Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM Adventure срещу BMW GS

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: KTM Adventure срещу BMW GS

    Проблема с рамата на този мотор е много сериозен , ако марката беше Тико , досега да са го спрели от продажба , ама нали е BMW.
    И да не остана не доразбран , ще обясня. Както знаете рамата е носеща конструкция , носи товар/1+1/ , двигател , гориво , и някой друг куфар. Двигателя и стъпенките са в средната част на рамата , между двете опорни точки , предна и задна оси. Грубо казано имаме едни 200 кила , но при движение по неравности , тези 200 кила , на моменти се увеличават в пъти. Просто казано , една решетъчно тръбна рама трябва да изглежда като един стоманен мост. Това е първият проблем при 800gs.



    За да има място за филтърната кутия , счетоводителя е решил ,горните две тръби да са извити надолу вместо нагоре или да са прави , нали си представяте моста , тези тръби така не могат да носят товар. Втори проблем: двигателя е нов , непознат за фирмата , със странно разположение на водната помпа , характерно за КТМ и Хускварна. За да пасне двигателя и водната помпа , счетоводителя е решил , че трябва да се изреже част от рамата.



    Два проблема , но не са фатални , при положение , че мотора се кара само по асфалт и то лекичко. Проблемите идват като се подкара по неравности , тогава теглото на двигателя се увеличава в пъти , натоварването на двете оси се стреми да огъне рамата , и всичко това е съсредоточено в две заварки/захващането в предната част на главата/ Резултата от всичко това е разцепен мотор.

    При KTM нещата са много по различни:





    Основната разлика е , че едните мотори се правят от счетоводители/както казва Владич/ , а другите от състезатели.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • От: KTM Adventure срещу BMW GS

      Явно така са били в началото. Но все пак от другата страна не е прекъсната рамата. Би трябвало да устиска, ама...или окачването има роля, или стоманата на Мао. Рамите вече имат непрекъсваща връзка и откъм страната на водната помпа, но дали устояват на офроуд напъните на водителя...
      Може и заварките да не издържат, все пак концепцията е да не се ползват цели тръби отдолу. При КТМ захватите за двг са удачни, докато при БМВ...тази фирма мине се не мине и има проблеми с рамите.







      Последно редактирано от gnomerhone; 03-01-14, 22:28.
      Gnome Rhone AX2 800 1938
      Yamaha XT600Z 1VJ 1986
      Husqvarna Te 510 1989
      Argvmentvm ad novitatem

      Коментар


      • От: KTM Adventure срещу BMW GS

        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        Основната разлика е , че едните мотори се правят от счетоводители/както казва Владич/ , а другите от състезатели.
        Добре, че караме мотори, правени от инженери, че тези горните два не ми вдъхват доверие

        Коментар


        • От: Старото и Новото KTM 1190 / 990 и BMW 1200 GS /1200GS LC Според Touratech

          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
          Изглежда новите мотори на BMW не са това което са.


          Тук се вижда долната тръба как е скъсана. Хубава е идеята рамата да е ферма, ама от БМВ не са я решили елегантно... Нема да пиша Ентелегентно..
          Но пък рамата сигурно се е разкикерчвала плавно след скъсването...
          Мотормен, ти можеш да им покажеш как се правят рами, това сериозно. Не бях обръщал внимание какво са скопосали.
          Gnome Rhone AX2 800 1938
          Yamaha XT600Z 1VJ 1986
          Husqvarna Te 510 1989
          Argvmentvm ad novitatem

          Коментар


          • От: Старото и Новото KTM 1190 / 990 и BMW 1200 GS /1200GS LC Според Touratech

            Първоначално публикуван от gnomerhone Преглед на мнение
            Тук се вижда долната тръба как е скъсана. Хубава е идеята рамата да е ферма, ама от БМВ не са я решили елегантно... Нема да пиша Ентелегентно..
            Но пък рамата сигурно се е разкикерчвала плавно след скъсването...
            Мотормен, ти можеш да им покажеш как се правят рами, това сериозно. Не бях обръщал внимание какво са скопосали.
            ...решиха ли го този проблем, (или поне опитват ли се ) има ли го и при големите GS-и?

