Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи колеги

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

    ако толкова не те сдържа-давай, но си вземи направо зимната екипировка за горе по проходите. задължително дъждобран! и провери докога е отворено/разрешено минаването на мпс-та по фагарашана, че сезона отива към края си. успех!
    ПП Владич-благодаря за четивото, да не пропусна да кажа че 2014 месец юли ги изкатерих и двата със старото ендурце-доминаторче 250Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Transfagarasian 15.jpg
Прегледи:1
Размер:251.4 КБ
ID:5723729

    Коментар


    • #92
      От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

      Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнение
      Здравейте, ниужна ми е малко информация за двата прохода. Навсякъде се споменава, че преминаването през тях е доста студено. Дали са подходящи за мото разходка около средата на септември или да ги оставя за догодина ?
      По миналата неделя умрях от студ и жега,при условие че печеше слънце.Зимно яке,подплата зимна,мембрани,зимни ръкавици,летни ръкавици,летен панталон.
      Нагоре студ,през ноща хладно,не бих казал студено,на слизане жега...ако можеше и по къси гащи да се събуя...Ако завали ще стане страшно.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #93
        От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

        Roninn имате ли вече яснота дали ще тръгвате?
        Последно редактирано от mitkos; 25-08-16, 15:00.

        Коментар


        • #94
          От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

          Все още не,вероятно няма да ходим тая седмица за съжаление
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #95
            От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

            Успях за 40 часа да мина и двата прохода и да се върна в София.
            Не съм слязъл от мотора поне 30часа, ама нормално то сам човек не му се спира и за бира никъде
            Като пребит съм и много доволен, но не бих отишъл пак там уиикенда. Имаше стотици хора и задръстване от коли.

            Коментар


            • #96
              От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

              Поздравления,после като се наспиш,ще разказваш
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #97
                От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                На кратко, че то пътуването ми и без това не беше разточително.

