Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Памир - 2023 год.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Тая работа с цената е наистина интересно да се обобщи но това само Владич може да свърши.
    Аз съм пунта мара, нема начин да го направя.

    Въпреки, че е и да го направи е доста условно.
    Основните разходи си остават самолетните билети и наема за моторите.
    Примерно около 1300лв за билети и да кажем 2300 наем за 2 седмици.
    Останалото е според предпочитанията и възможностите.
    Цените в целият регион не са драстично различни от нашите.
    Както за храна така и за нощувки, по-нагоре са коментирани.

    По отношение на нощувките има достатъчен избор между хотели, хостели, къщи за гости и диво бивакуване.
    Това последното не е възможно навсякъде, обаче.
    Не защото е опасно а заради граничните зони.

    В интерес на истината още в началото мислех, че понеже е Азия ще е тънкана.
    Няма нищо подобно, не и в този регион.
    Ако се сравнява с някои страни в европата - да, по-евтино е.
    Примерно Словения, Германия, Австрия да не говорим за северните.
    За тях ще е ефтинийка.
    За нас обаче не е!
    Враг усраине

    Коментар


    • #77
      Здравейте, колко км. изминахте, отслабнахте ли, как са китките(ръцете), някакви физически проблеми от прехода. Аз съм малко по голям от Владича и като ида до Бургас и обратно с кола след това един ден реанимирам. Е преди години с балканче Пловдив - къмпинг Градина.Колко пъти се скарахте(споряхте) ли за маршрут, преход ....Имахте ли общи разходи или всеки сам. С поздрав Борето / На някои въпроси може да не отговаряте/

      Коментар


      • #78
        Мен ме боля задника от гадната и твърда седалка на Сузукито поне седмица след прибирането. Друго не ме е боляло и сърбяло.
        Ама аз съм на 70 години та, ако не ме боли нещо сутрин, след като се събудя, то значи, че вече не съм жив.
        Колкото до парите те са някъде към 6000 лева.
        Само за моторите сме дали наем 3000 лева за 18 дни. По 1300 лева на всеки ни е бил самолетният билет за отиване и връщане. По 420 $ сме дали всеки от нас за спане, или 720 лева. До тук са 5026 лева. Бензина и храната не съм ги смятал, та за това слагам 6000 лева грубо всичко за всеки от нас, а не общо за двамата.
        Иначе за 5000 км х 4,5/100 сме изгорили 225 литра на мотор. 225 х 1 $ за литър х 1,8 лева = 405 лева само за бензина. Ама това е много грубо и неточно, защото разхода е неточен, а цената в различните страни е различна и т.н.
        Та мотори + самолет + спане + бензин излиза 5500 лева грубо. Възможно е да сме дали към 500 лева за ядене, та да станат общо 6000 лева, ама може и да ги надскочат, ако някъде сме се развихрили с плова. В същност повече пари сме дали не за ядене, а за течности сокове, вода, безалкохолни и други поради големите жеги.
        Последно редактирано от ВладиЧ; 20-08-23, 19:09.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Това с течностите си е в твоята градина, не намесвай мен в тая сметка
          Алкохол в този край на света не се среща толкова често та да съм дал пропил много

      • #79
        Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
        Здравейте, колко км. изминахте, отслабнахте ли, как са китките(ръцете), някакви физически проблеми от прехода. Аз съм малко по голям от Владича и като ида до Бургас и обратно с кола след това един ден реанимирам. Е преди години с балканче Пловдив - къмпинг Градина.Колко пъти се скарахте(споряхте) ли за маршрут, преход ....Имахте ли общи разходи или всеки сам. С поздрав Борето / На някои въпроси може да не отговаряте/
        Според трака тук - под 5000км.
        Нищо на вид но предвид условията са си ОК.
        За Владич няма да отговарям но няколко пъти му казах лично, че е време да спре с подобни неща.
        Не и на 2 колела, не и с такъв мотор. Мерака умира последен ама има и по-лесни начини.
        Той направи нещо немислимо особено сега, като поглеждам назад.
        А за караници - май само веднъж на влизане в Самарканд.
        И то силно казано караница.
        Враг усраине

        Коментар


        • #80
          Аз знам на колко си. Човек трябва да устиска да мине 70год. след това господ го забравя