            Коментар


            • От: KTM Adventure срещу BMW GS

              Според мен тук проблема изобщо не е в тръбите и в заварките, а във въпросният собственик на този мотоциклет. Това е F серията, а тя е предназначена за каране по асфалт и черни пътища, но не е предназначена за скокове по места, които приличат на полигони за мотокрос... Никой вече не преоразмерява рами и части за мотори по 10 пъти отгоре, както Иже примерно. Въпросният собственик на разцепеният мотор просто е трябвало да си купи по-малък мотор от G серията, като този, http://www.motorcyclespecs.co.za/mod..._650x%2007.htm , или този модел http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...g450x%2010.htm и да си скача с него, колкото си иска по дупките, по деретата, по чакъла, и т.н. по всякакви полигони за мотокрос. Гаранция че няма да счупи рамата!
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                http://www.blessthisstuff.com/stuff/...0gs-adventure/ Ако е пускано се извинявам тоя си е с двигател БМВ дано не с чупеща се предница.

                Коментар


                • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                  ВладиЧ , ама разбира се , че проблема не е толкова в заварките и тръбите , проблема е в счетоводителя който е решил , че най-натоварените тръби трябва да са събрани от по три парчета. Това е мотор с 21 цола предна капла , със спици , сравнително дълъг ход на окачването , а рамата му е закърпена като калник на стара Жигула. И понеже съм виждал на живо как се разцепва мотор след скок , ще ти кажа , че ако тоя беше разцепен от скок , нямаше да разбереш каква марка е , а на него всичко си му е на място , дори слюдата , мигачите.... Просто се е повозил малко по-бързо по черен път.
                  Сега ще ти покажа рама която не е правена от немски счетоводител , а от българин учил за автомонтьор и работещ като самоук дърводелец. Моторите са почти еднакви на тегло и кубици , но мотора първо е тестван точно на мото крос трасе , и не спира да се тества.





                  И основната разлика е в това , че първо се мисли как да се получи здрава рама , а след това от къде ще минат кабели , маркучи , къде ще е радиатора... Основното нещо което липсва на рамата при 800gs , са две свързващи планки /при мен тръби/ , да свързват рамата с предната долна част на двигателя. Понеже при натоварване двигателя се стреми да провисне надолу , а предното окачване натиска рамата нагоре , елементарно е да се сетиш да свържеш тези две точки.



                  Същите планки ги има при КТМ , ама и те знаят колко тежък става двигателя , и какво се случва с рамата при движение по неравности.

                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                    Хе, хе... Двигател на БМВ и чупеща се предница.... Това наистина ме разсмя... Който го интересува предното окачване на различни мотоциклети да отвори сайтове и да прочете. Информация има предостатъчно написана на съвсем достъпен език. Не е необходимо човек да е машинен инженер, за да разбере за какво става въпрос. Аз по образование съм строителен техник, но съм се поинтересувал от тези неща. Мога само да Ви кажа, че предните окачвания на F800 GS и на R1200 GS нямат абсолютно нищо общо по между си!

                    Писали сме заедно с колегата. Не споря за тръбите и заварките на F-ката. Дано да решат да я подсилят след тези реклами за сериозен офроуд, с които я продават. Както и по-рано съм казвал, рекламите на БМВ лееекичко се разминават с предназначението, за което точно са създадени тези мотори.
                    В същност не е ли точно това предназначението на рекламата? Да лъже хората?...
                    Последно редактирано от ВладиЧ; 05-01-14, 10:09.
                    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                    Златомир Попов - Forry

