Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сглобяване от нула" на мотопед „Балкан“

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Здравейте,
    Първо да кажа, че това е съботно-неделен проект, защото нямаме времеви ресурс. Имаме голям проблем с видеото и някои други дреболии.

    И така...
    След като натоварихме остатъците от балканчето, отчаяни седнахме на една софра да обсъдим проекта, да ядем, да пием от мъка и да пеем революционни песни за повдигане на духа. Вече май бяхме изпели всички песни, когато жената на моя приятел каза, че така няма да стане и предложи да отидем до Одрин за тава джигер.
    На другия ден отидохме, но това също не помогна. В неделя имахме малко работа на вечните ловни полета, след което тръгнахме да се прибираме. Бяхме дълбоко натъжени, а аз през цялото време си мислих, защо магистралата е станала толкова стръмна и с толкова много завои. Още повече се учудих, когато видях теснолинейката. Оказа се, че сме объркали пътя към София, но това го разбрахме чак когато се озовахме на Юндола. Е, поне си купихме малко сирене и кашкавал. Късно вечерта разтоварихме всичко в гаража в София, направих малко снимки и решихме скоро пак да седнем на софра да обсъдим проекта.

    Ето и няколко снимки, които ще ви покажат отчаяното състояние са нещата. Вероятно ще се наложи сериозен ремонт, или дори търсене на нов двигател. Липсват основни части, рамата е в добро състояние, но има един заварен болт, който трябва да се среже без други щети.

    И един въпрос - с какво да измием омазняването? С бензин или Меглио?



    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3.jpg Прегледи:0 Размер:2.76 МБ ID:6938638 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:4.jpg Прегледи:0 Размер:366.5 КБ ID:6938639 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Motor_E.jpg Прегледи:0 Размер:1.44 МБ ID:6938640
    Последно редактирано от LR2014; 28-09-23, 07:20.

    Коментар


    • #17
      Всъщност, единственият "специален" инструмент, който ви трябва е приспособлението за вадене на магнет. Може да го направи ВСЕКИ стругар.
      На снимката, ясно се виждат последствията от ваденето му с тесла и отвертки.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Ако вече не е изкривен, от този "метод" на вадене...По мотомагазините съм виждал да се продават и готови скоби. Като се знае резбата на магнета, би трябвало да може да се намери подходяща скоба...

    • #18
      Много агресивно и грубо скочихте на човек, който е решил да се захване с този проект, това не е лоша или зловредна кауза.

      Хубаво е всички експерти по Балканчета и други такива техники да се погледнат в огледалото и да осъзнаят, че тяхното време е отминало и е останало в миналия век!

      От 100 експерта по Балканчета, ако ги съберем в една стая надали ще има повече от 2-3ма, които да могат да направят и 2-3% от това което може всеки младеж с телефона си или с компютъра си.

      Нека имаме уважение и разбиране към факта, че младите живеят в нов век, в ново време където експертизата по двутактови мотоциклети е точно толкова актуална за тях колкото е била актуална темата за присъствие и активност в социалните медии на хората ремонтирали Балканчета през 80те и 90те години на МИНАЛИЯ ВЕК!
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #19
        Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
        ...
        От 100 експерта по Балканчета, ако ги съберем в една стая надали ще има повече от 2-3ма, които да могат да направят и 2-3% от това което може всеки младеж с телефона си или с компютъра си....
        Освен специалист по Балканчета съм ИТ... Освен мен, се сещам за поне няколко ИТ от форума, примерно Спарки, които знаят и могат повече от повечето сервизи и работилници.
        Народът повсеместно оглупява. Това, което някога беше базови познания от обща култура, днес се смята едва ли не за ядрена физика.
        "Проектът" Балкан 50 събран от части, че и филмирането му, явно е некъф инженерно-технически и логистичен подвиг...
        P.S.
        Aко благоволиш да не ми даваш наклон на членя, кого и за какво да уважавам - става ли?
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Аз не съм те цитирал нито визирал но щом вадиш членове насочени към човек, внимавай какво си пожелаваш за да не се задавиш с това което вадиш

