Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за масло.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Съвети за масло.

    Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
    ...
    Мони не знам с какво ще кара, но при него охлаждането е водно и има значение това.
    ...
    Това, че единият от моторите може да се движи с (относително) по-обикновено масло, не значи автоматично, че не може да се подбере отлично за поставените условия синтетично масло, подходящо и за двата мотора.

    И все пак проверете 10-60 маслата, дали има причини да не стават за вашите мотори...

    П.п. По принцип наистина изборът на масло не е най-жизненоважен за самото пътуване - ще отидете и ще се върнете почти с какво да е масло - стига двигателят никога да не остава "на сухо"...
    Последно редактирано от Shider; 21-04-10, 13:52.
    SUZUKI V-STROM 1000
    Jeep Cherokee 2.5CRD
    TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
    о889 525 о74 - Владо

    Коментар


    • #17
      До: Съвети за масло.

      Ще се присъединя, към препоръката на Румен от по-горе... Единствената причина да не се спрете на 10W60 100% синтетика, е цената... Друга причина, няма...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #18
        До: Съвети за масло.

        Определено и аз бих казал за Синтетичното. То издържа на много по-високи температури, преди да се предаде. Минералното при прегряване по-лесно се разгражда и се отделят смоли, при което много рязко му спадат мазителните качества.
        20-50 Пълна синтетика май няма да намериш, но се огледай за 10-50 или 10-60. За съжаление не мога в момента да се сетя за конкретна литература.
        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

        Коментар


        • #19
          До: Съвети за масло.

          Не съм сега моторджия, ама да питам. Таз машина има ли принудително охлаждане на масления радиатор. И ако няма, дали не е добре да се мисли в тази посока?
          Успех в начинанието!

          Коментар


          • #20
            До: Съвети за масло.

            Значи сменям си често колите ( за 24г. ги изброих 19 само мои и аз си ги поддържам изцяло ) . Експериментирах доста с масла (всякакви ) . Колегите по- горе дават верни мнения, но за вашето пътуване(Африка) според мен ПЪЛНА СИНТЕТИКА и 20W50 Ако има 10W60 също ще е супер. Аз карам вече 5-6г. и на коли и на мотори само MOTUL в различните му разновидности и съм ужасно доволен-правят основно масла за състезателни машини и по- малко за стандартни автомобили. Това е френска марка и тъй като не е широко разпространена проверете кой голям производител има из Африка най- добре развита дистрибуторска мрежа. ( За всеки случай , че с много камъни ...картери ...хайде да не говоря лоши работи. ) Ама Кастрол май са най- разпространени . Ако повечето страни през които ще минавате са били френски колонии , разузнайте и за МОТУЛ.
            Със сигурност ще намерите вярното решение. За Африка бих заложил на 20Х50(60) , а за Русия 10Х40 - ама пълна синтетика ЗАДЪЛЖИТЕЛНО(моторите са ви нови и е препоръчително ...поне за мен ) ПОЗДРАВИ И УСПЕХ в начинанието

            Коментар


            • #21
              До: Съвети за масло.

              Във връзка с тази дискусия тук, вчера представителите на двете компании Shell и Castrol в България бяха така любезни да предоставят пълна информация за маслата 10 W 60. И двете компании имат от тези масла налични. Цената е съвсем еднаква - 140лв/4л.
              И от двата офиса отказаха да се ангажират с конкретна цифра за пробег, но се коментираше "над 10 000км, може би 15 000, не са long life". Маслото на Shell е с търговско наименование "Shell Helix Ultra Racing 10W60", а това на Castrol с "EDGE Sport 10W60". На мен ми прави впечатление, че и при двете масла не се говори за мотоциклети, и че и в документите и на двете фирми за мотоциклети BMW R....GS се препоръчва масло 10W50 - пълна синтетика, а от Castrol и 20W50 - минерално. Остава да сравним и Motul.

              Ето техническите характеристики:







              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #22
                До: Съвети за масло.

