Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за масло.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвети за масло.

    Пускам темата, за да не пълня темата на Димо за пътуването му.
    Имам следното чудене. С какво масло да тръгна за Африка, което да работи при високите температури. В момента съм с онова "специалното" на БМВ 20W40, което според мен няма да работи при +40-50 градуса.
    Димо каза, че ще кара с 20W50. Обаче какви марки са хубави.
    Моля, който е запознат да даде някакви насоки. В момента мотора, ако се кара с над 160км/час на 1500 километра гори около 150 грама масло. Не знам дали ще гори повече ако му сложа пълна синтетика. Съединителя е сух. Чудя се и какво влияние на вида масло оказва това, че охлаждането е въздушно-маслено. Вие сте наред.

    Мисля, че една обща тема, в която всеки да каже своите впечатления от даден вид масло, за какво е полезен, при какви температури работи и т.н. би била полезна за всички.

  • #2
    До: Съвети за масло.

    Това, което пиша сега е за твоя случай с конкретното пътуване в Африка, но го пиша тук защото ще е приложимо и за други подобни случаи.
    Моя боксер (че вече имам и друго ) го карам с минерално. За пътуване из Африка обаче, бих сложил пълна синтетика. За теб ниските скорости по кофти пътища във високи температури няма да са изключение в Африка и точно тогава предимството на синтетиката е важна - доброто представяне във високи температури - минералното не е толкова добро там.

    За марки няма да споря, аз ползвам Shell Helix за синтетично, но може да има и по-добри. А цифрите индицират температурни граници за употреба.
    You'll never find out - I got no key hole....

    Коментар


    • #3
      До: Съвети за масло.

      Зависи от района и сезона. В Алжир през Март в района на Бискра за една нощ натрупа 60 см. сняг.

      Коментар


      • #4
        До: Съвети за масло.

        В документите на мотора BMW R1150 GSA е дадена следната таблица:



        Избора на марка си е личен и много е писано за плюсове и минуси на различните производители.
        Аз не се наемам да кажа кое масло е по-хубаво, доколкото не съм правил замервания на износването на детайлите при употреба на еднакви двигатели в еднакви натоварвания при еднакви температурни условия и с различни масла.
        За БМВ боксер двигателите сме чували твърдението , че минералното масло с марка БМВ 20W50 е разработвано конкретно за тях, във връзка с факта, че са с въздушно охлаждане и работят в сравнително голям температурен диапазон.
        По тази причина и аз не се замислям много, много какво масло да сложа, но производителят на машината все пак е посочил и други заместители в случай, че няма откъде да намериш точно пък БМВ масло.

        П.П.
        Маслото с вискозитет 15W-51 e хъм ... шегичка
        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • #5
          До: Съвети за масло.

          Димо, няма производител, който да ти посочи най-скъпите и качествени масла като задължителни... Това е както маркетингова стратегия, така и не бива да се забравя, че всеки производител все пак силно желае скорошното износване и подмяна на това което ти е продал... Неговата задача не е, да ти продава масла..., това правят други компании... неговата задача, е да ти продава части и по възможност да те убеди да си сменяш често машината...

          Та в тази връзка:Няма как едно минерално масло особено пък толкова ограничено като 20W50 да се сравни с едно висококачествено синтетично масло..., което при това ще работи в температурен диапазон напълно непостижим за минералното, много по-устойчиво ще е, ще поддържа двигателя в идеална чистота и ще му удължи живота поне двойно...

          Единственото предназначение на минералните масла е при разработката на нов двигател... Но това е дълга тема...

          Горното което съм написал не важи за компании които произвеждат продукция от най-висок клас, където няма проблем с парите и маркетинговата стратегия е друга... Ферари, Ламборгини, Ролс-Роис и т.н. се карат само и единствено със 100% синтетика...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            До: Съвети за масло.

            И за да бъде разбран правилно, уточнявам, че не само това, дали едно масло е синтетично, го прави по-добро... Просто най-добрите масла могат да бъдат само синтетични... физически закони..., нищо не може да се направи... Но между едно "куче марка" синтетично, и качествено минерално, е ясно кое е правилния избор... Качествените масла ще ги познаете, по производителя и... цената...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              До: Съвети за масло.

              Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
              С какво масло да тръгна за Африка, което да работи при високите температури. В момента съм с онова "специалното" на БМВ 20W40, което според мен няма да работи при +40-50 градуса.
              На +50 градуса, двигателя на по-висока температура ли работи.

              Коментар


              • #8
                До: Съвети за масло.

                Единият механик "се кълне" в 15W40 или 20W50 пълна синтетика, другият в 20W50 минерално Аз не знам какво в крайна сметка и чета, слушам Венци с първият ставате двама

                При моето пътуване температурите се очаква да са между -10/+50.
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • #9
                  До: Съвети за масло.

                  Въздушно охлажданите двигатели работят в много по-неблагоприятен режим отколкото тези с водно охлаждане... Всъщност по-правилно е да се нарекат, частично маслено охлаждани двигатели, защото обикновено има маслен радиатор..., на който се разчита за охлаждане не само на маслото... Естествено всеки може да си представи, че такъв двигател работи в много по-голям температурен диапазон... Е щом, условията са по-тежки, каква е логиката да не търсим най-доброто при мазането...? В случая, въобще не е важно кой в какво се "кълне", или какво си знае... Важни са само законите на физиката и химията... За маслата, производството им, характеристиките и приложенията им, има изписани много книги... Мен въобще не ме вълнуват нито маркетинговите стратегии на производителите, нито кой механик какво мисли... Те за маслата има достатъчно и теория и информация... Да, има и области където синтетичните масла са неприемливи, например при всички много стари автомобили, на които семерингите са произведени от материали, които не издържат на съвременните добавки използвани в синтетичните масла... Но мисля това е тема за един друг форум... За пътуващите в екстремни условия, са необходими масла предвидени за екстремни..., условия... Между другото, синтетичните масла са измислени за да удовлетворят нуждите на бойната авиация, не за друго... много буталните двигатели на старите изтребители, могат да работят в тези условия само със синтетични масла...

