Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

    Лично аз също съм разочарован - възлагах по-големи надежди. След като споменаха кардана бях във възторг. Сега с тая цена ... Варадерото нарпимер струва 2/3 от цената на БМВ...

    Като техника явно се позиционира някъде между нормалния ГС и Адвенчър... но времето ще покаже - засега ще седя и ще гледам.

    Някъде четох нещо за коляновия вал на 270 градуса, че идвал от Р1 - що за глупости, при положение, че ТДМ още от 96-та е с крив колянов вал...

    *Лично аз открай време се чудя защо например не правят 2-3 модела на шасито на ТДМ - слагат му малко по-високо окачване и голям резервоар и са готови с Адвенчър модел.
    При шосейните мотори анонсират ФЗ-8, но ще спрат ФЗ-6, който е изключително популярен и обичан модел - аз бих оставил и 600-ката, но явно те си имат друга логика, която не разбирам
    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

    Коментар


    • #47
      До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

      Лично на мен ми харесва , като ме изненада неприятно масата . Харесвам моторите с кардани , гледам че рамото е твърдо фиксирано ( няма ги разните "левер" системи против повдигане, поне видимо ) , и изглежда солидно , но се губи предимството за лесна смяна на гума , както е при моно окачването на ГС а . Страничният радиатор също е нещо , което е лесно наранимо при падане, имам спомени от Хонда ВТР , без ролбар , някое изпускане може да те изненада неприятно, а и се нарушава логиката за обдухване в движение, кавито и заборници да има. Многото електроника явно е неизбежна, в предвид съвремените тенденции , колкото и да са недоверчиви от олд скула . В обема на резервоара 23 л няма нищо авантюристично , макра че по мои наблюдения , 300 км пробег е достатъчен , в 99 % от случаите на нормална експлоатация на мотора. ГС си има предистория, и вече написана история , в която си личи еволюцията , докато тук това си е нов мотор - реалните впечатления от типа здравина и дълговечност ще дойдат след време , за сега ще се радвам да го погледам някъде. Още една неприятна изненада е цената - около 17 000 евро ...
      Извода за мен е - ако ще залага някой на хард - авантюрите ( без спътник на мотора , само багаж , лоши терени предимно и т.н. ) , да се огледа в по малкият събрат и сходните му .Като за 21 век хората са преценили че няма нужда от престараване в тази насока - това си вид мотор за пътуване .

      Коментар


      • #48
        До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

        Не бързайте с критиките.
        Има време, нека да го тестват в реални условия и тогава ще се разбере как се представя.

        Отделно за високата цена - напълно нормално.
        От Yamaha много добре знаят, че имат много фенове по цял свят, и особено на този модел.
        Т.е. пак ще бъде закупен, дори на тази цена.

        Личното ми мнение е, че цената на мотора ще бъде намалена със сигурност, но поне няколко месеца след като мине еуфорията и се продадат достатъчно бройки на тази "изгодна" цена.

        Освен това - виждате пише "First Edition".
        Т.е. най-вероятно ще има и "подобрения" или следваща версия...
        .

        Коментар


        • #49
          До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

          Разочарован или не няма значение, май близките години няма вобще да си помисля за този мотор, но откакто започнах да се оглеждам за пътешественическо ендуро, оглеждам-гледам и пак си отварям малкото тенере, много ми харесва, още някоя друга година и май ще се огледам серьозно към него.

          Коментар


          • #50
            До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

            Ще пропусна основните причини за разочарованието си, защото Шидера, Димо, Змея и Татко Барба, вече са написали част от тях...

            Искам да насоча вниманието ви към аксесоарите и по-точно върху начина на рекламирането им. Незнам на вас как ви звучат изрази от сорта:

            • Integrated hand grips and additional shoulder strap
            • Double zipper large opening for easy access

            и последващото:

            • Integrated hand grips
            • Additional shoulder straps

            когаро става дума за каквато и да е чанта, пък ако ще да се поставя в куфара, но на мен ми се струва, меко казано, инфантилно. Да не говорим за огромните предимства на тунинговите мигачи, като:

            • Including blinker speed regulating resistor
            • 55cm long wire with shrink sleeve

            При условие, че тези аксесоари са част от представянето на нов и дългоочакван модел, чиято поява се предшества от безпрецедентна кампания, нещата изглеждат по-скоро комично.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #51
              До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

              Един приятел се е обаждал в Ямаха-България. Изявил силно желание да купи новият мотор и от там са му обявили цена от 28500 лева със страничните куфари, но без топ касата и страничните ролбари. Но не разбрах, дали със, или без ДДС. По-вероятно да е с ДДС-то но не съм сигурен. Просто не попитах.
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • #52
                До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                Първоначално публикуван от barni7 Преглед на мнение
                Това е ТДМ със спици.
                Именно де . Някои хора точно това търсят .
                ТДМ, В стром или Варадеро със спици .