                И Моторекс имат такова масло:
                Motorex POWER SYNT 4T 10W/60
                Пълна синтетика, високо продуктивно масло за 4-тактови двигатели. Оригинално реисинг качество , специална добавка за съединител , Крайно устойчиво при високи температури . Специално разработено за последната генерация хипер-спорт мотоциклети.

                Опаковка: 1 литър - 30 лв.
                Опаковка: 4 литра - 111 лв.
                И Елф имат такова (уж мотоциклетно) - миналата година го гледахме на промоция в накакъв румънски хипер-маркет. Едвам разубедих един приятел да не си го взема, понеже наличното беше със спецификация по JASO - MB, т.е. най-общо казано за сухи съединители или с разделно мазане... (за масовата шир-потреба трябва да е МА... - с добавки за съединител, за които всички сме слушали и чели, но всъщност никой не знае нещо конкретно...)

                И имайте предвид, че в мануалите на доста мотоциклети са изброени подходящите масла, но изрчно пишат примерно: API-SE, SG, SH. Note - Not higher than API-SJ!
                Последно редактирано от Shider; 22-04-10, 09:16.
                SUZUKI V-STROM 1000
                Jeep Cherokee 2.5CRD
                TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
                о889 525 о74 - Владо

                Коментар


                • #23
                  До: Съвети за масло.

                  Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
                  ......
                  И имайте предвид, че в мануалите на доста мотоциклети са изброени подходящите масла, но изрчно пишат примерно: API-SE, SG, SH. Note - Not higher than API-SJ!
                  Къде на етикетите на тубите са тези означения. Не ги намирам???
                  още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                  Коментар


                  • #24
                    До: Съвети за масло.

                    Как да знам какви масла визираш и да ти кажа къде по тубите ги има тези означения?!?
                    Трябва да ги има все някъде - поне на 90% от опаковките на двигателните масла ги има. Другият вариант е производителя/разпространителя на маслото да не дава покриваните спецификации конкретно по API, но със сигурност трябва да има поне някакъв друг стандарт...
                    Ето малко полезни теми от други мото-форуми (ако не е в рарез с някое от правилата ):
                    http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=9&t...%D0%BE#p176762

                    http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,4940.0.html
                    SUZUKI V-STROM 1000
                    Jeep Cherokee 2.5CRD
                    TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
                    о889 525 о74 - Владо

                    Коментар


                    • #25
                      До: Съвети за масло.

                      Съжелявам че разбоднявам темата, но при мен проблема е с закупуването. Често го правя от нета. Търговците там дават инфо само , примерно: "... за вис. натоварени ДВГ и съединител в мас. баня 20W-50.."
                      W magazin същото: "да бе да... става... амии как.."
                      Последния случай: никъде не мога да разбера маслото мотоциклетно ли е що е, само по дълъг номер с малък шрифт на етикета, който отговаря на каталожната спецификация на мотора. Забелязвам че етикета има знак да се отлепи и прочете инфото под него. -> ОТЛПЯМ и чета "...hight performance engine oil for ..... and diesel engine..."

                      Moже просто етикета да е стандартен или .....?
                      Маслото е взето от Дару-Кар!
                      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                      Коментар


                      • #26
                        До: Съвети за масло.

                        След много четене и колебание, взех за Бетата Motul 300V 15W50 double ester, с каквото си кара и до сега. Но от следващия път мисля да го сменя с някое малко по-евтинко. При Еди много хвалят Bel Ray-a. Имали преди много оплаквания от Мотул, и сега предлагат само Bel Ray но е полусинтетика и това ме спира. Друг вариант е Моторекс или Мидланд.... ще го мисля след 7-800 км
                        2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                        Toyota Land Cruiser KDJ 125

                        Коментар


                        • #27
                          До: Съвети за масло.

