Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

    Здрайте колеги, моля ви за малко помощ. Мотора е Ямаха ТДР 125 1993 год.

    Значи в неделя след карането бях забравил мотора на контакт, вчера слизам да видя мотора и няма никой,няма грам ток. Засилих го на скорост и след 300-400 метра запали (понеже не беше пипан от неделя). Мотора вървеше чудесно, като влезе във високите и полудява. Прибрах мотора и взех акомулатора да го заредя. Днес слизам в гаража да си монтирам гардовете за кормилото. Дръпнах смукача, запалих, оставих го да поработи (но мотора много пушеше от ауспуха). Мотора загря и се качих да му направя едно кръгче из махалата. Давам газ на ниските всичко е Ок , но във високите няма никой . Отворих капака на клапата (YPVS) и всичко си беше центрирано какво си трябва по мануал.

    Мотора ПАЛИ ОТ РАЗ , натискам копчето и пали, работи на празен ход, но като го изфорсирам и се чува едно подчукване от към цилиндъра , а отзад пуши доста и самия пушек е със сиво-синкав цвят. Прилагам и клипче към подчукването...



    Другото, което забелязах е ,че от този маркуч на карба :



    тече нещо след като загася мотора. Притеснява ме, подчукването, дали мотора е за ново бутало или е станала по-голяма беля?
    Свалих ауспуха и погледнах буталото през отвора, видя ми се добре , до колкото видях и по цилиндъра нямаше нито надрано нито , нищо. Направи ми впечатление, че сегментите са много затегнати не можах да ги помръдна с пръст..

    П.п има припукване и в ауспуха , което наподобява , не знам как до го определя, кихане може би !?!?! Дайте съвет какво да правя. Дали е бутало, свещ (която не съм проверил още понеже се ядосах и се качих вкъщи), настройка на карбуратор ли да е какво може да е според вас, какво да правя Дали проблема не е и в акомулатора!?!?!?
    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

  • #2
    От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

    Много богато работи мотора - в смисъл, много бензин влиза, който не може да смогне да изгори. Затова и пуши и не иска да се изчисти във високите. Можеш да измериш и зареждането, защото когато презарежда или не зарежда, сервомотора на клапите не работи коректно. На клипа се чува, като си прави тест като му даде контакт, но ....не се знае дали работи точно във високите.
    Силата е нищо без контрол.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

      Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
      Много богато работи мотора - в смисъл, много бензин влиза, който не може да смогне да изгори. Затова и пуши и не иска да се изчисти във високите. Можеш да измериш и зареждането, защото когато презарежда или не зарежда, сервомотора на клапите не работи коректно. На клипа се чува, като си прави тест като му даде контакт, но ....не се знае дали работи точно във високите.
      И аз си помислих това за клапите. Ще видя акумулатора и ще проверя зареждането утре... Тревожи ме това подчукване от към цилиндъра (не знам дали се чува на клипа,най-добре се чува когато варна газта). Та да не взема да си направя по-голяма беля. Иначе мотора на ниски си върви както е бил винаги, на място работи и пали от раз.

      п.п чуваше се е нещо като съскане ( смуче на въздух едва ли не, но на клима не мога да го запиша). А що се отнася до детонациите в ауспуха, намерих едно изказване в нета, което се доближава до моето положение: ''всеедно изпуска компресията през ауспуха'' .... :Х
      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

        Междувременно преди малко свалих свеща и положението е следното :







        до колкото намерих инфо - '' Свещта има ярко изразени следи от масло, особено в резбованата част. Двигател с такива свещи след дълъг престой има навика да прекъсва, а след като загрее да се стабилизира. Причината за това е лошото състояние на маслоотражателите. На лице е повишен разход на масло. В първите минути от работата да двигателя до достигане на работна температура газовете от ауспуха имат характерен бяло-син цвят. ''

        п.п не знам това подчукване да не би да е нещо лагери, или буталото или сегментите , не знам идея си нямам никаква, ма ме е страх да го паля да не стане по-голяма беля...
        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

          Чукането, е от прекалено многото газове, които се събират в резонатора и не може да изчисти. Един вид, бие контра от към ауспуха.
          Силата е нищо без контрол.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

            Тая извадка за свещите, се отнася за четиритактов двигател - не се шашкай. Смени свеща с нова, може и тя да излезе причината.
            Силата е нищо без контрол.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

              Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
              Чукането, е от прекалено многото газове, които се събират в резонатора и не може да изчисти. Един вид, бие контра от към ауспуха.

