътрешно съпротивление, но работят. С малък товар работят безпроблемно. Като изчерпя 1/3 от капацитета под товар напрежението пада и при малък товар всичко е ОК, но при увеличаването напрежението пада и уредите в кемпера изключват.
                Та това спасява акумулатора от преразреждане.
                Имам и друг пример: 2 бр. 100АЧ сънлайт монтирани на вила офф грид. Всеки ден заряд и разряд до дупка. Изкараха 2 години и малко и се споминаха.
                Така че не съм уверен в 10-те години живот на оловните. Може и да има някакви такива яки, но не съм ги срещал.
                Последно редактирано от s_s1; 04-04-21, 09:52.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Подкрепям твоето мнение.

                  Аз от доста време имам няколко возила и поне половин дузина оловни батерии(акумулатори), нямам батерия надживяла 5 години, независимо как се е ползвала и на какво возило.

                  Освен това преди да се отрека от оловните опитах да купя разни АГМ, дълбоко разрядни, кемперни батерии и т.н. и от как видях в магазините и чисто нови батерии умрели реших, че това е хазартна игра в която аз не искам да участвам, риск спрямо положителни неща, просто не си струва, поне не за мен, нито на хартия, нито спрямо моя емпиричен опит.

              • Редовно 10-годишните акумулатори са в много добро или отлично състояние. И редовно едногодишни са тръгнали към боклука.
                При неправилно ползване акумулаторите заминават даже за година-две. В упс от примера какво поддържащо напрежение е избрано, колко ток се ползва и до колко процента се разреждат? Вероятно тези и трите са крайно неподходящи, може би напрежението на зареждане (поддържащо) е избрано добро и толкова.
                При 50% разряд напрежението на оловни акумулатори е над 12 в при разумни токове и спомената система в каравана отдавна е умряла поради грешен монтаж, настройка или ползване. Същото е за сънлайт системата. Пусни една тема и веднага ще лъсне кое ги е убило. Ще е нещо всеизвестно, но обявено за "маловажно" или "не е така". Преразряд, рефивно недозареждане, може би и презареждане в други моменти. Плюс неправилен монтаж.

                Но нали трябва да са литиеви заради експеримента - такива да са. Просто ще струват двойно и ще се похабят за 1/100 от нормалните си цикли.

                Коментар


              • Впрочем сега погледнах горе че БатЖоржоне се кани да прави 24в система с 2 литиеви батерии от по 12 волта.

                Това е лоша стратегия.

                BMS трябва да е една и да обхваща всички клетки, иначе силно се надяваш на симетрията на системата.

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Всяка батерия има БМС, дали на 12 или на 48 волта се ползват батериите няма значение, БМСа вътре във всяка си върши работата.

                  Когато и ако взема клетки, ще си подбера и правилния БМС.

                • Ясен
                  Ясен коментира
                  Редактиране на коментар
                  На 12в батерии които аз съм разглеждал изрично пише да не се ползват последователно.

                  YMMV

              • Въпросите за БМС вече се отхвърлиха, като лесни, с достъпни и евтини множество решения. Въпреки че ако се потърси обяснение защо цените са или 500-1000, или 5-10 евро, може и да излязат на преден план някои незаобиколими подробности.

                Коментар


                • Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                  Въпросите за БМС вече се отхвърлиха, като лесни, се
                  Ми не, не се отхвърлиха. Отхвърлиха се на етап ,,П"(проучване), а именно бмс за хиляди, единични панели (с евентуално нарастване х10), мегаватови железни батерии и очакван мултиплициране с ефект фак...
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    По-по-горе пише - БМС е лесен и има много варианти.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X