Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за масло.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Съвети за масло.

    Да споделя лични наблюдения:
    до преди последната смяна на маслото (мотоциклет BMW R1100GS), която направих на 37000 км. карах мотора с маслото предлагано то Камор и Дарукар - някакво минерално масло БМВ (не помня параметрите му, но то си е единствено). От него доливах около 1 литър за една смяна, демек за около 7 000 км.
    Последния път Орлин от Пловдив ме убеди да опитам пълна синтетика на Мотул. До тук имам 4 000 км на мотора и не се нуждае от доливане - спадът е до средата между червената точка (по средата на прозореца) и максимума. Ще пиша как ще се държи до края на пробега си.

    Коментар


    • #47
      От: Съвети за масло.

      Първоначално публикуван от Оги Преглед на мнение
      Да споделя лични наблюдения:
      до преди последната смяна на маслото (мотоциклет BMW R1100GS), която направих на 37000 км. карах мотора с маслото предлагано то Камор и Дарукар - някакво минерално масло БМВ (не помня параметрите му, но то си е единствено). От него доливах около 1 литър за една смяна, демек за около 7 000 км.
      Последния път Орлин от Пловдив ме убеди да опитам пълна синтетика на Мотул. До тук имам 4 000 км на мотора и не се нуждае от доливане - спадът е до средата между червената точка (по средата на прозореца) и максимума. Ще пиша как ще се държи до края на пробега си.
      Въпроса е: дали липсата на разход на масло е добре за ДВГ? Често той (разхода) се дава от пройзводителя, дали не е полезен в допустимите граници. В миналото ако един ДВГ не "бута" масло се приемаше за положителен показател.
      Аз нямам категорично мнение.
      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

      Коментар


      • #48
        От: Съвети за масло.

        Двигателите с въздушно охлаждане са с по-големи "топлинни хлабини" и това води до естествена консумация на масло, особено изразено при големи натоварвания и каране в гранични режими. При по-спокойно каране и подходящо масло разхода на масло може да се сведе до незабелешжими нива (особено при 4 и нагоре литра масло в двигателя) и не виждам обективна причина това да е проблем за двигателя.

        Темата за маслата е мътна и кървава и всеки има някакво мнение, като аз бих зачел мнение на хора, които са карали дадена машина над 50-100 000 км ...

        Лично аз карах една Ямаха Дивершън 600 около 30 000 км (не знам на колко беше преди това - таблото беше счупено) - каквото масло съм слагал не го е върнал(Според ръководството - полусинтетика 10 VV40 ... Мотул, Елф, Котенкойлер, слагал съм и 10-VV50 и 15-VV50 без да има особена разлика, освен малко по-трудно включване на скоростите). Сега същия мотор е в мой приятел, навъртял му е още 20 000 продължава с полусинтетиките и засега няма никакви проблеми. Изразено горене на масло имаше само ако се кара продължително в последните 15-20% от оборотомера.
        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

        Коментар


        • #49
          От: Съвети за масло.

          Някой се интересуваше от ключа за масления филтър на нчкой от моделите на BMW които са завряни в двигателя на ма.......та си.Не мога да се сетя в коя тема беше но и тук ще е от полза,как неволята ни накара да си сътворим ключ. (Направено от Веско)


          Uploaded with ImageShack.us


          Uploaded with ImageShack.us


          Uploaded with ImageShack.us


          Uploaded with ImageShack.us
          Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

          Коментар


          • #50
            От: Съвети за масло.

