Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

    Здравейте,

    Ще опиша един проблем, който забелязах тази сутрин с мойта маторка.
    Първо малко предистория:
    Купих мотора преди 2 сезона и още на първото облслужване "майстора", дето няма да му казвам името ми доля на практика 2 литра масло повече, отколкото е по каталог (Пегаските имат малко по-специфичен метод на източване на маслото, за който той явно не беше чувал). Вероятно от тогава се започнаха моите проблеми - първо 20 пъти доизточвах масло (източих около 2 литра и нивото беше пак над максимума). Възможно е заради това гарнитурата на главата да е "поддала" още тогава. След няколко месеца започна да изпуска антифриз от гарнитурата на главата. След още няколко месеца най-накрая смеси и антифриза с маслото.
    Свалих двигателя, Drago Shadow ми шлайфа главата и ми сменя гарнитурата. Покарах го малко, но пак забелязах теч. Пак при Драго - този път шлайфа и цилиндъра от страната на главата. При сглобяването, обаче се счупи едно пръстенче (възможно е да е било счупено и преди това) на хидравличния обтегач на ангренажната верига. За щастие преди време си бях купил резервен двигател, но се оказа, че неговият регулатор на обтегача е механичен. както и да е - запуших маслената магистрала към регулатора и сложих механичния. Регулирах го стъпка по стъпка, както пише в мануала. Сглобих мотора и почти година всичко беше на ред.
    Имаше само едно нещо, но то не ме притесняваше особенно:
    На ниски обороти (без значение дали двигателя е студен или загрял) понякога спираше някак... като с удар - отведнъж. Просто си работи, работи на 1500 оборота и изведнъж тум! и спира. Без проблеми си пали след това.
    Трябва да отбележа, че преди тези ремонти почти винаги, когато при висока скорост отнемех газта се чуваха детонации - "кихане". Не се оправиха след смяна на свещта, но след смяната на регулатора на обтегача тези детонации при високи обороти изчезнаха. Казвам това, защото това рязко гаснене на двигателя при ниски обороти някак много ми напомняше детонациите отпреди ремонтите на високи обороти. В мене винаги е имало едно съмнение, че веригата не е обтегната по най-подходящият начин, ама както казват всички - като върви машинката - не се чуди какво да й развалиш.
    Тъй, ама вчера ходихме на една разходка с още няколко приятели и на връщане към София след Вакарел малко изпържихме моторите. Като се прибрахме веднага го вкарах в гаража и, понеже главата ми беше малко замаена не мога да преценя дали още тогава съм чул някакъв неестествен шум в двигателя. Така или иначе тази сутрин отидох с него на работа и много ясно чух, че има някакво чукане, което е с оборотите на двигателя. Според мен не 2-пъти по-бързо или 2 пъти по-бавно, ами точно с оборотите.
    Преди малко съвсем малко донатегнах обтегача на ангренажната верига (по мануал е 5 оборота, аз добавих още 1/4), но тракането не изчезна. Много ми се щеше да е някоя ламарина по "инкрустациите", ама май не е.

    Предполагам, че така или иначе ще се ходи на майстор (е - може и да не се ходи), но все пак ми се ще да събера малко мнения за диагностика. Какво може да е според вас? Дали може да се получи от разтегната верига? Или от хлабав или пренатегнат обтегач? Дали не е прескочил зъб на разпределителен вал? Дайте идеи, за да видя дали няма да мога да го фиксна сам или, ако не друго да знам за какво да съм подготвен...
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

  • #2
    От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

    На ниски обороти (без значение дали двигателя е студен или загрял) понякога спираше някак... като с удар - отведнъж. Просто си работи, работи на 1500 оборота и изведнъж тум! и спира. Без проблеми си пали след това. Колега точно така прави и моя въпреки че не е Априлия а БМВ 650 и е на 11000километра и не е правено нищо по двигателя.Аз си мисля че понеже е един цилиндър и когато са му малки оборотите а компресията е голяма и в даден момент буталото не може да достигне ГМТ и оттам не може да се възпламени сместта и двигателя просто си изгася .Според мен ако му увеличиш оборотите на празен ход малко, ще спре да изгася аз моя така го оправих поне за сега не гасне.А за тракането не мога да ти помогна понеже аз не съм имал такъв проблем пък и Априлията малко се различава от БМВ-то защото е с 5 клапана но така или иначе трябва да се ремонтира защото ми се струва че от само себе си няма да се оправи ,освен да си провериш маслото да не е заминало и от топлото време да му пада вискозитета и оттам и да няма добро смазване.Успех с ремонта.

