Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

    Има си турбинка , вързана е към двигателя и върти, а обезвъздушител наистина няма, НО:
    Мисля , че проблема го реших със съветите от вас и малко ровене в нета !

    Оказа се ,че водната система е направила въздушен джоб и тъй като нямам обезвъздушител, няма от къде да го премахна. Затова запалих мотора отвих капачката на радиатора и започнах да доливам антифриз. Мотора работи малко и глътне водата, пак сипя , пак я глътне , като същевременно при това т.н. глътване на водата излизаха мехури въздух. Продължих процедурата докато спря да гълта вода и мехурите изчезнаха. След 10тина мин. и отгоре работа , цилиндъра на мотора вече може да се докосва,маркучите си бяха топли, радиатора също - няма нищо общо с предишното положение на греене!

    Благодаря ,много за бързото съдействие. Отивам пак в гаража да досъбера мотора / пластмаси и други там елементи по външния вид / и ще направя няколко леки кръгчета на мотора да видим какво е положението.
    По-късно или довечера ще пиша пак

    Благодаря още веднъж!
    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

    Коментар


    • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

      Ако си ползваш смесителната помпа за маслото /сипваш само бензин в резервоара/, трябва задължително да я обезвъздушиш! Отвива се едно кръстато винтче на корпуса на помпата и се чака докато текне масло оттам. Не го ли направиш - пак ще задере буталото!
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

      Коментар


      • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

        Да , да задължително

        В момента карам с повечко масло заради разработката и в бензина съм сложил масло и микс помпата си пуска ... трябва само да навъртя километраж леко , леко. Само дето ми идва на му набия газта до ''ламарината'' , но ще се въздържа за всеобщото ни благо / на мен и мотора де /
        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

        Коментар


        • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

          Съжалявам , че пак ще ви досаждам , но имам едно питане за Ямахата / тдр 125 ,2т,1993 набор/.

          Та питането ми е такова: Навъртях вече около 500км леко каране /след ремонта/ , НО:

          Мотора във високите никакъв го няма !! Вдига си макс оборотите, но всеедно не може да се изреже. Пробвах да регулирам клапата по всевъзможно начини , но няма ефект! Ниските са страхотни, но високи нямааа.....

          Това , което забелязах обаче е , че по принцип жилата за клапата вървят право надолу /без да се кръстосват/ - при това положение има ниски няма високи.
          Пробвах да сменя местата на жилата / да ги кръстосам / - мотора направо подивя във високите, буквално тръгна да ми бяга от ръцете , но пък ниските се загубиха. Стана един муден до средни обороти и после отприщва като крос !
          Лошото е ,че при размяната на жилата не ми достига дължина на едното жило и то е под напрежение.

          На какво може да се дължи това явление !!?!? Дали е възможно клапата в цилиндъра , който взех да е по-различна от моята и някак да отваря по-различно ли де да знам?
          И другия въпрос , чисто физически мога ли да сменя жилата /горе от кутийката / жило 1 да иде на местото на жило 2 и обратното , за да си набавя необходимата дължина >?!?!
          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

          Коментар


          • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

            Първоначално публикуван от Георги Гущеров - / Жокера / Преглед на мнение
            Съжалявам , че пак ще ви досаждам , но имам едно питане за Ямахата / тдр 125 ,2т,1993 набор/.

            Та питането ми е такова: Навъртях вече около 500км леко каране /след ремонта/ , НО:

            Мотора във високите никакъв го няма !! Вдига си макс оборотите, но всеедно не може да се изреже. Пробвах да регулирам клапата по всевъзможно начини , но няма ефект! Ниските са страхотни, но високи нямааа.....

            Това , което забелязах обаче е , че по принцип жилата за клапата вървят право надолу /без да се кръстосват/ - при това положение има ниски няма високи.
            Пробвах да сменя местата на жилата / да ги кръстосам / - мотора направо подивя във високите, буквално тръгна да ми бяга от ръцете , но пък ниските се загубиха. Стана един муден до средни обороти и после отприщва като крос !
            Лошото е ,че при размяната на жилата не ми достига дължина на едното жило и то е под напрежение.

            На какво може да се дължи това явление !!?!? Дали е възможно клапата в цилиндъра , който взех да е по-различна от моята и някак да отваря по-различно ли де да знам?
            И другия въпрос , чисто физически мога ли да сменя жилата /горе от кутийката / жило 1 да иде на местото на жило 2 и обратното , за да си набавя необходимата дължина >?!?!
            По това, което описваш, според мен просто жилата не са с правилната дължина. В единия случей е прекалено дълго и просто като се дръпне не отваря клапата, защото има луфт(за това имаш ниски обороти). Във втория случей просто седи прекалено оптегнато и клапата седи отворена( за това имаш само високи). Ако си сложил цилиндър от някаква друга модификация е възможно клапата да е по-различна. Например на моя мотор 96 и 97 година двигателя и общо взето всичко изглежда еднакво на вид, но механизмите на клапите са различни. Според мен или си потърси жила за конкретните клапи, или просто можеш да си купиш броня и жило за колело и да си направиш твои с калай. Става много лесно и можеш да си пробваш, докато не уцелиш дължината, която те устройва, а и струва стотинки . Успех и пиши резултата като го оправиш

            Коментар


            • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

              Ха сега ново двадесет !!
              Лошото е , че не знам точно от кой модел е цилиндъра. На мен ми го продадоха за ТДР 125 , но не се знае коя година , а може и да е от ДТ , но пак не се знае коя година.... , таа затова и не знам какви дължини са жилата...

              П.п Как става тоя номер с калая ? В смисъл взимам си жило и си правя ''пъпката'' с калай или ?!?!

