Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за масло.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Съвети за масло.

    Карам безгрижно вече 16 години с AGIP 10 W 60 racing ,пълна синтетика.Тествал съм го на различни мотори в продължение на над 200 000 километра.Цената му в момента е 20 лв.Взимам го директно от италиянския вносител.

    Коментар


    • #32
      До: Съвети за масло.

      Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
      Стана ми................
      Никой естествено няма домашна лаборатория за да изследва маслото си. Аз пък даже и не разбирам толкова. Точно по тази причина питам какво масло да сложа. Никой не може да каже едно масло как му се отразява на двигателя, освен при някои при които се усеща разлика в работата на машината. Основното ми притеснение е на тези високи температури съответното масло колко е надеждно да си върши работата.
      Последно редактирано от giorgio; 26-04-10, 18:30.

      Коментар


      • #33
        До: Съвети за масло.

        Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
        ... Аз карам вече 5-6г. и на коли и на мотори само MOTUL в различните му разновидности и съм ужасно доволен-правят основно масла за състезателни машини и по- малко за стандартни автомобили. Това е френска марка и тъй като не е широко разпространена проверете кой голям производител има из Африка най- добре развита дистрибуторска мрежа. ...
        И аз бих препоръчал Motul 5100 ester 15W50 4Т -минерално. За бохера четох че най-добре е минералното, пълната синтетика "горяла". На моя мотор му имам пълната сервизна история с фактурите от 2004. При всичките му смени на масло в гаража на BMW Fulda са ползвали Motul. Сигурно има защо, btw като цена е доста скъпо. Аз се подготвих за следващата смяна с това:
        http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=230445100431

        ако някой се интересува от спесификацията на свещите да пита.
        Тази криза край няма, всички продават никой не купува...

        Коментар


        • #34
          До: Съвети за масло.

          Първоначално публикуван от gulemetov Преглед на мнение
          И аз бих препоръчал Motul 5100 ester 15W50 4Т -минерално. За бохера четох че най-добре е минералното, пълната синтетика "горяла". На моя мотор му имам пълната сервизна история с фактурите от 2004. При всичките му смени на масло в гаража на BMW Fulda са ползвали Motul. Сигурно има защо, btw като цена е доста скъпо. Аз се подготвих за следващата смяна с това:
          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=230445100431

          ако някой се интересува от спесификацията на свещите да пита.
          Четири смени карах с такова. Бих казал че скоростите претракват повече от колкото на мен ми се иска и след 4Ккм. се засилва още повече. Не съм отчел и грам спад.
          Не знам по каква причина се получава тази разлика, но на старата ми туба от 4л. цената още седи и е 64лв - 03.2008г.
          Това масло има добавки за съединителя. Как се отразява това на ДВГ със сух такъв?
          Бойко мисля че за избора на масло колегите са ти дали доста полезни съвети. В Къмпинга в който планирате да отседнете за смени и почивка сигурно ще получиш най-много инфо от източника, но късно. Но както други са споменали, постаряйте се да проучите какво масло може да намерите по път. Но каквото и да е масло с чист филтър е по-по-добре от старо такова.
          Мисля че проблем с температурата няма да имаш. Най-инфарктна ще е ситуация, ако мотора е затънал в пясък и се опитвате дълго с газ да го извадите при близка или нулева скорост.

          П.П. Жалко че първия АДВ. райдър с боксер на Африканския континент, ген.Ромел не е писал пътеписи и споделял опит
          още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

          Коментар


          • #35
            До: Съвети за масло.

            Аз лично карам 10W/60 пълна синтетика,каквито са и препоръките на КТМ,но с малката разлика,че не ползвам "Моторекс"(препоръчано от КТМ),но не защото имам претенции към качеството,а защото установих,че с тази марка харчелъка на пробег от 1000км. е значително по-голям от това,което ползвам в момента - "Igol" с абсолютно същия вискозитет.Нека това не звучи,като реклама,а просто като опит и наблюдение.Що се отнася до вискозитета и вида(синтетика/минерално) никога не съм правил компромис и не смятам да правя.Карал съм на температури близки до 0 С.,както и на + 40 С.,в рамките на 10-ина дни с горепосочения вид и вискозитет и с това същото смятам да карам на предстоящото пътуване,както и за всяко следващо.
            Не мога да разбера защо трябва да се прави компромис?

            Поздрави,
            търся си подписа....

            Коментар


            • #36
              До: Съвети за масло.

              Всички отговори съдържат наистина полезна информация, макар че сега съм малко по-объркан. Преди да пусна темата бях твърдо решил да е пълна синтетика, обаче от няколко места чух, че при боксерите особености, заради въздушното охлаждане също имало особености и всичко това доведе до едно голямо чудене. Пак съм твърдо за пълна синтетика и лошото е, че никой не е слагал такова на боксер двигател за да има преки впечатления. По принцип ще си нося 2 литра с мен за доливане, с което предполагам ще компенсирам по-голямото горене. В момента ми харчи минералното съвсем малко и то при много висока скорост и по-топло време.

