Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Вземаш евтини оловни акумулатори и тестваш няколко варианта с наличното.
    Цяла зима няма да имаш проблеми с хладилника .....
    LIFEPO4 са с характеристики, които се влияят от температурата. Ще е тъпо да им правиш "термостат".

    В 90% от случаите, каквото ти задигнат от караваната, няма да го ползват, а ще го осребрят най-бързо - вторичните или битака.
    Външната обшивка е листов "халумин" и "джелезна" рамка е шасито. Другото я има я няма стойност .

    Ако караваната ти е за парцелите от предишните теми - кабел от съседи и контролен електромер ?

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Повечето не зареждат на отрицателни температури,струват поне тройно и си искат тяхно зарядно,губи се файдата от смисъла.

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Да, по умните не зареждат докато темп не стане - 5С, защото това скъсявало много живота им. А батерията, за която пиша е стартова за мотоциклет. До сега е живяла достатъчно. И дори утре да умре вече отдавна си е избила парите. Защото в този корпус 7АЧ "усилена" варта едвам си изкара гаранцията.

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Е тук говорим за едни други пари за батерия и едно друго нещо което се иска от нея,не само да запали цилиндър на моторетка

  • #77

    s_s1 коментира
    Днес, 15:47






    Колко се влияят от температурата?
    На мотоциклета си преместих "китаеца" от АТВ-то. При темп около 0С /замръзнала вода в малък съд/ бодро завъртя продължително докато мотоциклета запали. Не беше пален повече от месец.



    Прикачени файлове

    Коментар


    • veskov
      veskov коментира
      Редактиране на коментар
      Доста години се ползват за деж. осветление и са навън, под панела, навън се съхраняват и акумулаторни машини. Какво става с капацитета им не знам, но нямат проблеми.
      пп миналата зима видях и как гърми оловен при заряд на студ

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Да, за да направят 2 000 пълни цикъла, което е възможно само в много ограничен кръг случаи. Захранването на хладилника за сезонно ползване не влиза в тях, както и употребата за стартиране на ДВГ нали?

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      На доста разреден оловен акумулатор, електролита замръзва около -8 -10 градуса. В диапазона -15 -20 градуса трябва акумулатора да не се разрежда под 50-60%, че замръзва електролита.
      "На живо" оловен акумулатор не съм видял да гръмне от самосебе си, но са гърмяли пред мен 10-тина от човешка грешка

  • #78
    За литиево-железни елементи долната граница за зареждане е 0 градуса, а горната с оглед на вътрешен ускорен разпад е 40 градуса, с граница 45. В каравани трябва подгрев за зимата и охлаждане за горещо време.
    От оловните най-неприятни ограничения имат акумулаторите с вата - 45 градуса за зареждане и за ползване. В студ проблем има при ниски нива на заряд, което подлежи на планиране по някакви начини.

    Коментар


    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      0-40градуса иска производителят на лжф елементите, но може би не му разбира. Или няма значение, предвид нужния малък брой цикли като за в автомобил.

    • veskov
      veskov коментира
      Редактиране на коментар
      А, не че не разбира, подсигурява си гаранцията и бяга от всякаква среща евентуална със застраховател.

    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      А какви данни има за работа извън препоръчаните условия?
      Наблюденията и измерванията по-скоро сочат че дадените температурни граници са верните, а не със запас с цел презастраховане. С абсолютна сигурност акумулаторите, работещи в различни температурни условия проявяват разлики и така се разваля работата на цялата група, от една страна, и от друга - системи с температура 35-40 градуса се повреждат по-често от такива в среда 25-30.
      Всъщност за работата под нула градуса просто трябва да се погледнат резултатите от съответните измервания как се променя вътрешното съпротивление и може би ефективността на зареждането (загубите).

  • #79
    Благодаря на всички за съветите и подкрепата в това ново за мен начинание.

