Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Re: От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

    Първоначално публикуван от sirene Преглед на мнение
    чета ти темата с интерес от самото начало
    ...аз имам от предишни мотори останали втора употреба 2 или три...
    По колко ги продаваш? И аз съм с такава свещ, нищо че по каталог дават да е с 9-ка.

    Моят съвет е да сложиш новата свещ и после старата, която не искаш да кажеш каква е. Стига си си давал парите.

    Лично аз не виждам как може да се пробие бутало от неподходяща свещ. Не съм имал такъв случай. Освен да не пали, трудно да пали и да не се самопочиства при ръчкане и да зацапа, друго не виждам какво може да стане с непредписана свещ за конкретен модел. Ама знам ли, не мога да докажа нито едното, нито другото.

    Коментар


    • #92
      От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

      Първоначално публикуван от cross4funbg Преглед на мнение
      Сори за спама, но като стана въпрос за ВМЗ - преди 5,6 години си бях купил едно DT, което беше малко в насипно сътояние и му липсваха някой части и свеща. Тогава изрових една раждива и убита от времето ВМЗ-тка и с нея карах до преди година, когато се наложи да си пенсионирам моторетката, без никъв проблем... И като чета тук колко време карат тия нжк се чуда що си давате парите за явни боклуци.... Толкова ли е фатално, ако не е с високо топлинно число?
      Аз лично не знам колко е фатално. Факт е,че буталото дето смених (с плоското чело) нямаше поражения отгоре, а мотора се караше с друга свещ, различна от това, което препоръчва производителя. НО като материал, новото бутало ми изглежда доста по ''кекаво'' ако мога така да се изразя. На въпроса ти за свеща - гледай тоя клип, пича казва,че е карал с NGK BR 8 ES , вместо с NGK BR 9 ES и пораженията по буталото се виждат. Сегаааа колко е вярно и колко НЕ - нека знаещите във форума да кажат. Аз до колкото съм чувал е възможно да се получи, затова и искам да се застраховам така да се каже. Ето го и клипа..




      Пича казва , че са две възможностите да се получи тая дупка:

      1. Свещ с различно топлинно число

      2. Каране дълго време във високи обороти (явно без припомпване на газта), и може би извънградско. В гората едва ли е възможно.

      Нека все пак колегите от форума дето разбират от тея неща изкажат и своето мнение, мисля ,че ще е полезно.








      Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 30-01-12, 11:15. Причина: Допълване
      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

      Коментар


      • #93
        Re: От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

        Едва ли е от свещта. Аз виждам нещата така. Няма точно определена свещ за еди си кой двигател. Много зависи как ще го караш. Да вземем за пример кросов мотор 125 2Т. Ако го караш не на трасе, а по гори и полянки, предписаната свещ няма да развие желаните 600-700 градуса по целзий и може да ти зацапа. Затова е по-добре едно-две числа по-ниско топлинно число (което означава по-дълъг централен електрод и по-топла свещ, т.е. тя задържа по-добре топлината към електрода и се самопочиства). Ако излезеш с тази свещ на трасе, може да прегрее и да се стопи самия електрод, или да пробие и да почне да прескача искрата вътре в нея, в резултат на което моторът ще изгасне.
        Обратно - свещта с високо топлинно число (студена свещ) има способност да пренася по-добре топлината на електрода за да държи градусите, при които ще изгаря горивото с маслото идеално без натрупване на нагар. Нагар, и то токопроводим, се натрупва когато свещта не е достигнала работната си температура.
        Не виждам как ще се пробие буталото. Това става с бедна смес, или твърде калпав бензин (ниско октаново число).
        Та топлинното число е дадено от производителя по-скоро като ориентир, средна стойност, компромис ... каквото е там. Няма да се счупи буталото заради неправилна свещ. Поне аз мисля така.

        п.п. всъщност може - ако му сложиш свещ с дълга резба и буталото се удраи в нея :-) Друг начин едва ли има...
        Последно редактирано от Andy Van Der Drift; 30-01-12, 11:38.