      • #20
        Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
        ...От 100 експерта по Балканчета, ако ги съберем в една стая надали ще има повече от 2-3ма, които да могат да направят и 2-3% от това което може всеки младеж с телефона си...
        Тая част от мнението ти ме заинтругува. Ако направил следния експеримент - спираме мобилните данни на телефона и през Wi-Fi го свърззваме към рутер в който накратко е казано "достъп до социални медии - OFF, гугъл и сървисите му (което включва и йотубето) - OFF, чатгпт - OFF", ще добавя и още няколко.
        С какво от направеното с телефона би бил впечатлен средностатистическия балканче - експерт?
        Притежателят на телефона ще му направи снимка. ОК. Похвално. Но това не изисква особени умения. Друго?
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #21
          Няма проблем да ни се подигравате и да ни обиждате, ако това ви доставя удоволствие, но по-скоро ни помагайте със съвети, части, документация, или просто четете и се забавлявайте с нашите проблеми, докато ние се мъчим да сглобим балканчето.

          Ето нещо за петъчно настроение и за тези, които не се интересуват от мотори - вижте как приготвям пъдпъдъци с бекон.
          С мотопедите може и да не сме в час, но сме свирепи и безмилостни ловци

          https://youtube.com/shorts/CAgJFjg8wGU

          https://youtube.com/shorts/CAgJFjg8wGU

          Коментар


          • IvanIvanovi
            IvanIvanovi коментира
            Редактиране на коментар
            дерзайте младежи и не се впрягайте много много на разни киселяци

        • #22
          Първоначално публикуван от LR2014 Преглед на мнение
          [FONT=Calibri]Няма проблем да ни се подигравате и да ни обиждате, ако това ви доставя удоволствие, но по-скоро ни помагайте със съвети, части, документация, или просто четете и се забавлявайте с нашите проблеми, докато ние се мъчим да сглобим балканчето.
          Тези дни ще питам един братовчед, беше събрал преди години няколко Балканчета. Ако е останало нещо - Ваше е. Говорим за подаръци, не за цена. Дано е запазил нещо.

          ПП даже имаше и Балкан 250. То и аз имах такъв ...по-стар от мен беше
          Ако нещо има - интересували Ви?
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #23
            Колеги, много Ви моля дискусията тук, да си остане само и единствено по същество...! Кой какво друго и как може да го прави не е от особена важност в тази тема... Моля да си открие друга... и да не ми отваряте излишна работа...
            Последно редактирано от Венцислав Петров; 29-09-23, 14:46.
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #24
              Досега не виждам нищо смислено, написано от авторите на "проекта". Когато стигнат до техническата му част, на драго сърце бих помогнал.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #25
                Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение

                Тези дни ще питам един братовчед, беше събрал преди години няколко Балканчета. Ако е останало нещо - Ваше е. Говорим за подаръци, не за цена. Дано е запазил нещо.

                ПП даже имаше и Балкан 250. То и аз имах такъв ...по-стар от мен беше
                Ако нещо има - интересували Ви?
                Толкова са зле нещата с този проект, че всичко ни интересува - от болтчета и гайки до начина за тяхното развиване и завиване

                Коментар


                • #26
                  Е, време е да започваме!
                  В този форум (поради правилата) ви разказваме само за проекта за сглобяването от части на мотопед „Балканче“, но в същото време работим и по други, много по-различни проекти – реставриране на стар механичен грамофон, стара кинокамера и други.

                  Вече ще ни чувате по-рядко, но не мисля, че ще ви липсваме


                  Ето още няколко снимки, за да видите къде се намираме – всъщност, освен рамката, май нямаме нищо друго.
                  Двигателят не изглежда добре, дори и за хора като нас, които за първи път пипат нещо подобно.

                  Не можахме да развием двата болта, които държат двигателя, въпреки че са омазнени и напръскани с WD-40, а има и още един. Спряхме, за да не ги повредим.

                  Въпрос 1: Как да ги развием?
                  Въпрос 2: Как да свалим боята от рамката? Кой е по-добрият вариант - някаква химия или пясъкоструйка?

