Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM Adventure срещу BMW GS

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: KTM Adventure срещу BMW GS

    Подкрепям Фози на 110%.
    Електронните запалвания са на борда от 1990 (25 години).
    Електронните реле-регулатори от 1980 (35 години).
    По-критични модули за от тия, здраве му кажи.
    Не съм чул някой да роптае против тях обаче. Приети са като даденост и толкова. При това никой не може да ме убеди, че класическа система чукче-наковалня или механичен реле-регулатор са по-надеждни. В никакъв случай!
    Ако погледнео обективно, като се говори за електроника страхът идва от това че повечето хора нямат идея какво става вътре в тая "черна кутия" с много кабели. Всъщност не е и нужно, доколкото проблемите свързани с нея клонят към 0.00001% от всички проблеми по мотоциклетите :-)
    Т.е. вероятността да счупиш шарнир е 10'000 пъти по-голяма отколкото да ти "гръмне" електрониката. За справка стотиците снимки на счупени шарнири и изкорубени предници срещу липсата на такива за електрониката.
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

    Коментар


    • От: KTM Adventure срещу BMW GS

      Електронното запалване ок.

      ABS ок.

      Инжекциона вече вкарва проблеми, но да кажем че плюсовете от него са доста и както споменахте освен ако не искаме да караме наистина мноооого стари машини трябва да се примирим и с него и проблемите с помпи, филтри, дюзи и това че без акумулатор нямаме мотоциклет.

      Разните екстрички, които не пречат на карането като се счупят също не ги обсъждаме - въпрос на вкус дето се вика.

      Имобилазера обаче е голямо дърво! Знам вече за няколко пича как са изгорели прекарвайки моторите (bmw f800gs и ktm 990 adventue а сигурно има и други ама нали за тези чета повечко) си на друг континент и изнеданаааа... не пали!

      Простотиите по окачването пък са абсолютно излишни за пътешественически мотоциклет. Окачването като се счупи или се втвърдява до безумие или става мекица. И в двата случая дърво.

      Тракшън простотиите също не ми трябват, може и да са полезни за някой дето се състезава или не може да кара, знам ли, вие кажете.

      То като се замисля адвенчърски мотор си е различно. За едни е минаване през еднометрови реки и търкаляна на мотора по сипеи, за други излизане от града/щата/държавата, така че за последните защо пък да няма всички електронни простотии на земята...

      Коментар


      • От: KTM Adventure срещу BMW GS

        МразИМ имобилайзери !

        За мотор са напълно безмислени. Мотор се краде много лесно и без да се пали !
        Бих байпаснал имобилайзер на всеки мотор, който имам (стига да е възможно) и съветвам приятелите си да направят същото.

        Може да ми е субективно мнението, защото "имобилайзерското дърво" съм го ял на 1000 км от къщи, оправих се на магия, но имах сериозни шансове да завърша "адвенчъра" с баничарка.

        Коментар


        • От: KTM Adventure срещу BMW GS

          За КТМ 990, байпаса е 900лв някъде. Нова електроника от 2008-ма година, която не изисква имобилайзер.

          В моя случай обаче това означава и къртовски труд след това за да си направя инжекцията пак да ми харчи малко и да върви много и засега ще се въздържа.

          Тръгна ли обаче на пътуване над 30 дни, т.е. мноооого далече, поне ще си взема с мен едно такова ECU!

          Коментар


          • От: KTM Adventure срещу BMW GS

            Някъде в друга тема ги бяхме писали подобни работи, ама кой от производителите ни обръща внимание на нас?
            Имобилайзера е абсолютно излишен за адвенчър мотор. Тракшън контрола също. Електронни настройки на окачването с копче от кормилото също е абсолютно излишно... Не е излишно настройки на окачването, но е достатъчно това да става механично на място. Даже моето МЗ 150 от 1980 година имаше подобни механични настройки.
            Задна гума по-голяма от 150 отзад също е абсолютно излишна, както и мощности от над 100 коня.
            Това с по-малкото коне преполага по-ниска степен на сгъстяване, а от там възможност на съответният двигател да работи с по-нискооктанови и лоши бензини. А не 150 коня и 13:1 сгъстяване и като му сипеш А91, или не дай си боже А86 бензин и една камара електронни датчици да изреват на умряло, и до там с адвенчър мотора...
            Електронна газ?!?! Наистина ли е нещо добро и нужно?
            Разни изгъзици и моментни моди, като мигачи в огледалата за обратно виждане!?!?
            Виж за по-големи резервоари гласувам с две ръце. Адвенчър мотор с бензин за 200-250 км автономност, като на пистарка, или на чопър е доста смешно нещо, не мислите ли? Поне за 400 км би трябвало да има автономност, ако не за 500 км с резервата.
            Със сигурност има и други важни неща за които в момента не се сещам...
            Последно редактирано от ВладиЧ; 09-12-14, 14:11.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • От: KTM Adventure срещу BMW GS

              Абсолютно!