            Драго, готино е станало. Аз преди тръгване в последния момент се сетих, че нямам такъв ключ и купих от магазина за инструменти Вета, ама си носих филтъра, че има различни размери. По темата за маслото. Тук в Кения днес ходих в дилъра на БМВ да сменям масло. Сложиха ми на Shell 15W40. Въпреки,, че са дилъри на БМВ с огромна сграда като на Камор въобще не са и чували за онова масло на БМВ с голямата молекула. Това масло на Шел си е абсолютно автомобилно, щото го продават на всяка бензиностанция като гледам. Карах мотора през деня в задръствания и си върви. Като тръгвах сипах от ЗМЕЯ масло CEPSA 10W50 синтетично. Мотора е с въздушно и за пътя до тук около 9500 съм сипал почти 500гр. и то след първите 100гр,. които долях тогава започна да го харчи по малко. Съвети за масло много, ама по-добре всеки да си сподели опита, че май повече файда ще има.

            Коментар


            • #51
              От: Съвети за масло.

              Здравейте!
              Тази година,след завършването си на 1-ви курс,научих доста неща от Университета.Понеже специалността,която уча в Русенския университет"Ангел Кънчев" е Транспортна техника и технологии,учихме предмет Автомобилни експлоатационни материали.
              Та да се върнем отново на темата.По време на упражнения изследвахме маслата,като ги нагрявахме до определени температури и определяхме кинематичния им визкозитет с определени прибори.В едно мосло е важно да се обърне особено главно внимание на Кинематичния визкозитет при 100*С.Масло с кинематичен визкозитет при 100*С,над 18 квадратни милиметра/секунда,означава че става за двигатели с въздушно охлаждане-Вие не си мислете,че има двигател който "не пипа"маслото-такъв двигател просто не е измислен.Маслото намалява обема си,защото от него се изпаряват леките примеси и на един литър това може да са до 50мл.Когато то влиза в контакт с нажежените части,то полепва по тях и се окислява,с което може да се предизвика намаляване на вискозитета му и преминаване в надбуталното пространство.Има и още едно много важно нещо.Двигателите с въздушно охлаждане имат по-големи допуски в сравниние с водноохлажданите.При стартирането на такъв двигател,той изгаря маслото в студените моменти на работа и след като температурата "обере" луфтовете,престава преминаването на масло в горивната камера.
              Поздрави!

              Коментар


              • #52
                От: Съвети за масло.

                И понеже намерих едно файлче, (което за съжаление не можах да открия, когато Бойко попита за това, какво масло да използва в Африка) реших, че все пак ще е полезно да го споделя, макар и късничко.




                КЛАСИФИКАЦИЯ НА МОТОРНИТЕ МАСЛА

                Моторните масла се класифицират по две основни характеристики:- вискозитет и експлоатационно равнище. За вискозитета в целия свят е приета класификацията по SAE. За експлоатационното равнище съществуват две класификации - на Американския нефтен институт / и на европейските автопроизводители / ССМС/


                Класификация по SAE

                По тази каласификация моторните масла се разпределят в 11 вискозитетни класа:6 зимни означени с буквата W и цифрите 0, 5,10, 20 и 25 /0W, 5W, 10W, 20W, 25W/ и 5 летни, означени с цифрите 20, 30, 40, 50 и 60
                Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два: динамичният вискозитет, определен в специални апарати,симулиращ въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от коляновия вал в лагерите до отдалечените точки на смазване. Температурите, при което се извършва това определяне , са различни за всеки зимен клас, но всичките са отрицателни. Така например за маслото 5W те са минус 25 градуса и минус 30 градуса по Целзий, а за маслото 15W - най подходящо за нашата страна минус 15 градуса и минус 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури, нормираният динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначално завъртане на коляновия вал, както и че гарантира бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки.
                За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинема
                тичния вискозитет, определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по - голяма, толкова маслото е по- гъсто и може да се използва при по- високи температури. В нашата страна най- подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.
                Всесезоните масла - тези които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва вискозитетния клас, а знаменателя - летния /например 15W/40/
                За прецизност трябва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гаранти-
                ран минимален кинематичен вискозитет при 100 градуса Целзий, а от 1991г. насам - и гарантиран динамичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана безаварийната експлоатация на автомобила при високи температури.