                  Ключът на първата снимка е 120, но той е част от друг проект, за който, повярвайте ми, не искате да чувате!


                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan_1.jpg Прегледи:0 Размер:265.6 КБ ID:6938939 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Weld.jpg Прегледи:0 Размер:558.2 КБ ID:6938940 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Bolt.jpg Прегледи:0 Размер:341.2 КБ ID:6938941

                  Коментар


                  • Жоро Танев
                    Жоро Танев коментира
                    Редактиране на коментар
                    Тези два болта с червените стрелки не държат двигателя. Той се държи с три болта към рамата. Поразгледайте внимателно и ще ги видите.

                • #27
                  Първоначално публикуван от LR2014 Преглед на мнение
                  Е, време е да започваме!

                  Въпрос 1: Как да ги развием?
                  [FONT=Calibri]Въпрос 2: Как да свалим боята от рамката? Кой е по-добрият вариант - някаква химия или пясъкоструйка?
                  С болтовете и гайките има редица неща, които помагат при корозирали, ръждясали, повредени крепежи и т.н.
                  1. Първо се почиства много добре механично с метална четка, има с медни телчета, има с пластмасови и т.н. има малки финни има и други с дебели телове за силови дейности според нуждите.
                  2. ВД40 е добра идея, след почистване механично се напоява обилно по всички крепежи, които имате намерение да сваляте.
                  3. Купете си малка пропанова горелка като за бижутерски нужди, струват не много и са ключа към успеха ви в поне 90% от случаите!
                  4. Купете си ръчна бормашина за пробиване, колкото по-маркова (дори и китайските клонове на Макита са супер) толкова по-добре.
                  5. Купете си набор финни свредла (твърдосплавни) за метал, мисля почват от под милиметър, купете по 3-4 от всеки размер от 1, 1,5мм до към 6-7мм примерно. Ако вземете евтини боклуци няма смисъл да пробвате, има читави доставчици с качествена стока, разни Бриколажи, Лидл и други такива магазини НЯМА как да ви предложат качествени свредла.
                  6. Купете си набор качествени свредла с "обратна резба/посока". Бормашината трябва да бъде пусната да върти "на обратно" съответно. Идеята да примерно да разпробиете болт който е заял с 2мм с нормално свреднло, после сменяте с обратно свредло , сменяте посоката на бормашината и пробивате с примерно 3мм и т.н.
                  7. Купете си хубав, здрав и остър център, има автоматични с пружинка има и ръчни, които работят в комбинация с чук, винаги центровайте ПРЕДИ да поченете да пробивате!
                  8. Винаги започвайте да пробивате с максимално тънко свредло, примерно 1.5мм.
                  9. Пробиването на метал се прави на НИСКИ обороти, много ниски, колкото по-бавно толкова по-добре и с по-малък риск!
                  10. Ниски обороти на пробиване + леко и контролирано натискане на бормашината БЕЗ да се гъне свредлото, иска практика и усет + малко мускулна памет докато се овладее.
                  11. Ако е гайка се пробива 1-2мм под нивото на самата гайка, идеята е със свредлата да направим отвор, който да "ерозира" болта държащ повредената гайка. Обърнете внимание, че казвам болтове и гайка, а НЕ казвам шпилка, шпилките са ценни и там се развива без да правим поражения по самата шпилка.
                  12. Купете си набор за извличане на повредени гайки - представлява нещо като глухо ключе вложка (камък по някой региони им викаме ) с прорези, тези вложки се набиат леко с чук и после захапват гайката или главата на болта и увеличават шансовете да се извлече крепежа.
                  13. Купете си набор за извличане на болтове и шпилки, представляват едни метални свредели, които се набиват в разпробит болт/шпилка и после се въртят посредством тресчотка примерно.
                  14. Според ситуацията, първо се почиства, после се накисва обилно дори за 2-3 дни (често пръскане) с ВД40, после ако не успее екстракцията на крепежа, се преминава към пожаропасни методи - сваля се всичко което се топи и гори наблизо, с лек фокусиран пламък се нагрява проблемния болт, гайка и т.н. докато е горещ се пробва с по-горе описаните методи да се развие.
                  15. За винтове предназначени за права/кръстата отверка има едни ударни инструменти, с различни накрайници за отвертка, силно препоръчвам да си набавите един комплект, старите мотоцилети имат много такива винтове и този инструмент е просто задължителен.
                  16. Метод за напреднали - телоподаващо, електрожен се ползват за да се завари "рамо" на повреден крепеж, нагряването до червено при заварката също много помага. За рамена се ходи до близкия битак и се купуват задължително стари (не нови китайски от говнолин) стари шестограмни ключове във всякакви размери, старите шестограми за здрави и ако са ръждиви (колкото по-ръждиви толкова по-истински) се заваряват чудесно, след заварка на шестограма, чака се 20-30 секунди и в 99% всичко се развива на Ура
                  17. Последно но първо по значение - самообразовайте се, ютюб, каталози, инструкции за всички тия инструменти по-горе и т.н.
                  Ако си набавите с разум всички тия неща по-горе надали ще похарчите повече от 2-300 лева и после ще ви служат и за вас и за вашите деца и внуци.