    До момента узрях за следните неща.
    1. Не мисля да слагам 230В неща където не им е мястото защото усложняват системата, увеличават риска и намаляват надежността, +носят опасност за живота и здравето на ползувателите.
    2. Батериите най-вероятно ще са LIFEPO4, в момента има оферти за доставка от Полша, Германия, Франция и дори и на склад на острова. Може би ще изригна с 8 клетки Х няколкостотин Ампера, за да стане 24Волтова система.
    3. Оловни батерии винаги ще имам + разни малки литиеви колкото ако нещо иде на кино за да може да се стартита двигателя или нещо друго при нужда.
    4. Хладилник, мисля да е малък за 12/24 Волта или ако ми изпадне почти без пари 3 в 1 от стара каравана, които пак за 12/24В + газ + 230В.
    5. Инверторите ще останат винаги като допълнителен страничен вариант за разни инструменти и микровълнова и т.н.
    Остана да изчисля и избера контролера за зареждане от фотоволтаици, може би ще започна с нещо просто за примерно 1500Вата 40В от солари и след време ако се наложи, винаги може да се изригне за нещо 3 в 1 с по-голяма мощност и повече възможности.

    При соларите(фотоволтаични панели) имам ли далавера да вържа последователно + паралелно панелите на 70волта срещу варианта да ги държа паралелни на 36В както са си стандартно, разни загуби от кабели и т.н. по-добро представяне на контролера ако волтажа е по-висок например, просто търся идеи и насоки в тази област?
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Това е централа,с 1200 вата гърмях 70 ампера бушон / нормално,сметката е проста / ,ти с 1400 вата си цар от 6 сутринта

    • large
      large коментира
      Редактиране на коментар
      Последователно на 70в е добре, защото тока е условно 1/2 от колкото при 35волта, а по-малкия ток води до по-малки загуби.
      Затова винаги е за предпочитане системата да е на по-висок волтаж.
      Но, последователното свързване има недостатък:
      Едно листо, една найлонова торбичка или някакъв боклук, и целия "array" почва да дава значително по-малко ток.

      При успоредното свързване на няколко групи панели, според мен, ще има проблем ако не са огрявани равномерно. Не знам каква е практиката в такъв случай.

    • brum
      brum коментира
      Редактиране на коментар
      Един вариант е няколко MPPT контролера - на всеки панел по един. Така от всеки панел се вади максималната мощност. Ама цената скача значително и не знам дали е практика да се изпълняват така системите.

  • #80
    За микровълнова печка трябва инвертор поне 3000 вата.

    Коментар


    • #81
      Микровълнова 750 вата заедно с малка ледарка тръгва и работи заедно с инвертор 1 000 вата.
      А относно това, че фабричния генератор е слаб-докато още акумулаторите на кемпера бяха нови на няколко пъти ми горя 70 А предпазител през който генератора ги зарежда. Първоначално си мислех, че кабела е претрит някъде и дава на късо. Това за ивеко деъли с двг 3 000 см3.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • veskov
        veskov коментира
        Редактиране на коментар
        Ориентировачен признак за необходимост от нови, изгубили са апетит

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Към veskov: Да, така е, но все още вършат работа, изкарвам 2 нощи с деня между тях, само че под голям товар напрежението пада доста. Тази зима ми се случи само един път да няма слънце и да има 15 см върху колектора, т.е. да няма заряд. Лятото грижи нямам. А през зимата може да се наложи да ги заредя за 15-20 мин от двигателя на кемпера. Не е никаква драма.

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Оловни акумулатори?

    • #82
      Накъде върви работата по бмс за пет лева? Междувременно..
      Как ли тестват всеки един акумулатор - тестове "чистачката ги огледа"? За изправен акумулатор цената е добра.
      тягови акумулатори 500ач,2 волта,гаранция,австрийски
      99.90 лв
      Елементи по два волта всеки по 99.90лв за бр.аВсички тягови акумулатори са подбрани и притежават отличен ресурс така че да служат дълго време.ГАРАНТИРАНО КАЧЕСТВО,за още оферти и предложения потърсете страницата ни в гугъл и фейсбук;
      Boby's Battery Service

