Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

    Става въпрос за стойностите на тези две бобини / оградил съм ги с червено /

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:flywheelp.jpg
Прегледи:1
Размер:79.4 КБ
ID:5429290

    Като на местото където е стрелката имам малко прогоряло. Пробвах да го изолирам с изолирбанд /колкото за пробата / , но пак не иска да даде искра... .
    Въпросната бобина с 4те крачета има и малко луфт нагоре надолу...

    Пробвах с мултицет да видя какво напрежение дават и при зададени стойности на уреда 200m , ми показва 0.01 на едното краче , 0.02 на останалите , а на прогорялото 0.03 !
    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

    Коментар


    • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

      Ей, най-накрая ще те набия да знаеш, стига си пипал навсякъде........
      Прочети тази тема, едвам я намерих .. http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=6621

      Коментар


      • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

        Това което не съм написал в старата тема е:
        -Дадох луди пари за транспорт /микробуси/, мотора го караха на 5 различни сервиза из България. Тогава нямах пикап или ремарке.
        -Купих ЧИСТО НОВА бубина барабар с маховика /комплект/, а не е било необходимо!!!!
        -Купих свещ, купих не помня още какво, но сумата си спомням, над 1500лева, а е БИЛО НЕОБХОДИМО само да сложим друга електроника за проба.
        Това дори става без никакъв инструмент на ЦРФ-а, за около минутка работа, и загубих 3 месеца в лутане и ядове.

        Сега с ТАЗИ ИЗГОРЯЛАТА електроника ДО ДЕН ДНЕШЕН си затискам документи на бюрото, седи там за да ми напомня, че понякога най-сложните проблеми, имат най-простите решения.

        Коментар


        • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

          Прочел съм я тая тема Ванка, но не мога да диагностицирам проблема ! Иска ми се да проверя какво е положението при статора /така и така съм отворил/ ,понеже имам съмнения, че някой си е оставил ръцете там. Интересуват ме стойностите за да проверя. Електроника за проба няма от къде да намеря....цял ден днес питам и разпитвам и няма и няма.... варианта е само Нова от магазина....

          Намерих един мануал за Ямаха ТЗР и ДТ 125 моделите за периода 88-02 година. Там пише , че CDI-то се захранва от бобините в статора, т.е последователността е акумулатор -> статор / бобини/ -> CDI -> бобина на рамката /от която излзиа кабела за свеща/ - > кабела за свеща -> самата свещ !

          Ако това се отнася и за моя мотор / а двигателите май са еднакви/ , значи там трябва да търся, според мен !

          До статора се стига лесно и няма какво да се обърка. Направи ми впечатление / но съм забравил да споделя/ , че едната бобина /тая въпросната с 4те крачета, която има малко прогоряло/ , някога е правена, понеже на нея има свинска опашка за пристягане .

          Не мога да намеря обаче стойностите: В този мануал има , но не знам дали се отнасят и за мен ,понеже като гледам снимките статорите не са като моя, иначе го дават така:

          Generator:
          Pulser coil resistance...........................280-420 ohm @ 20градуса целзий (C)
          Source coil resistance:
          TZR models - brown to yellow........ .......48 -72 ohm @ 20C
          TZR models - black/red to black............ 520-780 ohm @ 20C
          DT models - green/white to black/red..... 192-288 ohm @ 20C

          Ignition HT coil /това не НТ не знам какво е/
          Minimum spark gap................................6mm (0,24in)
          Primary winding resistance......................0.7-1.1 ohm @ 20C
          Secondary winding resistance.................5.7- 8.5K ohm @ 20C
          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

          Коментар


          • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

            Това което си оградил е свързано точно с подаването на искра. За да разбереш как да ги провериш дали работят , точният човек е pe6o74.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
              Това което си оградил е свързано точно с подаването на искра. За да разбереш как да ги провериш дали работят , точният човек е pe6o74.
              Благодаря за съвета , писах на pe6o74 , дано да се включи и да ми помогне...
              Ако някой друг знае нещо по-въпроса , нека сподели.... ще съм много благодарен !
              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

              Коментар


              • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                Да споделя какво стана днес !

                Първо искам да благодаря на pe6o74 , който бе така любезен и търпелив за да ми отдели време и да ми обясни по телефона какво и как да направя !!!

                После.... Замерих всичко, но !!!
                1во: към бобината , която е с прогорялото отиват два кабела / зелено с бяло/ и един /черно с червено, който е маса/ . Мерих струвах и на едното краче /към кабела зелено с бяло / , нямаше никакво напрежение !!! Проследих кабелите от статора до буксата и замерих там ! Пак едното краче на зеления с бяло кабел нямаше напрежение. Свалих статора за да го закарам да го провери човек , който знае какво да прави, като междувременно реших да премеря / като за последно/ и дойде напрежение и на двете крачета / на кабелите със зелено с бяло / !!
                Не знам какво пипнах , но дойде ток ! Сега ако сложа статора на мотора съм сигурен ,че ще има искра, но за какво време и колко ще изкара не знам !!

