Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Памир - 2023 год.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Някъде четох, че от тези 900км двете страни са признали само 700.
    Останалите 300 са спорни и неуточнени.
    Или казано по друг начин всяка от страните име претенции към тях.
    И както се видя миналата година понякога ги предявяват със стреляне.

    Иначе и докато бяхме там имаше слухове, че можело било да се мине все пак от там.
    Но бяха от вида "чух от познат, че му казали били..."

    Трябва да излезе официален статус и то от двете страни.
    И все някога ще се случи.
    Враг усраине

    Коментар


    • #92
      Само да поясня. За езерото Исик кул няма никакви проблеми освен разстоянията в Киргизстан, но за Хан Тенгри и за Ленин не е толкова проста работата. Това са гранични върхове и, до колкото знам се изискват някакви
      разрешителни за достъпа до тях. Шефа на фирмата, от която взехме моторите под наем спомена, че могат да
      помогнат за тези разрешителни, но в последствие планът ни се промени и нещата за тези върхове спряха. За Ленин (с ново име Абуали Сена) 7134 м нмв може да се стигне до предният базов лагер на Лукова поляна на 3840 м нмв с високопроходимо МПС, или със съответният мотор. И след това човек може да се разходи пеш до Превала на пътешественика малко над 4000 м нмв.

      Ето така се вижда Ленин от Превала на пътешественика. Върхът е в ляво на снимката.


      Ето това при изкачването на Ленин е лагер 2 на 5350 м нмв гледан от малко по-високо.


      Ето ме и мен малко над 6000 м нмв под връх Разделни.

      За Хан Тенгри работата е даже малко по-сложна, от колкото за Ленин. Едно, че е граничен и второ с разрешителното можеш да се добереш с МПС само до предният базов лагер на Каркара, който е на 2250 м нмв. От там, от Каркара, обаче нищо не можеш да видиш. От там нататък, за да отидеш на ледника Северен Инилчек, където е базовият лагер под Хан Тенгри, трябва да се уговориш и платиш за транспорт с хеликоптер. С този хеликоптер се транспортира всичко до базовият лагер, алпинисти, храна, екипировка... Всичко. Базовият лагер е на 4010 м нмв на ледника.

      Ето така се вижда всичко от базовият лагер на ледника. В ляво Хан Тенгри 7010 м нмв, а в дясно връх Чапаев и ръбът, по който се изкачвахме. Първата заравненост е лагер 1 на 4600 м нмв, втората е лагер 2 на 5400 м нмв, после върхът на Чапаев, на около 6400 м нмв, премката наляво и щурмовият лагер за Хан Тенгри, на около 6100 м нмв.


      Ето ме мен на Чапаев на 6400 м нмв. Зад мен е Хан Тенгри.


      Така се вижда Хан Тенгри от щурмовият лагер, на около 6100 м нмв.


      А това е връх Победа 7439 м нмв. Най-високият връх в Тян Шан. Така се вижда този връх от щурмовият лагер на Хан Тенгри.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #93
        Не е майтап тая работа...

        Коментар


        • #94
          Мерси за снимките!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #95
            Изчетох го на един дъх, много обичам такива пътеписи от далечни и различни места. Огромно благодаря!

            Коментар


            • #96
              Дълбок поклон за страхотния пътепис! Пожелавам поне още 10 такива на авторите и главните действащи лица!

              Коментар


              • #97
                Разбрахме, че вече може да се мине границата между Таджикистан и Киргизстан в Памир. За целта е необходимо да се иска разрешение от Департамента на туризма в Киргизстан. Не споменаха за плащане. Въпросното разрешение може да се получи и електронно без да се минава през Бишкек. За сега е така за тази граница. За лято 2024 год може и още да се променят нещата. И дано се променят към по-добро за туризма и пътешествията.
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • #98
                  Едно видео за таджиките ме намери само:



                  Не съм особен почитател на тая майна но пък видеото е по темата.
                  Освен това напълно споделям казаното - от всички *стан републики май симпатизирам най-много на таджиките.
                  Инак от политици патят всички - т'ва е бедствие като чумата.
                  Някак обаче на на тах съчувствам най-много.
                  Вероятно щото са бедни като църковни мишки
                  Враг усраине

                  Коментар


                  • #99
                    От Душанбе през Тавилдара и прохода Хабурабат до Калайкум са 290 км от 1200 м нмв до 3253 м нмв върха на прохода. После спускане към Калайкум и от там още 244 км по край река Пяндж до Хорог. https://www.youtube.com/watch?v=-DrL65v4DpM Сега този участък от пътя Калайкум - Хорог го преправят и е изключително лош пътя.

                    Ето го прохода Кхаргуш - Памир в цялата му прелест. От Лянгар до Аличур са 122 км от 2500 м до 4344 м нмв. https://www.youtube.com/watch?v=WGJJdjJalis
                    После от Аличур до Мургаб са още 107 км вече по Памирската магистрала М 41. А от Мургаб до Ак Байтал 4566 м нмв са още към 75 км пак по М 41.
                    Последно редактирано от ВладиЧ; 21-12-23, 10:02.
                    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                    Златомир Попов - Forry

                    Коментар


                    • Ето това е третият път, или първият, ако се брои от Калайкум към Хорог в Памир през долината Бартанг. От тука не посмяхме да минем. Този път тръгва от Рушон (малко преди Хорог) право на изток през Кудара и излиза малко преди езерото Каракул. Но не винаги е проходим този път, като офроуда там е доста по-сериозен, от колкото през Кхаргуш, или по М 41. https://www.youtube.com/watch?v=K_MZZ7mvSYc
                      https://www.youtube.com/watch?v=aAr3HzDGI_8
                      Последно редактирано от ВладиЧ; 14-01-24, 07:15.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X