                    Коментар


                    • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                      Точно , че лъжат хората , има клипове където карат едно BMW на всякакви терени без да спират , но ако стопираш кадрите в точния момент , ще видиш как изведнъж гумите стават рошави , и никой не го казва това. Така гордият собственик на марката , вярвайки на рекламата , се заравя в първата локва , и си остава там мислейки , че проблема е в него. Ама нали така е възпитан , за BMW само хубаво се говори.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                        Добре че тия от фондовата борса не четат тази тема, че щяха да се сринат акцийте на BMW. Някак си несериозно ми изглежда фирма произвеждаща мотори от десетилетия да не знаят как се прави мотор. Да не говорим за скромните продажби, които реализират и скромните им научни екипи ,с които разполагат. Итрестното в тази тема е ,че пробладават негативните мения и най-вече от хора не каращи най-мразената марка. Като вашия мотор е най-дъ бест, отворете тема и споделте защо е толкова хубав, да се образоват и другите, не го пазете само за себе си.
                        Отностно рамката на F800GS. Колега Мотормен, първо поздравления за това което си сътворил! Би ли постнал снимка на f800gs с въпросната липвсаща тръба от рамата, не рисунка на фотошоп. Има случаи на изкривен болт на заден амортисьор при захващане с рамkата на мотора, но проблем с рамката??? На Ридо пред мен се е разцепвал KTM 530, това означава ли че КТМ не знаят да правят спортни мотори?
                        За протокола: За 2013 година КТМ са продали повече мотори като бройка от BMW.
                        BMW F800GS

                        Коментар


                        • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                          Между двата болта където се захваща за главата , основната тръба е прекъсната и на нейно място е заварена една по-тънка тръба , която е огъната така , че да обиколи около помпата. Тази тръба не върши никаква работа освен да пази помпата от удар , и да не се разпадне рамата при свален двигател. Ако попиташ някой който се занимава професионално със заваряване , ще ти обясни при какво натоварване една заварка е най-слаба.





                          Иначе мотори се разцепват , и ще продължават да се разцепват , но на трасето , при неправилно приземяване , умора на материала /мотора за мото крос е предвиден да се кара една година професионално/. Някой ги разцепват защото ги карат на макс. Щом ходиш на Ридо , сигурно си чувал за Жобе , ето го с това което е останало от мотора.



                          Но да тръгнеш за гъби , и да се прибереш с пътна помощ , понеже мотора не се събира в бус , е неприемливо. Лично аз не вярвам , че тази рама е правена в Германия с немска стомана.
                          За протокола , че коментираме KTM и BMW а караме други мотори: за първи път подкарах KTM 1984г. , горе-долу по това време съм се качвал и на BMW.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                            За протокола. БМВ винаги са продавали много повече мотори, като цяло от КТМ! Те просто са по-голям производител на мотори да не говорим, че производствената им гама и капацитетът им е поне три пъти по-голям от този на КТМ. Но това не е важното в случая. Тук важното е да се уточнят понятията и точно причините, поради които се е случило едно, или друго събитие документирано със снимки, или филмче, и да не се бърза особено с генерални обобщения и заключения, по отношение на марката, и на производителя, без значение, кой е той. Да ни стане ясно на нас, потребителите, простите хорица, за какво точно иде реч, а не да им гледам тъпите реклами и да изпадам в еуфория, когато ме баламосват, какво точно може еди кой си модел мотоциклет, с еди кой си ас на офроуда върху него.
                            И мисля, че успяхме да си изясним точно нещата с помощта на колегите. Това е важното.
                            Последно редактирано от ВладиЧ; 05-01-14, 13:46.
                            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                            Златомир Попов - Forry

                            Коментар


                            • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                              Владич , е тоя вече е давал газ и е скачал.



                              Ама тоя и гумите не си е изцапал.

                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                                при големите GS-и има ли го същия проблем?
                                не мога да разбера - кво им пречи да коригират и заздравят рамата?
                                (като сплав, заварка или конструкционна промяна- вижда се, че има нещо сбъркано)
                                при тези цени, дори някое и друго евро, а дори и повече, няма да се отрази на печалбата...
                                само за реклама колко милиони се отделят годишно?!,
                                и колко ще струва после оправянето на имиджа?!
                                има примери за корекции и в немското автомобилостроене,
                                (за мото не знам) довели до по-голям успех...
                                (реторични въпроси) - аз се бях насочил точно към същия модел, но вече не...
                                не че 1 бройка повече или по-малко, ама... 1+1+1...
                                КТМ има ли подобен проблем?
                                Последно редактирано от ivied; 05-01-14, 23:03. Причина: реторично

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X