                На 99.9 % съм сигурен ,че проблема е там !

                Иначе в момента напрежението е :

                Маса / черно с червено/ към първо краче / зелено с бяло / - 410-425 оhm
                Маса /черно с червено/ към втора краче /зелено с бяло / - 625 ohm

                Ако замеря на двете кабелчета зелено с бяло към зелено с бяло - 1020 ohm
                Понеже масата / черно с червено/ е обща не съм мерил , но работят и двете !

                Горе на горната бобина / малката / където кабелите са бяло с червено и бяло със зелено / която бобина до колкото разбрах играе ролята на датчик/ напрежението е - 340 ohm

                Ако замеря направо на буксата , стойностите са същите. Лошото е ,че веднъж ги има , после изчезват мистериозно !!! Ще я карам да я видят , сигурно някъде дава на късо и се губи тока, ако някой има идей да сподели, по-късно ще кача и снимки !!!
                Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                Коментар


                • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                  Много съм Благодарен и на колегата от Трявна , който също ми ''удари'' едно рамо и ми каза какво що, както и на Борката Трявна . който му е дал номера ми !!

                  Все пак ще постна и снимките. Колко правилно съм мерил и колко не идея нямам, по това , което разбрах и гледах в интернет трябва да е така , но...

                  Така това е звездата...

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13206.jpg
Прегледи:1
Размер:132.4 КБ
ID:5429430

                  А това е въпросния участък с нагорялово и предполагаемото место , което дава на късо някъде и някак си.....

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13207.jpg
Прегледи:1
Размер:168.6 КБ
ID:5429431

                  Това са двете крачета, съответно с кабели зелено с бяло !

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13208.jpg
Прегледи:1
Размер:120.8 КБ
ID:5429432

                  Когато през деня мерих с мултицета, това въпросното краче от вътрешната страна , не даваше никакви стойности .... Както и да въртях мултицето , каквото и да му задавах да мери - нищо !!!

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13214.jpg
Прегледи:1
Размер:175.9 КБ
ID:5429436

                  Проследих трите кабелчета от бобината , два - зелено с бяло и един - черно с червено , до тази букса...

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13224.jpg
Прегледи:1
Размер:127.3 КБ
ID:5429437

                  Мерих и там какво ще покаже , но и там едното кабелче / зелено с бяло/ не даваше никакви стойности. Разкачих всичко и се прибрах удома. Какво съм мръднал и какво не , докато съм разглеждал звездата - не знам , но като се качих и премерих ОТНОВО , имаше стойности навсякъде, а ето ги и тях... Въртях мултицета на всякакви стойности и си имаше напрежение. До кога и дали е достатъчно не знам, ще закарам цялата тая джаджа да я види човек дето разбира и да пренавие бобината...

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13226.jpg
Прегледи:1
Размер:162.0 КБ
ID:5429438

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13227.jpg
Прегледи:1
Размер:163.9 КБ
ID:5429439

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13230.jpg
Прегледи:1
Размер:174.5 КБ
ID:5429440

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13231.jpg
Прегледи:1
Размер:186.5 КБ
ID:5429441

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SDC13232.jpg
Прегледи:1
Размер:168.7 КБ
ID:5429442

                  Това е за сега.......
                  Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                  Коментар


                  • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                    Гледам снимките на звездата и без да имам претенции че разбирам от токове, ми се набива нещо в очите! На мястото до нагорялото на намотката, това някаква свинска опашка ли е или не??? Някак не ми изглежда да е поставена там заводски, а ако случайно съм прав, то би означавало, че е преправяно и прочие....Дано не съм в грешната посока, но все пак имам желание да помогна Успех
                    SUZUKI DRZ SuperMoto

                    Никога няма втори шанс да направиш първо впечатление ...

                    Коментар


                    • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                      Жоре абе ти цял ден си мерил СЪПРОТИВЛЕНИЕ а не напрежение.Като ти чета темата и за мен проблема е в нагорялата намотка.

                      Коментар


                      • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                        Първоначално публикуван от Георги Гущеров - / Жокера / Преглед на мнение
                        Да споделя какво стана днес !

                        Първо искам да благодаря на pe6o74 , който бе така любезен и търпелив за да ми отдели време и да ми обясни по телефона какво и как да направя !!!

                        После.... Замерих всичко, но !!!
                        1во: към бобината , която е с прогорялото отиват два кабела / зелено с бяло/ и един /черно с червено, който е маса/ . Мерих струвах и на едното краче /към кабела зелено с бяло / , нямаше никакво напрежение !!! Проследих кабелите от статора до буксата и замерих там ! Пак едното краче на зеления с бяло кабел нямаше напрежение. Свалих статора за да го закарам да го провери човек , който знае какво да прави, като междувременно реших да премеря / като за последно/ и дойде напрежение и на двете крачета / на кабелите със зелено с бяло / !!
                        Не знам какво пипнах , но дойде ток ! Сега ако сложа статора на мотора съм сигурен ,че ще има искра, но за какво време и колко ще изкара не знам !!

