Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за масло.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Съвети за масло.

    Първоначално публикуван от ttankof Преглед на мнение
    И понеже намерих едно файлче, (което за съжаление не можах да открия, когато Бойко попита за това, какво масло да използва в Африка) реших, че все пак ще е полезно да го споделя, макар и късничко.




    КЛАСИФИКАЦИЯ НА МОТОРНИТЕ МАСЛА

    Моторните масла се класифицират по две основни характеристики:- вискозитет и експлоатационно равнище. За вискозитета в целия свят е приета класификацията по SAE. За експлоатационното равнище съществуват две класификации - на Американския нефтен институт / и на европейските автопроизводители / ССМС/


    Класификация по SAE

    По тази каласификация моторните масла се разпределят в 11 вискозитетни класа:6 зимни означени с буквата W и цифрите 0, 5,10, 20 и 25 /0W, 5W, 10W, 20W, 25W/ и 5 летни, означени с цифрите 20, 30, 40, 50 и 60
    Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два: динамичният вискозитет, определен в специални апарати,симулиращ въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от коляновия вал в лагерите до отдалечените точки на смазване. Температурите, при което се извършва това определяне , са различни за всеки зимен клас, но всичките са отрицателни. Така например за маслото 5W те са минус 25 градуса и минус 30 градуса по Целзий, а за маслото 15W - най подходящо за нашата страна минус 15 градуса и минус 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури, нормираният динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначално завъртане на коляновия вал, както и че гарантира бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки.
    За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинема
    тичния вискозитет, определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по - голяма, толкова маслото е по- гъсто и може да се използва при по- високи температури. В нашата страна най- подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.
    Всесезоните масла - тези които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва вискозитетния клас, а знаменателя - летния /например 15W/40/
    За прецизност трябва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гаранти-
    ран минимален кинематичен вискозитет при 100 градуса Целзий, а от 1991г. насам - и гарантиран динамичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана безаварийната експлоатация на автомобила при високи температури.

    Класификация по API

    Към средата на шесдесете години Американският нефтен институт въведе класификационна система с кодови букви означаващи така нареченото експлоатационно ниво. Тази класификация може да се допълва с нови типове масла, като се отчита изменението на конструкцията и условията на експлоатация на съвремените двигатели.
    Маслата за бензинови двигатели се обозначават с буквата S. Първият експлоатационен клас SA е бил за моторно масло без присадки, с течение на времето са се предвигили по азбуката. - SB, SC, SD, SF,... SJ сега отчитат повишението в качеството на маслата. Днес в света е достигнато експлоатационно ниво SJ.
    Дизеловите масла се обозначават с буквата С, а втората буква посочва експлоатационното ниво. Днес марките СА и СВ вече са остарели. Масло с експлоатационен клас СС беше въведено на пазара в средата на шесдесете години и все още се използва в двигателите с естествено захранване. Маслата за дизелови двигатели от клас CD са предназначени за двигатели с умерени до тежки режими на натроварване. Следват СЕ... и така нататък във възходящ ред на азбуката.




    Надявам се, тази информация да Ви помага при избора на масла .
    П
    Понеже не разбрах всичко от написаното можете ли да ми кажете масло тип Sae 90 какво точно масло е,зщото на капака на табелката за диференцялите пише
    само това.
    Кия Спортидж 2000тди
    Всеки шут отзад-е крачка на пред

    Коментар


    • #62
      От: Съвети за масло.

      Sae 90 е лятно масло за зъбни предавки.

      Коментар


      • #63
        От: Съвети за масло.

        Благодаря за отговора.След въпроса се поразрових и съответно си отговорих сам.
        Кия Спортидж 2000тди
        Всеки шут отзад-е крачка на пред

        Коментар


        • #64
          От: Съвети за масло.

          A дали е проблем ,ако маслото е с присадки за скоростна кут. и съединител? Става въпрос дали е проблем за ГС-а?
          PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
          КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
          0899187766

          Коментар


          • #65
            От: Съвети за масло.

            Не
            Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

            Коментар


            • #66
              От: До: Съвети за масло.

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              ......Castrol с "EDGE Sport 10W60"....
              ю
              Димо, цена 90 лв. устройва ли те ?
              PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
              КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
              0899187766

              Коментар


              • #67
                От: До: Съвети за масло.

                Първоначално публикуван от churov Преглед на мнение
                Димо, цена 90 лв. устройва ли те ?
                Ми не, не ме устройва

                Янко аз сега сменям с 20W50 Motul, двоен естер, пълна синтетика.
                Ще споделя после.
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • #68
                  От: Съвети за масло.

                  Димо, за Motul 7100 ли иде реч?
                  BMW F800GS

                  Коментар


                  • #69
                    От: Съвети за масло.

                    Първоначално публикуван от bulgarasen Преглед на мнение
                    Димо, за Motul 7100 ли иде реч?
                    Да, за същото.

                    Чудех се между него и Motul V300 15W50
                    ______2
                    Е = MZ

                    Коментар


                    • #70
                      От: Съвети за масло.

                      А защо не си сипвате маслото предлагано от производителя на двигателя ви?
                      Не виждам нищо смущаващо да сипвам оригиналното органично масло предлагано от официалните дистрибутори на BMW.Маслото хич не е скъпо а и произхода му е гарантиран в ментерливата ни мила родина.
                      [RIGHT][FONT=Comic Sans MS]R1200GSA[/FONT][/RIGHT]

                      Коментар


                      • #71
                        От: Съвети за масло.

                        Първоначално публикуван от Nicky. Преглед на мнение
                        А защо не ....?
                        Като основно нямам наблизо дилър. 500км само за една смяна не са ми оправдани !!!
                        още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                        Коментар


                        • #72
                          От: Съвети за масло.

                          помоли някой приятел да го купи и да ти го прати.
                          това в случай че камор откажат да ти го пратят с наложен платеж.
                          LZ1NDI
                          DR650SE K8

                          Коментар


                          • #73
                            От: Съвети за масло.

                            За БМВ съветват да се ползва Кастрол и това го пише във всяка книжка и сайт. Никъде няма, че трябва да се ползва точно това, което се сипва в Камор с голямата молекула. Единствено по отношение на маслото съветват до 10000км. да не се слага пълна синтетика.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Съвети за масло.

                              Имам един друг въпрос на който може в отговора да се съдържа и субективизъм но и тя е част от истината.

                              Различните масла дават от нула (почти) до 500ml (примерно) разход на 10Ккм. при един и същи тип на каране. Не е ли по добре да има малък разход на масло (обусловен от характеристиките на маслото не от износването на ДВГ) който разход ще показва и гарантира мазането дори на компресионните сегменти от колкото да няма никакъв разход?
                              Посочените цифри са само за илюстрация!
                              Има данни за някои марки и видове ДВГ показващи нормален min. и max. разход на масло!
                              още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                              Коментар


                              • #75
                                От: Съвети за масло.

                                ЗА масла MOTUL днес се договорих и ползвам вече добри отстъпки.Единствения недостатък е ,че за някой по-екзотични масла се чака няколко дена . ДНес реших да сменя Сastrol-a с Motul - ей така за проба .МOTUL 7100 4Т 20W50 с крайна цена 103лв за 4л. платих 73 лв. Ня някой ,ако мога да му бъда полезен да се обажда. Търся си ортаци за двутактово масло на Мотул ,че там има минимално количество ,за да стане цената 26лв/лит.
                                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                                0899187766

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X