                          Стана ми СУПЕРИНТЕРЕСНО какво ще рече недоволни от масло . И как някои хора разбират това дето си го наливат в ДВГ-то дали е хубаво или не е ? Като се има в предвид , че за състоянието на маслото се следи дали потъмнява , дали го гори двигателя и дали се запазват дълго време мазителните свойства(надали всеки има лаборатория у тях). На лек автомобил ( Волво 960 2.5 бензин )преди 7-8г. рискувах и го карах с Приста 10W40 , ама сменях на 2500км. За около 40 000 нямаше НИКАКВИ поражения по двигателя( нито го гореше, нито потъмняваше, нито след 500км пробег на напълно горещ двигател си губеше мазителните свойства.Само дето вече не можех да го намирам тънко , а и минах на дизели (до скоро ) Принципът на ВСЯКО масло е еднакъв - маже докато има достатъчен вискозитет . А той се губи бързо ако не е качествено маслото . И то се губи най- вече от постоянна промяна на температурата на маслото ( топъл - студен двигател). И другото нещо - ако се кара ДЪЛГО време във висок температурен режим( високи обороти или висока външна температура ), каквото ще им се случва на някои хора ( мамицата му що не и на мен ), маслото минава 125гр. целзий става рядко като вода и спира да маже. До колкото знам съвременните коли и мотори далеч не всички имат датчик за темп. на маслото (счита се , че не им трябва), така , че МНОГО МАЛКО ХОРА могат да следят тоя параметър( АУДИ и някои други по- натоварени двигатели- имах Пежо 406 2.2 бензин 160 к.с. и то имаше датчик. А на моторите се продава като доп. екстра такъв датчик( и не струва нищо- за ВФР-а ми беше 60 лв.
                          И защо някой решава , че дадено масло е по-добро от друго и как го решава , ЩЕ МИ Е МНОГО ИНТЕРЕСНО да науча.
                          За Димо , Мони И Бойко имат и други фактори значение(дали дадено масло може да се намери там където стигнат и трябва да сменят.
                          Извинявам се за дългия пост, но понякога се ядосвам ......или вече взе да ми става смешно (май от ЕГН-то ).

                          Коментар


                          • #28
                            До: Съвети за масло.

                            Понеже едно време се рових в подобни теми , да кажа че най общо , за вслучая е важно второто число ( 15в50 или 20в50) - то е индекса на вискозитета в работен режим , първото е за визкозитет при определена външна температура, и влияе най-вече при стартирането на двигателя . При определен дебит на помпата , от вторият индекс зависи какво налягане ще има маслото при работна температура - при 15в40 ще е едно , при 15в50 ще е по високо . От тук идва тълкуването че за по стари двигатели трябва по гъстичко масло - да "уплътнява" . Иначе универсалният съвет от мен - масло от доказана марка , с доказан произход , с предписаните от производителя на мотора параметри , и от възможно по-висок клас - в такива пътувания няма място за компромиси.

                            малко то друг форум :
                            http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,4940.0.html

                            Коментар


                            • #29
                              До: Съвети за масло.

                              +1 за Гошо

                              Коментар


                              • #30
                                До: Съвети за масло.

                                Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
                                Много готина табличка.
                                Със сигурност същата може да се намери и в някой учебник по ДВГ от преди 50 години. Защото вискозитета на маслото се подбира според околната температура, при която работи двигателя.
                                Класа на маслото е параметъра, който трябва да се гледа по-внимателно.
                                Тъй като БМВ-то е със сух съединител, може да се ползва всяко подходящо по клас и вискозитет автомобилно масло.
                                Дали ще е минерално, хидрокрекинг, полусинтетика или естерно си решавате вие. Последното е с най-стабилни параметри.
                                Тази таблица ви дава свобода да наливате каквото масло намерите накрай света. Стига да отговаря по клас.
                                Мисля, че е по-важно да се притеснявате за бензините, отколкото за маслата. Носете си поне два горивни филтъра, че с тези инжекциони кой ще отпушва дюзи.
                                За пустините и по два въздушни няма да са излишни.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X