                Бях си навил на пръста, че ще пътувам дори да остана без компания и петъка набързо реших да си събера екипировка, и да стегна мотора за по-дълъг път. След като щях да пътувам сам, нямах ограничения къде и колко да се задържам, както и къде да спя. Бях решил да тръгна рано сутринта в събота от София, да пресека границата на Видин, същия ден да премина Трансалпина и да спя на палатка в къмпинг "Ананас" до Сибиу, за който прочетох в началото на тази тема. За съжаление значително подцених събирането на всичко необходимо и събота сутринта в 4:30ч все още не бях легнал. Реших да поспя три часа до 8, станах закусих и към 9:00 бях на мотора. Придвижих се сравнително бързо до Монтана, но след това се оказа, че ремонтират пътя до Видин и загубих много врем в бавно каране. Успях да мина границата чак към 13:30, в доста ниско състояние на духа предвид малкото сън и голямото закъснение. От този сезон съм моторист и само два пъти съм минавал граница с доста голяма компания. Беше ми доста неловко когато минахме пред цялата колона, но тогава някак с другите беше по-лесно. Тук ми стана неудобно да предреждам народа и макара че осъзнавах колко съм закъснял, реших да чакам. Добре че малко след това мина една възрастна двойка австрийци с чопър и си казах, че "щом и европейците го правят" що пък не, та се включих зад тях и минах границата. Не ми се искаше да карам по-бързо от ограниченията и стартирах с отегчение от Калафат, бързо разбрах, че в Румъния има не по-малко джигити от тук та веднага се лепнах зад един, с идеята да наваксам поне малко с времето. В 17:30 бях в подножието на Трансалпина, заредих гориво и вода, изпих едно бързо кафе с някакъв джънк и се засилих към прохода. Въпреки че осъзнавах колко съм закъснял след първия завой вече бях в много по-добро настроение. Не смятах да спирам да снимам, но вече не ми пукаше особено за времето и спрях на няколко места за бързо фото с телефона. Единственото хубаво на късния час беше, че целия трафик беше в обратна на моята посока.
                Успях да се спусна по залез и тръгнах през един много лош и навит път през селата към Сибиу. Според мен Google навигацията си направи някаква шега, за да види колко съм концентриран, защото не ми се вярваше това да е най-добрия възможен път. В пълен мрак се виех през някакви серпентини в ремонт, без мантинела, като непрекъснато се изкачвах и спусках и дори реших, че се въртя в кръг. В крайна сметка малко преди полунощ достигнах къмпинга и бях решил, че ще опъвам палатка на пътя пред него понеже пишеш, че работя до 23ч. Все пак се оказа, че рецепцията работеше, или поне пиеше бира. Три германки си пийваха и си разпределиха задачите по настаняването ми. А именно едната ми даде картонче за попълване, другата ми каза къде да си опъна палатката, а третата ме разпитваше от къде съм, как е в София и подобни дружелюбни неща. Разпънах криво ляво, едва звъннах на който се притесняваше да не съм се метнал в някоя пропаст и веднага съм заспал.
                В неделя станах уж рано за да имам време да премина всичко и да се прибера само с една нощувка. Опитах да пия кафе на една бензиностанция в Сибиу, но персоналът беше крайно разочароващ. От 4-ма човека, никой не благоволи да види за какво съм спрял. Надписите на колонката бяха само на румънски и едва се разбрахме с единия бензинджия какво да сипя. Някак успях да си купя вода, макар касиерката да гледаше безкрайно безизразно като питах за "water"... отказах се от кафето. Ориентирайки се по блога на друг форумен потребител - ВладиЧ реших да поема към Чиснъдие понеже с навигацията не се понасяхме след предишната вечер. Тя упорито ме дърпаше в обратна посока, ама аз не я слушах. Ако някой си мисли, че в България няма достатъчно указателни табели то трябва да се разходи до Румъния. Все пак се оказа, че трябва да се върна от Чиснъдие до Сибиу и от там по един главен път да стигна до подножието на Трансфагарашан. Предполагам от 2014-та когато е писан блога на ВладиЧ има нови пътища или нещо не бях разбрал, но пак започнах деня със сериозно закъснение - а бре аматьорска работа от всякъде.
                Този път нямах късмет да карам срещу трафика, а той беше огромен. В предишния пост бях писал, че стотици хора се катереха по проходите, но всъщност без да преувеличавам бяха хиляди. На няколко места имаше сериозни задръствания с колони от по километър. Балканска работа общо взето. Всички се дразнят на трафика, и баш тези които най-псуват решават да си спрат колата за снимка където им падне. Съответно на тесния път няма разминаване и започват колоните. С мотора все пак минах между лентите, но изпуснах половината хубави завои в бавно придвижване. Не се оплаквам, останалите завои си струваха, гледките си струваха, а и се чувствах много добре. Дори не чувствах умората от многото път, но си имам едно наум в планирането на следващото пътуване.
                В тунела след прохода задръстването беше най-голямо. В моята посока (надолу и на юг) нямаше никой защото в нея задръстването беше преди тунела, но искрено съжалих хората в колите. Имаше мъгла от изгорели газове, а трафика не помръдваше.
                Слязох от прохода и бях решил да спирам само по бензиностанции за гориво и кафе. Още в събота ми беше ясно, че ще си карам просто защото ми се кара и това пътуване ще е нещо като "ендюрънс рейс", пък догодина ще го направя пак, доста по-добре планирано. С добра компания, спирки, бира и снимки.
                Малко се учудих на прогнозното време за пристигане в Русе на навигацията - двеста километра за три часа?! Бързо осъзнах защо е така. Предстояха ми поредица от свързани села. Тук вече усетих сериозно умората. Карането в продължение на много километри със скорост 50-60км/час започна да ме успива. Коленете ми (и двете оперирани) започнаха да ме болят много неприятно. Реших че ще се напъвам до Русе и ако усетя, че съм много скапан и няма да е безопасно да пътувам, ще намеря нещо за спане там.Пристигнах в Русе чак към 21ч. Заваля леко, задуха и застудя, но тръгнах на бързо и изпреварих дъжда. Имах сили и все още усещах че съм концентриран, затова реших да стигна София. В 0:30 прибирах мотора в гаража и изведнъж цялата енергия ми падна. С нея падна и мотора докато го добутвах, добре че се подпря на стената, аз също поседнах на цимента да почина малко. Много приятно чувство, да се отпуснеш смачкан от умора след подобно мини-приключение.