                Много добре са го сметнали Тенерето и мисля ,че модела
                има смисъл. Просто нишата му е поизместена -далекобоен кръстосвач. Да позволява висока средна скорост ,включително и с двама човека , да дава да го товариш , да не мислиш за качеството на настилката, да не уморява .Въобще остава ти да мислиш само ,откъде да намериш пари за бензин и дали ще ти дадат отпуска от работата.
                Лошото е ,че уж е тенере ,а няма да става за пясъка, но пък за там си има друго идеално ХТЗ

                Коментар


                • #53
                  До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                  Не мога да разбера как БМВ R1200GS става за пясък, пътуване и офроуд, а XTZ-то не става, като е видно, че са абсолютно един и същ клас и са съвсем близо като характеристики?! Super Tenere няма нищо общо като окачване и рама с TDM, V-strom или Varadero, които са с много по-просто и с малък ход окачване. БМВ има малко по-дълъг ход на окачването (1см), но само ОТЗАД, отпред хода е един и същ. БМВ-то има по-голям резервоар, но само във версия "Адвенчър" (обикновеното GS е със само 20л резервоар). Може би и Ямаха ще пуснат по-натам нещо като "Адвенчър" пакет с по-голям резервоар.
                  Относно теглото - никъде няма дадено "сухо" тегло. Изобщо с теглото фирмите доста спекулират. Някои мерят "сухото" тегло дори без акумулатор.. Според мен не е толкова важно дали има 5-10кг разлика, а как е разпределено теглото и центъра на тежестта. А това ще се види при бъдещите тестове.
                  @go6o - мисля, че има паралевер система, само че допълнителният лост е отгоре, а не отдолу, както при БМВ. Ако се вгледаш ще го видиш, но не е от страната на кардана, а отдясно.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                    Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                    Не мога да разбера как БМВ R1200GS става за пясък, пътуване и офроуд, а XTZ-то не става
                    Не съм чувал до сега ,някой да е казвал ,че ГС-а става за пясък

                    По повод цените - тоя first edition който си върви със страничните куфари май ще бъде предлаган
                    само първата година , после може да се поръчва без тях (аз не бих) и евентуално без абс-а
                    и оная гадната система за спирачките
                    Последно редактирано от ianakiev; 28-02-10, 09:27.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                      99% съм сигурен, че ако потръгнат продажбите, след 2-3г ще пуснат и Тенере с 900 кубика двигател. Просто дупката между 660 и 1200 е прекалено голяма, а както се вижда, много хора очакват именно сравнително лек и не чак толкова мощен мотор от рода на сегашното Тенере, но с по-голям двигател.
                      Между другото, защо системата на спирачките да е гадна? Според мен е много практично - предната спирачка контролира и двете колела, но когато ти потрябва само задна, я имаш на разположение и отделно. Не се сещам за случай, когато да ти трябва само предна..

                      Първоначално публикуван от ianakiev Преглед на мнение
                      Не съм чувал до сега ,някой да е казвал ,че ГС-а става за пясък

                      Коментар


                      • #56
                        До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                        Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                        ...................................
                        Между другото, защо системата на спирачките да е гадна? Според мен е много практично - предната спирачка контролира и двете колела, но когато ти потрябва само задна, я имаш на разположение и отделно. Не се сещам за случай, когато да ти трябва само предна..