              Коментар


              • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                Ние колкото и да се пънем - времето няма да се върне назад. Спомням си преди десетина години как и многоточковия инжекцион се смяташе за едва ли не космическа "електроника". Сега вече се води за съвсем стандартна система в двигателя, дори "проста" на фона на съвременните изцедени турбинирани двигатели с променливо газоразпределение и прочее. Да не забравяме, че дори електронното запалване е смятано назад във времето за нещо твърде сложно. В крайна сметка в бита ни все повече и повече ще навлизат автоматизирани електронни неща. И в това няма нищо чак толкова лошо. За мен по-големия проблем е с т.нар. планирано остаряване - концепция в пазарната икономика последните двадесетина години, която като че ли се засилва напоследък. Всичко се прави по такъв начин, окомплектова се така, че да се наложи да инвестираш още и още, а след няколко година да бъдеш принуден да го смениш. Иначе в електронните неща няма нищо чак толкова страшно, макар една част от тях да са безсмислени и направени с цел повишаване на печалбите. Но подобен подход не е изолиран само при производителите на мотоциклети...

                За адвенчър моторите и напъните ни за простичка машина има и друго. И тук пак идва пазара. Мислите, ли че за БМВ са определящи стотината моториста, които са отишли в Монголия или Таджикистан тая година? На фона на десетки хиляди алпийски пътешественици, и те с БМВ. (нищо лошо към БМВ - същото е и по другите фирми). Да не говорим, че от тия стотина човека едва 20 искат машина без електроника, а на другите им е все тая - те така или иначе не разбират от техниката, а ксенона, адаптивното окачване и прочее глезотии са ги накарали да си купят мотоциклета. И това маркетинг отделите много добре го знаят и на Ямаха, и на КТМ, и на БМВ, и т.н. Такъв ни е светът - продават се "приключения", не мотоциклети; продават се велики фотографи - не фотоапарати. В първия случай свършваме в някой банален хотел в Алпите с БМВ, а във втория с посредствена галерия във Фейсбук. Но парите са изхарчени и прибрани от когото трябва... До следващото дразнение, когато ще ни продадат hot-hatch за да станем Себастиен Льоб. Та БМВ хич не се интересуват от дядо Влади и неговото желание за прост, но здрав мотор. Всъщност може и да се заинтересуват (естествено без проблеми е да се произведе), но дядо Влади няма толкова пари (щото е по-скъпо даже и от електронните модели вече), и затова от Бавария излизат водноохладени GS 1200, с АБС, ESP и каквото се сетите...
                LZ2NKM

                Коментар


                • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                  А защо некои немци говорят такива неща за TOURATECH-било Tourajunk - (тура-боклуци)?
                  Иво (таксито) Андреев
                  0988 91 80 50
                  Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                  Коментар


                  • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                    Абсолютно си прав Ники (damon)... Малцинство сме тези, които не разчитат и не вярват на реклами. Най-добрият вариант, но за съжаление далеч, далеч не най-евтиният си остава да си преработиш сам мотора според изискванията си, като използваш стандартни части от различни мотоциклети. Стандартни части, за да можеш да го ремонтираш без проблеми, ако се наложи. С това изказване не съм открил Америка в същност, защото много голяма част от пътешествениците го правят това упражнение преди да тръгнат. Това решение пък е в основата на бизнеса на камара фирми, като Туратеч, Мотеч, Гиви, Ацербис, Ризома и т.н... И там, ако не внимаваш и прекалено много разчиташ на реклама, на филмчета и на шарени картинки, пак се завърташ в същият порочен кръг, както при моторите.
                    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                    Златомир Попов - Forry

                    Коментар


                    • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                      Абе гледам темата разцъфна... да не вали сняг в България тия дни?
                      Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                      Коментар


                      • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                        Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
                        Абе гледам темата разцъфна... да не вали сняг в България тия дни?
                        Само дъжд, ама в такива количества, че даже любителите на калта са отвратени...
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                          Моите наблюдения върху проблемите с електрониката са, че в много случай започват след предобрена автомивка, некадъно поставяне на допълнителни аксесоари, и небрежна поддръжка.
                          Т5
                          Crossrunner

                          Коментар


                          • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                            Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                            Моите наблюдения върху проблемите с електрониката са, че в много случай започват след предобрена автомивка
                            Това е нещо, на което трябва да се обърне достатъчно внимание.

                            Въпреки, че чета много и съм отворен за съвети,
                            за да го разбера, на мен ми трябваха:
                            1. над 3 години
                            2. преждевременно заминала верига (final drive)
                            3. проблеми със светлините на таблото
                            4. проблеми с имобилайзера
                            5. за десерт - изкривени ламели на радиатора

                            Мотоциклетите са създадени да издържат на стихиите,
                            но една професионална, съвременна, високопроизводителна водоструйка явно е нещо повече от стихия.
                            Постепенно започнах: "не мий тук, не пръскай там, тука само полей с течаща вода".

                            Коментар


                            • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                              Е аз затова сам си мия мотора.

                              Някой като не иска да ми даде да си го измия сам и му викам "Пич, по-скоро ще ти дам да изкъпеш жена ми, отколкото да ми измиеш мотора - просто забрави!!!!"
                              Последно редактирано от sabin; 12-12-14, 12:34.

                              Коментар


                              • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                                ...и това мигачите на BMW са УЖАСНО неудобни!
                                Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X