      АКУМУЛАТОРИТЕ СА ВТОРА РЪКА, РЕГЕНЕРИРАНИ И РЕВИЗИРАНИ. ПРОФЕСИОНАЛНО ВСЕКИ ЕДИН МИНАВА ПРЕЗ ОБСЛУЖВАНЕ И СЛЕД ТОВА ТЕСТОВЕ
      И още едни такива в друга обява, които вече дават информация за тестване (на тягови акумулатори) с тестер и товарна вилка:
      Предлагаме на вашето внимание-тягови акумулатори Power Safe. Френски батерии 92 ан със запазен капацитет и ниско вътрешно съпротивление подходящ за соларна система,лодки,кепери и др. Прилагаме и спецификация на акумулаторите.
      Цена - 180 лв/бр. За количества имаме и допълнителни отстъпки
      Имаме и други модели за повече информация звъннете на посочения телефон.
      Акумулаторите са тествани с тестер и товарна вилка. Батериите показват 90-100 % живот на тестер. .... При повече от 1 закупена бройка се полага допълнителна отстъпка.
      От такива събирачи на отпадъци може да излезе и нещо полезно, ако има кой да оцени състоянието на акумулаторите.
      Последно редактирано от Stbd; 25-03-21, 13:16.

      Коментар


      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Объркване, дано но надали. Светодиодите по морзова азбука ще то дават степен на зареждане или каквато и да е информацуя в някой друг свят. Когато се зареди акумулатора, кой ще спре зарядното? Въобще, кой ще регистрира, че акумулаторът е зареден преди да се сети за спиране на заряда...
        Сечението на проводниците в един акумулатор е по 100 кв мм и нагоре и не издържат, китайците обаче ще успеят с 5 квадрата

      • veskov
        veskov коментира
        Редактиране на коментар
        Акумулаторът спира зарядното. Макс заряден ток и напрежение са зададени (умно или тъпо) в зарядното, затова е и зарядно, а не източник. Бмса работи с отделните елементи. Говорим за работеща система бмс, зарядно, панел, контролер все по пет лева. За жалост такива акумулатори няма.

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Все нещо някак ще спре, или няма да спре. Според хвърлянето на боб.

    • #83
      Снощи купих почти чисто нов А+ малък (35Л мисля) фризер на 230В, пише , че яде 65Вата.

      Чакам да ми пристигне шунта и ватметъра за да мога да измеря точно колко сок смуче от батериите.

      Имам един стар акумулатор, имам инверторите, дойдоха термостатите и 200Амперовите релета, кабели и т.н. имам, като ми дойде музата ще почна да сглобявам и ще тествам.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #84
        Аз предлагам да се фокусираме върху казуса с намиране на добри и изгодни LIFEPO4 клетки защото БМСи има много и не са скъпи + знае се кои са читави и надежни.

        След като задълбах малко в материята, най-евтино излиза директно от Китай но се чака 2 месеца и отгоре, не ме радва този вариант.

        Има доставчици, пак китайци в Чехия, Полша, Словакия, Германия и Франция но ме дели един БРЕКЗИТ за да мога да си поръчам директно, островитяните ще ми нахулят едно мито и ДДС, все неща, които не харесвам

        Остава надеждата добри хора като Русев и Явор да започнат да вкарват клетки с не много големи надценки или ако сложат големи надценки, може би се надявам да предложат 1-2 години гаранция.

        Та сега сериозно по въпроса, има ли други конкретни варианти за набавяне на литиеви клетки с голям ампераж, разни "кондензаторчета" с по 5-10А не са интересни, говорим за неща с трицифрени ампери на клетка?
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #85
          Пазаря се с един поляк от тук на острова да ми достави 8 х "Calb LiFePO4 Lithium 72Ah 3.2v" клетки, той е поръчал два палета от Китай през Германия и ми спомена, че има нова технология в тази област и се очаква да надминава 10000 цикъла(живот), кога и на какви цени обаче за сега е мистерия.