    Коментар


    • #3
      От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

      За оборотите и гасненето може и да си прав. По мануал го дават май (сега не ми се търси) 1500-1600 оборота. Един приятел (и комшия и колега) има БМВ Ф650 и съм сравнявал много работи с неговия двигател. Например на празен ход неговия работи на 1400 оборота и не се е случвало да гасне така
      А маслото и филтъра ги сменях предната неделя т.е. точно преди седмица. И то с масло Лики Моли, с което си обслужваме моторите от години и не сме имали никога проблеми. Честно казано и аз си помислих нещо от типа, но проверих нивото и всичко си е нормално. Маслото даже още не е нагоряло.

      Следобед пак малко слушах шума. Не е точно чукане, а... шум като от разхлабена, твърда ламарина.. Не е като цъкане от клапани, не е стържене, не е тропане. По-скоро нещо като твърдо дрънчене. Не знам как да го опиша по-точно
      Suzuki GSXR
      VW Touareg
      Mitsubishi Pajero II

      Коментар


      • #4
        От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

        Здравей, колега!

        За гасненето май си прав. И аз имам Aprilia Pegaso 650 и не се е случвало да гасне по подобен начин, въпреки че работи на доста ниски обороти при празен ход - 1200-1300.

        Относно чукането - и аз имам подобен проблем. За момента мисля, че е или от ангренажната верига или от клапан. Но кой знае... Този шум определено отговаря на описанието ти. Има ли развитие по твоя проблем? Информацията би била ценна...

        Коментар


        • #5
          От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

          Първоначално публикуван от thristov Преглед на мнение
          Здравей, колега!

          За гасненето май си прав. И аз имам Aprilia Pegaso 650 и не се е случвало да гасне по подобен начин, въпреки че работи на доста ниски обороти при празен ход - 1200-1300.

          Относно чукането - и аз имам подобен проблем. За момента мисля, че е или от ангренажната верига или от клапан. Но кой знае... Този шум определено отговаря на описанието ти. Има ли развитие по твоя проблем? Информацията би била ценна...
          Има развитие, да...
          Оказа се, че буталото е задрало. Свалихме го и вече цяла седмица търся и не мога да намеря.
          "Резервния" ми двигател пак не можа да влезне в употреба. Буталото от него е уж същото, но буталния болт е с друг размер.
          Ако някой има идея от къде мога да намеря бутало - да свирка, че лятото си тече...
          Иначе, ако е клапан звука е по-скоро като силно ... цъкане.
          Ако е веригата било нещо по-скоро като дрънчене и стържене.
          По въпроса с резервния двигател - ако на някой му трябва нещо за Ротакс (Rotax) 650, преди 99-та, без фролайф или магнет - да свирка. Имам го.
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #6
            От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

            Благодаря за информацията! Доста неприятен факт наистина. Потърси в eBay.de. В момента гледам, че има цилиндър с бутало и сегменти, ама цената... Между другото незнам колко би струвало тук. Ето линка за всеки случай:

            http://cgi.ebay.de/APRILIA-Pegaso-65...item5639a45f9a

            Там има доста части за нашите мотори. Аз лично съм си пазарувал филтри, гумички и какво ли още не от там и съм доволен. От време на време излизат доста изгодни работи, а доставката от Европа е около седмица. Ако намериш такова нещо там мога да ти съдействам в пазаруването.

            Предложението за двигателя е също много ценно! Мисля да се възползвам ако ми потрябва нещо.

            Между другото моят шум е на периоди - някой път го няма въобще. Появи се след зимата, като запалих мотора за първи път. Май трябва да потърся някой с професионално ухо да го чуе, че моето слушане...