                        Ами всеки мотор съм карал само с предна спирачка. Единствено ендурото се кара само със задна. Всички останали са комбинация, но главно се набляга на предната спирачка. Относно системата за разпределяне на усилието съм абсолютно против нея. На БМВ-то има такава и разпределя спирането според килограмите. С двама души и багаж прехвърля спирането на задното колело. Сигурно има логика, ама аз за 35000км. все още не съм я открил. Отзад е един диск, а отпред са два. Трия два чифта накладки, а предните имат още. Каква е идеята не знам /освен чустото купуване на задни накладки./ На предишните си мотори нямах такава глупост и си регулирах износването като АЗ решавах с кои спирачки да спирам - предни или задни. За мен смисъл от това няма, но го казвам само от личен опит и впечатления. Нямам представа научното обяснение какво е.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                          Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                          ... Сигурно има логика, ама аз за 35000км. все още не съм я открил. Отзад е един диск, а отпред са два. Трия два чифта накладки, а предните имат още. Каква е идеята не знам /освен чустото купуване на задни накладки./ На предишните си мотори нямах такава глупост и си регулирах износването като АЗ решавах с кои спирачки да спирам - предни или задни. За мен смисъл от това няма, но го казвам само от личен опит и впечатления. Нямам представа научното обяснение какво е.
                          Странно, но на сегашния ми мотор сменям вече два пъти задни налкадки, а предни си купих скоро, и още си стоят в гаража...
                          Според мен идеята на систамата е не да ти регулира износването, а да ти прави спирането оптимално. Поне на най-често срещаната и използвана настилка - асфалт (сух, или мокър) - където и се развиват най-големите скорости и конфликтни ситуации.

                          Да спирам само със задна - твърдо не! Днес на магистралата след сравнително екстремно спиране, за да не пропусна влизането за бензиностанция - съответно яко стискане на предна и леко натискане на задната - при проверка на налягането в гумите се опарих на горещия заден диск, и предните ги пипах - бяха топли, но чуствително по-малко... Не ми задържа задната - по-късно специално спирах за проверка. На СуперТенерето ми се е случвало да оставам почти без предна спирачка от прегряване при екстремно каране. Та едва ли проблема е в мен...

                          Може би именно заради размерите задната се загрява и износва повече. От друга страна, ако отзад диска се преоразмери - задната ще блокира много лесно и ще е трудна за контрол.
                          На който не му харесват такива джаджи - едва ли има проблем да си направи спирачките независими - не вярвам електрониката да е мултиплексна, както при съвременните автомобили...
                          Аз лично никога не бих се лишил от комфорта и сигурността на такива системи.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                            Системата е създадена за хора които имат малък опит с моторите и натискат спирачките като на автомобил , ти си свикнал и не ти е нужна .
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #59
                              До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                              Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                              Ами всеки мотор съм карал само с предна спирачка. Единствено ендурото се кара само със задна. Всички останали са комбинация, но главно се набляга на предната спирачка. Относно системата за разпределяне на усилието съм абсолютно против нея. На БМВ-то има такава и разпределя спирането според килограмите. С двама души и багаж прехвърля спирането на задното колело. Сигурно има логика, ама аз за 35000км. все още не съм я открил. Отзад е един диск, а отпред са два. Трия два чифта накладки, а предните имат още. Каква е идеята не знам /освен чустото купуване на задни накладки./ На предишните си мотори нямах такава глупост и си регулирах износването като АЗ решавах с кои спирачки да спирам - предни или задни. За мен смисъл от това няма, но го казвам само от личен опит и впечатления. Нямам представа научното обяснение какво е.
                              Ти ме уби... Да караш ендуро само със задна спирачка си е чисто самоубийство. Онзи ден имах този проблем: беше ми влязъл въздух в предната спирачка, и не спираше. Беше кално, и без предна, все едно бях без спирачки.
                              Иначе логиката на спирачното разпределение е следната - колкото повече килограми тежат върху дадено колело, толкова повече спирачна сила може да се приложи, без то да блокира.
                              А защо задните се износват по-бързо - ами отпред са 2 чифта, а отзад - един . Нормално е, ако не спираш всеки път на границата на сцеплението, задните да си заминат по-бързо.
                              Между другото, задните накладки не са ли по-евтини?

                              Коментар


                              • #60
                                До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                                Баща ми има скутер Пиаджио Х9 със система за разпределяне на усилието- със лявата спирачка работи задната спирачка, и частично преден ляв диск, а с дясната спира преден десен диск-няма такова спиране, направо заковава! Само с натискане на лявата не може да блокира предната гума, но и задната май не ми е блокирала като се замисля.
                                За спирането при лекото ендуро не съм съгласен, без задна спирачка мога да карам и вобще(ако има нужда си ползвам двигателя), но без предна си е цяло самоубийство да се кара, освен ако не е возене карането.
                                За междинен вариант и на мен ми харесва идеята, както написах по-рано напоследък май съм се влюбил в 660-ката, изглежда ми доста лек и хард ориентиран на пръв поглед, но концепцията на Варадерото и Сторма все още не мога да я разбера. Мисля си един 800-900сс дву-редови, ако може и V2 под или около 200кг. ще бъде супер, нещо като КТМ ама не съвсем

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X