              П.п.п Утре ще го мъча пак , като е на положение високи наистина ми харесва как тегли, напваро като крос, за съжаление за ендуро ще е тегаво...
              Ще видя какво е устройството на тея клапи / горе при кутийката/ , та да видя дали не мога да измисля нещо...
              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

              Коментар


              • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                Ходи в магазин за велосипеди и си купи от там жило, ако са ти здрави кожусите пак старите използвай. Купи си и една пъпка отделна има се продават с винтче и стягаш където си искаш на жилото решеш и пилиш да не стърчи жилото след пъпката и си готов струва стотинки.
                Нukога не се отkазвай от нещо nредu да uзnробваш всuчкu възможнu начuнu , за да го nостuгнеш !

                Коментар


                • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                  Първоначално публикуван от Stanislav WR Преглед на мнение
                  Ходи в магазин за велосипеди и си купи от там жило, ако са ти здрави кожусите пак старите използвай. Купи си и една пъпка отделна има се продават с винтче и стягаш където си искаш на жилото решеш и пилиш да не стърчи жилото след пъпката и си готов струва стотинки.
                  Е да де, ма Слави , тея пъпки дето ги продават са големи ! Тая на жилата е много мъничка , подобно на тая дето отива в карба /от жилото за газта/ ! Не ми е приблем да ида да си взема , лошото е, че не знам да има толкова малки пъпки... утре ще го умувам пак... да видим....
                  Давайте сякакви предложения , че за пръв път се срещам с подобен 'проблем' !
                  Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                  Коментар


                  • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                    Ходи на стругар да ти направи пъпка каквато поискаш. След това я дупчиш, калайдисваш и запояваш жилото за нея. Става без грешка, досега така направих няколко жила и няма оплаквания. Пъпките с винта много често изпускат. Другият вариант е да калайдисаш жилото и да направиш нещо като калъп и да си отлееш самата пъпка от калай, повечето жила така са направени.
                    EXC TPI 2019

                    Коментар


                    • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                      Вземи си жило за скорости на колело - те са с малки пъпки като това за карбуратора. Иди до някой веломагазин и ги погледни. Дано ти свършат работа

                      Коментар


                      • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                        Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                        Ходи на стругар да ти направи пъпка каквато поискаш. След това я дупчиш, калайдисваш и запояваш жилото за нея. Става без грешка, досега така направих няколко жила и няма оплаквания. Пъпките с винта много често изпускат. Другият вариант е да калайдисаш жилото и да направиш нещо като калъп и да си отлееш самата пъпка от калай, повечето жила така са направени.
                        Така ще стане най-добре. Иначе за пробите можеш просто да налееш повече калай на жилото, естествено първо го обезмасли хубаво, и после малко с пиличката го оформи. Аз и така съм правил и става без проблем

                        Коментар


                        • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                          Нещо като калъп се прави най-лесно като се омотае тънка медна жичка в желаната форма около жилото. После с поялника... ако е необходимо се запилват излишъците .... и пъпката с желаната форма и размери е готова.
                          0888932647

                          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                          Коментар


                          • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                            Благодаря на всички за отговорите!

                            Днес ме хванаха лудите и правих какви ли не проби, дори разглобих самата клапа /долу на цилиндъра/ , оказва се ,че и самите клапи са по-различни!
                            Не знам дали ще ме разберете /понеже опитах да снимам , но не се получават снимките/ , та:
                            На стария цилиндър отвора от ауспуха към цилиндъра е прав /един вид като сечение - представете си правоъгълен триъгълник / , докато на тоя цилиндър сега, малко преди отвора за буталото има нещо като гърбица /от самия си цилиндър/ , която гледа в посока бутало и глава / по диагонал/.
                            След като извадих клапата , забелязах ,че от овалната страна /понеже нали от едната страна е овална, а от другата скосена ли как се води/ , та от овалната страна минава някакъв канал през двате половини на клапата...
                            Таа в крайна сметка се оказва , че клапата е различна и управлението не е много , много за нея ...

                            НО , както казах по-нагоре, играх си на всякакви положения на клапата , на всякакви врътки на жилата / 1 на местото на 2 и обратно , едното по-завито ,другото по-отвито/ , и в крайна сметка с къстосване на жилата и малко настройка успях да го докарам г-д до едно положение , което е добро за каране!
                            В момента до към 3-4К оборота , мотора е мудничък , но после много бързо влиза в оборот и то с доста добра сила!
                            Пробвах го на едно малко изкачване на 2ра излиза без проблем , само трябва да се внимава малко с оборотите. За сега ,ще го оставя така , понеже не знам колко дълги да ги правя тея жила , а и не знам дали щи има ефект въобще , ако не ми хареса как е за ендуро , щя се мъча да слагам старата ми клапа и така!

                            Благодаря на всички , че се отзовахте, ако има нещо , което не ми е ясно пак ще пиша за съвет !!
                            Благодаря !
                            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                            Коментар


                            • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                              Малко да допълня , мисля ,че цилиндъра и клапата са от ТЗР модела ! Клапата е като тази от клипа !



                              Ако има някой запознат , точно как да регулирам , ще съм много благодарен !!
                              П.п Само това с центрирането по отвора Не помага! Трябва ми инфо като цяло ! Благодаря
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар


                              • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                                Моята клапа е подобна, такава кръгла само че е на две половини и се свързва с болт. Не знам тази дали е така. И двете половини при мен са почти еднакви като големина. При мен няма никакви жила. А тези жила за какво служат. При мен е така слагам я и като си запаля мотора си работи нормално и явно, когато влезе в оборот се отваря клапата и така.
                                ..Аз с нищо май не ти помогнах, но... дано другите колеги да кажат нещо.
                                -- Yamaha Yz 125 --

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X