            Коментар


            • #7
              От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

              Надявам се този линк да ми е полезен завбъдеще. Иначе цилиндъра и буталото са пак за стария модел двигател, т.е. този, който имам аз и не става за моя мотор.
              За двигателя може да свиркаш по всяко време. Ако си в София може да минеш покрай мен да чуем това чукане (ако още го има). Ако е било, обаче при палене след дълго застояване може просто преди да качи маслото в системата да е чукал някой клапан или обтегача на веригата (ако е хидравличен)... Във всеки случай, ако сега няма нищо неестествено по-добре не му се вглеждай толкова.
              Suzuki GSXR
              VW Touareg
              Mitsubishi Pajero II

              Коментар


              • #8
                От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                Благодаря за предложението! За частите ще се възползвам ако се наложи. От Русе съм и не познавам тук кадърен майстор за мотори за мое най-голямо съжаление. За момента върви добре. Хлопането се усеща рядко и то само при определени обороти - 2000 - 3000, което е малко странно. Възможно е наистина да е от стоенето, или просто да трябва регулиране на клапани. Иначе оптегача на веригата не е хидравличен. Има си болт за натягане. Но за сега мисля да спазвам старото правило: "Щом върви добре - не се пипа", пък да видим какво ще стане

                Коментар


                • #9
                  От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                  За правилото си прав. А иначе, ако ти дрънчи само на определени обороти има голяма вероятност да е нещо разхлабено - например ламарината, която е на кривката на ауспуха от дясно или радиатора или кой знае още кое друго желязо... Може и да не ти се вярва, но нещо такова разхлабено и дрънчащо може да издава толкова правдоподобни звуци, че да те направи луд...
                  Suzuki GSXR
                  VW Touareg
                  Mitsubishi Pajero II

                  Коментар


                  • #10
                    От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                    Здравейте!

                    След една камара експерименти открих нещо много странно за моето хлопане/почукване в двигателя. По принцип зареждам от OMV. След поредното изпразване на резервоара обаче заредих 95 от кварталната бензиностанция на Лукойл. След 800 метра каране на следващия светофар проблемния шум почти не се чуваше. По-късно дори почти изчезна. Възможно ли е това да е от бензина, при положение че си заареждам само 95 от различни бензиностанции? И също се чудя какво би станало ако му заредя бензин с по-голямо октаново число, но не смея.

                    Иначе не може да е от маслото, поне според мен. Последно сложих Motul синтетика, от тези, които ми препоръча съветника на немския сайт на Motul...
                    Последно редактирано от viki terzieva; 19-07-10, 11:03. Причина: Отрицателната частица "НЕ" се пише ВИНАГИ отделно от глагола - например "не може"

                    Коментар


                    • #11
                      От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                      Здравейте колеги. Какво става става с издирваните части? Дали се намериха? Аз днес се рових из форума за бендикс/че при мен нещо взе да завлачва при палене/, и прочетох че някоИ части си ги поръчват от Дарукар.Пристигали до два три дни.
                      Имам и едно питане. Мойто двигателче Пегасо 650, някой път като не успее да запали от раз, Примерно припали и изгасне- се чува доста страховито изчаткване в обласТта на мотора. Един майстор ми каза, че буталото се връщало обратно от компресията и било нормално-ама на мене си ми изглежда не чак толкова нормално. Та при вас има ли нещо подобно?
                      Последно редактирано от viki terzieva; 19-07-10, 11:04.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                        Първоначално публикуван от gromi4 Преглед на мнение
                        Здравейте колеги. Какво става става с издирваните части? Дали се намериха? Аз днес се рових из форума за бендикс/че при мен нещо взе да завлачва при палене/, и прочетох че някой части си ги поръчват от дарукар.Пристигали до два три дни.
                        Имам и едно питане. Мойто двигателче Пегасо 650, някой път като не успее да запали от раз, Примерно припали и изгасне- се чува доста страховито изчаткване в областа на мотора. Един майстор ми каза че буталото се връщало обратно от компресията и било нормално-ама на мене си ми изглежда не чак толкова нормално. Та при вас има ли нещо подобно?
                        Тя като гледам твоята Пегаска май е от по-новите. Ако е след 2001 година ще е добре първо да се увериш, че бендикса ти е същият като на моята например, която е 2000 година. Ако е така - няма проблеми - Дарукар са нашите хора.
                        Изчаткването - някак не ми се иска да го наричам "нормално", но при едноцилиндровите двигатели, много по-рядко при двуцилиндровите и никога при 4-цилиндровите се получава това нещо. Когато угасиш двигателя понякога въртенето на коляновия вал спира точно в такта на нагнетяване. Тогава от налягането в цилиндъра буталото се връща малко назад, което води до зацепване на бендикса и "развъртане" (или по-скоро удар) по колелата, които са свързани със стартера. От това се чува този звук.
                        Това е мое обяснение, но понеже звука, който се чува, когато бендикса ти замине е същия (само че по-продължителен) и понеже съм разглобявал моя няколко пъти мисля, че не греша.
                        Освен моята Пегаска съм карал още 2 едноцилиндрови и 1 двуцилиндров, а и съм се заслушвал по други мотори - мисля, че всички такива го правят. Ако някой ти каже, че не е така - не му вярвай много, защото аз съм споделял наблюденията си със собствениците на моторите, които съм карал и според тях нямало такова нещо. Според мен просто не обръщат внимание. Ние пък, Пегасистите, понеже си знаем болката прекалено се вглеждаме и така...
                        Suzuki GSXR
                        VW Touareg
                        Mitsubishi Pajero II