              Коментар


              • #37
                До: Съвети за масло.

                За мен има само едно валидно услоевие при избор на масло (за хоби не за спорт): Купувайки масло да си абсолютно сигурен на 100000%, че е внесено ДИРЕКТНО от ЗАПАДНА ЕВРОПА. Без посредници, дистрибутори с баничарки и прочие. Просто чисто директен вност от ЗАПАДНА ЕВРОПА.

                Друг критерий за мен няма!
                Последно редактирано от bobimx; 28-04-10, 00:24.

                Коментар


                • #38
                  До: Съвети за масло.

                  Маслото е като алкохола. Всеки пие различен алкохол и различни питиета му харесват( а финалът е все един и същ ) .Важна е културата на пиене-т.е. пътя по който се стига до крайния резултат(нормално работещ и сигурен двигател ) . Темата беше полезна , ама май взе да се изчерпва и за да не ги объркваме хората (имат да решават още 1000 важни неща), предлагам да не пишем вече вътре, а ако някой има въпроси, просто да си я препрочете отново. ПОЗДРАВИ!!!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Съвети за масло.

                    Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                    ...Пак съм твърдо за пълна синтетика и лошото е, че никой не е слагал такова на боксер двигател за да има преки впечатления...
                    Аз съм слагал, бе - на Петър на Адвенчъра. Като загрееше и на тихи обороти му светваше лампата за налягането, ма този ефект не е от маслото

                    А иначе - знаеш с какво си карах и РоудСтар-а - голям въздушноохладен двуцилиндров двигател. Даже не е боксер, а по - зле - V, че си нямаше и маслен радиатор

                    Коментар


                    • #40
                      До: Съвети за масло.

                      Най високата оценка по API e SL това означава че маслото е от най висок клас . И аз съм за 10W60 синтетика защото това масло се ползва и при състезания и издържа на сериозно натоварване и голям диапазон в температурната разлика и единствено синтетиката си запазва своиствата на качественото мазане при тези разлики
                      Последно редактирано от Даниел Чобанов; 28-04-10, 07:43.
                      Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                      Коментар


                      • #41
                        До: Съвети за масло.

                        Първоначално публикуван от Мони Преглед на мнение
                        не ползвам "Моторекс"(препоръчано от КТМ),но не защото имам претенции към качеството,а защото установих,че с тази марка харчелъка на пробег от 1000км. е значително по-голям от това,което ползвам в момента - "Igol"
                        Странно ,при мен се получи точно обратното .На предния ми мотор смених igol c motorex(същия вискозитет) и разхода на масло намаля макар и малко.

                        Като цяло ,мисля че след много опити най накрая си научих урока
                        по отношение на маслата . За 4-цилиндрови редови двигатели - синтетика,
                        за V 2 - полусинтетика 15/50 (заради съединителя),
                        за Бмв- каквото пише в книжката , а там пише клас не по висок
                        от SH , синтетика или полусинтетика - не е важно ,защото сме със
                        сухи съединители. Аз лично предпочитам леко по гъстички масла.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Съвети за масло.

                          Още малко инфо за бмв масла:
                          http://www.motorcycleinfo.co.uk/inde...&pageId=753225
                          От горепосоченото разбрах че моторекс са направили специално масло за боксер съвместно с шницер.
                          BMW F800GS

                          Коментар


                          • #43
                            До: Съвети за масло.

                            След толкова мнения, да взема да се изкажа и аз...

                            Ползвайте само маслата, препоръчани от производителя!

                            Не винаги най-скъпото масло е най-добро. В случая, ефектът дори може да е обратен. Ако в двигател, за който производителят е препоръчал минерално масло, сложим синтетично, само след няколко-стотин километра, цилиндърът ще е полиран, т.е. няма да ги има резките, получени при хонинговане, които задържат масления филм... Има още камара аргументи, подкрепящи съвета ми, написан по-горе...

                            Да твърди, че има масла за дву, или четири-цилиндров двигател, или за V-образен, редови, или боксер, може само някой недоучил търговец, писач на рекламни проспекти за масла...
                            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Съвети за масло.

                              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                              Ползвайте само маслата, препоръчани от производителя!
                              Това няма как да е грешно решение...
                              Само бих допълнил - препоръчани от производителя на двигателя (защото много често производителите на маслата препоръчват какви ли не неща)...

                              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                              Не винаги най-скъпото масло е най-добро...
                              Имахме един гл.асистент в ТУ-Варна/катедра ДВГ (вече се е поиздигнал в научната йерархия, но и бизнеса му с ремонтиране на двигатели паралелно си върви добре - Трифон Узунтонев)... Та от него съм запомнил едно от многото му научно-практически заключения - а именно:

                              "За двигателя не е важна цената на маслото, а редовната му смяна!"
                              Последно редактирано от Shider; 10-05-10, 21:51.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Съвети за масло.

                                Да не забравяме, че в един мотоциклетен двигател ,освен
                                бутала и цилиндри ,има и други важни компоненти като съединитил и скорости,работата на които е пряко зависима от типа и качеството на маслото.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X