                        На 99.9 % съм сигурен ,че проблема е там !

                        Иначе в момента напрежението е :

                        Маса / черно с червено/ към първо краче / зелено с бяло / - 410-425 оhm
                        Маса /черно с червено/ към втора краче /зелено с бяло / - 625 ohm

                        Ако замеря на двете кабелчета зелено с бяло към зелено с бяло - 1020 ohm
                        Понеже масата / черно с червено/ е обща не съм мерил , но работят и двете !

                        Горе на горната бобина / малката / където кабелите са бяло с червено и бяло със зелено / която бобина до колкото разбрах играе ролята на датчик/ напрежението е - 340 ohm

                        Ако замеря направо на буксата , стойностите са същите. Лошото е ,че веднъж ги има , после изчезват мистериозно !!! Ще я карам да я видят , сигурно някъде дава на късо и се губи тока, ако някой има идей да сподели, по-късно ще кача и снимки !!!
                        Колега да не те объркам, но мисля че нещо мериш грешно... Тия показания дето ти ги показва уреда на по долните снимки и си ги закръглил тука са на верига, за да мериш напрежение трябва да протича ток през бобините и уреда да е нагласен на положение за мерене на напрежение, а да колкото разбирам ти търсиш съпротивление и то за да се измери трябва уреда да е на съответната позиция! Иначе ако има някъде късо тока не се губи дори напротив увеличава се и биха ти изгоряли бобините.
                        Life is good... on a dirt bike!

                        Коментар


                        • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                          Първоначално публикуван от Helik Преглед на мнение
                          Гледам снимките на звездата и без да имам претенции че разбирам от токове, ми се набива нещо в очите! На мястото до нагорялото на намотката, това някаква свинска опашка ли е или не??? Някак не ми изглежда да е поставена там заводски, а ако случайно съм прав, то би означавало, че е преправяно и прочие....Дано не съм в грешната посока, но все пак имам желание да помогна Успех
                          Да , да свинска опашка е , и аз си мислех ,че някой е пипал преди мен, но се оказа /след като говорих с pe6o74/ , че тази пашка си е там заводски.. и аз не знам какво що...
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                            Първоначално публикуван от ВЕНЦИ КЛЮЧ Преглед на мнение
                            Жоре абе ти цял ден си мерил СЪПРОТИВЛЕНИЕ а не напрежение.Като ти чета темата и за мен проблема е в нагорялата намотка.
                            На снимките е съпротивление , ДА, мерих и с другите опций на мултицета , но резултатите са същите, имам и снимки от там , но тея са по-ясни и затова тях постнах... Закарах цялата джаджа на въпросния човек , поогледа я и каза,че проблема според него е там. Каза ми , че също с мултицет е адски трудно да разбера дали е добре или не бобината , понеже измерването е доста сложно и прочие и прочие, но каза ,че ще я пренавие наново тези дни. Просто няма да е днес и утре понеже има много работа и няма да може по-рано...
                            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                            Коментар


                            • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                              Първоначално публикуван от cross4funbg Преглед на мнение
                              Колега да не те объркам, но мисля че нещо мериш грешно... Тия показания дето ти ги показва уреда на по долните снимки и си ги закръглил тука са на верига, за да мериш напрежение трябва да протича ток през бобините и уреда да е нагласен на положение за мерене на напрежение, а да колкото разбирам ти търсиш съпротивление и то за да се измери трябва уреда да е на съответната позиция! Иначе ако има някъде късо тока не се губи дори напротив увеличава се и биха ти изгоряли бобините.
                              Не знам колега, аз с токовете съм гола вода, мерих по какъв ли не начин, и напрежение и съпротивление и какво ли не и не само аз мерих и проблема клони да е в тази бобинка. Ще видим , човека ще я пренавие , ще я пробвам и ако пак не стане нищо ще сменям електронното.

                              Днес съм проверил / както го дават по мануал, има си и картинки като за идиоти като мен / , лула, кабел , и бобина /става въпрос за бобината която е на кабела на свеща/ , там всичко е ок и работи. Дори взех друга бобина 100% работеща , но и с нея нямаше искра.

                              Разглобих и копчето , което е Старт/Стоп , но там всичко си беше ок ! Остава бобината и ако след пренавиването нещата не се оправят , едно ново CDI и това е...

                              Според мен това са вариантите...
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар


                              • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                                Абе верно си за бой малко. Търси първо ЦДИ за проба от някъде. Пренавиването на звездата не е никак елементарна работа. Дефектират често на Ямахите тези неща , но са много гадни за правене ,та е по-добре ако има дори малка вероятност да не е тя - да не я пипаш. Неприятното е че ти я мериш на студено и във въздушна среда а тя работи на топло в масло и .... ама не я осакатявай докато не си сигурен че е тя.
                                0888932647

                                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X