Здравейте,
Ще опиша един проблем, който забелязах тази сутрин с мойта маторка.
Първо малко предистория:
Купих мотора преди 2 сезона и още на първото облслужване "майстора", дето няма да му казвам името ми доля на практика 2 литра масло повече, отколкото е по каталог (Пегаските имат малко по-специфичен метод на източване на маслото, за който той явно не беше чувал). Вероятно от тогава се започнаха моите проблеми - първо 20 пъти доизточвах масло (източих около 2 литра и нивото беше пак над максимума). Възможно е заради това гарнитурата на главата да е "поддала" още тогава. След няколко месеца започна да изпуска антифриз от гарнитурата на главата. След още няколко месеца най-накрая смеси и антифриза с маслото.
Свалих двигателя, Drago Shadow ми шлайфа главата и ми сменя гарнитурата. Покарах го малко, но пак забелязах теч. Пак при Драго - този път шлайфа и цилиндъра от страната на главата. При сглобяването, обаче се счупи едно пръстенче (възможно е да е било счупено и преди това) на хидравличния обтегач на ангренажната верига. За щастие преди време си бях купил резервен двигател, но се оказа, че неговият регулатор на обтегача е механичен. както и да е - запуших маслената магистрала към регулатора и сложих механичния. Регулирах го стъпка по стъпка, както пише в мануала. Сглобих мотора и почти година всичко беше на ред.
Имаше само едно нещо, но то не ме притесняваше особенно:
На ниски обороти (без значение дали двигателя е студен или загрял) понякога спираше някак... като с удар - отведнъж. Просто си работи, работи на 1500 оборота и изведнъж тум! и спира. Без проблеми си пали след това.
Трябва да отбележа, че преди тези ремонти почти винаги, когато при висока скорост отнемех газта се чуваха детонации - "кихане". Не се оправиха след смяна на свещта, но след смяната на регулатора на обтегача тези детонации при високи обороти изчезнаха. Казвам това, защото това рязко гаснене на двигателя при ниски обороти някак много ми напомняше детонациите отпреди ремонтите на високи обороти. В мене винаги е имало едно съмнение, че веригата не е обтегната по най-подходящият начин, ама както казват всички - като върви машинката - не се чуди какво да й развалиш.
Тъй, ама вчера ходихме на една разходка с още няколко приятели и на връщане към София след Вакарел малко изпържихме моторите. Като се прибрахме веднага го вкарах в гаража и, понеже главата ми беше малко замаена не мога да преценя дали още тогава съм чул някакъв неестествен шум в двигателя. Така или иначе тази сутрин отидох с него на работа и много ясно чух, че има някакво чукане, което е с оборотите на двигателя. Според мен не 2-пъти по-бързо или 2 пъти по-бавно, ами точно с оборотите.
Преди малко съвсем малко донатегнах обтегача на ангренажната верига (по мануал е 5 оборота, аз добавих още 1/4), но тракането не изчезна. Много ми се щеше да е някоя ламарина по "инкрустациите", ама май не е.
Предполагам, че така или иначе ще се ходи на майстор (е - може и да не се ходи), но все пак ми се ще да събера малко мнения за диагностика. Какво може да е според вас? Дали може да се получи от разтегната верига? Или от хлабав или пренатегнат обтегач? Дали не е прескочил зъб на разпределителен вал? Дайте идеи, за да видя дали няма да мога да го фиксна сам или, ако не друго да знам за какво да съм подготвен...
Ще опиша един проблем, който забелязах тази сутрин с мойта маторка.
Първо малко предистория:
Купих мотора преди 2 сезона и още на първото облслужване "майстора", дето няма да му казвам името ми доля на практика 2 литра масло повече, отколкото е по каталог (Пегаските имат малко по-специфичен метод на източване на маслото, за който той явно не беше чувал). Вероятно от тогава се започнаха моите проблеми - първо 20 пъти доизточвах масло (източих около 2 литра и нивото беше пак над максимума). Възможно е заради това гарнитурата на главата да е "поддала" още тогава. След няколко месеца започна да изпуска антифриз от гарнитурата на главата. След още няколко месеца най-накрая смеси и антифриза с маслото.
Свалих двигателя, Drago Shadow ми шлайфа главата и ми сменя гарнитурата. Покарах го малко, но пак забелязах теч. Пак при Драго - този път шлайфа и цилиндъра от страната на главата. При сглобяването, обаче се счупи едно пръстенче (възможно е да е било счупено и преди това) на хидравличния обтегач на ангренажната верига. За щастие преди време си бях купил резервен двигател, но се оказа, че неговият регулатор на обтегача е механичен. както и да е - запуших маслената магистрала към регулатора и сложих механичния. Регулирах го стъпка по стъпка, както пише в мануала. Сглобих мотора и почти година всичко беше на ред.
Имаше само едно нещо, но то не ме притесняваше особенно:
На ниски обороти (без значение дали двигателя е студен или загрял) понякога спираше някак... като с удар - отведнъж. Просто си работи, работи на 1500 оборота и изведнъж тум! и спира. Без проблеми си пали след това.
Трябва да отбележа, че преди тези ремонти почти винаги, когато при висока скорост отнемех газта се чуваха детонации - "кихане". Не се оправиха след смяна на свещта, но след смяната на регулатора на обтегача тези детонации при високи обороти изчезнаха. Казвам това, защото това рязко гаснене на двигателя при ниски обороти някак много ми напомняше детонациите отпреди ремонтите на високи обороти. В мене винаги е имало едно съмнение, че веригата не е обтегната по най-подходящият начин, ама както казват всички - като върви машинката - не се чуди какво да й развалиш.
Тъй, ама вчера ходихме на една разходка с още няколко приятели и на връщане към София след Вакарел малко изпържихме моторите. Като се прибрахме веднага го вкарах в гаража и, понеже главата ми беше малко замаена не мога да преценя дали още тогава съм чул някакъв неестествен шум в двигателя. Така или иначе тази сутрин отидох с него на работа и много ясно чух, че има някакво чукане, което е с оборотите на двигателя. Според мен не 2-пъти по-бързо или 2 пъти по-бавно, ами точно с оборотите.
Преди малко съвсем малко донатегнах обтегача на ангренажната верига (по мануал е 5 оборота, аз добавих още 1/4), но тракането не изчезна. Много ми се щеше да е някоя ламарина по "инкрустациите", ама май не е.
Предполагам, че така или иначе ще се ходи на майстор (е - може и да не се ходи), но все пак ми се ще да събера малко мнения за диагностика. Какво може да е според вас? Дали може да се получи от разтегната верига? Или от хлабав или пренатегнат обтегач? Дали не е прескочил зъб на разпределителен вал? Дайте идеи, за да видя дали няма да мога да го фиксна сам или, ако не друго да знам за какво да съм подготвен...
Коментар