                  Успех!
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #28
                    За боята:

                    1. Научете какво е боди смивка и прочетете инструкциите.
                    2. Ъглошлайф с гъвкави/меки абразивни дискове за автотенекиджийски нужди.
                    3. Едра шкуртка.
                    4. Чиста здрава метална четка, не смесвайте четки за чистене на гняз и четки за работа по боя и козметични ремонти.
                    5. Пропановата горелка също се ползва в разни подходящи случаи.
                    6. На 90% трябва да махнете всичко механично, най бързо и ефективно е.
                    7. Самообразовайте се, ютюб, каталози, инструкции на производители на китове, бои, разтворители и т.н.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #29
                      Първоначално публикуван от LR2014 Преглед на мнение
                      ...в същото време работим и по други, много по-различни проекти – реставриране на стар механичен грамофон...
                      И това ли е някакво техническо предизвикателство?
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #30
                        Първоначално публикуван от LR2014 Преглед на мнение
                        Е, време е да започваме!
                        В този форум (поради правилата) ви разказваме само за проекта за сглобяването от части на мотопед „Балканче“, но в същото време работим и по други, много по-различни проекти – реставриране на стар механичен грамофон, стара кинокамера и други.

                        Вече ще ни чувате по-рядко, но не мисля, че ще ви липсваме


                        Ето още няколко снимки, за да видите къде се намираме – всъщност, освен рамката, май нямаме нищо друго.
                        Двигателят не изглежда добре, дори и за хора като нас, които за първи път пипат нещо подобно.

                        Не можахме да развием двата болта, които държат двигателя, въпреки че са омазнени и напръскани с WD-40, а има и още един. Спряхме, за да не ги повредим.

                        Въпрос 1: Как да ги развием?
                        Въпрос 2: Как да свалим боята от рамката? Кой е по-добрият вариант - някаква химия или пясъкоструйка?

                        Ключът на първата снимка е 120, но той е част от друг проект, за който, повярвайте ми, не искате да чувате!


                        Натиснете снимката за да я уголемите Име:Balkan_1.jpg Прегледи:0 Размер:265.6 КБ ID:6938939 Натиснете снимката за да я уголемите Име:Weld.jpg Прегледи:0 Размер:558.2 КБ ID:6938940 Натиснете снимката за да я уголемите Име:Bolt.jpg Прегледи:0 Размер:341.2 КБ ID:6938941
                        Тези два болта за отвертка, не държат двигателя по никой начин - те са част от него (плочката за превключвателя на скоростите. Това, което ви пречи е друг един винт, който се крие в кухината зад маховика на магнета - това кръгло алуминиево нещо и се захваща за планките, заварени на това криво желязо над двигателя и влизат в едни жлебове. Отвива се с глух ключ 13мм. Ключът се нахлузва върху шестограна на винта и се върти, наляво.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X