          Коментар


          • #81
            Да де. Под 5000 км са. Там, около 300 км не ни достигат до 5000. Ама така 5000 км звучи по-внушително и кръгло.
            И друго важно се сетих, което не съм го отбелязал в пътеписа. Полицайте в нито една от страните не са ни закачали. Останах с впечатление, че са получили специални нареждания за това, да не закачат чужденците. Защото често се случваше да сгазим лука и виждах как спират местните, но нас не ни закачаха изобщо. Все едно ни няма на пътя. По-рано, когато съм бил в тия държави, изобщо не беше така. Тогава се скъсваха да ни рекетират, а не закачаха местните. Сега гледам е станало обратното, което е правилната политика. Ако искаш туризъм няма да гониш и рекетираш туристите.
            Все още доста се мотат по границите. Това още не са го оправили. Това им е наследство от соца и от тясната им връзка със Съветският съюз по-рано. Пък и нали е изтока...
            Последно редактирано от ВладиЧ; 20-08-23, 19:49.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #82
              Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
              ...Тогава се скъсваха да ни рекетират, а не закачаха местните. Сега гледам е станало обратното, което е правилната политика...
              Дано и църногорци да са стигнали до същото.
              Там съм чувал, че за чужденци е голяма балтия.
              И съм се убедил - от 3 минавания моят опит го покрива на 100%.
              Добре де, последният път ощавиха не мен а този с който караме.
              Естествено за скорост и естествено банкнота под 50 евро не работи.

              За Азия вероятно е съвпадение.
              Ако си спомняш в байк хауса ни казаха ако се случи да ни спре пътна полиция да говорим само на инглиш.
              Или да се правим, че говорим само английски.
              Това ги отказвало в един момент.


              Враг усраине

              Коментар


              • #83
                Ей това е ценна информация
                А сега , като се замислите , това ли е най-доброто време за такова приключение ?
                Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                A1+

                Коментар


                • #84
                  Аз вече писах - според мен категорично не.
                  Заради затворените граници.
                  Това предполага почти един и същи път в Памир в двете посоки а за мен е крайно, крайно неприемливо!
                  Ако говорим за Памир, де.
                  Дори ако приемем, че пътят го направят като в Алпите (надявам се да не) - пак не е приемливо.

                  За общият разход в пари Владич не знам как ги е смятал но аз се сетих за един друг мой ориентир.
                  Малко преди заминаванвто се намери клиент и се продаде драг-а.
                  Сдадох по-точно но това е друга тема.
                  Тези 6к от сделката ми дойдоха точно навреме в кеш като от тях останаха май някакви дребни долари и местни пари.
                  А съм плащал и от картата не малко пъти.

                  Та със сигурност моята сметка е над 6К като едва ли и при Владич е особено различно.

                  Щеще да бъде по-голяма но не се получи.
                  За тези 4 дни в Бишкек възнамерявах да наема някой скутер след като върнахме ДР-ите.
                  Имах колебание дали да го направя, вероятно нямаше да имат против.
                  Реших обаче, че за града един скутер ще бъде по-практичен и по-евтин превоз.

                  Да ама пропуснах, че това не е Италия.
                  Не намерих такова място и си останах на самоход.
                  А Владич на таксита
                  Враг усраине

                  Коментар


                  • Shider
                    Shider коментира
                    Редактиране на коментар
                    Чета, че вече пускат чужденци в двете посоки на Кизил-Арт - това от около седмица. Трябвало предварително да пишеш мейл до министерство (смятам - нормални неща за региона), ама важното е, че вече минават! Не, че съм се засил натам, ама си ми е някъде там дълбоко в листата още от времето, когато Димо Калайджиев го направи - и дано да се случи по-рано от Владича, де...
                    Екипи си носихте (ти твоя си го изостави там ли?), а каските и ботушите по самолетите? Че и къмпинг-оборудване...
                    И правили ли сте си сметка на парите, ако се пътува на ход до там? За времето е ясно, че ще е доста повече (ама и спомените ще са повече)...

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това е добре.
                    Не мисля, че точно там писането на мейли е работещо но поне е някакво добро начало.
                    Екипи си носихме но моят беше стар и оставих почти всичко - беше безмислено да го връщам.
                    Владич обаче върна всичко, както и си го отнесе.

                    Разни хора - различни подходи.

                    Какъв да е проблема със самолетите и екипировката, ние летяхме с турските авиолинии а те по правило позволяват доста багаж.
                    Като къмпинг оборудване аз носех само палатка, всичко останало купих и оставих след това в Бишкек.
                    Владич пак като катерица - разнася всичко в двете посоки.
                    И пак бяхме на половината от лимита на багажа

                    Ако се пътува на ход ще е по-евтино от самолетният билет.
                    През Русия обаче заради цената на визата много вероятно да не излезе тая сметка.
                    През останалите алтернативи вероятно ще се върже.
                    Обаче това са грубо 6000км в посока, 12000 примерно само за да се придвижиш до там и да се върнеш.
                    Това е едно обслужване и безброй неизвестни по пътя. Най малко като време.
                    На мен ми звучи като невъзможно за правене още доста време.
                    А след него пак, само че по други причини

                • #85
                  Аз имах предвид време от годината Понеже доста се оплаквахте от жегите
                  Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                  За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                  A1+

                  Коментар


                  • #86
                    Ами ако се ограничи мотането и дзяпането долу в ниското до минимум - жега в самият Памир не съществува.
                    Пък и точно по това време беше необичайно горещо навсякъде, дори тук.
                    Та не знам - предполагам времето е ок, може би +/- един месец в страни също е приемливо.
                    Враг усраине