                        Коментар


                        • #13
                          От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                          Мерси за инфото. Мойта пегаска е 2002, води се инжекцион. Визуално се различава по някаква врътка под резервоара от ляво. Надявам се да имат части и за нея, че нещо не я виждам в друго причината. Четох някъде, че може да е в стартера или в някакъв декомпресор причината, ама моя стартер го разглобих и споменаваният проблем не е от там /отлепяли им се магнитите/. Моите са си на място, втулките изглеждат добре. А пък ако е от този декомпресор, си мисля, че постоянно ще му е трудно въртенето на стартера.
                          Твойта моторетка оправи ли я?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                            На моя му купих ново бутало, полирахме цилиндъра и миналата седмица го сглобихме. Сега го карам "на разработка" - предполагам, че ще му навъртя 400-500 км малко по-бавничко.
                            Не мога да съм сигурен без да го чуя, но при теб проблема не е в стартера. Щом мотора пали, а после гасне - не търси причината там. С отлепени магнити имаше проблеми май Владаеца, ама това е инцидент, който не съм чувал при никой друг. И моя понякога гасне - ако двигателя е студен е нормално. Ако ти го прави често просто не връщай смукача веднага след като запалиш, а изчакай двигатела да позагрее - да качи поне 40 градуса. Другото - погледни какви са ти оборотите - моя съм го направил да работи на около 1500 оборота на празен ход и май напоследък не ми е гаснал така. Всъщност след като събрахме двигателя не го е правил това.
                            За сметка на това няколко пъти ми угасна (с този ужасяващ трясък) при подаването на междинна газ - например - превключвам от 3-та на 2-ра и с натискането на съединителя подавам малко газ за изравняване на оборотите - ча-а-ат и гасне. При мен, обаче причината меже и да е друга -например да не пуска достатъчно ускорителния жигльор - не знам. При теб изобщо няма такова нещо, защото си инжекция.
                            Пробвай за сега с оборотите и смукача пък да видим.
                            Suzuki GSXR
                            VW Touareg
                            Mitsubishi Pajero II

                            Коментар


                            • #15
                              От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                              Супер! Намерил си частите. От Дару кар ли? Дано да ти е сполучлив ремонта.
                              А пък при мене ,гасненето ми е единият от проблемите. Другият е, че някой път като паля, стартерът се замисля два-три оборота и после започва да върти с нормално темпо. Друг път си тръгва нормално, затова търся причината в стартер или бендикс.
                              За гасненето имам друга версия. Там според мен е от тоците. Искрата на свеща ми е оранжева и дебела, а си мисля че по нормално е да е синя и някак си по концентрирана. Много лесно цапа свеща, сменял съм три досега, последната беше иридиум. Подобни проблеми при автомобилите съм имал от бобини.
                              Както и да е, машинката е повече от прилична, пък и сезона го преполовихме

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X