          Ако се навие на моята цена и всичко е наред ще докладвам и със снимки.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • veskov
            veskov коментира
            Редактиране на коментар
            Трицифрените ампери за какво се планират? Тези клетки не приличат на такива.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Няма как 72А клетка да прилича на 120 амперова, аз казах, че такива ме интересуват защото имам дом където харчим много киловатчаса ток всеки ден но за момента правя първи стъпки с кемпер/каравана и за това каквото намеря такова ще е, стига да е на разумна цена и да ми покрива нуждите за момента. Примерно една Тесла стена е еди си колко киловата но струва колкото няколко Черокита и ако не платя през носа за инсталация сигурно нямам гаранция за това съм решил да им тегля една на Тесла стените и сам да си сглобя нещо, което и да каже Мяу аз ще съм си виновен и ще ми струва точно колкото един скъпо платен урок, тоест няма загуба. Дългосрочния план е 100% независимост от мрежата и теоретично мога да го постигна, дали и кога и как е друга тема, сега правя първи плахи стъпки и искам да проходя в тази материя.

        • #86
          Технология Гаранция Полша
          10000 цикъла по седмица всеки е към 200 години. Е, сто даже са доста. А после пак работят с 80% от капацитета за други век-два.

          Коментар


          • #87
            Поляка е несериозен, деба, масово и в ибей търговците са станали каубои, ситния шрифт пише - вие плащате за да резервирате еди си какво, ще доставим когато пристигне от Китай, евентуално до 2-4 месеца... баси тъпотията, този брекзит такова мамата на пазара на дъждовния остров.

            Сега се чудя от къде да намеря батерии LIFEPO4 3.2V поне 200Ампа, ако не беше все още скъпо пътуването щях да отскоча до Германия или Франция и да взема от местните китайци но за сега това е нерентабилно.

            Имам голям избор от ползвани автомобилни батерии за хибриди и електрички, някой може ли да съдейства със спесификации - колко киловата има в батериите на различните модели/марки, щото тъпаците в ибей и в маркетплейс само слагат модела на автомобила но не и капацитета на самата батерия? Гугъл знам как се ползва но ми трябва таблица за да видя кои примерно да игнорирам ако са малки и т.н. Вчера колегата ми каза, че неговата Тесла е 75 киловата, но рядко виждам тесла батерии а и да видя са скъпи, Тесла Стена мисля са 12-13 киловата, но отново държат стабилни цени дори станаха много по-скъпи, завиши им се търсенето.

            В крайна сметка ако мога да взема за няколко стотака ползвана автомобилна батерия, дори и да има умрели клетки, все ще остане нещо а и повечето идват с гаранция и заменят веднага повредените клетки, тоест това ми е реален алтернативен източник само дето ми липсва информация, за което търся съдействие.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #88
              Един експеримент трябва да се направи.
              Повредени клетки не може да се подменят, нещо не си разбрал правилно. БМС не може да балансира при съществени разлики в клетките.
              По въпроса за клетките с голям капацитет - големите клетки имат и недостатъци. Прецени кой вариант си струва разходите за твоя случай.
              ​​​​​​..и като за един хладилник

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Може и да ползвам грешна термионология, но едно нещо което е или плоско като филии или едни цилиндри пълни с елементи, та на тва едното модулно нещо му викам клетка и те на 100% се подменят и може да си ги комбинираш както искаш по волтаж, така или иначе на мен ми трябват клетките не цялата батерия, от кола, която е така или иначе едни високи волтове 50-60В мисля, аз си гоня 24В или 12В +-.

            • #89
              Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
              ​​​​​​..и като за един хладилник
              Явно вече не иде реч само за хладилник.
              Не е ли време за отделна тема?

              За Жоро е питането.

              Коментар


              • #90
                Точно за хладилник продължава да иде реч, фризер взех, релета, термостат, кабели, конектори, и т.н. остава ми контролер(почти на 99% съм избрал ictron Energy Smart Solar MPPT 150/45) и последното но най-важното батериите за което и питам по-горе.

                ФВ панели ще са 4 или 5 от моите 260Ватови

                Почти на 99% съм решил да е 24Волта Литий, но дали една или 2 х 12В.

                Въпроса или по-скоро терзанията са какви, от къде и т.н. балансирам между цена и време за доставка + надежност/качество.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X