        Коментар


        • #94
          От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

          Дупката не е от веща, камо ли точно от тази BR8ES.
          В мануала (който е за DT, важи и за TDR) пише 8ES и 9ЕS- прилагам страница от него:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4328999T.jpg
Прегледи:1
Размер:34.7 КБ
ID:5341917



























          Дупката по-скоро се дължи на бедна смес, задържане на газта дълго време, буталото се изсушава... Затова винаги е по-добре да е богата сместа и да гори малко повече бензин, но да има достатъчно смес при изгарянето.
          Yamaha WR 200

          Коментар


          • #95
            От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

            Както бях обещал преди някакво време, сега ще напиша резултата. Да не дърпам дявола за опашката, обаче сложих 3-тата свещ NGK (пак е made in France) и за сега няма проблем, няколко пъти карах в снега - киша, лед, дълбок сняг - и за сега нещата са Oк. Обаче с мене вече пътуват по 1-2 резервни свещи за всеки случай.
            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

            Коментар


            • #96
              От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

              С йониките е препоръчително да пътуват по 1-2 свещи за всеки случай . А с някои от сините екземпляри - там е задължително .

              Коментар


              • #97
                От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                Приятели , за да не отварям излишно нова тема , ще помоля тук за малко помощ.

                Ситуацията е следната , както описах в темата Екстрийм Ендуро Петрич, при последното каране ми се спука маркуча за водата (този , който отива от радиатора към главата) , тааа си мислех , че проблема е само там , но не се оказа така.

                Днес обслужвах мотора, смених маркуча , всичко уж бе точно, докато не запалих мотора. Оказа се ,че хвърля антифриза през отдушника на разширителния съд. Къде и какъв би могъл да е проблема ?

                Говорехме си с един приятел и той ми каза , че най-вероятно ми е заминала гарнитурата на главата и от там ми надува и затова изхвърля антифриза. Като каза , че според него трябва да се направи шлайф на главата и нова гарнитура.

                От отдушника на разширителния съд , при форсиране антифриза излиза всеедно го пръскаш със спринцовка. На свободен ход , не хвърля антифриз. Друго , другооо, има доста голямо (поне според мен ) налягане в радиатора , след като поработи малко мотора , дори и 1-2 мин. на празен ход , при развъртане на капачката - съска (така да го наречем) , т.е има налягане и то не малко. Не мога да проверя маркучите , колко надуват , понеже са от тези твърдите и няма как....

                Моля , помагайте и казвайте какво да правя... ?!? Да поръчвам ли нова гарнитура и да ходя ли на шлайф или има нещо друго , или освен това има и нещо друго.... ?!?

                Поздрави на всички и благодаря предварително !
                Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                Коментар


                • #98
                  От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                  Първоначално публикуван от Георги Гущеров - / Жокера / Преглед на мнение
                  Приятели , за да не отварям излишно нова тема , ще помоля тук за малко помощ.

                  Ситуацията е следната , както описах в темата Екстрийм Ендуро Петрич, при последното каране ми се спука маркуча за водата (този , който отива от радиатора към главата) , тааа си мислех , че проблема е само там , но не се оказа така.

                  Днес обслужвах мотора, смених маркуча , всичко уж бе точно, докато не запалих мотора. Оказа се ,че хвърля антифриза през отдушника на разширителния съд. Къде и какъв би могъл да е проблема ?

                  Говорехме си с един приятел и той ми каза , че най-вероятно ми е заминала гарнитурата на главата и от там ми надува и затова изхвърля антифриза. Като каза , че според него трябва да се направи шлайф на главата и нова гарнитура.

                  От отдушника на разширителния съд , при форсиране антифриза излиза всеедно го пръскаш със спринцовка. На свободен ход , не хвърля антифриз. Друго , другооо, има доста голямо (поне според мен ) налягане в радиатора , след като поработи малко мотора , дори и 1-2 мин. на празен ход , при развъртане на капачката - съска (така да го наречем) , т.е има налягане и то не малко. Не мога да проверя маркучите , колко надуват , понеже са от тези твърдите и няма как....

                  Моля , помагайте и казвайте какво да правя... ?!? Да поръчвам ли нова гарнитура и да ходя ли на шлайф или има нещо друго , или освен това има и нещо друго.... ?!?

                  Поздрави на всички и благодаря предварително !
                  Не разбирам, но защо не пробваш да го обезвъздушиш? Може би има въздух в системата!?
                  Yamaha WR 200

                  Коментар


                  • #99
                    От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                    Първоначално публикуван от speedrifter Преглед на мнение
                    Не разбирам, но защо не пробваш да го обезвъздушиш? Може би има въздух в системата!?
                    Колега , няма винт за обезвъздушаване.... Аз лично не знам как, при липсата на такъв да обезвъздуша системата, ако знаеш метода сподели да опитам.