                Класификация по API

                Към средата на шесдесете години Американският нефтен институт въведе класификационна система с кодови букви означаващи така нареченото експлоатационно ниво. Тази класификация може да се допълва с нови типове масла, като се отчита изменението на конструкцията и условията на експлоатация на съвремените двигатели.
                Маслата за бензинови двигатели се обозначават с буквата S. Първият експлоатационен клас SA е бил за моторно масло без присадки, с течение на времето са се предвигили по азбуката. - SB, SC, SD, SF,... SJ сега отчитат повишението в качеството на маслата. Днес в света е достигнато експлоатационно ниво SJ.
                Дизеловите масла се обозначават с буквата С, а втората буква посочва експлоатационното ниво. Днес марките СА и СВ вече са остарели. Масло с експлоатационен клас СС беше въведено на пазара в средата на шесдесете години и все още се използва в двигателите с естествено захранване. Маслата за дизелови двигатели от клас CD са предназначени за двигатели с умерени до тежки режими на натроварване. Следват СЕ... и така нататък във възходящ ред на азбуката.




                Надявам се, тази информация да Ви помага при избора на масла .
                По-добре мъртъв, но пич,... отколкото жив скапаняк!...

                Коментар


                • #53
                  От: Съвети за масло.

                  ЗАмислям се за Castrol 20 W 50 .Ползвам сериозни отстъпки и цената става атрактивна.Литърът преди отстъпката е 15,80 лв.От друга страна не искам да си прецакам машината ,заради излишни икономии....
                  PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                  КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                  0899187766

                  Коментар


                  • #54
                    От: Съвети за масло.

                    Карай с каквото препоръчва производителя на машината. Навременната смяна е много по-важна от това дали караш с най-доброто масло.
                    You'll never find out - I got no key hole....

                    Коментар


                    • #55
                      От: Съвети за масло.

                      Гледам какво е писал народа нагоре и се дивя.
                      Освен италианските производители на мотори, никой друг не препоръчва марката и типа на маслото - дали ще е минерално или синтетика.
                      Препоръчват клас по API и вискозитет, в зависимост от околната температура. Изборът на масло се оставя на собственика.
                      За нашите средногодишни температури универсалният вискозитет е 10W-50, според таблиците на много мотоциклетни производители.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Съвети за масло.

                        Още едно мнение по въпроса за маслото.
                        http://africanlongdistance.wordpress...boxer-engines/
                        BMW F800GS

                        Коментар


                        • #57
                          От: Съвети за масло.

                          Има една немска марка, която препоръчва - затова го написах на Чуров.
                          You'll never find out - I got no key hole....

                          Коментар


                          • #58
                            От: Съвети за масло.

                            Първоначално публикуван от churov Преглед на мнение
                            .... Castrol 20 W 50 ....
                            Карам със същото на 15.20лв. без никакви отстъпки.
                            още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                            Коментар


                            • #59
                              От: Съвети за масло.

                              Ползвам 20 + % при тази марка....
                              PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                              КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                              0899187766

                              Коментар


                              • #60
                                От: Съвети за масло.

                                Аз за Африка тръгнах със Cepsa 10W50 - испанско. В Африка ми сипаха SHELL 10W40 като за коли, щото друго нямаше. Сега го сменям отново със Cepsa 10W50 и само с това мисля да карам по две причини - първо, че се убедих, че харчи много по-малко от това, което препоръчват от БМВ и е по - добро и второ - сигурен съм за произхода му, щото го взимам от ЗМЕЯ, който го внася директно от производителя, а преди с Кастрол съм брал ядове на хондата. Освен че е важен вискозитета според мен и трябва да сме сигурни от къде купуваме, щото е пълно с ментаци, предлагащи се на цената за оригинално и само си мислим, че караме с туй дето го пише на опаковката. На Кастрол също ми препоръчваха масла в Камор Ауто, но не съм пробвал.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X