                В заключение си направих няколко извода:
                - Първо, да не подценявам подготовката, дори за нещо толкова небрежно като разходка до съседна държава.
                - Второто, да не ходя в Карпатите в почивни и слънчеви дни.
                - Най-важното - да сменя мотора. Карам един Хорнет 900, ама съм бая дългуч и краката ми са прекалено свити. За къси преходи няма проблем, но към края на пътуването болката в коленете и изтръпването на целите крака бяха много силни. Ниската слюда, която общо взето ме пази от мухи до пъпа не помага особено в по-високи скорости. Ръцете ми измръзнаха като заваля и си трябва нещо с подгряващи ръкохватки и ветробрани. Та градски мотор си е Хорнета и започвам да се оглеждам за тежко, "асфалтно" ендуро. Задължително достатъчно високо, че да имам приемлив ъгъл на коленете и по-небрежна стойка за да не товаря кръста.
                Нали съм новобранец моторист и си мислех, че високите туръри се държат смотано на завоите. Оказа се, че съм доста заблуден. На Трансфагарашан преди задръстването се бях надъхал да лягам по разни завои. И както си лягам ме настига един GS Adventure. Кара малко зад мен, ама му писна, изпревари ме и много бързо мина няколко завоя нагоре като се накланяше на половина по-малко от мен. Това с 3 куфара и една кака на задната седалка. Представям си колко съм му бил комичен да ме гледа пред него. Там спрях да направя малко снимки, че да не го засека някъде горе, а и да поуспокоя наританото его.

                Не се получи толкова къс разказът колкото ми се искаше, но явно ми се е пишело.
                Поздрави!

                Коментар


                • #98
                  От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                  Дано съм помогнал поне малко с моят пътепис. Когато пиша за някъде се старая да дам максимална полезна информация, до колкото мога за следващите пътуващи по този маршрут...
                  Тук във форума няколко пъти сме предупреждавали, че ако искаш да се изкефиш в никакъв случай не ходи на Трансалпина и особено на Трасфагараша в събота, или неделя! Но колеги упорито продължават да се пробват точно в събота и неделя да са там. Такова е положението. В почивни дни калабалъка там е огромен!
                  Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                  Златомир Попов - Forry

                  Коментар


                  • #99
                    От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                    Първоначално публикуван от mitkos Преглед на мнение
                    На кратко, че то пътуването ми и без това не беше разточително.


                    Поздрави!
                    Благодаря за разказа и моите поздравления за куража и желанието!
                    Публикувайте отговор

                    Коментар


                    • От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                      Благодаря за споделеното и поздравления за това ,че си успял да се мобилизираш и прибереш безпроблемно след толкова дълъг преход.
                      Харесаха ми и изводите до които си стигнал.
                      Като човек карал по този маршрут две поредни години,бих отбелязал,колко бързо си напипал есенцията.

                      А за мотора....ами то колкото по Adventure,по-добре,ама май е повечко комфорта там.
                      Карам един китайски бръмбазък 110сс,но въпреки това удоволствието от карането по двата прохода е неописуемо.Дето се вика-"Трябва да се опита".
                      Ние тази година бяхме за 5дни и не успяхме да посетим всичко, което бяхме планирали предварително.
                      Изминатите километри при мен бяха-1655.

                      Имам и тема за пътуването от миналата година,но не знам кога ще ми остане време да споделя там продължението.

                      Поздрави.
                      "Не е важно дали котката е бяла или черна, стига да лови мишки"
                      ---------------------------------------------------------->Дън Сяопин

                      Коментар


                      • От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                        колега mitkos! радвам се че си успял да бръмнеш маршрута безаварийно. добре си си направил изводите, явно е че си отишъл да се помачкаш със завоите. за следващия път има време, но ако се качваш на ендуро-задължително трябва преди това да му навуртиш малко километри по родни и познати пътища, защото техниката на каране е малко по-друга от тази на стършела. айде със здраве...!

                        Коментар


                        • От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                          Благодаря за споделеното
                          По добре късно от колкото никога .
                          Нула89781нула019

                          Коментар


                          • От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                            Попивам съветите и водя бележки

                            ВладиЧ доста е ценно, че ги описваш така нещата. По блога се ориентирах няколко пъти!

                            Коментар


                            • От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                              Колеги скоро ще кача снимки.Малко трудно се справям.
                              moto_star

                              Коментар


                              • От: Трансфагарашан и Трансалпина 15.08.2016 пътуване за два три дни има ли желаещи ко

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4159.jpg
Прегледи:2
Размер:142.9 КБ
ID:5726825Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4188.jpg
Прегледи:2
Размер:173.8 КБ
ID:5726826Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4211.jpg
Прегледи:2
Размер:250.7 КБ
ID:5726827
                                moto_star

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X