                    Коментар


                    • #87
                      Жалко за тези 4 дни, можехте да обиколите спокойно Исык-Куль и да видите Победа, Хан Тенгри и други. Това при положение, че сте имали още сили де! Толкова дълъг преход не съм правил и нямам идея дали изобщо мога да издържа 18 дни на мотор, досега съм стигал до 10 макс. Респект за куража и силата! Поздрави!
                      Honda XL600LM, 1987
                      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                      Коментар


                      • Esper
                        Esper коментира
                        Редактиране на коментар
                        При различни условия - можеше.
                        При наличните умората си каза своето.
                        Начина на каране позволи на Владич да си осъществи мечтата но за мен той беше доста уморителен и обременяващ.
                        Накрая си каза думата и не настоявах за уплътняването на тези дни с каране.
                        Освен това за разлика от него аз не съм се заричал, че повече няма да стъпя там.
                        Точно обратно - бих повторил района и Памир отново но със запълване на тези пропуски!

                      • ВладиЧ
                        ВладиЧ коментира
                        Редактиране на коментар
                        За Ленин и Хан Тенгри се изискват отделни разрешителни, защото върховете са гранични.
                        Последно редактирано от ВладиЧ; 26-08-23, 10:48.

                    • #88
                      Сега се сетих, че не съм сметнал подкупа за визите, таксите по границите и парите за разрешителното за ГБАО. Това са 181 $, или още 325 лева, та със сигурност прехвърляме 6000 лева. Такситата вече не съм ги смятал.
                      И аз бих повторил, стига да съм жив и здрав и да имам пари. Ама няма да бързам!!!! Може би ще се разходя из Киргизстан, ще вляза в Таджикистан до към Мургаб и обратно пак в Киргизстан. С такава схема.Такъв беше и най-пъвият ми план за това пътешествие. Но без никакво бързане!!!!
                      То аз и в България така карам. Мина 40-50-60 км пък спра. Пикая, пия вода, снимам и пак тръгвам. Да се кача на мотора и да мина 200-300 км без никакво спиране... Тия схеми и тоя начин на каране много отдавна съм го изоставил, и забравил.
                      Узбекистан и Казахстан ще ги пропуснем. В тези държави повече няма да ходя. То и без друго там планини няма, а да се мотам по жегата и по пустините им, аз не виждам никакъв смисъл.
                      За екипировката. Те от фирмата, от която взехме моторите дават и екипировка под наем, но аз си носех всичко. Каска, обувки, панталони, яке и ръкавици. Носех и леко шалте, малка палатка и малък спален чувал. Всичко това ми беше в чантата, която чекирах на летището и беше под 20 кила. Само каската ми беше в ръцете, когато се качвах на самолета. Общо имахме право на 30 кила чекиран багаж. Същата чанта, която чекирах, след това ми беше отзад на мотора. После си върнах всичко. Аз си карам мотора и в България тая екипировка. Само каската ми е 800 лева. Защо да я оставям там в Киргизстан? Че много ще ми натежи в самолета ли?
                      Последно редактирано от ВладиЧ; 22-08-23, 08:15.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                        ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                        Редактиране на коментар
                        ААА в Казахстан имат планини бе , не ги отписвай

                      • KingofROAD
                        KingofROAD коментира
                        Редактиране на коментар
                        Източен Казахстан да. Западен е степи, южен е полупустиня и пустиня. Двугърби камили...

                      • Esper
                        Esper коментира
                        Редактиране на коментар
                        Казахстан е огромен ма планинският терен определено не му е характеристика.
                        А и ние го видяхме в една друга, пак прекрасна светлина

                    • #89
                      Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                      ...
                      То аз и в България така карам. Мина 40-50-60 км пък спра. Пикая, пия вода, снимам и пак тръгвам. ...
                      Именно, това имах предвид по-горе - предвид тия обстоятелства пак добре се справихме.
                      Ти финишира аз не съм отварял диазепам-а...
                      Враг усраине

                      Коментар


                      • #90
                        На кое Външно министерство трябва да пишеш емайл, та да те пуснат на Кизил Арт пас? На Таджикистан, или на Киргизстан? И какво, като ти разрешат в някакъв си емайл, ако изобщо ти обърнат внимание? Те там двете застави и митници киргизската, и таджикската не са на 100 метра една от друга, както на другите граници, а са на 15 километра една от друга. Просто мястото е такова. И щом едната държава, те е пуснала да минеш с някакъв си емайл, то няма абсолютно никаква гаранция, че другата държава, със застава и митница на няколко километра от там, също ще те пусне да минеш. И тогава, какво правиш на 4280 м нмв? С емайла, се връщаш обратно...
                        Ще я отворят в един момент цялата тая граница, (тя между другото е дълга 900 км) ама трябва и двете държави да са съгласни на това и едва ли ще става с емайл минаването от там.
                        Последно редактирано от ВладиЧ; 28-08-23, 08:47.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X