От: Съвети за масло.
П
Понеже не разбрах всичко от написаното можете ли да ми кажете масло тип Sae 90 какво точно масло е,зщото на капака на табелката за диференцялите пише
само това.
Първоначално публикуван от ttankof
Преглед на мнение
И понеже намерих едно файлче, (което за съжаление не можах да открия, когато Бойко попита за това, какво масло да използва в Африка)
реших, че все пак ще е полезно да го споделя, макар и късничко.
КЛАСИФИКАЦИЯ НА МОТОРНИТЕ МАСЛА
Моторните масла се класифицират по две основни характеристики:- вискозитет и експлоатационно равнище. За вискозитета в целия свят е приета класификацията по SAE. За експлоатационното равнище съществуват две класификации - на Американския нефтен институт / и на европейските автопроизводители / ССМС/
По тази каласификация моторните масла се разпределят в 11 вискозитетни класа:6 зимни означени с буквата W и цифрите 0, 5,10, 20 и 25 /0W, 5W, 10W, 20W, 25W/ и 5 летни, означени с цифрите 20, 30, 40, 50 и 60
Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два: динамичният вискозитет, определен в специални апарати,симулиращ въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от коляновия вал в лагерите до отдалечените точки на смазване. Температурите, при което се извършва това определяне , са различни за всеки зимен клас, но всичките са отрицателни. Така например за маслото 5W те са минус 25 градуса и минус 30 градуса по Целзий, а за маслото 15W - най подходящо за нашата страна минус 15 градуса и минус 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури, нормираният динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначално завъртане на коляновия вал, както и че гарантира бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки.
За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинема
тичния вискозитет, определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по - голяма, толкова маслото е по- гъсто и може да се използва при по- високи температури. В нашата страна най- подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.
Всесезоните масла - тези които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва вискозитетния клас, а знаменателя - летния /например 15W/40/
За прецизност трябва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гаранти-
ран минимален кинематичен вискозитет при 100 градуса Целзий, а от 1991г. насам - и гарантиран динамичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана безаварийната експлоатация на автомобила при високи температури.
Към средата на шесдесете години Американският нефтен институт въведе класификационна система с кодови букви означаващи така нареченото експлоатационно ниво. Тази класификация може да се допълва с нови типове масла, като се отчита изменението на конструкцията и условията на експлоатация на съвремените двигатели.
Маслата за бензинови двигатели се обозначават с буквата S. Първият експлоатационен клас SA е бил за моторно масло без присадки, с течение на времето са се предвигили по азбуката. - SB, SC, SD, SF,... SJ сега отчитат повишението в качеството на маслата. Днес в света е достигнато експлоатационно ниво SJ.
Дизеловите масла се обозначават с буквата С, а втората буква посочва експлоатационното ниво. Днес марките СА и СВ вече са остарели. Масло с експлоатационен клас СС беше въведено на пазара в средата на шесдесете години и все още се използва в двигателите с естествено захранване. Маслата за дизелови двигатели от клас CD са предназначени за двигатели с умерени до тежки режими на натроварване. Следват СЕ... и така нататък във възходящ ред на азбуката.
Надявам се, тази информация да Ви помага при избора на масла
.

КЛАСИФИКАЦИЯ НА МОТОРНИТЕ МАСЛА
Моторните масла се класифицират по две основни характеристики:- вискозитет и експлоатационно равнище. За вискозитета в целия свят е приета класификацията по SAE. За експлоатационното равнище съществуват две класификации - на Американския нефтен институт / и на европейските автопроизводители / ССМС/
Класификация по SAE
По тази каласификация моторните масла се разпределят в 11 вискозитетни класа:6 зимни означени с буквата W и цифрите 0, 5,10, 20 и 25 /0W, 5W, 10W, 20W, 25W/ и 5 летни, означени с цифрите 20, 30, 40, 50 и 60
Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два: динамичният вискозитет, определен в специални апарати,симулиращ въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от коляновия вал в лагерите до отдалечените точки на смазване. Температурите, при което се извършва това определяне , са различни за всеки зимен клас, но всичките са отрицателни. Така например за маслото 5W те са минус 25 градуса и минус 30 градуса по Целзий, а за маслото 15W - най подходящо за нашата страна минус 15 градуса и минус 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури, нормираният динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначално завъртане на коляновия вал, както и че гарантира бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки.
За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинема
тичния вискозитет, определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по - голяма, толкова маслото е по- гъсто и може да се използва при по- високи температури. В нашата страна най- подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.
Всесезоните масла - тези които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва вискозитетния клас, а знаменателя - летния /например 15W/40/
За прецизност трябва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гаранти-
ран минимален кинематичен вискозитет при 100 градуса Целзий, а от 1991г. насам - и гарантиран динамичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана безаварийната експлоатация на автомобила при високи температури.
Класификация по API
Към средата на шесдесете години Американският нефтен институт въведе класификационна система с кодови букви означаващи така нареченото експлоатационно ниво. Тази класификация може да се допълва с нови типове масла, като се отчита изменението на конструкцията и условията на експлоатация на съвремените двигатели.
Маслата за бензинови двигатели се обозначават с буквата S. Първият експлоатационен клас SA е бил за моторно масло без присадки, с течение на времето са се предвигили по азбуката. - SB, SC, SD, SF,... SJ сега отчитат повишението в качеството на маслата. Днес в света е достигнато експлоатационно ниво SJ.
Дизеловите масла се обозначават с буквата С, а втората буква посочва експлоатационното ниво. Днес марките СА и СВ вече са остарели. Масло с експлоатационен клас СС беше въведено на пазара в средата на шесдесете години и все още се използва в двигателите с естествено захранване. Маслата за дизелови двигатели от клас CD са предназначени за двигатели с умерени до тежки режими на натроварване. Следват СЕ... и така нататък във възходящ ред на азбуката.
Надявам се, тази информация да Ви помага при избора на масла
.Понеже не разбрах всичко от написаното можете ли да ми кажете масло тип Sae 90 какво точно масло е,зщото на капака на табелката за диференцялите пише
само това.
Коментар