                    П.п Моя радиатор не е като на кросовите мотори, аз съм с един цял радиатор, а не два отделни........ (ако има някакво значение де) ....
                    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                    Коментар


                    • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                      Току-що бях в гаража , пробвах да наливам бавно антифриз при запален двигател на празен ход и пак същото. Аз си наливам отгоре , то през отдушника на радиатора (при гърловината дето е ) , бяга в разширителния съд и от там през отдушника си тече на земята.

                      Допълних с антифриз и оставих мотора да поработи 3-4 мин. на празен ход и утре ще сляза да отвия капачката да видя дали има още налягане....

                      Кажете как се познава дали гарнитурата е за смяна

                      П.п забравих да спомена , че направих следната проба. Запалих мотора и отвих капачката на радиатора. Водата си циркулираше самичка , дори на празен ход, а в радиатора се образуват малки мехурчета (като от шампанско), които нарастват прогресивно с подаването на газта !!!
                      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                      Коментар


                      • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                        Ако при смяната на буталото преди време, си сложил старата гарнитура на главата ,/защото имам спомен ,че беше свалил главата, а буталото може да се смени без да я сваляш/ - 100% е от нея. Провери все пак за изкривяване и главата, след свалянето и.
                        Силата е нищо без контрол.

                        Коментар


                        • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                          Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
                          Ако при смяната на буталото преди време, си сложил старата гарнитура на главата ,/защото имам спомен ,че беше свалил главата, а буталото може да се смени без да я сваляш/ - 100% е от нея. Провери все пак за изкривяване и главата, след свалянето и.
                          Ок изчезвам в гаража да проверявам
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                            Оказа се наистина гарнитурата. Изпускала е от няколко места при това, а на едно от местата гарнитурата даже е леко сцепена ( от вътрешната страна , от към буталото, там където е май този метален О ринг) , тааа поръчах нова гарнитура и закарах главата да я шлайфат. Живи здрави утре ще пиша за резултата !
                            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                            Коментар


                            • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                              И така - какво е положението до тук !!

                              Поръчах нова гарнитура за главата , а самата глава закарах да се шлайфа. Човека каза , че е свали една десетта от нещо си (не запомних от какво, пък и беше шумно), както и да е , прибрах се и сглобих всичко. До тук добре.

                              Обаче взех , че си купих един въздушен филтър от тея конусите - точно като този от снимката:



                              До тук всичко бе ок. Сложих филтъра , пипнах карбуратора и се качих за тест драйв. След смяната на гарнитурата на главата , мотора е доста по-динамичен и с повече сила , дори от ниските. Това конусче ми се стори , че освен звука ми подобри малко и работа на двигателя в ниските обороти, НО : тръгнах да раздавам пУна газ и мотора не ще !!!

                              Спирам да пробвам да изфорсирам на място и пак същата история пак не иска - стига до някакви обороти от сорта на 8-9к и спира. Свалих карба , изчистих го (нищо , че си беше чист) и опитах отново, но пак същата история. Местих иглата на различните деления - пак същото. Играх си да настройвам карба, но не ще и не ще. Стигна се до едно положение , при което при почти завит до край болт за въздуха (от карба) , мотора качи до около 10К оборота и пак същото. Ядосах се и го свалих, сложих си моя филтър с кутията. Направих настройка и мотора полудя отива почти до края на обортомера (11 500к) и върви като луд.

                              Та питането е следното , защо аджеба се получава тоя финт с тоя въздушен филтър. (Само ще отбележа , че филтъра си го омаслих както трябва преди да го сложа и всичко си бе както трябва по реда си. Обороти на празен ход държи чудесно, до около 6-7-8к оборота е добре , но не може да качи нагоре , Защо ?!?!? )

                              Някакви идеи
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар


                              • От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                                Мотора заглъхва, защото му идва много въздуха. Трябва да си сложиш по-голям главен жигльор ако искаш да караш с този филтър. И все пак тези филтри са голями боклуци и не чистят нищо, само ще си скъсиш живота на двигателя ако караш с него. Карай си с оригиналния, пери го по-често и го омаслявай винаги с масло за филтри и няма да имаш проблеми

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X