                  С други думи, Димо, зарежи ги механиците..., вземи малко книги за теория и практика на маслата, мазането и трибологията...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    До: Съвети за масло.

                    То тук става малко като в правото - законът е един, ама зависи кой как ще го тълкува...

                    Аз също бих избрал възможно "по-гъсто" - за жегите по Екватора; и синтетично - заради по-високата му стабилност/дълготрайност/устойчивост при големи (термични) натоварвания; естествено и да покрива изискванията за двигателя (буквата след "S"-a е важна по API-спецификацията), но принципно маслата са много пред двигателите в развитието си - та едва ли ще има проблеми...
                    Има и 10W-60, които си струва да провериш дали са съвместими с твоя двигател...

                    За доливане, естествено е задължително да вземеш - предполагам е в началото на списъка...
                    А Мони с какво масло ще кара, и на колко се сменя на КТМ-а? - ако може да сте с едно и също - та да спестите малко място от резервно масло...

                    И все пак редовната смяна е задължителна за доброто здраве на ДВГ-то. Едно време какви смехотворни легенди се опитваха да пробутват някои търговци за фантастични пробези без смяна със синтетични масла...
                    Аз не бих екпериментирал, ако не го разрешава призводителя на двигателя...
                    Последно редактирано от Shider; 21-04-10, 12:57.
                    SUZUKI V-STROM 1000
                    Jeep Cherokee 2.5CRD
                    TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
                    о889 525 о74 - Владо

                    Коментар


                    • #11
                      До: Съвети за масло.

                      Съвършено вярно! Всяко масло си има ясно определен пробег и това въобще не е свързано с това дали е синтетично или не... И качественото масло е задължително да се сменя на опреденият интервал, при това без да се забравя, че интервалът е както моточасове, така и време... Няма значение дали е карана машината или не...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        До: Съвети за масло.

                        Слагай Castrol EDGE Sport 10W60 .....

                        Те от това по синтетика .... нЕма
                        Не съм търговец и реклама не правя!

                        Ако намериш нещо по-добро от това ...... черпя ....

                        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Съвети за масло.


                          Съгласен съм. Тези книги за маслата не съм ги чел, затова чета какво пише в книгата на мотора и слушам съветите на хората, които го поддържат. Изобщо няма спор дали синтетичните масла имат по-добри характеристики. Въпросът за мен е конкретно за този двигател и в частност за пътуването , което предстои. В този смисъл (във връзка с доливането) изборът ми на минерално е и заради възможността да немеря лесно такова масло навсякъде из "становете".

                          А иначе пълният текст в документите на мотора е следният:

                          "Marken-HD-ÖL der API-Klassifikation SF, SG oder SH; Erweiterungen mit CD oder CE sind zulässig; oder Marken-HD-Öl der CCMC-Klassifikation G4 oder G5; Erweiterung PD2 ist zulässig.
                          Viskositätsklasse in Abhängigkeit von der Auβentemperatur.
                          Die Temperaturgrenzen der SAE – Klassen kÖnnen kurzfristig uber – oder unterschritten warden.
                          Die “Special - Oils” sind namentlich von der BMW AG freigegeben und bei ihrem BMW Motorrad Partner erhätlich.
                          Alle von BMW vertriebenen Motorenole unterliegen der ständigen BMW Qualitätskontrole.
                          Ölzusätze jeglicher Art warden werkseitig abgelehnt."
                          ______2
                          Е = MZ

                          Коментар


                          • #14
                            До: Съвети за масло.

                            За тебе, Димо, е малко по-различна ситуацията... Ти имаш пустини, но в умерения пояс, и то на високи надморски височини, май-май... И още по-неразвити и изостанали райони от африканското приключение на Бойко...
                            Но пък сякаш няма да имаш нужда от смяна на маслото по пътя (или бъркам...) - та също можеш да заредиш хай-тек масло + резервно за доливане...
                            И нали ще носиш нещо (метал-пластик някакъв) за полева поправка на спукан картер... Дано никога да не ти се налага да го ползваш, но все пак тръгвате с едно единствено МПС - няма да има кой да прескочи до магазина в съседния град...
                            SUZUKI V-STROM 1000
                            Jeep Cherokee 2.5CRD
                            TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
                            о889 525 о74 - Владо

                            Коментар


                            • #15
                              До: Съвети за масло.

                              В първия ми пост съм допуснал грешка. Маслото, което наливам в Камор ауто е 20W50 минерално, а не 20W40.
                              Мони не знам с какво ще кара, но при него охлаждането е водно и има значение това.
                              Температурите, при които ще караме са същите като при Димо.
                              От казаното до момента разбирам, че трябва да търся 20W50 пълна синтетика.
                              За 21000км при сегашното положение мисля, че ще изгори най-много 2 литра, което не е проблем да нося за доливане. Някой казват, че с пълна синтетика моторите им БМВ са спрели да горят масло, но пък двигателите не са боксер.
                              Ей, голямо чудене пада и то е защото нямам представа какво може да стане на мотора при големите жеги с това минералното масло.
                              Последно редактирано от boiko73; 21-04-10, 13:42.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X