              Извинявам се за ламерския въпрос , но какво следва да направя сега ??? Къде да гледам , какво да регулирам ?!?!?
              п.п това има ли връзка с това,ще от карба (на снимката в първия пост) тече ?


              Току що си замерих акумулатора (понеже го свалих от мотора).

              Акумулатора е PPE sealed lead acid battery B4-12 , 12V, 4Ah. Като на самия акумулатор пише,че стандартно напрежението 13.5-13.8в, а по време на употреба 14,4 - 15,0 в.

              При измерването на акумулатора показва 12,29в (свален от мотора).
              Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 20-01-12, 17:15. Причина: Допълване
              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                Щом тече - високо е нивото, от там богата смес - не може да се изчисти, цапа свещ и моторетката не ще. Свали карба, виж причината за високото ниво (нещо клини поплавъка), нова свещ и трябва всичко да е ток.
                Акумулатора трябва да се измери по време на работа на мотора, както е закачен.
                Силата е нищо без контрол.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                  Най лесно,спри бензина от кранчето и,ако се управи,значи е от нивото.Успех!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                    Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
                    Щом тече - високо е нивото, от там богата смес - не може да се изчисти, цапа свещ и моторетката не ще. Свали карба, виж причината за високото ниво (нещо клини поплавъка), нова свещ и трябва всичко да е ток.
                    Акумулатора трябва да се измери по време на работа на мотора, както е закачен.
                    Мхм еми ще търся някой да го види, защото не разбирам от карбуратори .

                    А за акумулатора,ще го премеря утре на мотора, но мисълта ми беше,че дори и свален заряда му е по-малък от колко трябва да бъде.

                    Благодаря за помоща...
                    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                      Първоначално публикуван от isidorov Преглед на мнение
                      Най лесно,спри бензина от кранчето и,ако се управи,значи е от нивото.Успех!
                      Ще пробвам и това....
                      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                        Колега, случва се понякога да течат карбураторите, причината е в някое малко боклуче, което пречи на поплавъка.Изчисти го и сложи друга свещ (за тези мотори най-добре NGK) и трябва да се оправи.
                        Успех!
                        Yamaha WR 200

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                          Имам един въпрос , колеги.

                          Значи карбуратора ми е Dellorto 30mm , нещо такова като от снимката....



                          Възможно ли да съм развалил настройките на карба от тея две винтчета, който съм оградил в червено, и по-специално по-малкия винт.??!?!?

                          Пояснявам ведната . При последното каране (в неделя) след като се прибрах човърках малко това малкото винтче, защото като подам рязко газ и мотора глъхнеше. Почовърках малко и се оправи (уж) , но явно нещо съм оплескал нещата. Възможно ли е от там да съм развалил нещата и затова да пука и прочие ??!?!?!? И ако ДА, как да ги настроя тея ''винтчета'' правилно
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                            Момчето е написало , че моторът пали от раз и има стабилни ниски обороти , НО не може да се изфорсира . Това автоматично изключва възможността да е високо нивото на бензина в карбуратора и да се дави . Защото ако нивото е високо няма да има стабилни ниски изобщо и ще гасне почти моментално . А високите няма да са проблем, ако се изчака малко на пълна газ. Давенето на високи за мен е или развит главен жигльор или нещо проблем с иглата , която е хваната за шибъра. А може изобщо да не е давене , а нередовна искра във високите . Съжалявам , но бебето спи и няма как да пусна да чуя звука от клипа.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                              От тези два винта можеш да разстройш карбуратора. Не знам за какво са винтовете, само мога да предположа, че големият е за въздуха, а малкият играе роля в количеството бензин, което се смесва с въздуха преди да се засмуче от двигателя.
                              За почукването само може да се гадае. Наживо трябва да се чуе.
                              По звука ми се стори доста запушен този ауспух. Забележи дали духа силно от накрайника на ауспуха (където излизат газовете) или просто "издиша" от там.
                              Махни чашката на карбуратора, внимателно с поплавъка и развий игления клапан. По-точно клапанчето, което поплавъците бутат нагоре и то затваря с една игличка с гумичка горивото. Вероятно там е попаднало нещо дребно и ти прави мизерии със сместта. С пълна поплавкова камера няма да заработи мотора.
                              Обаче ако не е нивото, може да е бутален болт, лагера на биелата, или шайба (от двете страни на биелата има шайби) да се е разпаднала и да има парчета в картера в момента и те да правят тази какофония. Дано да е е малкият дявол. И дано наистина няма парчета, защото предстои голяма беля с двигателя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X